ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#حمیده_عباسعلی،کاراته‌کار ایرانی با برتری مقابل نماینده ترکیه در فینال لیگ جهانی #کاراته‌وان پاریس به مدال طلا رسید

حمیده عباسعلی کاراته‌کار ایرانی به مدال طلا و رتبه نخست مسابقات لیگ وان فرانسه دست یافت. او عصر یکشنبه ششم بهمن/ ۲۶ ژانویه در پاریس توانست در مسابقه فینال ۶۸ کیلوگرم ملتم هاکا اوغلو از ترکیه را با نتیجه ۶ بر ۳ شکست دهد. عباسعلی در مراحل قبلی هم بر نمایندگان بلغارستان، فرانسه، اسلواکی و دانمارک غلبه کرده بود. عباسعلی چندی پیش در مسابقات لیگ یک شیلی هم به مدال طلا دست یافته بود. او در سال‌های قبل نیز یک مدال برنز و یک مدال نقره در مسابقات بین‌المللی بدست آورده بود.

وزیر خارجه عمان در راه بازگشت از داووس با ظریف دیدار کرد

خبرگزاری مهر از دیدار یوسف بن‌علوی، وزیر خارجه عمان با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در تهران خبر داد. به نوشته رسانه‌های ایران بن‌علوی پس از شرکت در کنفرانس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، در توقفی کوتاه در تهران با محمدجواد ظریف ملاقات کرده است. محمدجواد ظریف به‌دلایل اعلام‌نشده از شرکت در این کنفرانس و سفر به داووس خودداری کرده بود. به نوشته خبرگزاری‌های ایران وزیران امور خارجه ایران و عمان درباره «موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به‌ویژه همکاری‌های دو‌ کشور در تنگه هرمز» و همچنین «تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی» تبادل نظر کرده‌اند. این ششمین سفر بن علوی به تهران در سال جاری (۱۳۹۸) است. او تاکنون بارها حامل پیام‌های ایالات متحده آمریکا، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورها به ایران بوده است. محمدجواد ظریف نیز در اوایل دی‌ماه به مسقط سفر کرد. یک شبکه خبری در لبنان به نقل از منابع ایرانی هدف از ظریف به مسقط را «ایجاد توافق میان عربستان و انصار الله یمن» اعلام کرد. یک روز پس از سفر وزیر امور خارجه ایران به عمان نیز یک رسانه کویتی نیز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد: مذاکرات عربستان سعودی و کویت با ایران، به زودی آغاز خواهد شد.

#کارگران فاز ۱۴ #پارس‌جنوبی در اعتراض به چهار ماه دستمزد معوقه تجمع کردند

صبح یکشنبه ششم بهمن شماری از کارگران پیمانکاری فاز ۱۴ پارس جنوبی در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی خود در محوطه کارگاه تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، کارفرما چهار ماه است که دستمزد این کارگران را پرداخت نکرده است. معاون فرماندار کنگان در استان بوشهر هم تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی را تایید کرد و گفت که پیمانکار قول داده تاهفته آینده دو ماه از معوقات مزدی کارگران را پرداخت کند. فاز ۱۴ پارس جنوبی به کنسرسیوم مشترکی متشکل از مپنا و چند شرکت داخلی دیگر واگذار شده است.

یک مرد جوان به‌دلیل «مشکلات مالی» در یکی از خیابان‌های اهواز دست به خودسوزی زد

وبسایت محلی عصر جنوب یکشنبه ۶ بهمن با انتشار یک ویدیو از خودسوزی یک مرد جوان در اهواز خبر داد. به نوشته این رسانه مرد جوانی که نام او ذکر نشده است، ظهر یکشنبه به‌دلیل «مشکلات مالی و معیشتی» در خیابان نادری اهواز و در میان جمعیت دست به خودسوزی زده است. طبق گزارش عصر جنوب این فرد به بیمارستان منتقل شده است. پیشتر چهار جانباز جنگ تحمیلی نیز در قم در کمتر از سه‌ماه خودسوزی کردند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده رسانه‌ای، از این چهارنفر که به‌خاطر عدم دریافت «خدمات حمایتی در حوزه درمانی، مشاوره روانی و حقوقی» از سوی بنیادشهید قم، خودسوزی کردند، دست کم دو تن درگذشتند و درباره سرنوشت دو نفر دیگر اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته است.

#جعفر_ابراهیمی با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد

جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران یکشنبه ششم بهمن ماه پس از یک ماه بازداشت، به صورت موقت و به قید وثیقه از زندان بیرون آمد. آقای ابراهیمی پنجم دی ماه، همزمان با مراسم چهلم کشته شدگان اعتراضات آبان در شهریار استان البرز دستگیر و به بازداشتگاه و پس از آن زندان گوهردشت کرج منتقل شد. به گزارش کانال صنفی معلمان ایران، آقای ابراهیمی یکشنبه ششم بهمن به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان آزاد شد. ماموران امنیتی هفته گذشته همسر آقای ابراهیمی را هم بازجویی و وسایل شخصی او را با خود برده بودند. ابراهیمی در منطقه خادم آباد شهریار، یکی از مناطق حاشیه‌نشین در شهریار کرج تدریس می‌کند.

