ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کارگران #کشت_و_صنعت_مغان برای دومین روز پیاپی در اعتراض به #خصوصی‌سازی تجمع کردند

کارگران مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان چهارشنبه ۵ دی برای دومین روز پیاپی مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کردند. این کارگران یک روز قبل نیز در اعتراض به واگذاری این مجتمع به شرکت شیرین عسل در همین مکان تجمع کرده بودند. مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان واقع در استان اردبیل، چندی پیش به قیمت ۱۷۵۰ میلیارد تومان به شرکت شیرین عسل واگذار شد. کارگران این مجتمع به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفتند که نگران هستند که کشت و صنعت مغان هم به سرنوشت نیشکر هفت‌تپه دچار شود.

دستگیری یک دانشجوی #مارکسیست معروف در #چین در ۱۲۵مین زادروز #مائو

پلیس پکن یک دانشجوی معروف #مارکسیست را در ۱۲۵مین زادروز #مائو تسه‌تونگ، بنیانگذار جمهوری خلق چین، بازداشت کرد. این دانشجو کیو ژانشوان نام دارد و مسئول انجمن مارکسیستی دانشگاه پکن است. یک شاهد عینی به رویترز گفته است که هفت یا هشت مأمور لباس شخصی که ظاهراً مأموران امنیتی بودند در مقابل درب دانشگاه او را به زور وارد یک خودرو سیاه رنگ کرده و با خود بردند. کیو ژانشوان در حال رفتن به مراسمی برای بزرگداشت مائو بود که او آن را برنامه‌ریزی کرده بود و برگزاری آن به مقامات مسئول اطلاع داده شده بود. وزارت امنیت عمومی چین به درخواست اظهارنظر در این‌باره پاسخی نداد. دانشجویان دانشگاه پکن نقش مهمی در راه‌اندازی جنبش ضدامپریالیستی چهارم ماه مه ۱۹۱۹ و اعتراضات میدان تیان‌آنمن در سال ۱۹۸۹ داشتند. با روی کار آمدن شی‌جین‌پینگ، رهبر کنونی چین، به‌منظور تقویت کنترل حزب کمونیست بر کشور، به‌طور فزاینده‌ای از فعالیت‌های دانشجویی جلوگیری شده است. یک جنبش دانشجویی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، از جمله دانشجویان دانشگاه پکن، با فعالان کارگری برای حق ایجاد سندیکاهای مستقل ابراز همبستگی کرده‌اند. این جنبش به‌شدت مورد انتقاد مقامات چینی قرار گرفت و توجه رسانه‌های جهانی را جذب کرد.

#شهرداری_تهران خواهان به‌کارگیری بدون دستمزد #زندانیان در فعالیت‌های خدماتی خود شد

#شهرداری_تهران در نامه‌ای از مدیران مناطق ۲۲ گانه پایتخت خواسته تا به‌طور رایگان از زندانیان محکوم به حبس برای خدمات مورد نیاز خود استفاده کنند. بدین ترتیب زندانیانی که محکومیت کیفری دارند به جای حبس، برای شهرداری تهران بیگاری خواهند کرد. یک منبع آگاه به سایت رویداد۲۴ گفته که مدتی بود شهرداری از این زندانیان برای خدمات خود استفاده نمی‌کرد اما به‌نظر می‌رسد افزایش هزینه‌ها باعث شده این تصمیم به برخی مناطق شهرداری تهران ابلاغ شود تا هم محکومان به‌کار گرفته شوند هم در حقوق نیروها صرفه‌جویی شود. انتخاب نوع کار نیز بستگی به نظر دادگاه دارد. این در حالی است که در قانون خدمات عمومی کار رایگان محکومان گفته شده که این اقدام باید با رضایت آن‌ها همراه باشد. مخالفان این طرح می‌گویند این افراد جای نیرو‌های کاری که می‌توانند از این راه کسب درآمد داشته باشند را می‌گیرند، اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند محکومان بهتر است به جای حبس در جامعه حضور داشته باشند. تاکنون شهرداری منطقه ۵ تهران ظرفیت خود را برای پذیرش نیرو در بخش تأسیسات، درمان اعتیاد، فنی حرفه‌ای و نظافت اماکن عمومی و شهرداری منطقه ۶ نیز ظرفیت خود را برای بخش نظافتی، نگهبانی و آموزشی اعلام کرده‌اند.

