ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین فیلم کنیایی حاضر در #جشنواره_کن به دلیل نمایش عشق دو زن در این کشور ممنوع شد

فیلم «رفیق» ساخته وانوری کاهیو از کشور #کنیا که در بخش «نوعی نگاه» هفتادویکمین #جشنواره_کن حضور دارد در این کشور ممنوع اعلام شد. این فیلم داستان عشق دو زن به یکدیگر در نایروبی است که باید بین عشق و امنیت خود یکی را انتخاب کنند. رئیس اداره طبقه‌بندی فیلم‌ها در کنیا می‌گوید این فیلم تلاش می‌کند تا همجنس‌گرایی را قانونی و عادی جلوه کند و نمی‌تواند اجازه نمایش بگیرد. به‌گفته او «فیلم‌ها باید بازتاب‌دهنده ارزش‌های جامعه باشند و به آن‌ها احترام بگذارند». کارگردان فیلم از این تصمیم اظهار تأسف کرده و گفته است کنیایی‌ها به اندازه کافی بالغ و آگاه هستند که آن‌چه را در کشورشان می‌گذرد ببینند، اما آن‌ها را از این حق محروم می‌کنند. فعالان حقوق بشر و حقوق همجنس‌گرایان نیز این اقدام را محکوم کرده‌اند. «رفیق» اولین فیلم کنیایی است که در کن شرکت می‌کند.

سازمان #عفو_بین‌الملل در یک بیانیه اقدام فوری خواهان آزادی #اسماعیل_عبدی، #معلم_زندانی شد

سازمان #عفو_بین‌الملل با انتشار بیانیه اقدام فوری خواهان آزادی #اسماعیل_عبدی، عضو در بند هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران شد. در این بیانیه که در آن به اعتصاب غذای این فعال صنفی اشاره شده، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شده است تا هر چه سریع‌تر و بی هیچ قید و شرطی این #زندانی_عقیدتی را آزاد کنند. #اسماعیل_عبدی از روز سه‌شنبه ۴ ارديبهشت در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران در #ایران دست به #اعتصاب_غذا زده است. از جمله خواسته‌های او محاکمه علنی و برخوردار شدن از حقوق قانونی به عنوان یک زندانی است. او قرار اعتصاب غذای خود را که بنا بود از روز ۲۸ فروردین آغاز شود با وعده دادستانی مبنی بر پاسخگویی به خواسته‌هایش به تاخیر انداخته بود، اما به دلیل خلف وعده‌ دادستانی تهران، از روز سه‌شنبه گذشته اعتصاب غذایش را آغاز کرد.

۳۶۰ هزار #دانش‌آموز و #دانشجو با رانت #بنیاد_شهید تحصیل می‌کنند

محمد‌حسین کاویانی معاون فرهنگی #بنیاد_شهید گفته است: ۳۶۰ هزار #دانشجو و #دانش‌آموز در ایران تحت پوشش این بنیاد قرار دارند. به گفته او از این تعداد ۱۶۰ هزار تن دانشجو و ۲۰۰ هزار تن دانش‌آموز هستند. اعضای خانواده کشته‌شدگان، مجروحان و یا اسرای جنگی ایران و عراق برای تحصیل از #امتیاز_ویژه برخوردارند.

#علم‌_الهدی: با #کنسرت و #موسیقی و فسق و فجور خیابانی، جوان شاد نمی‌شود

احمد #علم_‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت «دشمن» دو نقشه برای #جوانان_ایران دارد. یکی «حیازدایی و عفت‌زدایی» برای دختران و دیگری «غیرت زدایی» برای پسران. او همچنین گفت: «با #کنسرت و #موسیقی و فسق و فجور خیابانی، جوان شاد نمی‌شود. این یک آبنبات چوبی است برای شادی جوان.» علم‌الهدی از نمایشگاه لوازم آرایش هم انتقاد کرد و افزود: «نمایشگاه لوازم آرایشی که جزو ضروریات نیست درست کردید و در این نمایشگاه تولیدکننده خارجی را آوردید و کنار تولیدکننده داخلی قرار دادید و کالای باکیفیت خارجی را مقابل این قرار دادید که تولید داخلی را سرکوب و کشور بازار مصرف لوازم خارجی شود؟ این کار صحیحی است؟ این دهن کجی به رهبری نیست؟»

#محمدجعفر_منتظری، دادستان کل کشور: در شهر قم جلسه تشکیل می‌دهند برای حذف #ولایت_فقیه؛ #امام_رضا هم موضوعی امنیتی است

