ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با تمدید نشدن مرخصی #نازنین_زاغری او پس از سه روز به #زندان برگشت

#نازنین_زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی که دو سال و نیم پیش بازداشت و به دنبال محاکمه در #دادگاه_انقلاب به پنج سال #زندان محکوم شد، با پایان مرخصی سه روزه‌اش و تمدید نشدن آن، به #زندان_اوین بازگشت. نازنین زاغری-رتکلیف روز پنج‌شنبه اول شهریور ۹۷ برای سه روز به مرخصی اعزام شد که این امر با استقبال سازمان‌های حقوق بشری از جمله #عفو_بین‌الملل و وزارت امور خارجه بریتانیا روبه‌رو شد. #جرمی_هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا در سخنرانی شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ اوت خود در سازمان ملل در نیویورک با اشاره به این مرخصی گفته بود: «ما می‌خواهیم از مقام‌های ایران برای کاری که انجام دادند تشکر کنیم در حالی که نباید فراموش کرد که نازنین زاغری از همان اول هم نمی‌بایست زندانی می‌شد. نازنین بی‌گناه است.» #ریچارد_رتکلیف، همسر نازنین زاغری هم در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی تایمز گفته بود: «ما اطمینان زیادی داریم که با تمدید مرخصی موافقت خواهد شد اما تا این لحظه هنوز تأیید آن را نگرفته‌ایم». #موسی_غضنفرآبادی، رئیس #دادگاه_انقلاب اما سوم شهریور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم وابسته به #سپاه_پاسداران، با تأکید دوباره بر تشکیل پرونده جدید برای نارنین زاغری گفته است اتهام جدید او امنیتی است. او نگفته این اتهام امنیتی به طور مشخص چیست.

#محمد_حبیبی #معلم_زندانی با دست‌بند و پابند به بیمارستان منتقل و پس از معاینه به زندان بازگردانده شد

به گزارش منابع خبری #محمد_حبیبی عضو هیئت مدیره #کانون_صنفی_معلمان تهران صبح یکشنبه چهارم شهریور به دلیل بیماری کلیوی و ریوی به بیمارستان منتقل و پس از معاینه بار دیگر توسط ماموران به #زندان بازگردانده شد. جعفر ابراهیمی معلم و از اعضای کانون صنفی معلم در حساب کاربری توئیتر خود از انتقال حبیبی با دست‌بند و پابند به بیمارستان خبر داد و نوشت: «وزن محمد(حبیبی) بصورت مشهود کم شده بود و سرفه می کرد اما روحیه بالایی داشت». حبیبی اردیبهشت امسال همزمان با #تجمع_معلمان در تهران بازداشت شد. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را به ۱۰ سال و شش ماه زندان ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است. آموزش و پرورش نیز پس از بازداشت، حقوق ماهیانه این معلم را قطع کرده است. فاطمه سعیدی نماینده مجلس شورای اسلامی گفته که این معلم در بند «مجرمین خطرناک» و «قاتلان» نگهداری می‌شود. وکیل این معلم زندانی به حکم صادره اعتراض کرده و گفته است که براساس قانون مجازات اسلامی چون اتهام‌های موکلش یکسان است، او مشمول هفت سال و شش ماه حبس خواهد شد. تا به حال چند نهاد حقوق بشری و صنفی معلمان خواستار بازنگری در حکم صادره و آزادی حبیبی شده‌اند.