اعضای #تعاونی_مسکن #جهادکشاورزی در اعتراض به فساد مالی هیئت مدیره مقابل وزارت کار تجمع کردند

شماری از اعضای تعاونی مسکن «ایثار» کارکنان وزارت جهادکشاورزی چهارشنبه ۵ دی از سراسر ایران به تهران آمدند تا با تجمع مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فساد مالی هیئت مدیره این تعاونی اعتراض کنند. معترضان به خبرگزاری دولتی کار ایران،ایلنا، گفتند که هیئت مدیره سابق که به فساد مالی محکوم و با حکم قضایی تعلیق شده «با نفوذ در بدنه وزارت کار، مجمع عمومی برگزار شده را بدون اطلاع باطل و بین خودشان مجمع عمومی برگزار و هیئت مدیره انتخاب کردند». به گفته یکی از معترضان، چند تن از اعضای هیئت مدیره قبلی، در سال‌های گذشته به جعل، کلاهبرداری و انتقال مال محکوم شدند. اعضای پیشین هیئت مدیره تعاونی مسکن ایثار همچنین به فروش ۵۰ هزار متر زمین همراه با جواز تراکم در منطقه ۲۲ تهران بدون اطلاع مجمع عمومی متهم شده‌اند.تعاونی مسکن ایثار کارکنان جهادکشاورزی دارای ۳۶۰۰ عضو است و از پنج پروژه تعهد شده، سه پروژه آن هنوز در حد زمین خالی باقی مانده و دو پروژه نیز حدود ۱۱ سال پس از آغاز به کار، به بهره‌برداری نرسیده است. معترضان که دست‌نوشته‌هایی همانند «مافیای وزارت اخراج باید گردد» و «....بازرس دزد اخراج باید گردد» در دست داشتند، خواستار تشکیل یک تعاونی مستقل، برگزاری مجمع عمومی در اسرع وقت و عدم دخالت وزارت کار و اعضای پیشین هیئت مدیره در تعاونی شدند.

دادگاه انقلاب تهران #حامد_آئینه‌وند، #روزنامه‌نگار و فعال سیاسی را به شش سال #زندان محکوم کرد

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، #حامد_آئینه‌وند، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در تهران را به شش سال #زندان محکوم کرد. حسین بیات، وکیل مدافع این روزنامه‌نگار به خبرگزاری رسمی دولت ایران، ایرنا، گفته که اتهام موکلش تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی اعلام شده است. او اظهارامیدواری کرده که این رای در دادگاه تجدیدنظر تغییر کند. برپایه گزارش ایرنا، آئینه‌وند هفتم تیر امسال هنگام خروج از کتابخانه ملی بازداشت و پس از ۴۴ روز نگهداری در زندان انفرادی به زندان اوین منتقل شد.

#هادی_خیاط_مشهدی، #معلم_بازنشسته در #مشهد بازداشت شد

به گزارش هرانا، #هادی_خیاط_مشهدی، #معلم_بازنشسته صبح سه‌شنبه ۴ دی در منزلش در شهر مشهد استان خراسان رضوی دستگیر و به مکان نامعلوم منتقل شد. یک منبع مطلع که نامش فاش نشد گفته که ماموران امنیتی همزمان با بازداشت این فعال صنفی، منزل او را بازرسی و برخی وسایل شخصی‌اش را ضبط کردند. هنوز علت بازداشت خیاط مشهدی اعلام نشده اما به گفته خانواده‌ش، او ناراحتی قلبی دارد و مقام‌های قضایی به پرسش‌های آنها در باره دلیل دستگیری و محل نگهداری این فعال صنفی پاسخی نداده‌اند. بازداشت معلمان و معلمان بازنشسته طی دو ماه گذشته افزایش یافته است.

۱۰۰ واحد تولید #کاغذ و مقوا #تعطیل شد

به گفته حسین میرباقری مهرآبادی، رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، ۱۰۰ واحد صنفی تولید کاغذ از آغاز سال ۱۳۹۷ تا آذر امسال تعطیل شده است. او ورود افراد «رانت‌جو و منفعت‌طلب» به صنعت کاغذ را یکی از دلایل «بدتر شدن وضعیت این صنعت» عنوان کرد و گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد، بقیه واحدهای تولیدی نیز تعطیل خواهند شد. به گفته میرباقری مهرآبادی ۶۰۰ واحد تولید کاغذ در ایران وجود دارد اما یک ششم این واحدها تعطیل شده است. او از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که برای حل مشکل واحدهای تولیدی دخالت کند.

شمار کشته‌شدگان حادثه واحد #علوم_و_تحقیقات #دانشگاه_آزاد به ۱۰ تن رسید

شمار کشته شدگان اتوبوس واحد #علوم_و_تحقیقات #دانشگاه_آزاد تهران به ۱۰ تن رسید. رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی تهران صبح چهارشنبه ۵ دی گفت که یکی دیگر از مصدومان حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات که به بیمارستان منتقل شده بود، فوت کرد. اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ظهر سه‌شنبه ۴ دی از جاده منحرف و واژگون شد. هفت تن از #دانشجویان در محل حادثه فوت کردند و ۲۸ تن نیز به بیمارستان منتقل شدند. تا شامگاه روز گذشته دو تن از مصدومان در بیمارستان جان باختند. بامداد ۵ دی نیز یک دانشجوی دیگر در بیمارستان فوت کرد. به دنبال این حادثه دادستانی تهران از احضار و بازداشت دو تن از پیمانکاران دانشگاه آزاد خبر داد. در باره دلایل این حادثه اظهار نظرهای ضد و نقیضی صورت گرفته است.