ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#روزنامه_قانون به دلیل «مهمان ناخوانده» خواندن #بشار_اسد در سفر به ایران توقیف شد

دادسرای فرهنگ و رسانه #روزنامه_قانون را از فردا، چهارشنبه هشتم اسفند توقیف کرد. دلیل این توقیف انتشار مطلبی با تیتر «مهمان ناخوانده»، درباره سفر روز دوشنبه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به تهران و دیدار جداگانه او با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران بوده است. روزنامه قانون پیش از این در سال‌های ۹۳ و ۹۵ نیز توقیف شده بود. ایران در گزارش سال ۲۰۱۸ سازمان گزارشگران ایران درباره آزادی مطبوعات، در میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۶۴ قرار گرفت.

خامنه‌ای می‌گوید ایران قوی‌تر از هر دوره‌ای است و #دشمن ضعیف‌تر از دوره‌های گذشته

علی #خامنه‌_ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مداحان باز هم از «توطئه دشمنان» گفت. او گفت ایران «اکنون قوی‌تر از هر دوره‌ای شده ولی جبهه #دشمن ضعیف‌تر از دوره‌های گذشته است». خامنه‌ای به مسئله #خانواده در ایران نیز پرداخت و در این‌باره گفت «ارکان نظام خانواده» را باید حفظ و تقویت کرد چون به‌گفته او «جریان سرمایه‌داری بین‌المللی و صهیونیستی تصمیم به نابودی بنیان خانواده در جهان گرفته‌اند.» خامنه‌ای گفت: «ازدواج‌های دیرهنگام و سخت، فرزندآوری کم و ترویج پدیده‌های زشتی همچون ازدواج‌های سفید که سیاه‌ترین ازدواج است، به‌همراه تلاش برای از بین بردن حیا و عفت از موارد و زمینه‌های در خطر قرار گرفتن نظام خانواده است.»

مردم #کوبا به تغییرات جدید در قانون اساسی رأی مثبت دادند

۸۶،۸ درصد از مردم #کوبا به تغییرات جدید در قانون اساسی این کشور رأی مثبت دادند. به‌گفته کمیسیون ملی انتخابات کوبا هفت میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۴۳ نفر در همه‌پرسی درباره تغییر قانون اساسی شرکت کردند که ۸۴ درصد واجدین شرایط شرکت در این همه‌پرسی را تشکیل می‌دهند. از این تعداد، شش میلیون و ۸۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به سود تغییرات قانون اساسی و ۷۰۶ هزار و ۴۰۰ نفر علیه آن رأی دادند. حدود ۳۰۰ هزار نفر هم رأی سفید دادند که معتبر نیست. براساس قانون اساسی جدید کوبا، سمت ریاست جمهوری تنها ۱۰ سال خواهد بود اما نظام تک‌حزبی همچنان باقی خواهد ماند. تجارت‌های خصوصی و مشترک نیز در کنار بخش دولتی اقتصاد به‌رسمیت شناخته شده است. همچنین پست نخست‌وزیری که از سال ۱۹۷۶ کنار گذاشته شده بود دوباره بازگردانده شد. پارلمان کوبا پیش از این در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به تغییرات قانون اساسی رأی مثبت داده بود.

واکنش #نتانیاهو به استعفای ظریف: راحت شدیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر #اسرائیل در صفحه توئیتر خود در واکنش به استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نوشت: «ظریف رفت: از دستش راحت شدیم. مادامی که من این‌جا هستم، رژیم ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد رسید.» محمدجواد #ظریف دوشنبه شب اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌دهد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم.»

واکنش #پمپئو به استعفای ظریف: همه تصمیم‌های نهایی را خامنه‌ای می‌گیرد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه ۶ اسفند / ۲۵ فوریه در پیامی در توئیتر به خبر استعفای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران واکنش نشان داد و نوشت:‌ «او و حسن روحانی مردان خط مقدم مافیای فساد مذهبی‌اند.» پمپئو همچنین افزود [در جمهوری اسلامی] «همه تصمیم‌های نهایی را آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گیرد.» محمدجواد ظریف دوشنبه شب اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌دهد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم.»

