نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین روز #اعتصاب #کارگران بخش تعمیرات #پتروشیمی_اروند

صدها کارگر واحد تعمیرات شرکت #پتروشیمی_اروند در بندر امام خمینی از یکشنبه ششم دی در اعتراض به نحوه اجرای #طرح_طبقه‌بندی_مشاغل دست به اعتصاب زده‌اند. کارگران می‌گویند در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سابقه کار و تخصص #کارگران به درستی در نظر گرفته نشده است. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) به نقل از اعتصاب کنندگان نوشته است: «به‌عنوان مثال، در اجرای این طرح، میان یک جوشکار یا مکانیک که کارگر فنی محسوب می‌شوند با یک کارگر خدماتی ساده فرقی در نظر گرفته نشده، در حالیکه در دیگر شرکت‌های همجوار و زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس، نفرات فنی حق تخصص دریافت می‌کنند ولی در پتروشیمی اروند، این حق به نیروهای فنی پرداخت نشده است.» شرکت پتروشیمی اروند زیرمجموعه هولدینگ خلیج فارس در دهه ۸۰ تاسیس شده و تولیدکننده PVC است. واحد تعمیرات این شرکت ۸۰۰ کارگر دارد.

تعداد لاشه پرندگان تلف شده در تالاب بین‌المللی میانکاله به ۵۹۰۰ قطعه رسید

با گذشت سه روز از مرگ پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله تعداد لاشه‌های این پرندگان به بیش از ۵۹۰۰ قطعه رسید. بیشترین گونه پرندگان تلف شده مربوط به فلامینگو و چنگر است. شهاب الدین منتظمی، مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست روز گذشته از مرگ حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در تالاب حفاظت‌شده میانکاله خبر داده بود. او با رد احتمال ابتلای پرندگان به بیماری‌های آنفولانزا و نیوکاسل، اعلام کرد که یک گروه پرنده‌شناسی سازمان محیط زیست برای بررسی علت تلف شدن این پرندگان به میانکاله اعزام شده است. مسئولان محیط زیست استان مازندران اعلام کرده‌اند در کنار بررسی سناریو مسمومیت ناشی از جلبک و پلانگتون‌ها در مرگ دسته جمعی پرندگان وحشی در تالاب بین‌المللی میانکاله، برخی دیگر از سناریوها از جمله احتمال دست داشتن صیادان و شکارچیان غیرمجاز و حتی تالاب‌خواران نیز در دست بررسی‌ است.

در کبودرآهنگ ۶۰ مدرسه فرسوده و ۵ مدرسه در حال تخریب وجود دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله مهدوی، فرماندار کبودرآهنگ اعلام کرد که در این شهرستان ۶۰ مدرسه فرسوده و ۵ مدرسه در حال تخریب وجود دارد. به گفته این مقام مسئول وضعیت مدارس در حال تخریب در این شهرستان به شکلی است که هر لحظه امکان دارد سقف مدرسه روی سر دانش‌آموزان بریزد. مهدوی در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت: «مکاتبات بسیاری با استان انجام شده اما متأسفانه اداره نوسازی خود را جدای از شهرستان‌ها می‌داند و پاسخگو نیست.» وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده‌اند و نیاز به بازسازی و مرمت دارند.