ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش بار دیگر در جنگل‌های #گچساران زبانه کشید

مجید نظری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران اعلام کرد که آتش جنگل‌های گچساران در منطقه گناوه لری بار دیگر به‌دلیل شعله‌رو شدن کُنده‌های باقی‌مانده روشن شد که حدود ۴۰ نفر نیرو در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند. به‌گفته او میزان خسارت اولیه حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هکتار است اما میزان دقیق خسارت‌ها پس از نقشه‌برداری هوایی مشخص خواهد شد. وحید محمدی تبار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت عملیات اطفاء حریق در جنگل‌های گچساران همچنان ادامه دارد. جنگل‌های گچساران از پنج روز پیش طعمه آتش است و امکانات این شهر برای مهار آن کم. در این چند روز مردم با دست خالی برای خاموش کردن آتش وارد عمل شدند. مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از کمبود امکانات برای خاموش کردن آتش جنگل‌ها انتقاد کرده‌اند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۷۵۰۸ نفر، مبتلایان ۱۳۹۵۱۱ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر سه‌شنبه ۶ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۷۵۰۸ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (دوشنبه) تا ظهر امروز (سه‌شنبه)، ۱۷۸۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۹۵۱۱ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۰۹۴۳۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۵۶۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

کاوه شوقی وکیل عضو #کانون_وکلای_آذربایجان_غربی به قتل رسید

سعید عباسی، رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی از قتل کاوه شوقی، وکیل دادگستری و عضو این کانون در روز دوشنبه پنجم خرداد خبر داد. عباسی گفت: «متأسفانه شرایط خاصی در سطح جامعه پیش آمده است، وضعیتی که علیه وکلا ایجاد شده و هجمه‌هایی که وارد می‌شود، موجب می‌شود ذهنیت منفی علیه وکلا در عموم مردم ایجاد شود؛ متأسفانه نسبت به جایگاه وکلا کم‌لطفی می‎شود.» عباسی خواهان رسیدگی ارگان‌های مربوطه شد و افزود: «کلیه سازمان‌ها حمایت‌هایی از کارکنان‌شان دارند اما از آن‌جایی که وکلا نه وابسته به دادگستری هستند و نه کامل مستقل هستند، باید اقدامات حمایتی از سوی تشکیلات قضایی صورت بگیرد.» کانون وکلای آذربایجان غربی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل کاوه شوقی، وکلا را «مدافعان بی‌دفاع» نامید و از مقام‌های مسئول به‌ویژه دادستان‎های مهاباد و بوکان خواست تا «با پيگيری قاطع و دستگيری عاملان و رسيدگی فوری» به این پرونده آرامش روانی را به جامعه وكالت بازگردانند. کاوه شوقی اهل مهاباد بود و عصر روز دوشنبه در جاده برهان مهاباد ‌- بوکان با ضربات چاقو به قتل رسید.

#مهدی_اخوان_لنگرودی، نویسنده و شاعر درگذشت

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مهدی اخوان لنگرودی، شاعر و نویسنده که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستانی در اتریش بستری بود، درگذشت. اخوان لنگرودی متولد ۱۳۲۴ در لنگرود، در ۱۳۵۱ از دانشگاه تهران لیسانس جامعه‌شناسی گرفت و در ۱۳۵۲ به اتریش مهاجرت کرد. داستان‌های بلند آنوبیس (۱۳۷۴) ارباب پسر (۱۳۷۷) و در خم آهن (۱۳۷۹) را نوشته است. کتابی با عنوان یک هفته با شاملو (۱۳۷۳) و چند مجموعه شعر منتشر کرده. برخی از اشعار او به آلمانی ترجمه شده. ترانه گل یخ کوروش یغمایی از سروده‌های اوست.

مداح خوزستانی مخالف تعطیلی مساجد و زیارتگاه‌ها که #کرونا را مسخره می‌کرد در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

عباس بریهی، یکی از مداحان خورستانی که مخالف تعطیلی مساجد و حرم‌ها و فاصله‌گذاری هوشمند برای مهار همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ بود اما خود به این بیماری مبتلا شد در اثر ابتلا به این بیماری جان سپرد. فیلمی از آن مرحوم ظاهراً با رضایت خود او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. بریهی، در آخرین لحظات زندگی، در حالی که از تنگی نفس رنج می‌برد و زیر اکسیژن است، می‌گوید: «کرونا را مسخره و در همه مراسم شرکت می‌کردم. به جثه قوی‌ام می‌نازیدم. خودخواه بودم.» رسانه‌های نزدیک به دولت این خبر را منتشر کرده‌اند. رسانه‌های امتیتی نزدیک به سپاه درباره این خبر سکوت کرده‌اند. روز گذشته بعد از بازگشایی مساجد، تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران در تنها یک روز به بیش از دو هزار نفر افزایش یافت. شامگاه دوشنبه ۲۵ مه/ ۵ خرداد مایک رایان رئیس بخش فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کشورهایی که با کاهش آلودگی ناشی از ویروس کرونا روبرو هستند هنوز در معرض خطر شیوع موج دوم این ویروس قرار دارند، اگر اجازه دهند تدابیر محدودکننده و قرنطینه‌ای زودتر از موعد متوقف شود.

۴۵ تن از کارمندان معترض اورژانس شهرستان #دزفول، #گتوند و #شوش اخراج شدند

سید محمد محمودی‌نژاد، رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول عصر دوشنبه ۵ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا ترک کار ۴۵ تن از کارمندان معترض اورژانس شهرستان دزفول، کتوند و شوش را تأیید کرد. به گزارش عصر جنوب، ۴۵ تن از کارمندان معترض اورژانس شهرستان دزفول، کتوند و شوش که به صورت نیروی کار موقت توسط شرکت پیمانکاری در واحد اورژانس ۱۱۵ شهرستان دزفول مشغول به کار بودند طی روزهای اخیر به عدم پرداخت حقوق بهمن و اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ و همچنین پاداش و عیدی سال ۱۳۹۸ معترض بودند.بر همین اساس آن‌ها اخراج شدند. محمودی‌نژاد اما اخراج این نیروها را تکذیب کرد: «به علت شرایط کرونا و کاهش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی دزفول پرداخت حقوق این نیروهای شرکتی با مشکل مواجه شده است ولی تسویه حساب یا اخراجی صورت نگرفته است.» خوزستان یکی از کانون‌های شیوع کرونا در ایران است. یکی از کارکنان اورژانس ۱۱۵ دزفول گفته بود: «پیمانکار قبلی با وجود پرداخت نکردن حقوق بهمن ۱۳۹۸، از اسفند همان سال تغییر کرد و پیمانکار جدید نیز هنوز حقوق اسفند ۱۳۹۸ را پرداخت نکرده است. حداقل انتظار ما در شرایط حساس کنونی این است که حقوق ما به موقع پرداخت شود زیرا خانواده‌های ما چشم انتظارند.»