ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#قیمت_نفت همزمان با آغاز نشست #جی_۲۰ کاهش یافت

#قیمت_نفت همزمان با آغاز نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان (#جی_۲۰) در ژاپن و به دلیل نگرانی از ادامه تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن کاهش یافت. به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت خام برنت پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن / ۶ تیر ۰,۳ درصد و نفت وست تگزاس اینترمدیت ۰,۲ درصد کاهش یافتند و به ترتیب به ۶۶,۳۱ دلار و ۵۹,۲۱ دلار در هر بشکه رسیدند. کریگ ارلام، تحلیل‌گر بازار نفت به رویترز گفته است: «همه‌اش به خاطر جی ۲۰ است. معلوم است که سرمایه‌گذارها به خاطر این نشست محتاط‌تر شده اند.» جنگ تجاری ایالات متحده و چین یکی از نگرانی‌های بزرگ بازارهای جهانی است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیش از سفر به ژاپن گفته بود که در صورت دست‌نیافتن به توافق با چین آماده وضع تحریم‌های بیشتر بر کالاهای چینی است. پس از آنکه دولت ترامپ تعرفه ۲۵۰ میلیون دلار واردات چین را به ۲۵ درصد رساند و غول مخابراتی چین، هوآوی را در لیست سیاه خود قرار داد، چین هم تعرفه صادرات زمینی خود به ایالات متحده را افزایش داد و تهدید کرد صادراتش را به طور کامل متوقف می‌کند. این جنگ تجاری می‌تواند به کاهش رونق تولید بینجامد و تقاضای جهانی برای نفت را کاهش دهد و قیمت آن را پایین بیاورد. همزمان تنش‌های ایران و آمریکا دیگر عاملی است که می‌تواند در صورت تشدید بیشتر، به افزایش قیمت‌های نفت بینجامد.

#ترزا_می به‌منظور کاهش تنش در #خلیج_فارس با ولیعهد #عربستان_سعودی دیدار خواهد کرد

سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که روز شنبه ۸ تیر / ۲۹ ژوئن او با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد تا درباره لزوم کاهش مناقشات در منطقه خلیج فارس پس از افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا گفت‌وگو کند. ترزا می که تا پایان این ماه نخست‌وزیر بریتانیا خواهد بود، روز جمعه نیز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ملاقات خواهد کرد. او روز شنبه همچنین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت‌وگو می‌کند. سخنگوی ترزا می گفت: «نخست‌وزیر از فرصت استفاده کرده و در مورد مسائل مهم منطقه‌ای با ولیعهد سعودی گفت‌وگو خواهد کرد، از جمله ضرورت کاهش تنش‌ها در خلیج فارس و پایان دادن به جنگ یمن.» او به خبرنگاران گفت ترزا می احتمالاً موضوع مرگ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به‌قتل رسید را هم مطرح خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهوری #تونس حال او را بسیار وخیم توصیف کرد

فراش قفراش، مشاور محمد الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس پنج‌شنبه ۶ تیر / ۲۷ ژوئن اعلام کرد که حال او بسیار وخیم است. دفتر ریاست جمهوری تونس نیز در بیانیه‌ای از وخامت حال السبسی خبر داده و گفته که او به یک بیمارستان نظامی منتقل شده است. پیش از این صبح پنج‌شنبه برخی رسانه‌ها خبر درگذشت السبسی بر اثر سکته را منتشر کرده بودند اما فراش قفراش این خبر را تکذیب کرد. حال رئیس جمهوری تونس از یک هفته پیش رو به وخامت گذاشت. در ماه ژوئن سال گذشته چندین مقام دولتی تونس از جمله اعضای حزب او «ندای تونس» این موضوع را پذیرفتند که السبسی دیگر توان فیزیکی لازم برای اداره کشور و انرژی کافی برای حضور در حزب را ندارد. او این موضوع را همواره رد می‌کرد و از انتشار گزارش‌ها درباره وضعیت سلامتی‌اش خودداری می‌ورزید.

