ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست‌وزیر بریتانیا: کاهش محدودیت‌ها تنها زمانی میسر است که دولت مطمئن شود موج دوم شیوع #کرونا اتفاق نمی‌افتد

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در نخستین روز بازگشت به دولت پس از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گفت شیوع این بیماری بزرگ‌ترین چالش برای این کشور پس از جنگ جهانی دوم است. جانسون هشدار داد: اگر محدودیت‌های اعمال شده برداشته شوند و موج جدید مرگ و بیماری آغاز شود دیگر اقتصادی برای بریتانیا باقی نخواهد ماند تا مخارج بخش خدمات ملی سلامت را تأمین کند. نخست وزیر بریتانیا گفت کاهش محدودیت‌ها تنها زمانی میسر است که دولت مطمئن شود موج دوم شیوع بیماری کووید ۱۹ در کار نخواهد بود و از صاحبان صنایع و مشاغل خواست شکیبایی پیشه کنند. او همچنین خواستار شفافیت کامل در قبال تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نحوه لغو قرنطینه و کاهش محدودیت‌ها شد.

تعداد مبتلایان به #کرونا در #روسیه از #چین فراتر رفت

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر در روسیه تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ از چین فراتر رفت. مرکز بحران در مسکو دوشنبه ۲۷ آوریل/ ۸ اردیبهشت اعلام کرد حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند و به این ترتیب تعداد مبتلایان در روسیه به ۸۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است. بیشتر عفونت‌ها در مسکو ثبت شده‌اند که هم‌اکنون پلیس‌ محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را در قرطینه خانگی شهروندان اعمال کرده است. طبق اطلاعات رسمی در چین ۸۲۸۳۰ موردابتلای قطعی به کووید ۱۹ وجود دارد.

رییس قوه قضاییه: گزارشی از #دیوان_محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده است

ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه دوشنبه ۸ اردیبهشت در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: «هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.» گزارش دیوان محاسبات کشور از «تفریغ بودجه ۹۷» نشان می‌دهد ۴٫۸ میلیارد دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی که قرار بود برای تامین کالاهای اساسی مصرف شود، «گم» شده و در قبال این مبلغ که تقریباً معادل رقم وام درخواستی ایران از بانک جهانی‌ست، هیچ‌گونه وارداتی انجام نشده است.رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش گفت: «پرونده‌های متعدد ارزی در دادسرای تهران محرمانه نیست، باید نتایج رسیدگی‌ها به اطلاع مردم برسد.» محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی پنجشنبه ۲۸ فروردین درباره گزارش دیوان محاسبات گفته بود: «ما مبنای محاسبه و اعلام این عدد را قبول نداریم و معتقدیم بر مبنای اطلاعات غلط به چنین نتایجی رسیده‌اند.»

