نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ترزا_می: در صورت پذیرش توافق #برگزیت در پارلمان کناره‌گیری می‌کنم

#ترزا_می نخست‌وزیر #بریتانیا چهارشنبه ۲۷ مارس / هفتم فروردین گفت که برای پذیرش توافق او برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) حاضر است از مقام خود کناره‌گیری کند. مجلس عوام بریتانیا تا کنون دوبار این طرح را رد کرده است. بر اساس اعلامیه دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، ترزا می به نمایندگان حزب محافظه‌کار گفته است: «ما باید این توافق را بپذیریم و برگزیت را به سرانجام برسانیم. من حاضرم این شغل [نخست‌وزیری] را پیش از آنچه می‌خواستم ترک کنم تا آنچه برای کشور و حزب‌مان خوب است،‌ انجام دهیم». مجلس عوام بریتانیا شامگاه چهارشنبه ۲۷ مارس / هفتم فروردین بار دیگر بر سر برگزیت رأی‌گیری خواهند کرد. جان برکو، رئیس مجلس عوام بریتانیا شش گزینه را از میان چندین گزینه پیشنهادی انتخاب کرده و به رای خواهد گذاشت. این گزینه‌ها از لغو برگزیت تا خروج از اتحادیه بدون هیچ توافقی را شامل می‌شوند.

بارندگی‌های سیل‌آسا در #قصرشیرین باعث شد که مین‌های جنگ هشت ساله با عراق از زیر خاک بیرون بزنند

در اثر بارندگی‌های سیل‌آسا در قصرشیرین و فرسایش خاک، مین‌هایی که از زمان جنگ با عراق در این منطقه قرار داشتند، از زمین بیرون زده‌اند. در اثر بارش‌های اخیر در استان کرمانشاه اکثر رودهای این استان طغیان کرد و ظرفیت‌ ۹ سد استان کرمانشاه نیز تکمیل شد و مسئولان برای جلوگیری از وقوع سیل مجبور به رهاسازی سه سد در کرمانشاه شدند. تنها به شهر مرزی قصرشیرین ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

#ترامپ: برای خروج #روسیه از #ونزوئلا همه گزینه‌ها مطرح است

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۲۷ مارس/ ۷ فروردین پس از دیدار با فابیانا روزالز، همسر خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت «همه گزینه‌ها برای خارج کردن روسیه از ونزوئلا» مطرح است. شنبه گذشته دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه که حامل یک مقام وزارت دفاع و ۱۰۰ نظامی این کشور بوده‌اند وارد ونزوئلا شد. رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به چرسشی درباره گزینه‌هایی که ممکن است سبب خروج روسیه از ونزوئلا شود گفت: «باید ببینیم و همه گزینه‌ها در این باره مطرح است.» دمیتری پولیانسکی، جانشین سفیر روسیه در سازمان ملل در پاسخ به ترامپ با اشاره به معاهده‌‌هایی که بین روسیه و ونزوئلا منعقد شده اعلام کرده که مسکو می‌بایست به تعهداتش در این معاهده‌ها عمل کند. پولیانسکی گفت: «این وظیفه آمریکا نیست که درباره سرنوشت مردم ونزوئلا تصمیم بگیرد. خود این مردم و تنها رئیس جمهوری قانونی این کشور یعنی نیکلاس مادورو می‌توانند این کار را انجام دهند.»

استان #کرمانشاه از ۱۱ تا ۱۲ فروردین در معرض سیل قرار می‌گیرد

بارش سنگین باران و به راه افتادن سیلاب در هفته جاری بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان کرمانشاه خسارت زد. خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که خطر طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های استان کرمانشاه در هفته آینده همچنان جدی است. از شنبه ۱۰ فروردین یک سامانه بارشی جدید وارد استان کرمانشاه می‌شود. بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، بارندگی‌ها از شنبه تا دوشنبه هفته آینده (۱۱ و ۱۲ فروردین) با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و رگبار پراکنده تگرگ همراه و سبب آبگرفتگی معابر و احتمالاً سیلاب می‌شود.

