نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بارش باران در مناطق غربی و مرکزی #تهران فعلاً پایان یافت

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارش داد که شامگاه سه‌شنبه ۶ فروردین بارش باران در مناطق غربی و مرکزی تهران پایان یافت و از شدت آن در دیگر نقاط پایتخت به ویژه مناطق شمال شرقی کاسته شد. محمدرضا صوفیانی، رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: بارش‌های «سیستمی» غرب تهران تمام شد و به صورت رگباری و نقطه‌ای شاهد بارش باران طی ۲۴ ساعت آینده خواهیم بود. صوفیانی پیش‌بینی کرد که هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد استان تهران می‌شود. یحیی زارع، مدیرکل هواشناسی استان تهران سه‌شنبه ۶ فروردین در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرده بود که ساکنان تهران از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۹/۳۰ اوج بارندگی را تجربه خواهند کرد. ‌

قایقی در منطقه سیل‌زده #گمیشان واژگون شد، از ۲۵ سرنشین قایق فقط ۶ نفر پیدا شدند

عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان سه‌شنبه ۶ فروردین به رسانه‌های داخلی اطلاع داد که یک قایق موتوری با ۲۵ سرنشین در گمیشان واژگون شد. تنها ۶ نفر از سرنشینان این قایق پیدا شدند. چراغعلی گفت: «در حال حاضر ‌عازم منطقه برای بررسی موضوع ‌هستیم و اطلاعات دقیق‌تری در دست نیست.» سرنشینان این قایق از نیروهای داوطلب مردمی بودند که برای کمک به سیل‌زدگان به منطقه رفته بودند. در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده یکی از نجات‌یافتگان این حادثه می‌گوید فقط ۵ الی ۶ نفر نجات یافته‌اند. او که آشکارا خسته و ترسخورده است می‌گوید دستی او را از آب بیرون کشید. برخی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که ۱۱ نفر از سرنشینان قایق نجات یافته‌اند. این خبر را اما مراجع رسمی تأیید نکرده‌اند. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ در اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های گلستان و مازندران و خراسان شمالی سیل جاری شد. در استان گلستان شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، ترکمن و گمیشان که در مسیر رودخانه‌های قره‌سو و گرگان‌رود قرار داشتند خسارت دیدند.

رئیس ستاد کل ارتش #الجزایر خواهان اعلام ناتوانی #بوتفلیقه در انجام وظایف خود شد

ژنرال احمد قائد صالح، رئیس ستاد کل ارتش الجزایر ضمن معتبر خواندن خواسته‌های معترضان در الجزایر خواهان اعلام ناتوانی عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهوری این کشور در انجام وظایفش شد. او که از تلویزیون صحبت می‌کرد خواهان خروج هر چه سریع‌تر از بحران کنونی با تکیه بر قانون اساسی کشور و تداوم حاکمیت دولت شد. احمد قائد صالح در این‌باره به ماده ۱۰۲ قانون اساسی استناد کرد که در آن آمده است که در صورت بیماری جدی رئیس‌جمهوری و عدم توانایی انجام وظایفش، شورای قانون اساسی با بررسی شرایط در یک نشست می‌تواند به پارلمان پیشنهاد دهد که رسماً اعلام کند رئیس‌جمهوری ناتوان از انجام وظایفش است. سپس پارلمان با برگزاری جلسه‌ای با اکثریت دو سوم نمایندگان رئیس‌جمهور‌ی موقت را برای حداکثر ۴۵ روز تعیین می‌کند. ماده ۵۲ قانون اساسی الجزایر در وضعیت کنونی تا برگزاری انتخابات قانونی، عبدالقادر بن صالح رئیس پارلمان را می‌تواند در جایگاه رئیس‌جمهوری موقت قرار دهد. عبدالعزیز بوتفلیقه از نامزدی در پنجمین دوره ریاست جمهوری الجزایر کنار کشیده است اما مخالفان او همچنان به اعتراضات خود ادامه داده‌اند. آن‌ها خواهان کناره‌گیری فوری او از قدرت هستند.

