نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#وزیر_نفت: بنزین خیراتی به #ونزوئلا ندادیم

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی درباره صادرات بنزین ایران در هفته‌های اخیر به ونزوئلا گفت: «بحث‌های زیادی میان برخی از مردم درباره این‌که گویا ما بنزین خیراتی به ونزوئلا داده‌ایم، شنیده شده است که درست نیست، بنزین ایران با قیمت روز به ونزوئلا فروخته شده است و ضمانت کافی برای پرداخت هزینه آن هم داشته‌ایم که بخشی از پول آن هم‌اکنون در کشور است.» او درباره ادامه صادرات به ونزوئلا گفت باید دید مذاکرات بین دو کشور چگونه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی به‌تازگی پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا ارسال کرد. ونزوئلا نیز مانند ایران تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار دارد که نوع و منابع واردات ونزوئلا را محدود می‌کنند. واردات بنزین از ایران، که سود مالی را نصیب هر دو دولت خواهد کرد، به نوعی دورزدن این تحریم‌ها محسوب شد و تنش‌هایی لفظی میان واشنگتن و تهران برانگیخت. گفته می‌شود ونزوئلا با واردات بنزین از ایران کمبود سوخت در پمپ‌ بنزین‌ها را جبران کرده است. مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا عصر چهارشنبه ۴ تیر / ۲۴ ژوئن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایالات متحده پنج ناخدای ایرانی که سوخت و تجهیزات مرتبط را به ونزوئلا منتقل کرده‌اند، تحریم کرده است. زنگنه در این‌باره گفت: «این موضوع غیرمنتظره نبود؛ اول به آن‌ها وعده و وعید پول دادند که آن‌ها نپذیرفتند. سپس تهدید و تحریم کردند که آن‌ها هم می‌دانستند.»

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر، مبتلایان ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۶ تیر آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (جمعه)، ۲۶۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۲۹۱۲ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. استان‌های کرمانشاه، کردستان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

در #هرمزگان ۲۲۷ نفر در اثر ابتلا به #کرونا جان خود را از دست داده‌اند

حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که روز گذشته، پنج‌شنبه ۵ تیر با ثبت جان باختن ۱۷ نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این استان، شمار درگذشتگان به ۲۲۷ نفر رسید. ۱۲ نفر از آن‌ها مرد و ۵ نفر زن بودند. جوان‌ترین فوتی ۳۵ ساله و مسن‌ترین ۸۹ ساله بود. به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال حاضر ۵۱۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که که وضعیت ۳۲ نفر از آن‌ها وخیم است. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی استان هرمزگان را در کنار استان‌های خوزستان، کردستان، بوشهر و کرمانشاه از جمله استان‌هایی دانسته است که بیشترین موارد بستری در کشور را داشته‌اند.

رویترز: یکی از فرماندهان شبه‌نظامی دستگیرشده در یورش به مقر #کتائب_حزب‌الله #عراق، ایرانی است

دو مقام عراقی بامداد جمعه ششم تیر / ۲۶ ژوئن به خبرگزاری «رویترز» گفتند که نیروهای امنیتی عراق با حمله به یک مقر شبه‌نظامیان حشد الشعبی تحت حمایت ایران،‌ سه فرمانده شبه‌نظامی را دستگیر کردند. بنا به این گزارش،‌ مقر «کتائب حزب‌الله» در بغداد هدف یورش نیروهای امنیتی عراق بوده و یکی از فرماندهان شبه‌نظامی دستگیرشده ایرانی است. شمار دقیق دستگیرشدگان مشخص نیست اما برخی گزارش‌ها از دستگیری ۲۰ نیروی شبه‌نظامی همراه این فرماندهان خبر می‌دهند. به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، نیروی ضدتروریستی عراق از کشف طرح حمله قریب‌الوقوع به فرودگاه بغداد خبر داده که منجر به بازداشت اعضای کتائب حزب‌الله شده است. یک دلیل دیگر دستگیری اعضای «کتائب حزب‌الله» حمله‌های راکتی این گروه به مقر نیروهای آمریکایی ذکر شده است. در یورش نیروهای امنیتی به مقر این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی راکت‌هایی نیز ضبط شده است. ایران هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده. رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده اند که برخی گروه‌های دیگر حشد الشعبی تهدید کرده اند که در صورت آزاد نشدن اعضای دستگیرشده حشدالشعبی به سفارت آمریکا در بغداد حمله می‌کنند. این گزارش‌ها از محاصره مقر نیروهای ویژه امنیتی عراق به دست گروه شبه‌نظامی اصحاب الکهف و بسته شدن منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند. الجزیره از آغاز مذاکرات در رده‌های بالای حکومتی برای حل بحران خبر می‌دهد. نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا هر گونه مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه کتائب حزب‌الله را تکذیب کرده‌اند. ابومهدی المهندس، بنیانگذار کتائب حزب‌الله در حمله نیروهای آمریکایی همراه با قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس کشته شد.