نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی درباره #زلزله #تهران: مسئولان برای هر اتفاقی آماده باشند

مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی در مصاحبه با خبرآنلاین احتمال داد که زلزله‌ای که بعد از ظهر چهارشنبه ۷ خرداد در تهران اتفاق افتاد از پس‌لرزه‌های زلزله ۱۹ اردیبهشت است. زارع گفت: «می‌توانیم بگوییم این زلزله با بزرگی ۴.۴ ریشتر، احتمالا پس‌لرزه زلزله قبلی تهران بوده و روی همان گسل مشاء رخ داده است.» زارع در ادامه این مصاحبه گفت نمی‌توان با قطعیت گفت که زلزله بعد از ظهر امروز نشانه پایان پس‌لرزه‌هاست:«نمی‌توانیم با قطعیت چنین حرفی بزنیم، خیلی وقت‌ها دو زلزله با بزرگی بالای ۴ یا یک زوج زلزله با هم رخ می‌دهند و بعد یک زلزله شدیدتری می‌آید، مثال این موضوع در نپال رخ داده است.» زارع توصیه کرد که مسئولان برای هر نوع اتفاقی آماده باشند. احتمال آنکه زلزله‌ای به بزرگی ۷ ریشتر در تهران یک بار دیگر اتفاق بیفتد ۱۰ درصد است اما اگر اتفاق بیفتد بر زندگی ۲ میلیون نفر تاثیر مستقیم دارد. به گفته اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این صورت یک فاجعه با ابعاد بین‌المللی رخ می‌دهد. زارع درباره این احتمال که انرژی گسل مشاء تخلیه شده است گفت: «این هم یک سناریو است و ممکن است این آخرین اتفاق رخ داده مربوط به زلزله ۵.۱ باشد و بعد هم هیچ اتفاقی رخ ندهد.»

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۷۵۶۴ نفر، مبتلایان ۱۴۱۵۹۱ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۷ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۷۵۶۴ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۲۰۸۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴۱۵۹۱ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۱۱۱۷۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۵۵۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#صادرات_ایران به #چین در چهار ماه اخیر ۵۰ درصد کاهش داشت

مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از افت ۵۰ درصدی صادرات ایران به چین در چهار ماه اخیر خبر داد و گفت: «واردات ما از چین به دلیل لطمه شدید سایر مبادی وارداتی رشد ۳,۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته است.» حریری با اشاره به تحریم‌ها و عدم توانایی فروش نفت از سوی ایران، افزود: «ارتباط نفتی ما با دنیا قطع شده و به میزان کمتر از ۱۰ درصد فروش نفتی در شرایط عادی رسیده‌ایم.» به‌گفته او حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد ارتباطات نفتی ایران با چین است که این میزان بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال بوده است که با حذف نفت، صادرات نفتی نیز آسیب دیده است. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت اگر این روند ادامه یابد صادرات و اندازه تجارت جهانی ایران و همچنین تجارت با چین به شدت کوچک شده و قدر نسبی آن به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید.

#محمد_عزیزی نماینده سابق مجلس بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم و پایان دوره وکالت نمایندگان مجلس دهم، محمد عزیزی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و یکی از متهمان پرونده فساد در حوزه خودرو بازداشت شد. تسنیم گزارش داده که فریدون احمدی دیگر نماینده سابق مجلس نیز امروز بازداشت خواهد شد. بر اساس اعلام سخنگوی قوه‌قضائیه، محمد عزیزی و فریدون احمدی نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به ۶۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند. ۳۰ اردیبهشت، دو روز قبل از به پایان رسیدن مجلس دهم گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازی قرائت شد. فروش فولاد وارداتی در بازار، تبانی با قطعه‌سازان، فساد در پیش‌فروش خودروهای داخلی، از مواردی بود که در این گزارش بر آن تأکید شده بود. در این پرونده، بیش از ۵۰ نفر، از جمله محمد عزیزی و فریدون احمدی دو نماینده پیشین مجلس، به اتهام اخلال در بازار خودرو، مجرم شناخته شده‌اند. در مقدمه گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو آمده است که نیروی انتظامی، قوه قضاییه، زیرمجموعه‌های مجلس از جمله کمیسیون اصل نود، ریاست مجلس و هیئت رئیسه مجلس موانعی برای انجام این تحقیق ایجاد کرده بودند.