ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#وانگ_یی، وزیر خارجه #چین: شریک راهبردی #ایران هستیم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دوشنبه ۴ شهریور/ ۲۶ اوت در دیدار با وانگ یی وزیر خارجه چین در جمع خبرنگاران در پکن گفت: «نفی قوانین بین‌المللی فقط به معنای عدم احترام به این قوانین نیست، بلکه عملاً تحقیر حقوق بین‌الملل است و این امر رو به افزایش است و باید همه در مقابله با آن همکاری کنیم.» ظریف در این نشست خبری گفت به پکن آمده تا با مقامات چینی در مورد جلسات اخیر خود در فرانسه درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کند. وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز در دیدار با همتای ایرانی خود گفت: «ما شرکای راهبردی هستیم. این بیانگر سطح بالای روابط و همکاری نزدیک راهبردی ماست.»

روسیه جزئیات تشعشعات رادیواکتیو پس از انفجار اخیر در یک پایگاه نظامی را اعلام کرد

آژانس دولتی نظارت بر محیط زیست و هواشناسی روسیه جزییات مربوط به تشعشعات رادیواکتیو پس از انفجار اخیر در یک پایگاه نیروی دریای روسیه را اعلام کرد. پنجشنبه ۸ اوت/ ۱۷ مرداد در یک پایگاه نظامی در شمال غرب روسیه که روی یک سکوی دریایی در آب‌های دریای سفید قرار دارد، یک آزمایش موشکی منجر به انفجار و کشته‌شدن دو نظامی و پنج مهندس هسته‌ای شد. شش تن دیگر نیز در جریان این انفجار زخمی شدند. مقام‌های روسیه افزایش سطح تشعشعات رادیواکتیو در نزدیکی شهر سورودویسنسک را تایید کرده اند، اما در عین حال گفتند که خطری وجود ندارد. بنابر گزارش روز دوشنبه آژانس دولتی نظارت بر محیط زیست و هواشناسی روسیه، افزایش تشعشع به‌دلیل وجود ابری از گازهای رادیواکتیو شامل ایزوتوپ‌های باریوم، استرونیوم و لانتانوم بوده است. این آژانس می‌گوید که از هشتم ماه اوت هیچ ردی از مواد رادیواکتیو در نمونه‌های زمینی پیدا نکرده است.

#ظریف پس از ورود به پکن: روزهای مهمی پیش روست

محمد جواد #ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ورود به پکن‎ دوشنبه ۲۶ اوت/ چهارم شهریور در پیامی در توییتر نوشت: «بعد از توقف در تهران به دنبال بازگشت از بیاریتز به منظور تغییر دادن هواپیما، (امروز) وارد پکن شدم. روزهای مهمی پیش روست: اینجا من نقشه راه ۲۵ ساله به منظور اجرای مشارکت استراتژیک جامع‌مان (با چین) و کمک فعالانه به طرح جاده و کمربند را ارائه خواهم کرد. ژاپن و مالزی مقصد بعدی سفرم هستند». در حالی‌که رهبران هفت کشور صنعتی جهان در نشست گروه هفت در فرانسه هستند، یک‌شنبه ۲۵ اوت/ سوم شهریور ظریف در سفری از پیش اعلام نشده به محل اجلاس گروه هفت رفت و با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه و نیز امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد.

#کمیسیون_امنیت_ملی #ظریف را برای توضیح درباره‌ سفر به فرانسه به #مجلس فراخواند

کمال دهقانی، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوشنبه ۴ شهریور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) :«کمیسیون امنیت ملی مجلس در نظر دارد تا هفته آینده از آقای ظریف برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کند تا توضیحاتی درباره‌ سفر به کشورهای اروپایی به خصوص سفر شب گذشته به فرانسه ارائه کند. با توجه به این که اکنون آقای ظریف به چین رفته است این جلسه در هفته آینده برگزار می‌شود.» محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که تحت تحریم آمریکا قرار دارد یکشنبه ۳ شهریور/۲۵ اوت در حاشیه اجلاس گروه ۷ با امانوئل مکرون و ژان ایو لودریان، رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد. شامگاه گذشته حجت‌الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هشدار داد که دشمن در پی تغییر ذائقه مسئولان برای تضعیف رهبر جمهوری اسلامی است. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی روز دوشنبه در واکنش به این مخالفت‌ها گفت: عده‌ای نمی‌خواهند پنبه را از گوش خود درآورند.

