ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران #وارنا در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان مقابل فرمانداری #ورامین تجمع کردند

بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت «وارنا» چهارشنبه ۶ تیر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان مقابل فرمانداری ورامین تجمع کردند. کارگران به دلیل تعطیلی و مشکلات اقتصادی وارنا چند ماه است که حقوق و مزایایشان را دریافت نکرده‌اند و بیمه بیکاری آن‌ها هم برقرار نشده. در چند ماه گذشته این چندمین بار است که کارگران این واحد تولیدی تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند. شرکت شیر تهران شهداد که همگان آن را به عنوان کارخانه شیر «وارنا» می‌شناسند سال ۱۳۸۶ به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی لبنیات با ظرفیت روزانه ۱۰۰ هزار تن محصولات لبنی فعالیت خود را در ورامین آغاز کرد. اما پنج سال بعد مالک اصلی کارخانه درگذشت و با مرگ او، فعالیت این واحد مختل شد. بسیاری از کارگران اخراج شدند و تولید نیز به حداقل ممکن کاهش پیدا کرد.

کارگران شرکت #پارس_میل‌لنگ #تاکستان در اعتراض به تعویق در پرداخت چهار ماه از دستمزدشان در مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند

بعد از ۱۰ روز اعتصاب و اعتراض کارگران شرکت پارس میل‌لنگ تاکستان چهارشنبه ۶ تیر مقابل فرمانداری تاکستان تجمع کردند. کارگران این شرکت ۴ ماه کامل معوقه مزدی دارند. هم‌چنین مسئولان شرکت پاداش بهره‌وری کارگران در دو سال گذشته را هم پرداخت نکرده‌اند. ۲۸ نفر از کارگران این شرکت در آستانه بازنشستگی قرار دارند. بخشی از سنوات آن‌ها پرداخت نشده. علاوه بر این مسئولان شرکت حق بیمه کارگران را هم به طور منظم پرداخت نمی‌کنند. در شرکت پارس میل‌لنگ تاکستان ۲۰۰ کارگر مشغول کارند.

#آلبانی ایجاد مراکز #پناهندگی #اتحادیه_اروپا در خاک خود را از اساس رد کرد

ادی راما، نخستوزیر آلبانی، ایجاد مراکز پناهندگی #اتحادیه_اروپا در کشورش را به‌کلی رد کرد و گفت حتی اگر وعده پیوستن #آلبانی به اتحادیه اروپا را هم بدهند دست به چنین کاری نخواهد زد. او گفت: «هیچ کس نمی‌خواهد مردم ناامید را مثل زباله سمی در جایی تخلیه کنند.» راما افزود آلبانی همواره آماده است تا سهم مثبتی در مقابله با مشکلات اروپا داشته باشند اما این بدان معنا نیست که کشورش مشکلات همه را بر دوش بکشد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با مذاکره به‌منظور پیوستن آلبانی به این اتحادیه موافقت کردند. به نظر می‌رسید که این اقدام می‌تواند آلبانی را برای ایجاد مراکز پناهندگی متقاعد کند. سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش و همچنین آنتونیو تاجانی، رئیس پارلمان اروپا، به‌تازگی خواهان راه‌اندازی چنین مراکزی در خارج از مرزهای فعلی اتحادیه اروپا شده بودند. اتحادیه اروپا با بحران پذیرش #پناهجویان مواجه است. گروهی از این کشورها، از جمله آلمان و فرانسه خواهان تقسیم پناهجویان در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا هستند در حالی که کشورهای دیگری همچون ایتالیا، اتریش و مجارستان با سهمیه‌بندی کشورها مخالف‌اند. پنج‌شنبه و جمعه قرار است نشست اتحادیه اروپا در این‌باره برگزار شود.

