ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان #مجلس #بانک_مرکزی را مکلف کردند #تراکنش‌های_بانکی با مبالغ بالا را رصد کند

بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، با بند الحاقی ۳ تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر اساس این بند، بانک مرکزی با تصویب شورای پول و اعتبار، برای شفافیت تراکنش‌های بانکی به صورت یکسان یا متناسب با سطح اشخاص حقیقی حد آستانه‌ای (سقفی) را تعیین می‌کند و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه (سقف) را برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی (درون بانکی و بین بانکی) و سایر ابزار‌های پرداخت، مشروط به درج «بابت» و در صورت نیاز ارائه «اسناد مثبته» می‌نماید. پیش از این، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ۱۱ دی در کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سؤالات نمایندگان گفته بود: «من به عنوان فردی که همواره از نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده‌ام می‌گویم که در ایران پولشویی وجود دارد اما امیدوارم با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس ارائه شده جلوی رخنه این کار را بگیریم.»

#کاخ_سفید فقط به دو خبرنگار اجازه حضور در مذاکرات #ترامپ با #کیم را داد

کاخ سفید حضور خبرنگاران در دومین دیدار دوجانبه سران آمریکا و کره شمالی در هانوی را محدود کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل «حساسیت مذاکرات» فقط گروه دستچین‌شده‌ای از خبرنگاران می‌توانند در مذاکرات شام ترامپ با کیم حضور داشته باشند. کاخ سفید ابتدا اعلام کرده بود که به هیچ خبرنگاری اجازه حضور در این مذاکرات را نمی‌دهد اما عکاسان خبری در اعتراض گفتند که بدون حضور سایر خبرنگاران از عکاسی از مذاکرات خودداری می‌کنند. سرانجام کاخ سفید به خبرنگار یک روزنامه آمریکایی و به خبرنگار یک شبکه رادیویی در آمریکا مجوز حضور در مذاکرات را داد.

سازمان #برنامه_جهانی_غذا: ذخایر #گندم در بندر #الحدیده #یمن آلوده شده

بازرسان سازمان برنامه جهانی غذا سرانجام بعد از پنج ماه موفق شدند از سیلوهای گندم در بندر الحدیده یمن بازدید کنند. ذخایر گندم در این سیلوها که قرار است غذای ۱۵ میلیون نفر از اهالی یمن را تأمین کند آلوده شده است به تخم سوسک. پیش از این سازمان ملل هشدار داده بود که اگر درگیری‌ها در بندر الحدیده ادامه یابد، ممکن است ذخایر گندم بگندد یا آلوده شود. بازرسان سازمان برنامه جهانی غذا اظهار امیدواری کرده‌اند که شاید بتوان ذخایر گندم را از این آلودگی پاک کرد. در دسامبر سال جاری نمایندگان دولت یمن و شیعیان حوثی در مذاکرذات صلح سوئد در مورد آتش‌بس در بندر الحدیده و ایجاد شرایط مناسب برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به توافق رسیدند. آتش‌بس اما بارها نقض شد. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در هفته جاری هشدار داد که ۱۰ میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند.

دومین دیدار سران #آمریکا و #کره شمالی در #هانوی آغاز شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چهارشنبه ۲۷ فوریه/ ۸ اسفند برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. رهبران دو کشور به مدت کوتاهی در جمع خبرنگاران حاضر شدند. ترامپ نخستین دیدارش با کیم جونگ اون در سنگاپور را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: «بعضی‌ها می‌خواهند [مذاکرات] سریع‌تر پیش برود، اما شما راضی هستید، من هم راضی‌ام». رهبر کره شمالی نیز اطمینان داد که دومین نشست او و رئیس‌جمهوری آمریکا به نتیجه می‌رسد. اولین نشست دوجانبه ترامپ با کیم اواسط ژوئن سال گذشته در سنگاپور برگزار شد و با با توافق بر سر یک سند چهار بندی درباره موضوعاتی از قبیل «خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره» به پایان رسید. موفقیت دومین نشست رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره شمالی در هانوی به میزان تعهد پیونگ‌یانگ به خلع هسته‌ای بستگی دارد. اعلام جرئیات کامل فهرست برنامه هسته‌ای کره شمالی از جمله راه‌های نشان‌دهنده تعهد این کشور است، اما رهبر کره شمالی تاکنون با اعلام جزئیات مخالفت کرده و می‌گوید ارائه چنین فهرستی به معنای در اختیار قرار دادن فهرستی از اماکن است که بتواند هدف آمریکا قرار گیرد.