#برایان_هوک: مراقبیم که زمان دست‌یابی ایران به توانایی ساخت سلاح اتمی کمتر از یک‌سال نباشد

#برایان_هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن / ۶ تیر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که #تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی کارساز بوده‌اند اما تهران نباید برنامه هسته‌ای‌اش را توسعه دهد: «تحریم‌های ما به ایران حق شتاب‌بخشیدن به برنامه هسته‌ای‌اش را نمی‌دهد. ایران هرگز نمی‌تواند نزدیک بمب اتم بشود. ما به دقت مراقبیم که زمان دست‌یافتن ایران به توانایی ساخت سلاح اتمی زیر از یک سال نرود». تهران همواره نظامی‌بودن برنامه هسته‌ای خود را تکذیب کرده است. هوک پیش از دیدار با دیپلمات‌های ارشد فرانسوی، آلمانی و بریتانیایی در پاریس برای قانع‌کردن آنها به حمایت از سیاست واشنگتن در قبال تهران سخن می‌گفت. ایران و قدرت‌های ۱+۵ در ۲۰۱۵ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را امضا کردند. برجام سبب می‌شد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی‌شده ایران به حد دستیابی به بمب اتمی نرسد و هدف اعلام‌شده از سوی برایان هوک را انجام می‌داد، اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا مه ۲۰۱۸ از آن خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. اتحادیه اروپا خواهان حفظ برجام است اما جمهوری اسلامی تهدید کرده که در صورت عمل‌نکردن اروپایی‌ها به وعده‌ها برای مقابله با تحریم‌ها، به صورت «پله‌پله» ــ اما «برگشت‌پذیر» ــ تعهدات برجامی را کاهش می‌دهد. رئیس‌جمهوری آمریکا امروز به محل برگزاری اجلاس ۲۰ کشور صنعتی جهان (جی ۲۰) در اوساکای ژاپن رفت و رایزنی بر سر ایران یکی از موضوعات اصلی این نشست است. امانوئل مکرون همتای فرانسوی او خواهان کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای آغاز مذاکره شده است.

در دو حمله انتحاری در پایتخت #تونس چند نفر کشته و زخمی شدند

وزارت کشور تونس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در دو حمله انتحاری در پایتخت تونس ۹ نفر از جمله ۶ مأمور پلیس زخمی شدند و یکی از مأموران بر اثر جراحات جان خود را از دست داد. یکی از این حملات انتحاری در نزدیکی یک خودروی پلیس که در حال گشت‌زنی بود، رخ داد. حمله دیگر به مرکز فرماندهی پلیس در منطقه القرجانی انجام شد. وزارت کشور تونس گفته است فاصله زمانی دو حمله کم بود. هنوز کسی مسئولیت این حملات را به‌عهده نگرفته است.

#ظریف به #ترامپ: #مذاکره و تهدید با هم متناقض‌اند

#محمدجواد_ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پیامی توئیتری خطاب به #دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نوشت: «سوء فهم‌ها صلح را به خطر می‌اندازند. تحریم‌ها بدیل جنگ نیستند، بلکه خود جنگ‌اند. «امحاء» = نسل‌کشی = جنایت جنگی. «جنگ کوتاه‌مدت» با ایران توهم است. کسی که جنگ را آغاز کند، کسی نیست که به آن پایان خواهد بخشید. مذاکره و تهدید با هم متناقض‌اند.» ظریف در این پیام توئیتری به اظهارنظرهای اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ می‌داد که در عین تهدیدکردن ایران به اقدام نظامی «محوکننده» در صورت حمله به منافع آمریکا، خواهان مذاکره شده است. ترامپ هم‌چنین گفته بود که درگیری نظامی با ایران در صورت وقوع به درازا نمی‌کشد. تنش‌ها بین ایران و آمریکا پنج‌شنبه گذشته ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد پس از سرنگون‌کردن یک پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالا گرفت. آمریکا آماده حمله بود اما بنا بر گفته‌های دونالد ترامپ، او این دستور را به تعلیق درآورد. رئیس‌جمهوری آمریکا امروز به محل برگزاری اجلاس ۲۰ کشور صنعتی جهان (جی ۲۰) در اوساکای ژاپن رفت و رایزنی بر سر ایران یکی از موضوعات اصلی این نشست است.