#اعتراضات کسبه #بازار به جنوب #تهران سرایت کرده. معترضان در میدان #حسن‌آباد شعار می‌دهند: گرونی، تورم، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم

اعتصاب و اعتراضات در بازار بزرگ تهران که سه روز پیش آغاز شد و روز گذشته هم ادامه پیدا کرد، به جنوب تهران سرایت پیدا کرده است. چهارشنبه ۶ تیر شمار زیادی از معترضان در میدان حسن‌آباد تهران در اعتراض به سقوط ریال در برابر ارزش دلار، گرانی و تورم راهپیمایی کردند. از ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، چنین برمی‌آید که معترضان شعار می‌دهند: گرونی تورم، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم. نیروهای انتظامی و نیروهای لباس شخصی در محل مستقرند. هنوز گزارشی از درگیری این نیروها با معترضان در میدان حسن‌آباد تهران منتشر نشده است. قرار است که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی غروب چهارشنبه ۶ تیر با مردم سخن بگوید. سخنان روحانی درباره افشای فشارهای پشت پرده، تغییر کابینه و عذرخواهی از مردم به خاطر گرانی از شبکه خبر به طور زنده پخش می‌شود. قبل از آغاز سخنرانی روحانی، شبکه خبر مستندی از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر، نخستین رئیس جمهور ایران به اتهام بی‌کفایتی و سازش با آمریکا منتشر کرد.

رییس #قوه_قضاییه: ۱۶۷ #قاضی دادگستری در سال ۹۶ #سلب_صلاحیت شده‌اند

رییس #قوه_قضاییه #ایران از تعلیق ۱۶۷ نفر از قضات دادگستری در سال ۹۶ خبر داده است. صادق #آملی_لاریجانی در دیدار مسئولان قوه‌ قضاییه با #علی_خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «در روند برخورد با #فساد در درون #دستگاه_قضایی، در سال گذشته ۱۶۷نفر از قضات تعلیق یا سلب صلاحیت شدند و همچنین در ۴۶۵ مورد نیز برخورد صورت گرفته است. این اظهارات در حالی است که آملی لاریجانی روز سه‌شنبه ۵ تیر ماه وجود #فساد_ساختاری در قوه قضاییه را رد کرده بود. روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد سال ۹۶ اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود درباره وضعیت قوه قضاییه در سال پیش از آن گفته بود با تقویت نظارت دادسرای انتظامی قضات، در سال ۹۵ «بیش از ۵۰ قاضی و کارمند و وکیل و کارشناس متخلف» بازداشت شده‌اند. از جمله قضات و کارکنان متخلف قوه قضاییه می‌توان به #سعید‏_مرتضوی و #علی‌اکبر_حیدری‌فر اشاره کرد که هر دو در جریان جنایت #کهریزک نقش عمده داشتند. البته نام مرتضوی در پرونده #زهرا‏_کاظمی، عکاس-خبرنگار ایرانی-کانادایی که در #زندان_اوین جان باخت نیز به عنوان یکی از متهمان اصلی مطرح است. در ایران اما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲ قاضی وجود دارد. در سال دست‌کم ۲۲۰ هزار ایرانی به دلایل مختلف به #زندان محکوم می‌شوند. آذر ماه سال گذشته معاون منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد تا پایان سال ۹۶، ۹۰۸ نفر از کسانی که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده‌اند، به استخدام این قوه درمی‌آیند.

#بهروز_بنیادی، نماینده #کاشمر در #مجلس: دور نیست روزی که #اسد و پوتین به جمهوری اسلامی پشت کنند. خانواده‌های متصل به حاکمیت کشور را به تاراج برده‌اند

بهروز بنیادی، نماینده کاشمر در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی سه‌شنبه ۵ تیر مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های منطقه‌ای ایران هشدار داد که دور نیست روزی که بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در «همنوایی» با هم جمهوری اسلامی را برای منافع خود قربانی کنند. نماینده کاشمر در انتقاد از رانت‌خواری و با توجه به بحران اقتصادی کنونی در ایران گفت: «خانواده‌های متصل به حاکمیت، سرنوشت مردم و کشور را به تاراج برده‌اند.» بنیادی به محصوران هم اشاره کرد و گفت: «یکی از اشتباهات تاریخی حاکمیت‌ها، حسادت به افرادی است که در دل مردم جایگاه دارند. برخی با خطای بی‌شمار در مصونیت کامل و دیگران با محبوبیت و نجابت و سیادت، در حصر و ممنوع‌التصویری‌اند و مردم هم نظاره‌گر این رفتار سراسر کینه و حسد هستند.»

