ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرداخت خسارات #تصادف، یک میلیون نفر را دچار #فقر_مطلق کرده است

یک میلیون نفر در #ایران به دلیل پرداخت خسارات تصادف دچار #فقر_مطلق شده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل گفته است تصادفات سال گذشته، ۱۶ هزار کشته و ۳۵۰ هزار مجروح، معلول و از کار افتاده دائمی داشته است. ضمن اینکه یک میلیون نفر هم به دلیل پرداخت خسارات سوانح جاده‌ای دچار فقر شدید شده‌اند. #محمد_بخارایی با تاکید بر حق ایمنی به عنوان حق ملی هر شهروند گفته است: «همه انسان‌ها و کودکان حق دارند در ترددهای جاده‌ای سالم بمانند.»

#نرگس_محمدی، #زندانی_سیاسی به بیمارستان منتقل شد؛ او را دوباره به زندان برگرداندند

#نرگس_محمدی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی که در #زندان_اوین در #حبس است، برای انجام اقدامات درمانی و رسیدگی پزشکی به #بیمارستان_مهر انتقال یافت. او مدت‌ها از رسیدگی پزشکی محروم بود و به همین دلیل دست به #اعتصاب_غذا زده بود. #محمود_بهزادی‌راد، وکیل مدافع نرگس محمدی روز شنبه هفتم اردیبهشت به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که موکلش امروز از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده تا پزشکان متخصص او را معاینه کنند: «بر اساس نظر پزشکان متخصص که به صورت کتبی هم اعلام شده، باید هر چه سریع‌تر عمل جراحی برداشتن رحم روی نرگس محمدی انجام شود.» به گفته بهزادی‌راد، خانم محمدی پس از معاینه و انجام آزمایش و‌ام آر آی، بار دیگر به زندان اوین منتقل شد. این وکیل دادگستری پیشتر از موافقت مسئولان زندان اوین با مرخصی استعلاجی نرگس محمدی خبر داده و گفته بود منتظر گرفته شدن تصمیم نهایی از سوی #دادستان_تهران است. بهزادی‌راد اما پنجم بهمن ماه سال گذشته به عنوان وکیل مدافع نازنین زاغری، زندانی سیاسی ایرانی-بریتانیایی و نرگس محمدی، گفته بود مسئولان زندان از پذیرش نامه اعزام موکلانش به بیمارستان خودداری می‌کنند. نرگس محمدی، زندانی سیاسی، به اتهام تاسیس کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و چند اتهام دیگر به ۱۶ سال حبس محکوم شده است که ۱۰ سال آن قابل اجراست. او چهارم مهر ماه سال گذشته به دلیل اطلاع از وضع نامساعد پدرش به مدت سه روز به مرخصی آمد و هشتم مهر ماه به زندان بازگشت. به گفته بهزادی راد، نرگس محمدی شش سال و هشت ماه از ۱۰ سال محکومیت خود را گذرانده و می‌تواند مشمول آزادی مشروط شود.

#سیل_شیراز:‌ دو نفر متهم پرونده هستند

علی القاصی مهر، رییس کل دادگستری استان فارس گفته برای پرونده سیل اخیر شیراز قرار تأمین صادر شده و متهمان این پرونده فعلاً دو نفر هستند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، القاصی مهر درباره آخرین وضعیت پرونده مقصران سیل اخیر شیراز که منجر به جان باختن ۲۱ نفر از شد، گفته: «در این پرونده فعلاً قرار تأمین صادر شده و کارشناسان در حال بررسی هستند.» ۱۸ فروردین‌ ماه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از احضار تعدادی از مقصران احتمالی در حادثه سیل شیراز خبر داده بود.