#کارگران_شرکت_واحد از اتوبوس‌رانی تهران به دلیل شیوه محاسبه و پرداخت #سنوات_خدمت به #اداره_کار شکایت کردند

گروهی از #کارگران و رانندگان #شرکت_واحد_اتوبوسرانی تهران روزهای چهارم و پنجم تیر با حضور در اداره کار شمالغرب تهران از شرکت واحد شکایت کردند. سنوات کارگران در حال حاضر بر مبنای مزد پایه محاسبه می‌شود. آنان در دادخواست خود خواستار محاسبه #حق_سنوات خود با معیار «حقوق دریافتی» شدند. کانال سندیکای شرکت واحد در تلگرام با انتشار گزارش و تصاویری در این باره نوشته است هیات عمومی دیوان عدالت اداری با استناد به مواد ۲۴، ۲۷، ۳۱، ۳۵ قانون کار و تبصره ۴ ماده ۴۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با صدور رای، تصریح بر محاسبه سنوات خدمت کارگران با معیار «حقوق دریافتی» کرده است. سندیکای شرکت واحد نوشته است در روزهای آتی کارگران و رانندگان دیگری در اداره کار حاضر شده و خواهان محاسبه سنوات خدمت‌شان با معیار «حقوق دریافتی» خواهند شد.

«آمریکا به #ناتو اعلام کرد که با ایران جنگ نمی‌خواهیم اما در قبال حوادث بعدی مدارا نمی‌کنیم»

دیپلمات‌هایی از متحدان ایالات متحده در سازمان پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (#ناتو) به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که آمریکا به ناتو اعلام کرده تمایلی به جنگ با ایران ندارد. به گفته این منابع ناشناس‌باقی‌مانده، #مارک_اسپر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده پنج‌شنبه ۲۷ ژوئن / ۶ تیر در جمع دیگر اعضای ناتو تأکید کرده است که علی‌رغم بی‌میلی واشنگتن به جنگ با تهران، هیچ «حادثه» دیگری تحمل نخواهد شد. تنش‌ها بین ایران و آمریکا پنج‌شنبه گذشته ۲۰ ژوئن / ۳۰ خرداد پس از سرنگون‌کردن یک پهپاد آمریکایی به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالا گرفت. آمریکا آماده حمله بود اما بنا بر گفته‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، او این دستور را به تعلیق درآورد. نمایندگان فرانسه نیز در این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، به اسپر هشدار داده‌اند که آمریکا نباید ناتو را در هیچ مأموریت نظامی در خلیج فارس درگیر کند. فرانسه همراه با آلمان و دیگر متحدان اروپایی از آمریکا خواسته که توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی (برجام) حفظ شود. ایران و قدرت‌های ۱+۵ در ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای را امضا کردند اما ترامپ مه ۲۰۱۸ از آن خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. ایران تهدید کرده که در صورت عمل‌نکردن اروپایی‌ها به وعده‌ها برای مقابله با تحریم‌ها به صورت «پله‌پله» ــ اما «برگشت‌پذیر» ــ تعهدات برجامی را کاهش می‌دهد.

#مکرون: هر کاری می‌کنم که از درگیری نظامی بین ایران و آمریکا جلوگیری شود

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پنجشنبه ۲۷ ژوئن/ ۶ تیر در جمع خبرنگاران در شهر اوساکای ژاپن در حاشیه برگزاری نشست جی ۲۰ اعلام کرد که پاریس خواهان تنش‌زدایی از خلیج فارس است. مکرون گفت: «پاریس در ارتباط با ایران دو هدف را دنبال می‌کند: نگه داشتن ایران در توافق هسته‌ای و ممانعت از وقوع درگیری نظامی. فردا با رئیس‌جمهوری ترامپ صحبت می‌کنم. هر کاری می‌کنم تا از درگیری نظامی جلوگیری شود» مکرون در ادامه سخنانش با اشاره به انهدام یک فروند پهپاد گلوبال هاوک آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه گفت پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است. بنابراین، این اقدام ستیزه‌جویانه بود و به تنش دامن زد.