چهار #درویش_گنابادی زندانی از حضور در جلسه #دادگاه_انقلاب امتناع کردند

درویشان گنابادی #محمود_براکوهی، #ابوالفضل_آزاده، #علی_قمری و #بابک_مرادی از حضور در جلسه محاکمه در #دادگاه_انقلاب سر باز زدند. این درویشان در #زندان_تهران_بزرگ در حبس هستند. به گزارش سایت مجذوبان نور که خبرهای مربوط به #درویشان_گنابادی را پوشش می‌دهد، این دومین بار است که بابک مرادی به دادگاه انقلاب فراخوانده شده و از حضور در جلسه‌ محاکمه خودداری کرده است. این چهار #درویش از جمله درویشان متحصن در زندان هستند که از هفته‌ گذشته در اعتراض به نقض گسترده #حقوق_درویشان دست به تحصن زده‌اند. آنها که در جریان حادثه #گلستان_هفتم بازداشت و با ضربات باتوم به‌ شدت مورد #شکنجه و #آزار_جسمی قرار گرفته‌اند، موارد مطرح شده در #کیفرخواست صادر شده برای درویشان معترض و همچنین سؤال‌های عقیدتی قضات دادگاه انقلاب را مصداق #تفتیش_عقاید دانسته‌اند و به همین دلیل از حاضر شدن در دادگاه خودداری کرده‌اند. این درویشان همچنین محرومیت درویشان بازداشتی از حق داشتن #وکیل را به عنوان دلیل دیگر حاضر نشدن‌شان در جلسه‌ محاکمه مطرح کرده و گفته‌اند به عدم رعایت تشریفات قانونی در روند #دادرسی پرونده‌ درویشان اعتراض کرده‌‌اند. دادگاه انقلاب تا به حال احکام سنگینی برای درویشان بازداشت شده صادر کرده است. تعدادی از درویشان در بند نیز در اعتراض به رفتارهای خلاف #قانون و ضرب و شتم #زنان_درویش در #زندان_قرچک ورامین، دست به تحصن و #اعتصاب_غذا زده‌اند.

شماری از مسئولان #مدرسه_معین و #آموزش_و_پرورش تهران در ارتباط با پرونده #آزار_جنسی دانش‌آموزان به دادسرا احضار شدند

غلامرضا منصوری، سرپرست دادسرای ارشاد در پیوند با پرونده #آزار_جنسی دانش‌آموزان مدرسه معین در غرب تهران توسط ناظم مدرسه گفت شماری از مسئولان این مدرسه و آموزش ‌و پرورش به دادسرا احضار شدند. به‌گفته منصوری این افراد با عنوان «متهم» و «مطلع» به دادسرا احضار شده‌اند. او تعداد شاکیان این پرونده را هشت نفر عنوان کرد و گفت تعدادی از خانواده‌ها شکایت خود را پیگیری نکردند. پرونده ناظم دبیرستان معین تهران که به آزار جنسی چند دانش‌آموز متهم شده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ ارشاد ارسال شده است. سوءاستفاده‌های جنسی از دانش‌آموزان ایرانی چنان بالا گرفته که یک نماینده مجلس در پیامی تصویری از دانش‌آموزان خواسته بود که این موارد را مستقیماً به مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند. مجازات ناظم خاطی، پرونده سوءاستفاده جنسی #سعید طوسی ، قاری نزدیک به #علی_خامنه‌ای از قاریان نوخط قرآن را هم یک بار دیگر مطرح می‌کند. طوسی با اعمال نفوذ از هرگونه مجازات مصون ماند.