یک کشته در سقوط جنگنده #اف‌ـ‌۵ ایران در #آبدانان

حسن زارع‌شاهی، فرمانده پایگاه چهارم شکاری #دزفول از سقوط یک جنگنده #اف‌ـ‌۵ (F۵) ایران در #آبدانان استان ایلام خبر داد. به گفته او، این هواپیما «از نوع آموزشی» بود اما در حین انجام مأموریت سقوط کرد. او درباره این مأموریت اطلاعات بیشتری نداد. همزمان خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) از کشته‌شدن یک سرنشین این جنگنده پایگاه هوایی دزفول خبر داد و گفت که سقوط در جریان پرواز آموزشی بوده است. به گزارش ایسنا، « هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.» هنوز علت این حادثه مشخص نیست. اف‌ـ‌۵ یک جت جنگنه سبک‌وزن با قابلیت سرعت مافوق صوت است که ۱۹۵۹ نخستین پرواز خود را انجام داد. ایران بین سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۵، ۱۴۰ فروند از این جنگنده خریداری کرد. اکنون بین ۶۰ تا ۷۵ فروند از این هواپیماها عملیاتی هستند و بقیه یا در جنگ عراق از بین رفته‌اند یا به دلیل تحریم ایران و نبود خدمات مناسب مراقبتی زمین‌گیر هستند.

#اعتراضات: #کارگران #لاستیک‌سازی خوزستان در اعتراض به اخراج کارگران_قراردادی #تجمع کردند

#کارگران شرکت #لاستیک‌سازی_خوزستان در #گتوند در اعتراض به اخراج کارگران پیمانی و قراردادی #تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، مدیران این شرکت قراداد شماری از کارگران را به دلیل آنچه که «عدم تامین مواد اولیه» اعلام شده، تمدید نکرده‌اند. در واکنش به این اقدام شماری از کارگران این شرکت یکشنبه مقابل ساختمان مدیریت کارخانه تجمع کردند و خواستار بازگشت به کار خود شدند. سجاد اسماعیلی، بازرس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی «ماندن مواد اولیه پشت سد گمرک» را علت «توقف تولید» لاستیک خوزستان اعلام کرده و گفته است: «این کارگران اخراج نشدند، بلکه پایان قرارداد آنها اعلام شده است». لاستیک خوزستان یکی از شرکت‌های تحت مالکیت بنیاد مستضعفان است که دو سال پیش نیز شماری از کارگران را به دلیل «کاهش تولید» اخراج کرد. اخراج ۲۵ کارگر و تبدیل قراردادهای دائمی به قرارداد موقت و پیمانی در فروردین ۱۳۹۵ به اعتراض چند روزه کارگران لاستیک خوزستان انجامید.

#اعتراض به مرگ #کودک ۱۳ ساله به دلیل #اشتباه_پزشکی در #یزد: اعضای کادر #پزشکی #بیمارستان_افشار برکنار می‌شوند

مرگ یک #کودک ۱۳ ساله یزدی در #بیمارستان_افشار یزد موجب #تجمع_اعتراضی خانواده و جمعی از مردم این شهر مقابل بیمارستان شد. به گزارش رسانه‌ها زهرا کریمی پنجشنبه دوم شهریور «به طرز مشکوکی» در مرکز اورژانش و فوریت‌های پزشکی این بیمارستان فوت کرد. پدر این کودک به باشگاه خبرنگاران گفته که چهارشنبه دخترش را به بیمارستان آورده، «کادر اورژانس با احتمال وجود آپاندیس دو نوبت آرامبخش به او تزریق کردند و حدود ساعت ۸ صبح پنجشنبه دخترش از حال رفت و پس از انتقال به اتاق احیا به طرز مشکوکی فوت شد.». به دنبال این اتفاق خانواده و جمعی از مردم یزد مقابل بیمارستان #تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولین و استعفاء رئیس بیمارستان شدند. نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی «شهید صدوقی» یزد امروز یکشنبه ۵ شهریور به خبرنگاران گفته که پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شده کادر پزشکی «می‌توانست بهتر و دقیق‌تر در مورد این بیمار هم در بحث تشخیص و هم درمان عمل کند». او همچنین از تغییرات کادر پزشکی این بیمارستان خبر داده و گفته «برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، تغییرات ساختاری در اورژانس افشار اعمال و جابجایی‌هایی در سطح سرپرست اورژانس، پزشکان و پرسنل انجام داد».

