ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک نفر به ظن ارسال بسته‌های پستی مشکوک برای مخالفان سیاسی ترامپ

مقام‌های فدرال یک نفر را در ارتباط با ارسال بسته‌های پستی مشکوک به مخالفان سیاسی دونالد ترامپ دستگیر کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس فرد بازداشت شده سزار سایوک، یک مرد ۵۶ ساله است. در دو روز گذشته در مجموع ۱۲ بسته پستی مشکوک برای سیاستمداران دموکرات مخالف ترامپ فرستاده شده. آخرین بار جمعه ۲۶ اکتبر یک بسته برای کوری بوکر، سناتور دموکرات و یک بسته مشکوک دیگر برای جیمز کلاپر، رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا ارسال شد که پلیس این دو بسته را کشف کرد. بسته سومی هم به نشانی کملا هریس سناتور دموکرات در راه بود که پلیس آن را قبل از آنکه به مقصد برسد کشف کرد. این بسته‌ها که حاوی بمب‌های لوله‌ای‌اند برای هیلاری کلینتون، باراک اوباما و رابرت دنیرو نیز ارسال شده بود. سزار سایوک، فرد مظنون به ارسال بسته‌های مشکوک یک جمهوری‌خواه سرخورده و خشمگین است که از سال ۱۹۹۱ چندین بار به جرم دزدی، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری مدتی را در زندان گذرانده. در سال ۲۰۱۲ در تقاضای ورشکستگی او بازرس به خط خود نوشته: «با مادرش زندگی می‌کند و خانه او فاقد مبلمان است.» به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه مقام‌های فدرال یک ون سفیدرنگ با برچسب تبلیغاتی ترامپ را ضبط کرده‌ و با خود به مرکز تحقیقات برده‌اند. معلوم نیست که این خودرو در تملک سزار سایوک بوده است. رئیس جمهوری آمریکا از اقدام سریع نیروهای امنیتی برای دستگیری فرد مظنون تقدیر کرده است. ترامپ گفته است: آمریکا جای اقدامات تروریستی نیست. جف سشنز، دادستان کل آمریکا به کاخ سفید رفته بود که گزارش آخرین تحقیقات را به رئیس جمهوری بدهد.

بر اثر تیراندازی سربازان #اسرائیل در #نوار_غزه چهار #فلسطینی کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند

منابع پزشکی غزه اعلام کردند که در تظاهرات اعتراضی روز جمعه ۲۶ اکتبر / ۴ آبان در نوار غزه، با شلیک سربازان اسرائیلی چهار #فلسطینی کشته و حدود ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. به‌گفته یک سخنگوی ارتش اسرائیل نزدیک به ۱۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها در طول نوار مرزی با اسرائیل گرد آمده بودند و به سوی سربازان اسرائیلی سنگ پرتاب می‌کردند که «با استفاده از امکانات ضدشورشی» تلاش شد که آن‌ها پراکنده شوند اما با حاد شدن اوضاع گلوله‌های واقعی شلیک شد. فلسطینی‌های ساکن غزه از ۳۰ مارس گذشته تاکنون، هر هفته در طول نوار مرزی با اسرائیل با برپا کردن تظاهرات خواهان بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین‌های خود در سال ۱۹۴۸ و برچیدن محاصره اسرائیل علیه غزه می‌شوند. وزارت بهداشت غزه می‌گوید از ماه مارس تاکنون بر اثر تیراندازی سربازان اسرائیلی ۲۱۲ نفر از تظاهرکنندگان فلسطینی کشته شده‌اند. یک سرباز اسرائیلی نیز با شلیک یک تیرانداز فلسطینی کشته شده است. مسئولان سازمان امنیت مصر از دو هفته پیش با مسئولان اسرائیلی و نمایندگان حماس که اداره غزه را برعهده دارد در تماس هستند تا دو طرف را برای بازگرداندن آرامش به این منطقه راضی کنند.

#اعتراضات: #کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن از پنج آبان دور تازه اعتراض را آغاز خواهند کرد