استاندار #سمنان: بارش‌های سیل‌آسا و ویرانگر ۱۰۵ میلیارد تومان به استان سمنان خسارت وارد کرد

استاندار سمنان چهارشنبه ۷ فروردین از خسارت بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومانی بارش‌های سنگین برف و باران در روزهای اخیر در استان سمنان خبر داد. علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «بارش سنگین برف و باران از هفته های آخر اسفند سال گذشته در برخی نقاط استان سمنان مانند محورهای شاهرود - آزادشهر، شهمیرزاد - فولادمحله، دامغان - فولاد محله، محور شهمیرزاد به کیاسر، گردنه خوش ییلاق شاهرود و همچنین بارش‌های سیل‌آسا و ویرانگر روزهای اخیر بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان خسارت به کلیه بخش‌های راهداری، تأسیسات و ... وارد آورده است.» استاندار سمنان اعلام کرد که در شهرستان های سرخه، آرادان و گرمسار و سمنان سیل جاری شد. حدود ۱۵ هزار مسافر نوروزی شامگاه گذشته در استان سمنان اسکان داده شدند.

#پلیس_فتا اعلام کرد با کسانی که در مورد #سیل موجب تشویش اذهان عمومی شوند برخورد می‌کند

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا)، گفت: «پلیس با افرادی که بخواهند با انتشار شایعه در خصوص حوادث #سیل اخیر در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن آرامش جامعه شوند، برخورد قانونی می‌کند» و این دستور به کلیه رده‌های استانی #پلیس_فتا ابلاغ شده است. به‌گفته او در چند روز اخیر تصاویری که در فضای مجازی در مورد سیل و حوادث جانبی آن منتشر شده و در آن‌ها از خسارات مالی و جانی گفته می‌شود، «متعلق به خسارات سیلاب در خارج از کشور یا مربوط به حوادث گذشته است». معاون اجتماعی پلیس فتا گفت مردم خبرهای مربوط به بارندگی و سیل را «تنها از طریق ستاد بحران استان، رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند».

مدیرکل دفتر مدیریت بحران #وزارت_نیرو می‌گوید #سیل دلیل حادثه دروازه قرآن نبود

میثم جعفرزاده، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در مورد واقعه دروازه قرآن #شیراز گفت: «اتفاقی که در شیراز رخ داد #سیلاب از منظر طغیان رودخانه نبود؛ بلکه به‌خاطر دست‌اندازی و مسدود کردن یکی از مسیل‌های قدیمی شهر شیراز بوده است.» این نخستین بار نیست که یکی از مسئولان کشوری اقدامات نادرست را عامل جاری شدن سیل در دروازه قرآن شیراز می‌داند. لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز نیز اقدامات شهرداری شیراز را از عوامل اصلی خسارت‌های جانی و مالی سیل در شیراز دانسته بود. در جریان سیلاب در دروازه قرآن شیراز دست‌کم ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

امام جمعه #شیراز: در بازدید از #مناطق_سیل‌زده مردم خشمگین به من فحش می‌دادند

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امام جمعه #شیراز گفت: «من در بازدید از مناطق سیل‌زده چندین فحش خوردم و اعصابم خرد است.» دژکام با انتقاد از عملکرد شهرداری شیراز افزود: «مسیل را گرفته‌اند و به ساختمان تبدیل کرده‌اند، چرا نباید سیل جاری شود؟ چرا شهرداری بلوار کشیده و مسیل را مسدود کرده است؟ آب بالا دست دروازه قرآن باید از کجا سر در بیاورد که سیل جاری نشود؟ تونلی که شهرداری در منطقه سعدی احداث کرده به رودخانه تبدیل شده است، این تونل هیچ راهی برای فرار آب ندارد، جایی که شهرداری می‌خواهد در آینده پارک بسازد، به ارتفاع ۲ متر آب جمع شد.» امام جمعه شیراز همچنین گفت: «مردم حق دارند فحش بدهند و هر بدی به ما بگویند.» عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز در باره سیل اخیر در شیراز گفت: «۷۰ درصد از بافت مسکونی شهرک سعدی شیراز غیر مجاز و بدون پروانه است.»