شمار #اسلام‌گرایان جهادی و #راست‌گرایان_افراطی در آلمان افزایش یافته است

دفتر فدرال آلمان برای حفاظت از قانون اساسی در گزارش سالانه خود اعلام کرده که شمار اسلام‌گرایان تندرو در این کشور در سال گذشته افزایش یافته است. براین اساس، در سال گذشته میلادی شمار اسلام‌گرایان جهادی به ۲۶ هزار و ۵۶۰ نفر رسیده است. در سال ۲۰۱۷ این تعداد ۲۵ هزار و ۸۱۰ نفر بود. در این گزارش آمده است که آلمان همچنان در محدوده هدف سازمان‌های جهادی قرار دارد. مقامات امنیتی آلمان گفته‌اند که در سال ۲۰۱۸ «چندین طرح برنامه‌ریزی‌شده برای حمله» در مراحل مختلفِ تدارکات کشف شدند. اگرچه بیشتر حملات تروریستی در سال‌های اخیر در آلمان به‌شکل فردی انجام شده است، اما تقریباً همیشه هنگام برنامه‌ریزی و تدارکات، این افراد از سازمان‌های تروریستی در خارج از کشور مشاوره و پشتیبانی گرفته‌اند. در روزهای اخیر همچنین اعلام شد که شمار راست‌گرایان افراطی در آلمان در سال ۲۰۱۸ از ۱۰۰ نفر به ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است. از هر دو نفر از این افراد، یک نفر گرایش‌های خشونت‌طلبانه دارند.

شیخ #نعیم_قاسم، نایب رئیس #حزب‌الله_لبنان: جنگ آمریکا با ایران نامحتمل است

نایب رئیس حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با یک رسانه لبنانی که پنجشنبه ۲۷ ژوئن/ ۶ تیر منتشر شد جنگ ایران و آمریکا را به دلایلی مانند توان دفاعی بالای ایران نامحتمل دانست. شیخ نعیم قاسم به روزنامه الجمهوریة گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به جنگ نیاز ندارد. او از جنگی که با ایران آغاز کند اما نتیجه آن را نتواند کنترل کند اما منطقه را به آتش بکشد سودی نمی‌برد.» روز گذشته (چهارشنبه) رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اظهار امیدواری کرد که تنش ایران و آمریکا به درگیری نظامی منجر نشود. ترامپ گفت چنانچه جنگ اتفاق بیفتد، چندان به درازا نمی‌کشد و آمریکا قصد ندارد نیروی نظامی پیاده به ایران اعزام کند.

‌ یک نماینده مجلس: ۱۸ درصد به حقوق #مدیران_ارشد دولتی اضافه شد

حمید رضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «کسانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند در سال جاری ۱۸ درصد به حقوق‌هایشان اضافه شد. مثلاً کسی که ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد حقوقش ۹ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.» این نماینده مجلس خواهان اصلاح قانون سقف حقوق مدیران شد.

‌در یک استخر عمومی در #ارومیه ۱۶ نفر با گاز کلر مسموم شدند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از مسمومیت ۱۶ نفر با گاز کلر در یک استخر عمومی در ارومیه خبر داد. باقر بهرامی به رسانه‌های داخلی گفت :۱۶ نفر در یکی از استخرهای شهر ارومیه با گاز کلر مسموم شدند که از بین آنها ۹ نفر بزرگسال و هفت نفر کودک‌اند. ۱۱ نفر به بیمارستان مطهری و پنج نفر به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شدند که دو نفر از کودکان و دو نفر از بزرگسال بد حال هستند. گاز کلر حفره‌هایی در ریه ایجاد می‌کند و سبب انسداد ریوی می‌شود: پنوموپاتی شیمیایی.