«‌#دربند» تخلیه می‌شود

معاون عملیات فرماندهی انتظامی تهران اعلام کرد: با افزایش دبی رودخانه آمادگی برای تخلیه «دربند» وجود دارد. ‌‌ سردار پرویز یعقوبی عصر سه‌شنبه 6 فروردین در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: «با توجه به جلسه شب گذشته با معاون اول رئیس‌جمهوری تمهیدات لازم اندیشیده شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.» یعقوبی با اشاره به توقف فعالیت رستوران‌ها و واحدهای صنفی در شهرستان شمیرانات، دربند و امامزاده داود به مدت ۷۲ ساعت گفت: «با توجه به اینکه راهبرد پلیس در مواقع بحرانی به صورت قرارگاهی است تهران به ۴ منطقه تقسیم شده که هر منطقه دارای فرماندهی مشخص است.» در همان حال بارش باران سیل‌آسا همراه با تگرگ شهر تهران را فرا گرفت و باعث بروز ترافیک سنگین در معابر پایتخت شد.‌ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان تهران از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۹/۳۰ پیک بارش‌ها در غرب تهران است که ۱۷ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود که در صورت تداوم این شرایط امکان سیلابی شدن دره‌رودها وجود دارد.

در شهرستان #اردل بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در اثر سیل خسارت دید

فرماندار شهرستان اردل سه‌شنبه ۶ فروردین اعلام کرد که در اثر وقوع سیل در این شهرستان بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده. برآورد اولیه خسارت‌‎ها مجموعاً ۲۵ میلیارد تومان است. ‌محمود کیانی به رسانه‌های داخلی گفت: «در حوزه راه‌های شهری و روستایی و راه دسترسی به پروژه‌های گل ریزه و تونل دشتک ـ فارسان برآورد اولیه خسارات ۷ میلیارد تومان است.»

۶ هزار نفر از مردم سیل‌زده شهرهای #آق‌قلا، #بندرترکمن و #گمیشان در #گرگان به طور اضطراری اسکان داده شدند

فرماندار شهرستان گرگان سه‌شنبه ۶ فروردین از اسکان اضطراری بیش از ۶ هزار نفر از مردم سیل‌زده شهرهای آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان در گرگان خبر داد. ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ در اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های گلستان و مازندران و خراسان شمالی سیل جاری شد. طی دو روز ۳۰۰ میلی‌متر باران بارید که برابر متوسط بارش یک‌ ساله استان گلستان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دیگر مناطق این استان نیز با بارشی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کل بارش سالانه در بازه زمانی کمتر از پنج روز روبرو بودند. این حجم از بارش در این منطقه در تمام دوران ثبت داده‌های هواشناختی، دست‌کم در هفتاد سال گذشته، بی‌سابقه بوده ‌است. در استان گلستان شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، ترکمن و گمیشان که در مسیر رودخانه‌های قره‌سو و گرگان‌رود قرار داشتند خسارت دیدند.

۱۰۰ منزل مسکونی در #الیگودرز در اثر بارش باران و برف تخریب شد

فرماندار الیگودرز اعلام کرد که در اثر بارش سنگین برف و بارندگی‌های اخیر ۱۰۰ منزل مسکونی در این شهر تخریب شده و یک مرد ۳۵ ساله هم زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد. ‌ حمید کشکولی سه‌شنبه ۶ فروردین به خبرگزاری‌های داخلی گفت: میزان تخریب خانه‌های مسکونی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

۲۹۰ روستای #الیگودرز در محاصره آب قرار گرفتند

فرماندار الیگودرز اعلام کرد که روستاهای الیگودرز به دلیل طغیان رودخانه در محاصره آب قرار گرفته‌اند. حمید کشکولی سه‌شنبه ۶ فروردین به خبرگزاری‌های داخلی گفت: «راه ارتباطی ۲۹۰ روستا قطع شده است. در حال حاضر راه ارتباطی برخی روستاهای الیگودرز قطع است و به دلیل طغیان رودخانه روستاها در محاصره آب قرار دارند.»

گروهی از عشایر #کهگیلویه و بویراحمد در اثر بارش باران‌های سیل‌آسا به کوه‌ها و غارها پناه بردند

باران‌های سیل‌آسا از دوشنبه ۵ فروردین باریدن گرفته و همچنان ادامه دارد، عشایر کهگیلویه و بویراحمد را آواره کرده است. ‌ به گزارش رسانه‌های داخلی در اثر بارش باران‌های سیل‌آسا روز گذشته جاده‌های ارتباطی و برخی بناها در مناطق عشایری تخریب شده و عشایر ایران هم‌اکنون به سختی گذران زندگی می‌کنند: سیاه‌چادر آنان دیگر قابل سکونت نیست و عده‌ای از عشایر مجبور شده‌اند به به کوه‌ها و غارها پناه ببرند.