ادمین کانال تلگرامی #خبرگزاری_ایلنا #بازداشت شد

در ادامه فشارها بر روزنامه‌نگاران در ایران، علی القاصی مهر، دادستان تهران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از بازداشت ادمین کانال تلگرامی خبرگزاری ایلنا به‌دلیل انتشار یک کاریکاتور به گفته او «توهین آمیز» خبر داد. بنا بر فیلمی که روز دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، در سایت باشگاه خبرنگاران جوان از علی القاصی مهر منتشر شده است، او می‌گوید که اندکی پس از انتشار این کاریکاتور در کانال تلگرامی خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، ضمن صدور دستور برای حذف این کاریکاتور، مسعود حیدری مدیر مسئول این خبرگزاری و همچنین ادمین کانال تلگرامی ایلنا «همان شب» بازداشت شدند که در حال حاضر ادمین کانال تلگرامی در بازداشت به‌سر می‌برد. القاصی مهر همچنین گفته است که «شناسایی عوامل و مرتبطین» با انتشار این کاریکاتور در دستور کار قرار دارد. روز پنج‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه یک کاریکاتور انتقادی در مورد آیت الله عباس تبریزیان (پیشنهاد دهنده روغن گل بنفشه برای درمان کرونا)، مهدی سبیلی مدیر انجمن طب اسلامی الصادق (تبلیغ کننده ادرار شتر برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا) و همچنین یک تصویر از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در وسط کاریکاتور، منتشر شد. هرچند کمتر از یک‌ساعت بعد، این خبر حذف شد اما کانال تلگرامی سپاه قدس این کاریکاتور را بازنشر داد و آن را مصداق اتهام «توهین به رهبری» قلمداد کرد. سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در واکنش به این مسأله، این اقدام «غیراخلاقی» را محکوم کرد و انتساب این کاریکاتور به این خبرگزاری را رد کرد. در ماه‌های پس از تأیید رسمی بحران شیوع کرونا در ایران، نهادهای قضایی و امنیتی دور تازه‌ای از فشار بر روزنامه‌نگاران ایرانی را آغاز کرده‌اند. براساس اعلام منابع حقوق بشری، علی‌رغم ادعاهای مقامات قضایی مبنی بر کم کردن ازدحام جمعیت زندانیان در دوران شیوع کرونا، محاکمه روزنامه نگاران و زندانی کردن آنان همچنان و بیش از گذشته در دستور قوه قضاییه قرار دارد.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۵۸۰۶ نفر، مبتلایان ۹۱۴۷۲ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۸ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (یکشنبه) تا ظهر امروز (دوشنبه)، ۹۹۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹۱۴۷۲ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۷۰۹۳۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۰۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

واکنش #رئیسی به درخواست نهادهای بین‌المللی: ایران در زمینه توجه به وضعیت زندان‌ها نام‌آور است

ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه روز دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عالی این قوه در واکنش به فشارهای بین المللی برای اعزام به مرخصی زندانیان در ماه‌های پس از #شیوع_کرونا در ایران گفت تعجب برانگیز است که از کشور ایران که با یک حرکت اسلامی و انسانی در زمینه توجه به وضعیت زندان‎ها نام آور شده، ایراد می‎گیرند. به گزارش خبرگزاری میزان، ابراهیم رئیسی در این جلسه مدعی شد که در بین کشور‌های مبتلا به کرونا، کار ابتکاری و بی‎نظیر ایران در اعطای مرخصی به زندانیان مورد توجه جامعه جهانی قرار نگرفته است. او گفت: « مردم جهان هرگز رفتار‌های دوگانه و متناقض مدعیان حقوق بشر را نمی‎پذیرند که از یک‎طرف نسبت به کشور‌های ناقض حقوق انسان ساکت هستند، ولی با رویکردی سیاسی درباره عملکرد کشوری دیگر که بر اساس مبانی دینی و انسانی خود به حقوق انسان‎ها توجه دارد، بهانه‎گیری می‎کنند.» این ادعای رئیس قوه قضاییه در حالی است که بر اساس یکی از تازه‌ترین خبرها، ۲۰ نهاد بین‌المللی و ایرانی حقوق بشر روز ۲۳ آوریل/چهارم اردیبهشت‌ماه، در یک نامه سرگشاده از مقامات ایران خواسته‌اند تا #زندانیان_سیاسی_زن را فورا آزاد کنند. بر اساس آمار موجود در منابع حقوق بشری از جمله اطلس زندان‌های ایران و بدون در نظر گرفتن آمار هزاران شهروند بازداشت شده در جریان #اعتراضات_سراسری_آبان‌ ماه، تا پیش از اعلام رسمی بحران کرونا بیش از ۶۰۰ زندانی سیاسی و عقیدتی احراز هویت شده در زندان‌های ایران محبوس بودند که در طول یک‌ماه گذشته تنها تعداد محدودی از این زندانیان موفق به استفاده از حق مرخصی شده‌اند. پیش از این ادعای ابراهیم رئیسی، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه هم اواخر فرودین‌ماه مدعی شده بود که اقدامات انجام شده در زندان‌های ایران برای پیشگیری از کرونا، در کشور‌های مختلف دنیا اصلا شبیه و نظیر ندارد.