آغاز به کار رسمی هفتمین کنگره جهانی مبارزه با #مجازات_مرگ در #بروکسل

هفتمین کنگره جهانی مبارزه با مجازات مرگ روز چهارشنبه ۲۷ فوریه/ ۸ اسفند با سخنرانی مقام‌های ارشد اروپایی در پارلمان اروپا آغاز شد. بروکسل از روز ۲۶ فوریه/ ۷ اسفند تا روز جمعه اول مارس/ ۱۰ اسفند میزبان این کنگره است. از جمله افرادی که در مراسم افتتاح هفتمین کنگره جهانی مبارزه با اعدام سخنرانی کرد، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود. او با اشاره به تلاش‌های اتحادیه اروپا برای لغو مجازات مرگ در سراسر جهان تاکید کرد هر کشوری که چنین مجازاتی را صادر یا اجرا کند، نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا باشد. موگرینی همچنین با اشاره به روند افزایش کشورهای لغو کننده مجازات مرگ درباره بازگشت این مجازات به نظام قضایی برخی کشورها هشدار داد. در سخنرانی نماینده سوییس در آغاز این کنگره اما به شمار بالای اعدام‌ها در ایران به‌خصوص در رابطه با جرایم مواد مخدر اشاره شد که به تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر در ایران انجامید. در این مراسم همچنین پیامی ویدئویی از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به این کنگره پخش شد. پاپ فرانسیس در این پیام مجازات مرگ را بسیار غیرانسانی و بی‌رحمانه خواند.

#وزیر_دفاع می‌گوید خبرهای #واگذاری_بنگاه‌_های_اقتصادی #نیروهای_مسلح در روزهای آینده اعلام می‌شود

امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «ظرف دو سه روز آینده خبرهای خوبی در مورد جدایی بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای مسلح منتشر می‌شود.» حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دوشنبه ۶ اسفند در جمع مدیران وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی گفته بود که رهبر جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده‌ که «نیروهای مسلح باید دست از اقتصاد بردارند». او از «خصولتی‌ها» (خصوصی ـ دولتی‌ها) نیز انتقاد کرد و گفت حضور آن‌ها در اقتصاد بدتر از حضور دولت در اقتصاد است.

انتخابات مجلس و خبرگان ۲ اسفند ۹۸ برگزار می‌شود

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که تاریخ برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میا‌ن‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشخص شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید سلمان سامانی چهارشنبه ۸ اسفند گفت براساس تأیید شورای نگهبان، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲ اسفند سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

مرکز آمار ایران: برخی اقلام خوراکی ۲۰۰ درصد گران‌تر شده‌اند

مرکز آمار ایران چهارشنبه ۸ اسفند اعلام کرد که قیمت برخی اقلام خوراکی بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است: رب گوجه فرنگی با ۲۳۱ درصد، سیب درختی زرد با ۱۲۸ درصد، گوجه فرنگی با ١٢٧,٩ درصد، موز با ١٠٣ درصد و گوشت گوسفند با ٩٧,٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند. از دی تا بهمن، در فقط یک ماه، قیمت پیاز ۲۲,۱ درصد، خیار ٢١,٣ درصد، گوجه فرنگی ٢٠,١ درصد افزایش پیدا کرده است.

دادگاه #حسین_هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و عضو سابق سپاه: او ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج کرده

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات #حسین_هدایتی سرمایه‌دار ورزشی و عضو سابق سپاه پاسداران و ۱۰ متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، نماینده دادستان گفت: «هدایتی با تبانی با مدیران بانک ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را خارج نموده است.» به‌گفته او حسین هدایتی در پوشش ۸ فقره شرکت‌های صوری به نام طراحی پویان پاسارگاد، سروش تجارت سیمرغ، جاوید گشت هیرمند، جاوید گشت آرکا و چند شرکت دیگر اقدامات مجرمانه انجام داده است. همچنین تبانی هدایتی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و مدیران ارشد بانک جهت اخذ اعتبارات غیرقانونی از بانک محرز است. هدایتی حامی مالی تیم فوتبال پرسپولیس، مؤسس باشگاه فوتبال استیل آذین و مالک چندین کارخانه و نهاد صنعتی و تجاری خردادماه گذشته به علت بدهی‌های کلان به بانک سرمایه بازداشت شد. او سال گذشته نیز پس از چند ماه بازداشت با وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. هدایتی پیش از ورود به عرصه اقتصاد یکی از اعضای سپاه پاسداران بود.