وکیل #محمدعلی_طاهری: دادگاه با #آزادی_مشروط موکل من موافقت کرده است

#محمود_علیزاده_طباطبایی روز دوشنبه پنج شهریور خبر از موافقت #دادگاه با #آزادی_مشروط موکلش، محمدعلی_طاهری، بنیانگذار #عرفان_حلقه داد: «با توجه به اینکه موکلم دو سال و نیم از پنج سال محکومیت خود را سپری کرده است، مشمول آزادی مشروط می‌شود.» او همچنین با اشاره به فضای ایجاد شده به دنبال بازداشت و محاکمه موکلش به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «خیلی‌ها که ادعای شاگردی طاهری را دارند، دنبال اعدام او هستند تا دکان‌های‌شان دایر باقی بماند.» به گفته این وکیل دادگستری، او از ابتدای تشکیل این پرونده تلاش‌ کرده تا بگوییم اگر هم طاهری «افکار انحرافی» دارد، تا قبل از سال ۹۲ که قانون مجازات فعلی به تصویب رسیده، منحرف کردن افراد جرم نبوده است: «دیوان عالی کشور هم در احکام خود اعلام کرده تردیدی در انحرافی بودن افکار طاهری نیست اما چون این انحراف قبل از سال ۹۲ جرم نبوده، احکام اعدام را نقض کرد.» علیزاده طباطبایی اما درباره شروع دوباره فعالیت‌های طاهری هشدار داد و گفت اگر چنین اتفاقی بیفتد او مشمول ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ و نهایتا اعدام می‌شود. محمدعلی طاهری به عنوان بنیانگذار «عرفان حلقه»، ۱۴اردیبهشت سال ۹۰ برای سومین‌بار به اتهام «فساد فی‌الارض» بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد. در طول این مدت او دو بار به اعدام محکوم اما این احکام در دیوان عالی کشور نقض شد. پیش از صدور احکام اعدام اما #دادگاه_انقلاب تهران او را به‌ اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

مذاکرات تهران و مسکو برای ساخت #نیروگاه_اتمی جدید در ایران

#رضا_اردکانیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی شنبه سوم شهریور به خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران از مذاکرات ایران با روسیه برای ساخت #نیروگاه_اتمی جدید خبر داد. به گفته اردکانیان، «مذاکرات برای احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید هسته‌ای در حال انجام است تا ظرفیت تولید برق در این بخش از ۱۰۰۰ مگاوات فعلی به ۴۰۰۰ مگاوات برسد.» روسیه پیش از این نیروگاه اتمی بوشهر را با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات برای ایران ساخته است. ساخت این نیروگاه اما با بدقولی‌های مسکو و تأخیر بسیار در راه‌اندازی آن نسبت به برنامه اصلی پایان یافت. مسکو و تهران در ۲۰۱۴ توافق‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن روسیه قرار است ۸ رآکتور اتمی دیگر برای ایران بسازد. برخی کارشناسان انرژی و محیط زیست ساخت نیروگاه اتمی برای تولید برق در ایران را که به منابع قابل توجه انرژی‌های تجدیدپذیر و فسیلی دسترسی دارد، به صرفه نمی‌دانند. ایران در ماه‌های اخیر به دلیل بحران آب با بحران برق نیز مواجه شده است و خاموشی گاه‌و‌بیگاه‌ برق در چندین شهر ایران از جمله تهران رخ می‌دهد. خبر ساخت نیروگاه اتمی جدید در حالی منتشر می‌شود که ایالات متحده ماه مه / اردیبهشت امسال از توافق هسته‌ای ایران (#برجام) خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. روسیه و دیگر امضاکنندگان برجام خواهان حفظ آن هستند. دور دوم تحریم‌ها که شامل تحریم نفتی خواهد شد، از ۱۳ آبان / ۴ نوامبر آغاز می‌شوند.