#هزینه‌های_نظامی در جهان ۳,۶ درصد افزایش داشته است

هزینه‌های نظامی جهانی در سال ۲۰۱۹ به میزان قابل توجهی افزایش یافت. مؤسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم (SIPRI) در گزارش سالانه خود درباره هزینه‌های نظامی گفته است که کشورهای جهان در سال گذشته میلادی ۱,۹ تریلیون دلار صرف هزینه‌های نظامی خود کرده‌اند. در مقایسه با سال ۲۰۱۸ این میزان رشد ۳,۶ درصدی را نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۰ بی‌سابقه است. بیشترین هزینه نظامی را آمریکا با بیش از ۷۳۰ میلیارد دلار داشته که به تنهایی ۳۸ درصد از هزینه‌های نظامی جهان را به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا، چین با ۲۶۱ میلیارد دلار و هند با ۷۱,۱ میلیارد دلار هزینه قرار دارند. هزینه‌ نظامی آمریکا در یک سال گذشته ۵,۳ درصد، چین ۵,۱ درصد و هند ۶,۸ درصد افزایش داشته‌اند. پس از این کشورها روسیه و عربستان سعودی قرار دارند که بیش از ۶۰ درصد کل هزینه‌های نظامی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. در اروپا، فرانسه و آلمان به‌ترتیب بیشترین هزینه‌های نظامی را داشته‌اند. افزایش هزینه‌های ارتش آلمان ۱۰ درصد بوده است که بیشترین افزایش در اروپا محسوب می‌شود.

سخنگوی #دانشگاه_علوم_پزشکی_اصفهان نسبت به افزایش احتمالی آمار مبتلایان #کرونا در پی افزایش ترددها در سطح شهر هشدار داد

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در استان اصفهان را از ۱۰ روز گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر ثابت دانست اما نسبت به افزایش احتمالی آمار آن در پی افزایش ترددها هشدار داد. نجیمی در این‌باره گفت: «در حال حاضر شاهد ترددهایی هستیم که ضرورتی در آن نیست مثل رفتن به پارک‌ها که این روزها، بسیار زیاد شاهد این موارد هستیم که واقعاً خطرناک است. اگر نمودار ابتلا در استان اصفهان یا هر استان دیگری تاکنون ثابت بوده، ممکن است با این ترددها‌ هر لحظه افزایش پیدا کند.» او خواست صاحب‌نظران عرصه سلامت را تعطیل کردن و قرنطینه همه جا دانست تا چرخه انتقال به‌طور کامل از بین برود و شاهد موارد حداقلی بود. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار امیدواری کرد که با این ترددهای بی‌مورد و تجمع‌های غیرضروری شمار مبتلایان به کرونا افزایش نیابد. او در همین حال اعلام کرد که «اکنون به هر دلیلی تعداد موارد فوتی کاهش پیدا کرده و نسبت به اوایل خیلی کم شده است.»

#دادستان_تهران از تحت پیگرد قرار گرفتن ۲۵ نفر از کارکنان #بانک_مرکزی به‌دلیل #تخلفات_ارزی خبر داد

علی القاصی مهر، دادستان تهران از تحت تعقیب قرار گرفتن ۲۵ نفر از کارکنان بانک مرزی در پیوند با موضوع تخلفات ارزی خبر داد. القاصی مهر گفت: «تاکنون درخصوص تخلفات ارزی علاوه بر دریافت‌کنندگان متخلف ارزی، حدود ۲۵ نفر از کارکنان بانک مرکزی تا سطح مدیرکل و تعدادی از افراد متخلف در بانک‌های عامل تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.» او همچنین افزود: «کارگروهی متشکل از دیوان محاسبات، بانک مرکزی، گمرک، وزارت صمت و ضابطین زیرنظر بازپرس ویژه پرونده جهت رسیدگی کارشناسانه به ابعاد مختلف گزارش دیوان محاسبات تشکیل شده است.» عادل آذر، رئیس سازمان محاسبات کشور ۲۶ فروردین در گزارش این سازمان به مجلس شورای اسلامی، به مواردی از فساد مدیران دولتی و افرادی اشاره کرد که با وجود دریافت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی یا کالایی وارد نکرده‌اند یا این کالاها در فهرست کالاهای اساسی نبوده است. او گفت ۴,۸ میلیارد دلار ارز دولتی برای تأمین کالاهای اساسی «گم» شده است. این اظهاراتِ عادل آذر با واکنش‌های منفی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی و دیگر مسئولان دولتی همراه شد. ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در این رابطه دولت روحانی را به تعلل در مقابله با «ساختارهای فسادزاد» متهم کرد.