پس از اعزام به بیمارستان، #مجتبی_داداشی به اعتصاب غذای خود پایان داد

#مجتبی_داداشی_جوردهی، دانشجوی رشته #علوم_سیاسی و زندانی محبوس در #زندان_سبزوار که به دنبال عفونت دستگاه گوارشی و عدم رسیدگی پزشکی دست به #اعتصاب_غذا زده بود، به دنبال اعزام به بیمارستان، به اعتصاب غذای خود پایان داد. به گزارش خبرگزاری هرانا، مجتبی داداشی جوردهی از روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت در بیمارستان بستری است. او روز دوشنبه دوم اردیبهشت‌ در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان #زندان به وضعیت نامناسب جسمی‌اش و مخالفت با اعزام او به بیمارستان، دست به اعتصاب غذا زده بود. پیش از این یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: «مجتبی داداشی به بیماری عفونت شدید در دستگاه تنفسی مبتلا شده است. شرایط جسمی او به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و بی‌توجهی مسئولان بسیار نامناسب بوده و عفونت به چشمش نیز سرایت کرده است.» وضعیت نامناسب نگهداری زندانیان در زندان سبزوار، نابه‌سامان بودن وضعیت بهداشتی این زندان و همچنین رطوبت هوا، باعث بروز بیماری‌های مختلف در میان زندانیان این زندان از جمله مجتبی داداشی شده است. داداشی در پی انتشار ویدئویی انتقادی در ارتباط با حاکمیت جمهوری اسلامی، در تاریخ ۲۴ بهمن ۹۷ پس از احضار به شعبه سه دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار، تفهیم اتهام و بازداشت شد. او در تاریخ ۲۷ بهمن‌ ۹۷، با تودیع قرار موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. در زمان بازداشت، داداشی بر خلاف میلش وادار شد مو و ریش خود را به طور کامل بزند. او روز ۲۵ اسفند ۹۷ بابت دو پرونده در دادگاه انقلاب سبزوار و شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری سبزوار محاکمه شد که ریاست هر دو جلسه را قاضی #محمد_غلامی برعهده داشت. مجتبی داداشی بابت اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس تعزیری و بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری سبزوار هم او را به اتهام «توهین به سران قوا» به تحمل ۷۴ ضربه #شلاق محکوم کرد. داداشی پس از صدور این احکام اعلام کرد در اعتراض به روند ناعادلانه #دادرسی، درخواست تجدیدنظر در احکام صادر شده را نخواهد کرد. او در تاریخ ۲۴ فروردین‌ ۹۸، برای تحمل سه سال حبس بازداشت و راهی زندان سبزوار شد.

وزیر کشور رئیس #ستاد_انتخابات و رئیس «ستاد #امنیت_انتخابات» را منصوب کرد

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، جمال عرف، معاون سیاسی این وزارتخانه را به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب کرد. رحمانی فضلی در حکم دیگری حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور را نیز به عنوان رییس «ستاد امنیت انتخابات» تعیین کرد. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه دوم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. با احکام دیگر رحمانی فضلی، جواد ناصریان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور و رییس کمیته مالی و پشتیبانی این ستاد، سید سلمان سامانی، قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها به عنوان عضو و رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات کشور، امیر شجاعان، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور به عنوان عضو و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، رمضان شجاعی کیاسری، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور به عنوان عضو و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور و سید اسماعیل موسوی، مدیر کل دفتر انتخابات به عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات کشور منصوب شده‌اند.

مدال برنز بی‌سابقه سمیه یزدانی، دوچرخه‌سوار ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا

سمیه یزدانی، ملی پوش دوچرخه‌سواری ایران شنبه ۷ فروردین مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد. او پیشتر در لیگ مسابقات دوچرخه سواری ایران در رده استقامت به مقام اول رسیده بود. این اولین مدال زنان دوچرخه‌سوار ایران در این مسابقات به‌شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود. سمیه یزدانی و ماندانا دهقان در ماده استقامت جاده به مسافت ۱۱۵ کیلومتر رکاب زدند و سمیه یزدانی توانست پس از نمایندگان ازبکستان و کره جنوبی با زمان ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه و ۴ ثانیه به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کند و صاحب مدال با ارزش برنز شود. ماندانا دهقان نیز در این رقابت به مقام یازدهم رسید.

سخنگوی #وزارت_امورخارجه: ایران برای #مذاکره_با_آمریکا درخواست نداده و #مذاکره_با_عربستان «تنها برسر مسئله حج» است

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد ایران در حال مذاکره با آمریکا و عربستان نیست. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا و آغاز مذاکرات ایران و عربستان سعودی، این ادعاها را «بی اساس و نادرست» خوانده و گفته: «هیچ درخواستی برای مذاکره با آمریکا در کار نیست و در مورد عربستان جز در مسائل و موضوعات مربوط به حج که با توافق از مسائل و روابط سیاسی دو کشور جدا شده است، هیچ‌گونه مذاکره‌ای در هیچ حوزه دیگری بین دو کشور در جریان نیست». همزمان با سفر محمد جواد ظریف به نیویورک برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرده بود احتمال مذاکره با ایران وجود دارد. عادل عبدالمهدی، نخستوزیر عراق و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست ‌خارجی مجلس ایران نیز از قصد عراق برای میانجی گری میان ایران و عربستان و تنش‌زدایی از رابطه دو کشور خبر داده‌ بودند.