#تهران در وضعیت هشدار قرار گرفت

مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که هسته مرکزی بارندگی در تهران است. پایتخت در وضعیت هشدار قرار گرفت. یحیی زارع، مدیرکل هواشناسی استان تهران سه‌شنبه 6 فروردین در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به شدت بارش‌ باران در پایتخت اعلام کرد: هسته مرکزی بارندگی در شهر تهران است که از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۹/۳۰ اوج بارندگی‌ها را شاهد خواهیم بود. به گفته زارع از ساعت ۱۶/۳۰ تا ۱۹/۳۰ پیک بارش‌ها در غرب تهران است که ۱۷ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود که اگر این اتفاق رُخ دهد امکان سیلابی شدن وجود دارد که مدیریت آن نیازمند توجه جدی است. مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: از ساعت ۱۹/۳۰ تا ۲۲/۳۰ بارندگی‌ها در شرق تهران فعال می‌شود و از ۲۲/۳۰ قدری از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود اما تا ظهر فردا این سامانه بارشی در استان تهران وجود دارد.

پزشکی قانونی می‌گوید شمار کشته‌شدگان #سیل اخیر در نقاط مختلف ایران تاکنون ۲۵ نفر بوده است

احمد شجاعی، رئیس پزشکی قانونی ایران آخرین آمار کشته‌شدگان سیل طی روزهای اخیر را ۲۵ نفر اعلام کرد. به‌گفته او سیل در استان شیراز سبب جان‌باختن ۱۸ نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و شماری از آن‌ها پس از مراجعه اقوام کشته‌شدگان تحویل داده شده است. کشته‌شدگان سیل شیراز از اهالی این شهر، مرودشت، اصفهان، آمل و کرج بوده‌اند. همچنین در استان گلستان سیل سبب مرگ ۲ نفر شده و در مازندران مرگ ۵ نفر را به همراه داشته است.

سیل در #خوزستان : پارک و جاده ساحلی #اهواز به زیر آب می‌رود

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان به خبرگزاری تسنیم گفت بر اثر سیل در این استان پارک و جاده ساحلی اهواز به زیر آب می‌رود. همچنین تاکنون ۸ روستا تخلیه شده‌اند و در صورت نیاز روستاهای بیشتری تخلیه می‌شوند. همزمان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به خوزستان می‌رود. به‌گزارش ایرنا این سفر به‌منظور بررسی روند اقدامات مدیریتی و امدادی و نیز بررسی مشکلات مردم شهرهای سیل‌زده استان خوزستان صورت می‌گیرد.

#عفو_بین‌الملل پرتاب موشک از نوار #غزه به #اسرائیل و حملات تلافی‌جویانه اسرائیل را محکوم کرد

سازمان عفو بین‌الملل به تازه‌ترین درگیری‌های نظامی بین غزه و اسرائیل واکنش نشان داد. صالح حجازی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در واکنش به گزارش‌ها از مجروح شدن دست‌کم هفت نفر پس از پرتاب موشک از نوار غزه به اسرائیل گفت: «عفو بین‌الملل پرتاب موشک از نوار غزه به اسرائیل را که منجر به مجروح شدن شهروندان شده محکوم می‌کند. حمله به غیرنظامیان و حملات کور، هرگز قابل توجیه نیست و نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.» او تهدید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به پاسخ با اقدامات نظامی بیش‌تر را نیز «عمیقاً نگران‌کننده» خواند و افزود: «اسرائیل بارها نشان داده است که با نادیدن گرفتن زندگی غیرنظامیان و حملات مرگبار گسترده به مناطق غیرنظامی در نوار غزه مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده است. حملات غیرقانونی که در سال‌های گذشته منجر به کشته و زخمی شدن هزاران شهروند در نوار غزه و ویرانی خانه‌ها و نابودی زیرساخت‌ها شد، نباید تکرار شود.» عفو بین‌الملل از حماس، اسرائیل و تمام طرف‌های درگیر خواست که به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

استاندار #تهران می‌گوید ۱۰ دقیقه باران شدید در پایتخت #سیل به‌راه می‌اندازد

محسنی بندپی استاندار تهران گفت با توجه به ویژگی‌های شهر تهران اگر در بالادست این شهر ۱۰ دقیقه رگبار ببارد احتمال وقوع سیل وجود دارد. او از مردم استان خواست با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. به‌گفته بندپی براساس هشدارهای سازمان هواشناسی همه دستگاه‌های اجرایی استان تهران در آماده‌باش هستند، نهرهای داخل شهر با همکاری شهرداری لایروبی شده و مسیر انحرافی نیز برای رودخانه کرج و شادچای و ذخیره‌گاه‌هایی برای آب این رودخانه پیش‌بینی شده است. او همچنین گفت ۵۰۰ نفر در هلال احمر و سه هزار نفر در شهرداری در قالب گروه‌های امداد و نجات آماده هستند و ۲۰ تیم تخصصی در هلال احمر تشکیل شده است. در استان تهران تا چهارشنبه عصر وضع هشدار برقرار است.