#بورس در واکنش به #استعفای_ظریف دو هزار واحد سقوط کرد

بازار #بورس متأثر از خبر استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران صبح سه‌شنبه ۷ اسفند با افت حدود یک هزار و ۳۰۰ پله‌ای کار خود را آغاز کرد و به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) به تدریج به شدت افت شاخص افزوده شد. تا ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه سه‌شنبه به‌وقت ایران، شاخص بورس با افت یک هزار و ۹۲۲ واحدی به جایگاه ۱۶۴ هزار و ۸۷۱ واحدی سقوط کرد. این در حالی است که شاخص بورس در معاملات روز گذشته (دوشنبه) تا رقم ۱۶۶ هزار و ۷۹۳ واحد صعود کرده بود. تمامی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه روز سه‌شنبه کاهش یافته‌اند و این کاهش همچنان ادامه دارد. محمدجواد #ظریف شب گذشته اعلام کرد که از سمت خود استعفا می‌دهد. او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم.»

رئیس #کمیسیون_امنیت_ملی_مجلس: ربط دادن #استعفای_ظریف به افول و #سقوط_دولت اقدام خائنانه است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سه‌شنبه ۷ اسفند در حاشیه برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت با استعفای ظریف دولت سقوط نمی‌کند: «ربط دادن استعفای ظریف به افول و سقوط دولت اقدام خائنانه است. برخی مواضعی را گرفته و اعلام کرده‌اند که استعفای ظریف به معنای سقوط دولت است که این تحلیلی خائنانه‌تر و حتی خائنانه‌تر از تحلیل دشمنان ما همچون آمریکاست. واکنش آمریکا برای ما خیلی جالب بود که خیلی بهتر از برخی از افراد داخلی بود که ادعای دفاع از نظام دارند، اما نوع تحلیل‌شان و ربط دادن به سقوط دولت خائنانه است باید نسبت به این موضوع برخورد شود.» برخی جریان‌های مرتبط با جبهه پایداری خواهان محاکمه ظریف شده‌اند و احتمال سقوط دولت را مطرح کرده‌اند. روحانی هنوز با استعفای ظریف موافقت نکرده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به خبر استعفای ظریف با انتشار پیامی در توییتر گفت خبر استعفا را دنبال می‌کند و منتظر می‌ماند که ببیند آیا قطعی می‌شود یا نه.

#علی_مطهری: #وزارت_خارجه استقلال کافی ندارد. #ظریف به دلیل موانعی که پیش رویش می‌گذارند استعفا داد

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی خواست که استعفای ظریف را نپذیرد. مطهری سه‌شنبه ۷ اسفند در حاشیه جلسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: «به طور کلی به نظرم دلیل اصلی استعفا، دخالت‌هایی باشد که از طرف برخی نهادهای غیر مسئول در سیاست خارجی دولت و کشور انجام می‌شود. طبق قانون اساسی وزارت خارجه متولی سیاست خارجی کشور است ولی استقلال کافی ندارد. بنابراین طبیعی است که ایشان احساس می‌کند موانعی پیش رویش است و نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد. لذا احتمالاً استعفا به این دلیل است ولی باز هم باید خودشان توضیح دهد.»

#موگرینی: موضع #اتحادیه_اروپا درباره #حزب‌الله #لبنان با موضع #بریتانیا تفاوت دارد

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. موگرینی در این دیدار اعلام کرد که تصمیم وزارت کشور بریتانیا برای قرار دادن حزب‌الله لبنان در کلیت این تشکل در فهرست گروه‌های تروریستی، اعم از شاخه نظامی و سیاسی آن بر موضع اتحادیه اروپا اثر نمی‌گذارد. حزب‌الله لبنان در پارلمان و در کابینه سعد الحریری حضور دارد. اتحادیه اروپا فقط شاخه نظامی حزب‌الله را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه هم شامگاه گذشته اعلام کرد که پاریس کماکان بین شاخه نظامی حزب‌الله و شاخه سیاسی آن تمایز قائل است.

نامه ۱۵۰ تن از نمایندگان #مجلس شورای اسلامی به #روحانی در حمایت از #ظریف

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه، ۷ اسفند در جمع خبرنگاران اعلام کرد که گروهی از نمایندگان در نامه‌ای به روحانی، از رئیس جمهوری اسلامی خواسته‌اند از پذیرش استعفای محمد جواد ظریف خودداری کند. به گفته مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ۱۵۰ تن از نمایندگان نامه حمایت از ظریف را امضا کرده‌اند. ظریف همزمان با سفر اعلام‌نشده بشار اسد به تهران، شامگاه گذشته با انتشار نوشته‌ای در اینستاگرام استعفای خود را از وزارت خارجه ایران اعلام کرد.