ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جسد آزاده نامداری، مجری سابق صدا و سیما در خانه‌اش پیدا شد

به گزارش خبرگزاری‌های داخل ایران، جسد آزاده نامداری یکی از مجریان سابق صدا و سیمای ایران در منطقه سعادت آباد کشف شد.این خبرگزاری‌های نوشته‌اند که جسد او در خانه‌ای مسکونی به دست مادش پیدا شده است. خبرگزاری مهر یک گمانه‌زنی مبنی بر خودکشی او منتشر کرده است. هنوز جزییات بیشتری از علت مرگ او منتشر نشده است.

تداوم بازداشت و بی‌خبری از محمد ایران نژاد

نهادهای امنیتی در ایران ۳۳ روز پس از بازداشت محمد ایران نژاد، فعال مدنی و شهروند ساکن تهران، همچنان از اعلام محل نگه‌داری و برقراری تماس تلفنی او با خانواده‌اش جلوگیری می‌کنند. این فعال مدنی از روز چهارم اسفندماه در کتاب فروشی خود در حوالی میدان انقلاب در تهران توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. مریم ایران نژاد، خواهر این زندانی سیاسی با انتشار یک رشته توئیت در حساب کاربری خود در توئیتر، درباره آخرین پیگیری‌ها درباره وضعیت برادرش نوشته: «الان بیش از یک ماه از بازداشت برادرم گذشته است. بعد از آن روز من و مادر و پدرم چندین بار به دادسرای اوین مراجعه کردیم... در مراجعه به اوین خواستار تماس تلفنی، ملاقات حضوری، اعلام اتهام، و محل نگهداری برادرم شدیم مواردی که از حقوق اولیه هر فرد بازداشت شده است. اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم. دادیار کل زندانیان سیاسی گفت اسمش در سیستم زندان اوین نیست. و ما بدون هیچ خبری قبل از تعطیلات برگشتیم...» خواهر این زندانی سیاسی درباره نحوه بازداشت بردارش توسط نهادهای امنیتی نوشته: «چهار اسفند ماه سال گذشته به کتابفروشی برادرم محمد ایران نژاد در میدان انقلاب رفتند. در را بر روی او و مشتری‌های داخل مغازه بستند. به مدت سه ساعت و نیم تمام کتاب‌ها و وسایل مغازه را زیر و رو کردند. موبایل برادرم و افراد حاضر را توقیف کردند. برادرم را بازداشت کرده و بردند. محمد ایران نژاد، متولد ۱۳۵۸، در یکی از پاساژهای نزدیک میدان انقلاب در تهران به فروش کتاب‌های دست دوم در محل کتاب فروشی‌ خود اشتغال داشته است.

خالد پیرزاده به‌دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شد

خالد پیرزاده، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان فشافویه که از روز ۲۴ اسفندماه در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، با انتشار یک فایل صوتی از درون زندان اعلام کرد که روز جمعه ششم فروردین‌ماه، به‌دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شده است. او در این فایل صوتی گفته که در اثر اعتصاب غذا وزنش از ۱۱۳ به ۱۰۲ کیلو کاهش یافته و در چهاردهمین روز اعتصاب به دلیل افت فشار از حال رفته و در بهداری زندان به او سرم نمکی زده‌اند. این زندانی سیاسی روز چهارم اسفندماه در اعتراض به عدم موافقت با آزادی مشروط و همچنین در اعتراض به عدم ارائه خدمات درمانی در زندان، با دوختن لب‌هایش، اعلام اعتصاب غذا کرد. مسئولان زندان فشافویه اما پس از اعلام اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، او را به قرنطینه تیپ دو زندان فشافویه منتقل کردند. اواسط اسفندماه چند تن از مسئولان قضایی در ملاقات با خالد پیرزاده، به‌صورت مکتوب وعده دادند در صورت پایان یافتن اعتصاب غذا، او تا ۱۰ روز آینده از زندان آزاد خواهد شد. به‌دنبال محقق نشدن مطالبات این زندانی سیاسی، پیرزاده مجددا از روز ۲۴ اسفندماه، اعتصاب غذای خود را از سر گرفته است. خالد پیرزاده، قهرمان پرورش اندام اهل استان خوزستان، در خرداد ۱۳۹۸ بازداشت شد و در بهمن‌ماه همان سال به اتهام «اجتماع و تبانی» و «توهین به رهبری»، به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.