حمله با نارنجک به یک مهمانی عروسی در #خوست #افغانستان بیست تن را مجروح کرد

عادل حیدر، سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت خوست در شرق افغانستان، یکشنبه ۲۶ ژانویه/ ۶ بهمن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که در جریان حمله با نارنجک به یک مجلس جشن عروسی در این ولایت هم‌مرز با پاکستان ۲۰ تن زخمی شدند. تمامی مجروحان مرد هستند و در میان آنها یک کودک وجود دارد. به گفته او حال برخی از مجروحان حمله‌ای که شامگاه شنبه ۲۵ ژانویه/ ۵ بهمن صورت گرفت، وخیم است اما همه به مراکز درمانی غیردولتی منتقل شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت خوست اما گفت که گمان می‌رود طالبان مسئول این حمله باشد. طالبان در منطقه خوست و مرز مشترک افغانستان و پاکستان حضور پررنگی دارد. طالبان تا به حال واکنشی به ادعای سخنگوی فرماندهی پلیس خوست نداشته است. به گفته عادل حیدر، ممنوعیت پخش موسیقی در دوره زمامداری طالبان و مخالفت این گروه با موسیقی احتمال دست داشتن این گروه در حمله به مجلس عروسی را به وجود آورده است. او در عین حال گفت که تمامی احتمالات بررسی خواهد شد. اوت ۲۰۱۹ اقدام انتحاری یک عضو مرتبط با داعش در افغانستان جان ۶۳ تن را در یک مراسم عروسی در کابل گرفت.

نماینده سراب در تذکری به حسن روحانی: خطر مرگ کودکان را در #مناطق_زلزله‌زده تهدید می‌کند

یوسف داودی، نماینده سراب و میانه در مجلس شورای اسلامی گفت که سرما جان کودکان را در مناطق زلزله‌زده تهدید می‌کند. او صبح یکشنبه ششم بهمن در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهوری ایران گفت: زلزله اخیر سراب و میانه موجب خسارات فراوانی شده است. بسیاری از مردم به ویژه روستاییان بی‌خانمان شده‌اند. از زمان زلزله تا به حال به ۱۰۰۰ واحد مسکونی که کاملا تخریب شده بودند اعتبارات بلاعوض و وام تخصیص یافته است، اما برای ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی که بعضی کاملا تخریب و بعضی نیازمند تعمیر است هیچ اقدامی صورت نگرفته است. به گفته داودی؛ سرمای شدید زمستان شرایط سختی را برای روستاییان سراب به وجود آورده است. سرما آنقدر شدید است که خطر مرگ، کودکان را تهدید می‌کند. ۱۷ آبان امسال زلزله‌ای به بزرگی ۵,۹ ریشتر شهر ترک واقع در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند، جان ۵ تن را گرفت و سه هزار روستا را در سراب و میانه تخریب کرد. فردین فرمند، نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی، یکشنبه یکم دی از عدم رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان میانه انتقاد کرده و گفته بود: «اکنون در پای کوه‌های میانه میزان زیادی برف باریده و این موضوع زندگی را برای زلزله زدگان در چادر و محل اسکان‌های ابتدایی سخت کرده است».

دونالد ترامپ مذاکره با ایران به شرط رفع تحریم‌ها را با جمله «نه، مرسی!» رد کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا بامداد یکشنبه ۲۶ ژانویه/۶ بهمن اعلام کرد به‌خاطر مذاکره با ایران تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد. ترامپ در توییتی در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران که گفته بود ایران حاضر است پس از رفع تحریم‌ها با ایالات متحده وارد مذاکره شود، نوشت: «وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!». ظریف نیز در واکنش به توییت‌های دونالد ترامپ در توییتر نوشت: «بهتر است به دونالد ترامپ توصیه شود تصمیم‌ها و اظهارات سیاست خارجی خود را، به‌جای تکیه بر سرخط‌های خبری فاکس‌نیوز و مترجمان فارسی‌اش، بر پایه واقعیت‌ها بنا کند». وزیر خارجه ایران روز شنبه در مصاحبه با روزنامه اشپیگل آلمان با تروریستی توصیف کردن اقدام ارتش آمریکا در کشتن قاسم سلیمانی گفته بود که حتی پس از کشته شدن سلیمانی، به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد، مذاکره با آمریکا غیر محتمل نیست. او در پایان صحبت‌های خود، درباره احتمال مذاکره با آمریکا گفته بود که دولت ترامپ می‌تواند گذشته‌اش را جبران کند؛ تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد.

پیمانکار جدید شرکت حمل و نقل ریلی #رجاء ۲۰ تن از #مهمانداران را به دلیل متاهل بودن اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) پیمانکار جدید شرکت حمل و نقل ریلی رجاء تحت عنوان کاهش هزینه، ۲۰ تن از مهمانداران را اخراج کرد. یکی از مهمانداران که نامش فاش نشد، یکشنبه ۵ بهمن گفت که کارگران اخراج شده متاهل، دارای سابقه کار هستند و به بهانه دریافت حق تاهل و حق اولاد اخراج شده‌اند. به گفته این مهماندار، پیمانکار گفته است برای کاهش هزینه‌های جاری ناچاریم از مهمانداران مجرد که هزینه‌های کمتر و حقوق کمتری به نسبت متاهلین دریافت می‌کنند، استفاده کنیم. مدیر روابط عمومی شرکت رجا در مشهد هم خبر اخراج ۲۰ تن از مهمانداران را تایید کرد اما گفت که شرکت توسعه گستر بینالود یک شرکت پیمانکار خصوصی است و شرکت رجا دخالتی در امور آن ندارد. او یک روز قبل هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که رجاء مشهد پیمانکاری به نام توسعه‌گستر بینالود ندارد.