شورای هماهنگی #کارگران و کارکنان نگهداری خط ابنیه فنی راه‌آهن ایران با صدور اطلاعیه بار دیگر تمامی کارگران این بخش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی را به تجمع و اعتراض فراخواند. براساس این اطلاعیه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر نگهداری خط ابنیه فنی از شنبه ۵ آبان به مدت پنج روز در سراسر ایران به نشانه اعتراض تجمع خواهند کرد. کارگران راه‌آهن پیش از این در تیر امسال در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان، نامشخص بودن قراردادهای کاری و شرایط سخت کاری در شهرهای مختلف تجمع و اعتصاب کردند. به دنبال این اعتراضات، مسئولان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی وعده کردند که مطالبات کارگران را پیگیری خواهند کرد. با این حال شورای هماهنگی کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی از پرداخت دستمزد تنها ۲۲ کارگر راه‌آهن تبریز خبر داده و اعلام کرده است: «مسئولان خلف وعده کرده‌اند». شمار کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی حدود ۶۵۰۰ تن که به واسطه شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی با قرارداد موقت اشتغال دارند و مطالبات مزدی آنها از سه تا شش ماه گزارش شده است. این کارگران علاوه بر درخواست پرداخت مطالبات مزدی معوق خود، خواستار «پرداخت بیمه درمانی، تسویه حساب کامل حقوق‌ها، لغو قراردادهای موقت و انعقاد قراردادهای کاری دائم، داشتن حق تجمع و برگزاری آن در هر زمان که کارگر برای طرح مشکلاتش نیاز دارد، متوقف شدن اخراج کارگران تحت عنوان تعدیلی و اعلام تاریخ دقیق پرداخت حقوق‌ها»‌ نیز هستند.

#کره_شمالی و #کره_جنوبی ۲۲ پست‌ بازرسی مرزی خود را برداشتند

#کره_شمالی و #کره_جنوبی پس از غیرنظامی کردن منطقه مرزی پانمونجوم چندین پست بازرسی خود در طول مرز دو کشور را برداشتند و مأموران مرزی خود را بازگرداندند. در ماه دسامبر آینده اجرای این تصمیم از سوی دو طرف بررسی خواهد شد. برچیدن ۲۲ پست مرزی به‌عنوان آزمایش در گام نخست به اجرا گذاشته می‌شود. پس از آن همه پست‌های مرزی برداشته خواهند شد. این گام در پی نشست ماه سپتامبر وزیران دفاع دو کره در پیونگ‌یانگ برداشته شده و بخشی از یک توافقنامه نظامی بین دو کشور است.

طی روزهای گذشته، #مأموران_امنیتی شماری از شهروندان #عرب در استان #خوزستان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داده که در روزهای اخیر مأموران امنیتی شمار زیادی از شهروندان عرب در شهرهای اهواز، سوسنگرد، شوشتر و شادگان را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. هرانا نام و مشخصات ۱۷ نفر از آن‌ها را منتشر کرده است. از دلایل بازداشت و محل نگهداری این افراد اطلاعی در دست نیست. پس از حمله تروریستی ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز که در آن ۲۶ نفر کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند، فهرستی از نام و مشخصات ۱۳۳ نفر از شهروندان بازداشت شده در استان خوزستان منتشر شد. اوایل مهر نیز وزارت اطلاعات اعلام کرد که پنج عامل این حمله را شناسایی و ۲۲ نفر را هم بازداشت کرده است.

دولت هزینه آب شیرین‌کن #چابهار را تامین نمی‌کند: تنها ۲۰ درصد مردم به #آب_آشامیدنی دسترسی دارند

عزیز سارانی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفته که دولت حاضر به تامین هزینه آب شیرین‌کن برای ساکنان #چابهار در این استان نیست. به گفته او تنها ۲۰ درصد ساکنان این شهر بندری که منطقه آزاد تجاری و اقتصادی است، به آب آشامیدنی دسترسی دارند. سارانی همچنین گفته که آب آشامیدنی این منطقه به دلیل استفاده از مواد شیمایی در فرایند تصفیه، «بوی تعفن می‌دهد و برای سلامتی زیان دارد». نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها همچنین از خروج «تجار و بازرگانان» از بندر تجاری چابهار خبر داده و گفته که «مردم هیچ درآمد دیگری غیر از یارانه‌های نقدی ندارند، با شرایط بد اقتصادی تمامی بازارهای تجاری چابهار هم در حال تعطیل شدن است و هر روز شاهد بسته شدن چند مغازه هستیم چرا که اجاره‌ها بالا رفته و تاجران توان پرداخت آن را ندارند».

۲ #کارگر چاه‌کن (مقنی) حین انجام کار در تهران کشته شدند

خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گزارش کرد: شامگاه پنجشنبه سوم آبان دو کارگر چاه‌کن در منطقه امیرآباد تهران هنگام انجام کار جان خود را از دست دادند. هویت این دو کارگر اعلام نشده است. سازمان آتش‌نشانی تهران دلیل مرگ این دو کارگر را «حبس شدن در عمق ۳۰ متری هنگام انجام کار» اعلام کرده است. برپایه گزارش رسانه‌های دولتی ایران، کارگران چاه‌کن (مقنی) قربانیان اصلی حوادث کار کار به شمار می‌روند. تنها در ۲۰ روز نخست مهر امسال سه کارگر مقنی جان خود را از دست دادند و چهار تن دیگر نیز هنگام انجام کار مجروح شدند. بیشتر کارگران مقنی بدون قرارداد و پوشش بیمه کار می‌کنند.