#سازمان_دامپزشکی_ایران: در #سیل سراسری چهار هزار و ۶۳۶ رأس دام تلف شدند

سازمان دامپزشکی ایران اعلام کرد که در سیل سراسری فروردین 98 چهار هزار و ۶۳۶ رأس دام سبک و سنگین در استان‌‌های مازندران، گلستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی تلف شدند. علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی گفت از این تعداد، چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۱۳۶ راس دام سنگین بوده است. همچنین پنج هزار و ۹۷۵ کندوی زنبور عسل خسارت دیده که از این تعداد پنج هزار و ۶۸۰ کندو مربوط به استان مازندران و ۲۹۵ کندو مربوط به استان گلستان بوده است. به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مجموع ۸۴۱ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور اعم از نیمچه گوشتی، مادر و تخمگذار نیز در پی سیل اخیر تلف شدند. علاوه بر این ۹۴ مزرعه پرورش ماهیان سردابی و ۵۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در استان‌های گلستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد خسارت دیده‌اند.

#مجتبی_ذوالنوری: مردم به دلیل فساد و تبعیض ناامید شده‌اند، باید به دولت سیلی زد

مجتبی ذوالنوری، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۷ فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت بخش زیادی از مردم به دلیل فساد و تبعیض ناامید شده‌اند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «جایی که باید دولت را هُل بدهیم باید این کار را انجام دهیم، در جای دیگر اگر لازم است باید زیر بغل دولت را بگیریم و بعضاً ممکن است در جایی لازم باشد به صورت دولت سیلی بزنیم که نباید اغماض کرد.»

دولت #عراق #روادید_رایگان برای شهروندان ایرانی را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه‌ای از حذف هزینه‌های صدور روادید ورود به عراق برای ایرانیان به شرط اقدام متقابل از سوی ایران خبر داد. در سفر روحانی به عراق، دو کشور در بیانیه‌ای مشترک از توافق نهایی برای آغاز رایگان شدن صدور ویزا برای شهروندان عراقی از ۱۲ فروردین ۹۸ و سپس اقدام متقابل عراق در این زمینه خبر داده بودند. ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: اقدامات لازم برای صدور روادید رایگان از ۱۲ فروردین به بعد برای شهروندان عراقی آغاز شده است.

تسهیلات برای بازسازی و بازتوانی #واحدهای_مسکونی_سیل‌زده با بهره ۴ درصد در اختیار #سیل‌زدگان قرار می‌گیرد

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از اعطای تسهیلات برای بازسازی و بازتوانی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل با نرخ چهار درصد خبر داد. علاوه بر آن قرار است کمک‌های بلاعوض معیشتی نیز به مردم پرداخت شود. اما استانداران ابتدا می‌بایست گزارش خسارت‌ها را به هیأت دولت ارائه دهند. استان گلستان بیشترین خسارت‌ها را از سیل فروردین ۹۸ متحمل شده است. ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر آب رفت.

#سیل در #کرمانشاه ۳۷۶ میلیارد تومان خسارت به بار آورد

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه میزان خسارت ناشی از سیل در استان کرمانشاه را ۳۷۶ میلیارد تومان برآورد کرد. بالایی گفت: «طبق برآورد دیگر چنانچه بخواهیم زیرساخت‌های عمرانی را به نحوی اصلاح کنیم که بتواند در مقابل بارش‌های هم‌وزن بارش اخیر مقاومت کرده و مجدداً آسیب نبیند، نیازمند تامین اعتباری در حدود ۷۶۵ میلیارد تومان هستیم.» مرمت پل‌های خسارت‌دیده یا جایگزینی آن‌ها با پل‌های فنی مقاوم؟ جلیل بالایی اعلان کرد که آب شهر ریجاب نیز به گل و لای آلوده شده ئ شبکه آب این شهر می‌بایست بازسازی شود.