حجت‌الاسلام‌ #محمدجعفر_منتظری، #دادستان_کل_کشور در یک همایش #قوه_قضائیه از مجموعه‌ای توطئه پرده برداشته است. از جمله گفته است که « دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارشات غیر قابل تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی‌نما در قالب تشکل‌هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع #ولایت_فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم. » او همچنین به در مورد خبرنگاری که در مطلبی طنزآمیز به #امام_رضا پرداخته و به این دلیل دستگیر شده، گفته است که ماجرا باید از زاویه امنیتی بررسی شود: « چطور می شود فردی با آن سابقه این چنین به حریم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که ولی نعمت ما هست جسارت کند و بعد هم قصد فرار به خارج از کشور را داشته باشد؛ باید پشت پرده این ماجرا را دید.»

اعضای گروه #موسیقی_پاپ «آبا» پس از ۳۵ سال بار دیگر به هم پیوستند

اعضای گروه سوئدی «آبا»، از گروه‌های معروف موسیقی پاپِ چهار دهه پیش، برای اجرای دو آهنگ بار دیگر به هم پیوستند. چهار عضو این گروه در پیامی گفته‌اند: «همه ما این احساس را داشتیم که پس از ۳۵ سال می‌توانیم باز هم لذت ایجاد کنیم.» بنی اندرسون و بیورن اولویس آهنگ‌سازان و آنی- فرید لینگستاد و اجنتا فالتسکوگ خوانندگان، در سال ۱۹۷۲ گروه #آبا را در استکهلم تشکیل دادند. این گروه در سال ۱۹۸۲ از هم پاشید. «آبا» پرفروش‌ترین گروه #موسیقی_پاپ دهه ۱۹۷۰ بود.

#مریم_شریعتمداری #دختر_خیابان_انقلاب بعد از ۴۸ ساعت دستگیری #آزاد شد

#مریم_شریعتمداری یکی از #دختران_خیابان_انقلاب که روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در شهرری بازداشت شده بود، ظهر روز جمعه ۷ اردیبهشت آزاد شد. نسرین ستوده، وکیل او گفته که لپ‌تاپ و وسایل شخصی او ضبط شده است. مریم شریعتمداری به همراه مادرش دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده بود اما مادرش چند ساعت بعد از بازداشت آزاد شد. دلیل بازداشت او اعلام نشده است.

#دادستان_کل_کشور: برخوردها با #نیروی_انتظامی در ماجرای #کتک_خوردن یک زن برنامه‌ریزی شده بود

محمد جعفر منتظری، دادستان کل ایران در واکنش به ویدیوی منتشرشده از کتک زدن یک زن جوان به دست ماموران گشت ارشاد گفته: «قرائن نشان می‌دهد که این برخوردی که به واسطه این ماجرا با نیروی انتظامی صورت گرفت، برنامه ریزی شده بود و این موضوع از نوع فیلمبرداری این ماجرا مشخص بود.» منتظری گفته اگر یک مامور نیروی انتظامی برخلاف مقررات برخوردی را صورت داده باید به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کرد تا موضوع رسیدگی شود، اما این که بدون بررسی موضوع عده‌ای در مجلس و روزنامه سر و صدا کنند، قابل قبول نیست.

در سال ۹۶ بیش از هزار و ۴۰۰ #ازدواج مربوط به #دختران زیر ۱۵ سال در استان #تهران ثبت شده است

گزارش‌های منتشر شده از سوی #سازمان_ثبت_‌احوال استان #تهران نشان می‌دهند در سال ۹۶، هزار و ۴۸۱ #ازدواج مربوط به کودکان زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده است که هزار و ۴۶۳ مورد آن مربوط به ازدواج دختران زیر ۱۵ سال است. در حال حاضر سن قانونی ازدواج در ایران ۱۳ سال برای دختران و ۱۵ سال برای پسران است. به این ترتیب #ازدواج_کودکان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی تایید شده و این در حالی است که ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال و پسران کمتر از ۱۵ سال نیز با «اذن ولی به شرط مصلحت با تشخیص دادگاه صالح» امکان‌پذیر است. لزوم گرفتن مجوز از #دادگاه برای ازدواج کودکان از سال ۱۳۸۱ وارد قوانین ایران شد و تا پیش از آن تشخیص مصلحت فقط بر عهده ولی کودک بود. البته در قانون مجازاتی برای عدم کسب مجوز دادگاه تعیین نشده است. تلاش‌ها برای بالا بردن سن قانونی ازدواج در ایران برای جلوگیری از ازدواج کودکان با مخالفت جریان‌های تندوری مذهبی مواجه می‌شود. در تازه‌ترین این مخالف‌ها روزنامه کیهان چنین تلاش‌هایی را طرحی برای دامن زدن به بحران پیری در ایران قلمداد کرده است. بر اساس آمارهای منتشر شده درباره ازدواج در استان تهران، در سال گذشته ۷۸ هزار و ۹۷۲ ازدواج در استان تهران به ثبت رسیده است. بیشترین ازدواج ثبت شده مربوط به شهرستان تهران با ۵۰ هزار و ۵۳۱ واقعه و کمترین ازدواج ثبت شده مربوط به شهرستان شمیرانات با تعداد ۹۲ واقعه بوده است.