امام جمعه تهران: به بن‌بست نرسیده‌ایم که FATF را قبول کنیم

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در یکی از مراسم ختم که صبح جمعه 4 آبان برگزار شد گفته است: «جنگ اقتصادی پنجه در پنجه گرگان قرار دادیم این غربی‌ها اینقدر فشار می‌آورند که FATF را قبول کنید چون به بنبست رسیدید اما به ناگاه هزار بسیجی نامه می‌نویسند که حواستان پرت نشود و اگر کفایت ندارید ما کمک می‌کنیم.» سه‌شنبه گذشته عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما و از اعضای حوزه کارشناسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی گفته بود برخی دستگاه‌های «زیر نظر رهبری»، گفته‌اند دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایفشان ناتوان‌اند و به همین سبب دنبال برکناری روحانی و اداره کشور به جای او بوده‌اند اما علی خامنه‌ای مخالفت کرده است. کاظم صدیقی در ادامه سخنانش گفته است: «ما مشکل داریم ولی بن‌بست، نداریم. زندگی ما سراسر جبهه است. خدا به ما می‌گوید اول باید بکشی بعد کشته شوی. عرضه داشته باشید به دریای دشمن غلبه کنید.»

وزیر اقتصاد #آلمان خواهان منع صدور اسلحه به #عربستان از سوی همه کشورهای اتحادیه #اروپا شد

پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان از درخواست دولت اتریش برای توقف صدور سلاح به عربستان سعودی حمایت کرد. دولت اتریش از اتحادیه اروپا خواسته است که با توجه به محاصره قطر، جنگ یمن و پرونده قتل و شکنجه جمال خاشقجی وقت آن رسیده که کشورهای اتحادیه اروپا در یک حرکت یکپارچه و هماهنگ از صدور سلاح به عربستان سعودی خودداری کنند. پتر آلتمایر در گفت‌وگو با دویچلندفونک گفته است که آلمان نیز خواهان حرکت یکپارچه اتحادیه اروپا برای تحریم تسلیحاتی سعودی‌هاست. به گفته وزیر اقتصاد آلمان اگر یک کشور اروپایی صدور سلاح به عربستان را متوقف کند و در همان حال کشورهای دیگر به صادرات اسلحه ادامه دهند به نتیجه مطلوب نمی‌توان رسید. اسپانیا و فرانسه از مهم‌ترین صادرکنندگان سلاح به عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که ابتدا می‌بایست نتیجه تحقیقات در پرونده شکنجه و قتل روزنامه‌نگار سعودی منتشر شود. کاترین کنایسل، وزیر خارجه اتریش و از نزدیکان پوتین در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» از شکنجه و قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به عنوان یک امر «ترسناک و هول‌آور» یاد کرده بود. روز گذشته (پنجشنبه) پادشاه سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه، پوتین را در جریان پرونده خاشقجی قرار داده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، از ولیعهد سعودی خواسته که تحقیقات در این پرونده را تا حصول نتیجه شفاف و باورپذیر ادامه دهد.

#مسکن در #تهران ۸۳ درصد گران شد

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی در مهر سال جاری متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران با رشد ۳، ۶ درصدی به ۸ میلیون و ۶۳۳ هزار تومان افزایش یافت. به این ترتیب قیمت مسکن در ایران از مهر سال گذشته تاکنون ۸۳ درصد گران شده است. مهر سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۴ میلیون و ۷۱۵ هزار تومان بود. بر اساس این آمار متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک با افزایش ۲، ۴ درصدی به ۱۸ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان رسیده. کمترین متوسط قیمت مسکن در به منطقه ۱۸ تهران ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان است.

#عادل_عبدالمهدی، نخست‌وزیر#عراق: مانع از نفوذ دولت‌های بیگانه در عراق می‌شویم

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر جدید عراق در نخستین نشست خبری‌اش بعد از تشکیل کابینه اعلام کرد که دولت عراق در همراهی با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران در وهله نخست منافع ملی را در نظر می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالمهدی در این نشست خبری که پنجشنبه 25 اکتبر در بغداد برگزار شد گفت: «ما می‌خواهیم عراق را از دخالت و نفوذ هر دولت بیگانه‌ای دور نگه داریم، فرقی هم نمی‌کند که این دولت بیگانه در همسایگی ما باشد یا در جای دیگری در جهان.» حیدر عبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق هم بر همین معنا تأکید کرده بود اما در همان حال به دلیل وابستگی نظام مالی عراق به بانک‌های ایرانی از ایالات متحده درخواست کرده بود که شامل معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شود. دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تشکیل دولت را به عادل عبدالمهدی تبریک گفته است. بامداد پنجشنبه پارلمان عراق که برای بررسی وزیران دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل جلسه داده بود، صلاحیت چند نفر از وزیران پیشنهادی را تأیید کرد: در همان حد که دولت بتواند تشکیل شود و عادل عبدالمهدی به عنوان نخست‌وزیر سوگند یاد کند.