#رانش_زمین بر اثر بارندگی‌ها، روستای «آبیدک زیلایی» در #کهگیلویه_و_بویراحمد را محو کرد

ایرنا گزارش داده است که پس از بارندگی‌های سیل‌آسا در کهگیلویه و بویراحمد، روستای «آبیدک» دهستان زیلایی در شهرستان بویراحمد بر اثر رانش زمین محو شد و هیچ اثری از آن وجود ندارد. بنا به این گزارش، این روستا کمتر از ۲۰خانوار جمعیت داشت و با پیش‌بینی حادثه وقوع رانش زمین، از سکنه خالی شد و این حادثه تلفات جانی نداشت.

در بخش‌هایی از #ونزوئلا برق باز هم قطع شد

در بخش‌هایی از ونزوئلا، از جمله #کاراکاس پایتخت این کشور بار دیگر برق قطع شد. فعالیت مترو در کاراکاس متوقف شد و مشکلاتی در فرودگاه به‌وجود آمد. در سایر مناطق نیز گزارش‌هایی از قطع برق منتشر شد. دولت همچون دو هفته پیش دلیل قطع برق را حمله به زیرساخت‌ها عنوان کرد. در آغاز ماه جاری میلادی تقریباً در تمامی نقاط #ونزوئلا برق قطع شد. #نیکلاس_مادورو رئیس جمهوری این کشور حمله سایبری آمریکا را عامل قطع برق دانست. #خوان_گوایدو رهبر اپوزیسیون و رئیس‌جمهوری خودخوانده اما دلیل قطع برق را فساد و بی‌کفایتی دولت خواند.

شکستی دیگر برای #ترزا_می: تصمیم‌گیری درباره #برکسیت به پارلمان #بریتانیا واگذار شد

پارلمان #بریتانیا با ۳۲۹ رأی موافق در برابر ۳۰۹ رأی مخالف با طرحی موافقت کرد که بر اساس آن تعیین چگونگی خروج از تنگنای #برکسیت از دولت بریتانیا به نمایندگان مجلس عوام این کشور واگذار شد. این توافق پس از یک روز مذاکره فشرده در پارلمان بریتانیا، شامگاه دوشنبه ۵ فروردین / ۲۵ مارس به‌دست آمد. ترزا می با این طرح مخالف بود. الیور لتوین، نماینده عضو حزب محافظهکار این طرح را پیشنهاد داد و حزب کارگر، حزب اصلی اپوزیسیون و نمایندگان طرفدار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا با آن موافقت کردند. شکست ترزا می از آن‌جا شکل گرفت که ۳۰ نماینده عضو حزب محافظه‌کار بریتانیا، حزب ترزا می، نیز به این طرح رأی مثبت دادند. نمایندگان پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه درباره چگونگی توافق با اتحادیه اروپا وارد مذاکره خواهند شد.

#سیل در #بویراحمد راه‌های ارتباطی بیش از ۶۰ روستا را قطع کرد

به گزارش خبرگزاری ایسنا به علت سیل و رانش زمین در بویراحمد سه روستا تخلیه و یک روستا تخریب شد. هم چنین راه ارتباطی بیش از ۶۰ روستا در این شهرستان و ۸۰ درصد از راه‌های عشایری شهرستان گچساران قطع شده است.

#پزشکی_قانونی: اجساد ۱۶ تن از ۱۸ جانباخته #سیل #شیراز شناسایی شد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد پیکر ۱۸جانباخته سیل شیراز به پزشکی قانونی این شهر منتقل شده است که ۱۶تن از آنها شناسایی و تعیین هویت شدند. به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: «تاکنون پیکر ۱۸ تن از اجساد آغاز و تا کنون ۱۶ تن تعیین هویت شده‌اند و ۳ جسد شناسایی نشده همگی زن هستند.» دوشنبه ۵ فروردین با طغیان سیل در دروازه قرآن شیراز بیش از ۲۰۰ خودرو در آب گرفتار شدند. رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد پیگیری دستگاه قضایی برای بررسی سهل‌انگاری احتمالی مسئولان در حادثه جاری شدن سیل در محل دروازه قرآن شیراز آغاز شد. به گفته علی القاصی مهر در تحقیقات اولیه مشخص شده که مسیل منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است و همین امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار ناشی از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است.

