نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#جواد_لاریجانی می‌گوید استفاده از واکسن‌های تولیدی آمریکا برای #کرونا طرحی برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی است

جواد لاریجانی، رئیس پیشین ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران درباره خرید واکسن کرونا، به‌ویژه واکسن‌های تولیدی در آمریکا گفت: «این مسأله، یکی از برنامه‌های اتاق فرماندهی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.» لاریجانی افزود: «تلقین می‌کنند که واکسن غیرآمریکایی نزنید، واکسن بخرید و حتماً هم واکسن فایزر یا مدرنا باشد درحالی که باید بابت خرید آن دلار بپردازیم و چون آمریکایی‌ها قبول نمی‌کنند پس می‌گویند باید زانو بزنیم و کرنش کنیم تا به ما چند تا واکسن عرضه کنند.» جواد لاریجانی در ادامه افزود: «واکسن‌های تولیدی متخصصان ایرانی از نظر علمی چیزی کم ندارد و علمای پزشکی خودمان بر تولید آن نظارت می‌کنند. واکسن‌هایی هم که در آمریکا و کشور‌های دیگر تولید شده هنوز به دست مردم نرسیده است و صرفاً طیف خاصی آن را تزریق می‌کنند پس طرح موضوع خرید واکسن، فضاسازی تبلیغاتی است.» در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی در روزهای گذشته از مشکلات تأمین بودجه خرید واکسن کرونا و انتقال ارز به خارج سخن می‌گفتند، روز گذشته، پنج‌شنبه ۴ دی، علی ربیعی، سخنگوی دولت از صدور مجوز انتقال پول برای خرید واکسن کرونا توسط بانک مرکزی خبر داد.

واکسیناسیون #کرونا در آمریکای لاتین آغاز شد

مکزیک، شیلی و کوستاریکا به‌عنوان اولین کشورها در آمریکای لاتین واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را آغاز کردند. هر سه کشور از واکسن فایزر ـ بیون‌تکِ آمریکایی ـ آلمانی که به بازار عرضه شده استفاده می‌کنند. در کوستاریکا، ساکنان یک خانه سالمندان و در شیلی و مکزیک کارمندان بهداشت اولین دوز این واکسن را دریافت کردند. مقامات مکزیک تاکنون ۱۲۰ هزار مورد مرگ ناشی از ویروس کوویدـ۱۹ را ثبت کرده‌اند. این آمار مکزیک را در جایگاه چهارم شمار تلفات کرونا در جهان قرار می‌دهد. به‌گزارش خبرگزاری رویترز، دست‌کم ۱,۷ میلیون نفر در اثر ابتلا به ویروس کوویدـ۱۹ جان خود را در جهان از دست داده‌اند. تقریباً ۷۹ میلیون نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

مجلس برای #اینترنت_ملی ردیف بودجه مستقل در نظر می‌گیرد

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اختصاص «ردیف بودجه مستقل» برای اینترنت در اصلاحات لایحه بودجه خبر داد. او جمعه پنجم دی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفت اعضای این کمیسیون «بحث شبکه ملی اطلاعات که از دستورات صریح مقام رهبری بود را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دادند» و «ردیف بودجه مستقل برای شبکه ملی اطلاعات تعریف کردیم تا در جای دیگری هزینه نشود و عملاً این شبکه بر روی زمین نماند.» جدی جزئیات بیشتری در باره مبلغ بودجه‌ای که برای اینترنت ملی در نظر گرفته شده را بیان نکرد. لایحه بودجه ۱۴۰۰ آذر ماه امسال به مجلس تحویل شد. نمایندگان مجلس گفته‌اند که لایحه را بازنگری خواهند کرد. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم خواستار بازنگری در ارقام بودجه پیشنهادی دولت شده است.