معاون استانداری #خراسان_رضوی می‌گوید ۷۵ درصد #تریاک کل جهان در ایران کشف می‌شود

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری #خراسان_رضوی اعلام کرد که حدود ۷۵ درصد #تریاک کل جهان، ۶۱ درصد #مرفین جهان و ۱۷ درصد #هروئین جهان در ایران کشف می‌شود. اگر چه این آمار، آمار دولتی در ایران محسوب می‌شود و نهاد مستقلی برای آمارگیری در ایران وجود ندارد، با این حال همین آمار هم نشان می‌دهند که ایران یکی از منابع اصلی مواد مخدر در جهان است. به‌گفته نوروزیان حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مصرف‌کننده مستمر #مواد_مخدر و یک میلیون نفر هم‌ مصرف‌کننده غیرمستمر در ایران وجود دارد و موادمخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی کشور است. معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت در این استان چهار هزار نفر در مبارزه با مواد مخدر کشته شده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشری از دولت #اردن خواستند مرز را برای پذیرش آوارگان جنگ #درعا باز کند. دولت #اردن می‌گوید فعلاً توانایی پذیرش ۴۵ هزار آواره سوری دیگر را ندارد

بنا به گزارش سازمان ملل با حمله ارتش سوریه به درعا در مرز بین اسرائیل و اردن، بیش از ۴۵ هزار نفر تنها در دو روز گذشته آواره شده‌اند. شورای آوارگان نروژ که یک نهاد حقوق بشری شناخته شده بین‌المللی است از دولت اردن خواسته است مرزهای خود را به روی آوارگان سوری باز کند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس شورای آوارگان نروژ در بیانیه‌ای که چهارشنبه ۲۷ ژوئن/ ۶ تیر انتشار داده، یادآوری کرده که دولت اردن که تاکنون صدها هزار سوری را پناه داده به کمک کشورهای دیگر نیاز دارد. در این بیانیه گفته شده که سازمان‌های حقوق بشری آماده‌اند به آوارگان کمک کنند در اردوگاه ازرق اردن مستقر شوند. بر اساس برآورد شورای آوارگان نروژ این اردوگاه ظرفیت پذیرش ۸۰ هزار آواره دیگر را هم دارد. مقامات اردنی اعلام کرده‌اند که در هفته جاری این کشور توانایی پذیرش آوارگان سوری را ندارد.

#رحیم_صفوی، فرمانده اسبق #سپاه پاسداران حرف خود درباره بی‌کفایتی دولت #روحانی را پس گرفت. او می‌گوید همه وظیفه دارند به دولت کمک کنند

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ایران که دوشنبه ۴ تیر در سخنانی در جمع کارکنان نیروهای مسلح ایران گفته بود اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره می‌شود، حرف خود را پس گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، رحیم صفوی چهارشنبه ۶ تیر گفته است: «برای همه ما وظیفه است، تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم‌افزایی و کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی، نقشه‌های دشمن در عرصه‌های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم.» سخنان دوشنبه ۴ تیر فرمانده اسبق سپاه پاسداران درباره بی‌کفایتی دولت در رسانه‌ها بارتاب گسترده‌ای داشت. خبرگزاری فارس بلافاصله متن سخنرانی رحیم صفوی را حذف کرده بود. با بالا گرفتن نارضایتی کسبه در بازارهای تهران و چند شهر دیگر، صادق آملی لاریجانی بازاریان را به «اخلالگری» در اقتصاد ایران متهم و آن‌ها را به زندان و اعدام تهدید کرده است.