استانداری #بوشهر: شایعه وقوع #سونامی صحت ندارد

در شبکه‌های اجتماعی فیلمی درباره احتمال وقوع سونامی در بوشهر و درخواست از مسافران برای تخلیله مناطق ساحلی منتشر شده بود. این فیلم سبب وحشت ساکنان بوشهر شده است. مهرداد ستوده، معاون امور عمرانی استانداری بوشهر به رسانه‌های داخلی گفت شایعه وقوع سونامی در ساحل بوشهر صحت ندارد. ستوده از آماده‌باش کامل دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران، شهرداران، واحدهای امدادی، درمانی، فرمانداران و دهیاران استان بوشهر خبر داد و اعلام کرد که تمام محورهای ارتباطی استان بوشهر باز است و اکیپ‌های راهداری در محورهای ارتباطی آماده خدماترسانی به مسافران نوروزی هستند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: شایعه تخلیه شهر جدید عالیشهر و روستاهای اطراف منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد. به گفته این مقام مسئول استان بوشهر در پائین‌دست قرار دارد و احتمال سرازیر شدن روان آب‌های استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد به این استان وجود دارد.

خسارت به ۳۵۰ واحد مسکونی بر اثر بارش باران در استان #اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش شدید باران و آب‌گرفتگی ناشی از آن، به حدود ۳۵۰ واحد مسکونی در این استان خسارت وارد شد. منصور شیشه‌فروش سه‌شنبه ۶ فروردین در گفت و گو با ایرنا گفت: «واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است.» در اثر بارش شدید باران برخی رودخانه‌های فصلی در دهاقان شامل بودجان و دزج فعال و پرآب شده است. در این مسیرها خسارت‌هایی نیز به زمین‌های کشاوری و جاده‌های ارتباطی وارد شده است. ۴۰۰ خودرو هم در سیلاب گرفتار شده بودند که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آن‌ها به طور اضطراری اسکان داده شده‌اند.

رودخانه #الوند در #سرپل‌ذهاب طغیان کرد: هلال‌احمر #زلزله‌زدگان را در سوله‌های ورزشی اسکان داد

مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای در مورد طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب هشدار داد. در این اطلاعیه آمده است: «ساکنان، مجاوران حریم و بستر رودخانه الوند در تمام مسیر (به ویژه در حوزه شهر سرپل ذهاب و قصرشیرین) با توجه به بالا آمدن سطح آب ناشی از بارش و طغیان چشمه‌ها و رودخانه ضرورت دارد از هر گونه تردد، سکونت موقت در حریم و نزدیکی رودخانه، به دلیل احتمال جاری شدن سیل و خطر غرق شدگی جدا خودداری کنند.» روز گذشته کانکس زلزله‌زدگان سرپل ذهاب را آب برد و ارتش وارد عمل شد که ساکنان کانکس‌ها را نجات دهد. هلال احمر در سوله‌های ورزشی برای خانواده‌های ساکن در کانکس، چادر برپا کرد و آنها را به چادرها منتقل کنند.

رودخانه #کشکان طغیان کرد: شهر #معمولان در محاصره سیل

سید حبیب‌الله موسوی، بخشدار معمولان در پل‌دختر اعلام کرد به دلیل قطعی راه‌های ارتباطی انتقال بیماران اورژانسی به مراکز درمانی وجود ندارد. به گفته بخشدار معمولان بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه کشکان خسارات زیادی به زیرساخت‌ها، اراضی کشاورزی، باغات، واحدهای مسکونی، پل‌ها، ابنیه و جاده‌های مواصلاتی شهر معمولان وارد کرده است. بخشدار معمولان گفت: آب آشامیدنی شهر معمولان بر اثر سیلاب از صبح روز دوشنبه تاکنون قطع است: «ساکنان ۵۰ روستای بخش معمولان که راه‌ها و پل‌های ارتباطی آن‌ها قطع شده و ساکنان منازلی در شهر و روستاهای این بخش زیر آب رفته نیاز مبرم به آرد، سبد غذایی، چادر و پتو دارند.» موسوی اولویت اول امدادرسانی به مردم سیل‌زده شهر معمولان را مرمت راه ارتباطی آنان دانست.

پیش‌بینی #هواشناسی: ورود موج جدید بارشی از اواخر وقت چهارشنبه ۷ فروردین

احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تداوم بارش‌ها را در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد و از ورود موج جدید بارشی از اواخر وقت چهارشنبه ۷ فروردین خبر داد. شدت بارش‌ها در روز سه‌شنبه ۶ فروردین، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌های جنوب و مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی متمرکز خواهد بود. همچنین امروز در ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و شرق کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی و با شدت کمتر در شمال غرب کشور به سبب بارش برف و مه‌آلودگی، اختلال در آمدوشد در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.