در حمله هوایی #روسیه به استان #ادلب ۱۰ غیرنظامی از جمله دو کودک کشته شدند

سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان #حقوق_بشر #سوریه اعلام کرد در حمله‌ هوایی جنگنده‌های #روسیه، متحد رژیم #بشار_اسد به مناطقی در #ادلب در روز جمعه ۲۶ آوریل/۶ اردیبهشت، ۱۰ شهروند غیرنظامی از جمله دو کودک کشته شده‌اند. این حملات در دومین روز گفت‌وگوهای دو روزه #صلح_سوریه در نورسلطان، پایتخت #قزاقستان صورت گرفت. این نشست با حضور نمایندگان #ایران، روسیه و #ترکیه بدون پیشرفت خاصی در زمینه «صلح در سوریه» به پایان رسید و شرکت‌کنندگان تنها توافق کردند به منظور نابودیِ نهاییِ #داعش، #جبهه_نصرت و دیگر افراد، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجودیت‌‌های وابسته به #القاعده یا داعش و دیگر گروه‌های تروریستی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل شناسایی‌ شده‌اند، به همکاری ادامه دهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه حملات روسیه جان سه شهروند غیرنظامی را در شهر کفرنبل و هفت شهروند را در تل‌الهوی گرفته است. نیروهای دولتی سوریه نیز بارها برای بازپس‌گیری ادلب به این منطقه حمله کرده‌اند. استان ادلب که بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت دارد، در حال حاضر تحت تسلط شورشیان گروه «هیئت تحریر شام» است که یکی از شاخه‌های پیشین القاعده در سوریه به شمار می‌رود.

سازمان نوسازی #مدارس کشور: #سیل ۲۱۰ مدرسه را در سه استان کشور تخریب کرده است

سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد بر اثر سیل اخیر در استان‌های #گلستان، #لرستان و #خوزستان ۲۱۰ #مدرسه تخریب شده‌اند و ۷۰۰ مدرسه آسیب دیده و نیاز به بازسازی دارند. به نوشته خبرگزاری تسنیم، محمدرضا قربانی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور بازسازی این مدارس را منوط به مشارکت مردمی دانسته است. بر اساس اظهارات او در ایران مدارسی که توسط مردم یا «خیرین» ساخته‌ شده‌اند بالغ بر ۳۰ درصد مدارس کشور را شامل می‌شوند. سرانه فضا‌های آموزشی در بسیاری از استان‌های ایران پایین‌تر از حد استاندارد و میانگین است و با توجه به خسارات سیل اخیر این سرانه تغییر منفی نیز داشته است. به گفته قربانی استاندارد ملی سرانه فضای آموزشی ۸,۴ متر مربع و میانگین سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور ۵,۲ متر مربع به ‌ازای هر دانش‌آموز است و ۱۱ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان، البرز، تهران، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی میانگین سرانه کمتر از ۵,۲ مترمربع دارند.

مسابقه #پرسپولیس ــ #سپاهان: ۲۴۵ زخمی در درگیری تماشاگران، مرگ جوان ۳۰ ساله بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

جمعه شب ششم اردیبهشت، در جریان دیدار تیم‌های #پرسپولیس تهران و #سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران یک جوان ۳۰ ساله بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر دچار ایست قلبی شد و درگذشت. در درگیری‌های پس از این دیدار نیز ۲۴۵ تن زخمی شدند. ۴۴ تن از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. به گزارش ایسنا، تماشاگران سپاهان قبل شروع مسابقه با نیروهای انتظامی درگیر شده بودند. مسابقه فوتبال پرسپولیس و سپاهان با نتیجه مساوی ۰ ـ ۰ به پایان رسید. در انتهای مسابقه، بازیگران نیز با یکدیگر درگیر شدند. سرمربی پرسپولیس هم با مدیر رسانه‌ای سپاهان جر و بحث کرده است.