تراز فعلی #دریاچه_ارومیه ۲۱ سانتی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اعلام کرد که تراز فعلی دریاچه ارومیه «یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۸۲ سانتی‌متر است که ۲۱ سانتی‌متر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.» به‌گفته جعفری حجم آب دریاچه ارومیه به ۵ میلیارد مترمکعب رسیده است که این میزان رکورد حجم آب این دریاچه در حداقل یک دهه گذشته را شکسته است. بر این اساس «حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۵۰ میلیون مترمکعب و نسبت به ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۳۹۸)، یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد». وسعت دریاچه ارومیه نیز بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته «۱۴۲ کیلومترمربع افزایش یافته و به سه‌هزار و ۱۷۸ کیلومترمربع رسیده است». خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشته است که طی زمستان ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ افزایش میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه امید زیادی را در راستای احیای این دریاچه ایجاد کرد؛ اما در ماه‌های بعدی و با کاهش آب‌های ورودی و تبخیر آب، تراز دریاچه روند کاهشی داشت ولی سطح آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همچنان بالاتر بوده است. براساس طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، قرار است در مدت ۱۰ سال از ۱۳۹۴ تراز این دریاچه به تراز اکولوژیک خود برسد که حدود یک‌ونیم تا ۲ سال از برنامه عقب است. این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

مرخصی #هنگامه_شهیدی را تمدید نکردند؛ به زندان بازگردانده شد

#هنگامه_شهیدی، زندانی سیاسی، پس از مراجعه به #زندان_اوین به منظور تمدید مرخصی پزشکی، بازداشت شد. حساب کاربری توئیتر هنگامه شهیدی روز دوشنبه هشتم اردیبهشت نوشت که مرخصی این #زندانی_سیاسی تا اطلاع ثانوی لغو شده است. برابر اطلاعات منتشر شده در این توئیت، قرار است هنگامه شهیدی تا ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری و سپس به بند عمومی منتقل شود. این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی پیشتر خبر داده بود امروز همانند هفته‌های قبل برای تمدید مرخصی به زندان اوین می‌رود: «در صورت مداخله و نفوذ جریان ثروت و قدرت، احتمال بازگشتم بسیار کم است.» هنگامه شهیدی، شامگاه سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۹۸ با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی برای یک ‌ماه از زندان به مرخصی اعزام شد. مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع او با نامناسب توصیف کردن فضای زندان‌ها به ‌علت شیوع ویروس #کرونا گفته بود که با در نظر گرفتن بیماری قلبی موکلش، امیدوار است مرخصی او مجددا تمدید شود. هنگامه شهیدی به اتهام «افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» مجموعا به ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم شده است که هفت سال و نیم آن قابل اجرا خواهد بود. او تیر سال ۹۷ دستگیر و به زندان منتقل شد. دادستانی تهران هنگام انتشار خبر بازداشت این روزنامه‌نگار مدعی شد که شهیدی «در جزیره کیش در حالی که برای مخفی ماندن از دید ماموران از ماسک استفاده می‌کرد، شناسایی و دستگیر شده است». او در دوره بازداشت چندین مرتبه در اعتراض به عدم رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش اعتصاب غذا کرد. این فعال سیاسی در سال ۹۵ هم دستگیر و پس از شش ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد. شهیدی پیش از این در جریان اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس از چهار ماه آزاد شد. دادگاه انقلاب تهران این روزنامه‌نگار را به شش سال حبس محکوم کرد.