#ابراهیم_رئیسی، رئیس قوه قضائیه: کارگران در برابر کسانی که اعتراضات را نمایندگی می‌کنند بایستند

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه دوشنبه ۴ شهریور در دیدار با گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات کارگری در ایران گفت: « اعتراضات کارگری در کشور کم نیست و ما در حال رسیدگی به آنها هستیم منتها گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می‌کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم.» مرضیه امیری، آنیشا اسداللهی، ندا ناجی و عاطفه رنگریز، در سال جاری در روز جهانی کارگر بازداشت شدند. از هفته گذشته تاکنون تنها در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان شوش دست‌کم ۱۷ کارگر معترض هفت‌تپه محاکمه شده‌اند. برخی از کارگران معترض صرفاً به اتهام انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به دادگاه احضار می‌شوند. نسرین جوادی از بازداشتی‌های روز جهانی کارگر به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. کارگران هفت‌تپه اعلام کردند با چنین احکامی نمی‌توان اعتراضات کارگری را متوقف کرد. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش در جمع نمایندگان مجلس گفت: «کارگران باید مقابل کسانی که فضای اعتراضات کارگری را آلوده می‌کنند، بایستند.»

#علی_ربیعی، سخنگوی دولت: سفر #ظریف به #گروه_۷ ارتباط نداشت

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی دوشنبه ۴ شهریور در یک نشست خبری در تهران در جمع خبرنگاران گفت: مشی د‌ولت نشان می‌دهد به هیچ وجه تحریم‌ها را نمی‌پذیریم ما از‌ موضع عزت، حکمت و‌ مصلحت در جهت رفع تحریم‌ها هستیم. اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها علیه ملت ایران عادی‌سازی شود. ربیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر غیرمنتظره ظریف به محل برگزاری اجلاس گروه ۷ گفت: «سفر ظریف به گروه ۷ ارتباط نداشت. این سفر به درخواست فرانسوی‌ها بود و بنا هم از اول این بود که ملاقاتی با مقام‌های آمریکایی‌ها صورت نگیرد.» ربیعی در پایان تأکید کرد که دولت روحانی نقش و دخالتی در ملاقات‌های فرانسه و آمریکا ندارد. سخنگوی دولت گفت: «این ملاقات‌ها به ابتکار فرانسوی‌ها بوده است. آنچه برای ما اهمیت دارد تعهد به برجام است.»

#معصومه_ابتکار: هیچ مخالفتی برای ارائه #گواهینامه_موتورسیکلت به #زنان وجود ندارد

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دوشنبه ۴ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برگزاری نشست‌ها و پیگیری‌ مکاتبات جهت ارائه «گواهینامه موتورسیکلت برای زنان» خبر داد. ابتکار گفت: «هیچ مخالفتی برای ارائه گواهینامه موتورسیکلت به زنان وجود ندارد و اگر زنان تمایل و نیاز داشته باشند باید بتوانند گواهی‌نامه موتورسیکلت دریافت کنند و اگر هم در آئین‌نامه‌ای مشکل یا سیاست نانوشته‌ای داریم امید است که برطرف شود.»

#فرشاد_مقیمی مدیرعامل #ایران‌خودرو شد

‌فرشاد مقیمی، معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان مدیرعامل جدید ایران ‌خودرو انتخاب شد. دوشنبه هفته گذشته هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت ایران خودرو با حکم ضابطان قضایی در دفتر کار خود بازداشت شد. به گفته اسماعیلی پرونده فساد در خودروسازی ۲۵ متهم دارد که شش نفر آن‌ها از جمله دو نماینده مجلس بازداشت شده‌اند. فریدون احمدی و محمد عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر در مجلس شورای اسلامی با سپردن وثیقه سنگین فعلاً از زندان آزاد شده‌اند. مقیمیمدیرعامل تازه ایران خودرو پیش از معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بود.