#نیکول_پاشینیان، رهبر اپوزیسیون #ارمنستان برای حل بحران سیاسی با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد

#نیکول_پاشینیان، رهبر اپوزیسیون #ارمنستان اعلام کرد که به‌منظور یافتن راه حلی برای بحران سیاسی این کشور با #آرمن_سرکیسیان، رئیس‌جمهور ارمنستان دیدار کرده است. انتخاب نخست‌وزیر جدید توسط نمایندگان پارلمان در روز یکم ماه مه انجام خواهد شد. زمان برگزاری انتخابات زودهنگام نیز به‌زودی اعلام می‌شود. اپوزیسیون خواهان تجدید حیات سیاسی کشور و مبارزه با فساد است و از روزها پیش دست به اعتراضات خیابانی زده است. روسیه که دو پایگاه نظامی در ارمنستان دارد رویدادهای این کشور با جدیت دنبال می‌کند اما تاکنون در آن دخالتی نکرده است. #سرژ_سرکیسیان، نخست‌وزیر ارمنستان در پی اعتراضات اخیر دوشنبه گذشته مجبور به استعفا شد.

#کنگره #آمریکا طرح #تحریم_ایران برای نقض #حقوق_بشر را تصویب کرد

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا با اکثریت قاطع آرا طرح «پاسخگویی حقوق بشر و گروگانگیری ایران» را تصویب کرد. بر اساس این طرح، دولت آمریکا موظف است طی حداکثر ۲۷۰ روز گزارشی درباره مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران که مرتکب «نقض حقوق بشر» شده‌اند تهیه کند و به کنگره ارائه دهد. این طرح که اسفند سال گذشته در کمیته امور خارجی کنگره تصویب شده بود، عصر پنجشنبه (به وقت محلی) ۲۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت با ۴۱۰ رای موافق و تنها ۲ رای مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد. این طرح بعد از تصویب در کمیته امور خارجی و صحن مجلس نمایندگان، باید به تصویب سنای آمریکا برسد و بعد از آن لازم‌الاجرا می شود.

#مریم_شریعتمداری یکی از #دختران_خیابان_انقلاب در #شهرری بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد

مریم شریعتمداری یکی از #دختران_خیابان_انقلاب در شهر ری بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است. درسا شریعتمداری، خواهر مریم‌ شریعتمداری در یک پیام صوتی اعلام کرده که خواهر و مادرش را «دو سه مرد قوی هیکل» کتک زده و بازداشت کرده‌اند. میترا جمشیدزاده، مادر مریم شریعتمداری ساعت یک بامداد پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بیابان‌های اطراف تهران رها شده اما از سرنوشت مریم اطلاعی در دست نیست. روز چهارشنبه فراخوانی برای تجمع در شهرری در ارتباط با کشف مومیایی منسوب به رضا شاه منتشر شد که تعدادی در آن بازداشت شدند.

مسئولان برای فضاسازی علیه #تلگرام مسابقه گذاشته‌اند. معاون مرکز ملی فضای مجازی اتلاف وقت در کشور را هم به گردن تلگرام می‌اندازد

در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبشهت مسئولان کنترل #اینترنت در ایران اعلام کردند که سرورهای #تلگرام را در داخل کشور بسته‌اند. با این کار می‌خواهند تلگرام کند شود، مخصوصا در هنگام ارسال و دریافت عکس و ویدئو. امیر خوراکیان، معاون #مرکز_ملی_فضای_مجازی، در همین روز گفته است که تلاش می‌کنند پس از فیلتر شدن تلگرام امکان دور زدن #فیلترینگ فراهم نشود. او برای سیاه‌نمایی تلگرام گفته است که این شبکه باعث اتلاف وقت می‌شود: «به اندازه ساعت کار افراد شاغل در کشور مردم در تلگرام وقت می گذارند».