#حسین_رحیمی، رئیس پلیس #تهران در یک نشست خبری درباره سارقان حرفه‌ای: با شرکت‌هایی که ارز به قیمت دولتی دریافت کرده‌اند اما کالایی وارد نکرده‌اند برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس تهران چهارشنبه ۶ تیر اعلام کرد که پلیس ۱۳۸ سارق حرفه‌ای را در تهران بازداشت کرده. در حاشیه این نشست خبری درباره سارقان حرفه‌ای، سردار حسین رحیمی با اشاره به افرادی که ارز را به قیمت دولتی دریافت و از کشور خارج و کالایی وارد نکرده یا کالا وارد کرده‌اند و به قیمت ارز آزاد در بازار به فروش رسانده‌اند، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی قرار است، اسامی این شرکت‌ها را به ما اعلام کند و ما قطعاً با این شرکت‌ها برخورد می‌کنیم. بعد از اعتصاب کسبه پاساژ علاءالدین در تهران و اعتصاب بازار بزرگ تهران، دولت اسامی تاجرانی را که با ارز دولتی موبایل وارد کرده‌اند منتشر کرده است. محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت اما با انتشار اسامی تاجرانی که از ارز ۳۸۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا استفاده کرده‌اند مخالفت کرده.

محمود هاشمی، نایب رئیس #اتاق_اصناف_ایران: گردش کار در #بازار وجود ندارد، انبارها خالی از کالاست و تولید خوابیده

محمود هاشمی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است شرکت‌های بزرگ پخش و تولید به دلیل نوسانات ارزی، محصول به بازار تزریق نمی‌کنند. بازار تمام ذخیره خود را در چند ماه اخیر به متقاضیان عرضه کرده و در حالی که شرکت‌های تولیدی و عرضه کننده فقط کالا را به صورت نقدی به بنکداران عرضه می‌کنند، انبارها خالی از کالا و محصول است. به گفته رئیس اتاق اصناف، گردش کار در بازار وجود ندارد و به دلیل آنکه بازار آینده قابل پیش‌بینی برای خود متصور نیست، کسب و کار هم کاهش پیدا کرده است. هاشمی با اشاره به سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا گفته است اقتصاد نیاز به ثبات نرخ ارز به ویژه دلار دارد تا تولیدکننده و توزیع‌کننده برنامه کاری خود را در کوتاه‌مدت و بلندمدت طراحی کند. شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که تولید کننده، توزیع‌کننده و فروشنده خرد توان قیمت‌گذاری کالا و خدمات را ندارند.

مردم #خرمشهر و #آبادان ساعت‌ها در صف تهیه #آب آشامیدنی می‌ایستند. #بحران_آب، زندگی روزانه ساکنان این دو شهر را مختل کرده

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که شوری آب در شهرهای خرمشهر و آبادان زندگی مردم را مختل کرده. ساکنان این شهرها برای دریافت آب آشامیدنی می‌بایست ساعت‌ها در صف بایستند. فقر و بیکاری و ریزگردها هم به این بحران دامن زده است. رسانه‌های داخلی هشدار داده‌اند که اگر بحران عمیق‌تر شود، آبادان و خرمشهر غیر قابل سکونت خواهند شد.

#تیم_ملی #فوتبال #ایران وارد #تهران شد

تیم ملی فوتبال ایران که در مسابقات جام جهانی روسیه شرکت کرده بود صبح سه‌شنبه ۶ تیر با یک ساعت و نیم تأخیر وارد فرودگاه خمینی تهران شد. هزاران نفر از طرفداران تیم ملی فوتبال به استقبال بازیکنان رفته بودند. محمدرضا داورزنی و عبدالحمید احمدی معاونان وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و جمعی از مسئولان ورزشی نیز از تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی آن استقبال کردند. ایران در مرحله مقدماتی با مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کرد و با یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی در مجموع چهار امتیاز به دست آورد و بهترین نتیجه دوران حضورش در جام جهانی را رقم زد.