#متروی_تهران برای اجرای طرح فاصله‌ میان افراد ۲۰۰ قطار کم دارد

برای اجرای طرح «فاصله‌گذاری» در تهران که از شیوع ویروس کرونا را از یک به ۱۰ به یک به ۱,۷ تا ۱,۳ می‌رساند، باید از تراکم مسافر در واگن‌های متروی پایتخت کاسته شود. علی امام، مدیرعامل متروی تهران دوشنبه ۸ اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رسما اعلام کرد که برای اجرای موثر طرح فاصله‌گذاری در واگن‌های مترو باید ۲۰۰ قطار دیگر به ناوگان اضافه شود. علی امام گفت: «در حال حاضر ۱۷۵ قطار در خطوط مترو داریم. این تعداد قطار کافی نیست، چرا که به لحاظ کاهش سرفاصله و پوشش جمعیت میلیونی مسافران باید حداقل ۳۵۸ قطار داشته باشیم. یعنی به عبارت دیگر برای این که ما بتوانیم با ظرفیت موجود تعداد مسافرانمان را از دو میلیون سفر به ۵ میلیون سفر با استفاده حداکثری از خطوط موجود برسانیم ۲۰۱ قطار کم داریم.» متروی تهران اقشار کم‌آمد را از حاشیه به مرکز شهر منتقل می‌کند. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ۲۴ فروردینف یک هفته قبل از بازگشایی مشاغل در تهران کفته بود: «در تهران و شهرهای بزرگ به خاطر کم بودن وسایل نقلیه، توصیه این است مردم از وسیله شخصی خود، تاکسی و اسنپ استفاده کنند که بهتر از وسایل حمل و نقل عمومی است.»

پیشرفت: در #عربستان مجرمان خردسال را اعدام نخواهند کرد

عربستان سعودی مجازات اعدام کودک – مجرمانی را که به سن قانونی نرسیده‌اند لغو کرد. به گفته کمیسیون حقوق بشر، دولت سعودی با این اصلاحات یک گام دیگر به سوی قوانین جزایی مدرن برداشت. بر اساس فرمان ملک سلمان، پادشاه سعودی افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و با این حال مرتکب جرم شده‌اند باید در آینده به حداکثر ده سال زندان محکوم شوند. عربستان سعودی اخیراً شلاق را به عنوان مجازات لغو كرده بود. در عوض ، محکومین باید به حبس ، جریمه یا کار اجتماعی محکوم شوند. گروه‌های مدافع حقوق بشر مانند عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر مدت‌هاست که از پادشاهی سعودی به دلیل اعمال مجازات اعدام انتقاد می‌کنند.

پرداخت‌ حقوق به کارمندان از خرداد ۹۹ مشروط به ثبت اطلاعات و آمار در «سامانه_کارمند» است

پرداخت‌ حقوق به کارمندان از اول خرداد سال جاری مشروط به ثبت اطلاعات و آمار در «سامانه کارمند» است. این سامانه هنوز تکمیل نشده و برخی از دستگاه‌‌ها هم حتی از ثبت اطلاعات کارکنانشان در این سامانه سر باز زده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود پرداخت حقوق گروهی از کارکنان دولت به تعویق بیفتد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در تبصره ۲۱ قانون بودجه ۱۳۹۹ دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار معین، کارگری و کارکنان حوزه سلامت بر اساس قانون مربوط به خدمات پزشکان و پیراپزشکان را تا ۲۰ اردیبهشت ۹۹ در سامانه کارمند ایران و سامانه حقوق و مزایا ثبت و یا این اطلاعات را به‌روزرسانی کنند. طبق قانون بودجه، از ابتدای خرداد ۹۹ هرگونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات هزینه‌ای و منابع عمومی و اختصاصی فقط بعد از ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران انجام می‌شود که از محل اعتبارات تخصیص یافته یا درآمد اختصاصی دستگاه توسط خزانه‌داری کل کشور برای ذینفع واریز خواهد شد.