#جان_مک‌کین، سناتور کهنه‌کار و جمهوری‌خواه #کنگره_آمریکا در ۸۱ سالگی درگذشت

#جان‌_مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه و از کهنه‌سربازان جنگ ویتنام شنبه سوم شهریور / ۲۵ اوت در ۸۱ سالگی بر اثر سرطان مغز درگذشت. سرطان مغز مک‌کین ژوئیه ۲۰۱۷ کشف شد و خانواده او جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که این سناتور سالخورده دیگر به درمان سرطان پیشرفته خود ادامه نمی‌دهد. او ۲۰۰۸ به عنوان نامزد #جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری در برابر #باراک_اوباما شکست خورد. مک‌کین یکی از منتقدان اصلی #دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در میان سناتورهای جمهوری‌خواه بود. رأی منفی او به لغو مقررات خدمات درمانی اوباما از تحقق یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ جلوگیری کرد. لغو خدمات درمانی اوباما میلیون‌ها شهروند آمریکا را از بیمه سلامت محروم می‌کند. مک‌کین سه دهه سناتور آریزونا در کنگره بود. نام او در آمریکا از دهه ۱۹۶۰ و پس از به زندان افتادن در ویتنام بر سر زبان‌ها افتاد. مرگ مک‌کین اکثریت ناچیز جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها (۵۱ به ۴۹) را اندک‌تر کرده است اما فرماندار جمهوری‌خواه آریزونا جانشین موقت او را از همین حزب انتخاب خواهد کرد. احتمالاً این تغییر به نفع ترامپ تمام خواهد شد، به وِیژه در فرآیند رأی اعتماد به نامزد او برای یکی از کرسی‌های دیوان عالی ایالات متحده که تا پیش از انتخابات کنگره در اکتبر برگزار خواهد شد.

#محسن_هاشمی با رأی تمامی ۲۱ عضو #شورای_شهر_تهران در مقام رئیس شورا ابقا شد

یکسال پس از شروع به کار پنجمین شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی با ۲۱ رأی در مقام ریاست این شورا ابقا شد. در این رأی گیری ابراهیم امینی به عنوان تنها کاندید نایب رییسی شورای شهر تهران و زهرا نژادبهرام و بهاره آروین نیز به عنوان تنها نامزدهای منشی شورا با اکثریت قاطع در پست‌های خود انتخاب شدند. محسن هاشمی پس از برکناری محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران مدتی نیز تلاش کرد بر جای او بنشیند. اوایل اردیبهشت ماه امسال، شورای شهر تهران با وجود اصرار محسن هاشمی، در یک «رای‌گیری استمزاجی» از او خواست در شورای شهر بماند. تمامی ۲۱ عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران منتخبان لیست «امید» اصلاحطلبان هستند.

#استیضاح وزیر اقتصاد: #الیاس_حضرتی به دلیل موافقت با استیضاح #کرباسیان از #فراکسیون_امید خارج شد

نمایندگان مجلس ایران یکشنبه چهارم شهریور #مسعود_کرباسیان، وزیر اقتصاد را به #استیضاح کشاندند. این جلسه هنوز در حال برگزاری است. #فراکسیون_امید، مربوط به نمایندگان اصلاح‌طلب با استیضاح کرباسیان مخالفت کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، در نشست امروز صبح این فراکسیون ۳۰ مخالف در برابر ۱۸ موافق استیضاح وجود داشت و فراکسیون به طور کلی تصمیم به حمایت از وزیر گرفت. اما #الیاس_حضرتی، یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس که از موافقان استیضاح است، به همین دلیل از فراکسیون امید استعفا داد. او به تازگی به نزدیک‌ترکردن حزب اعتماد ملی به اصلاح‌طلبان فراکسیون امید متهم شده بود. رهبری اعتماد ملی با مهدی کروبی، از چهره‌های کلیدی جنبش سبز است که در زندان خانگی به سر می‌برد. حضرتی قائم مقام کروبی در اعتماد ملی شده است. نمایندگان موافق استیضاح کرباسیان معتقدند که در زمان او، ۵۰ درصد قدرت خرید مردم کاهش یافته و به گفته آنها «روحیه اشرافیگری» در میان مدیران وزارت اقتصاد جاری است. پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (#برجام)، بحران ارزی و اقتصادی در ایران شدت گرفته، تورم بالا رفته و قیمت کالاها و خدمات اساسی افزایش یافته است.