ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان محیط زیست: فرسایش خاک کشور ۳۴ برابر میزان تولید آن شده است

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که فرسایش خاک در ایران ۳۴ برابر میزان تولید آن شده است. کلانتری با بیان این‌که فرسایش خاک مهم‌ترین معضل زیست‌محیطی ایران است، افزود: «ایران رتبه دوم سرعت فرسایش خاک در جهان را دارد.» رئیس سازمان حفاظت محیط زیست «چرای بیش از حد دام‌ها، حضور بی‌ضابطه گردشگران در طبیعت و بی‌توجهی به ضوابط زیست‌محیطی در ساخت‌وساز» را از جمله عوامل تسریع فرسایش خاک دانست. او همچنین گفت مقدار آب‌های تجدیدپذیر از ۱۳۲ میلیارد مترمکعب به کمتر از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است. به‌گفته کلانتری تزریق به منابع، سالیانه کمتر از ۲۵ میلیارد مترمکعب و برداشت از منابع زیرزمینی بیش از ۵۰ میلیارد مترمکعب است و با بهره‌برداری بی‌رویه و بیش از ظرفیت معین از منابع آب‌های زیرزمینی، سالیانه صدها میلیون تن نمک از زیر زمین به روی زمین انتقال یافته و ضمن کاهش حاصل‌خیزی خاک‌ها باعث طغیان غبارهای نمک می‌شود. کلانتری دلیل عمده تخریب منابع آب و خاک و پوشش گیاهی و تنوع ژنتیکی کشور را ناشی از قانون‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های ناپایدار و غلط در کشور دانست.

مجلس بنا دارد طرح جنجالی فضای مجازی را در جلسه غیر علنی بررسی کند

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۵ مرداد/۲۷ ژوئيه اعلام کرد رای‌گیری برای طرح موسم به «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، در دستور کار جلسه غیرعلنی فردا چهارشنبه قرار گرفته است. براساس گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، منتظری به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون فرهنگی اشاره کرد و گفت این کمیسیون تصمیم گرفته است طرح فوق را مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی و برای «اقناع نمایندگان به رسیدگی به این طرح» در جلسه غیرعلنی در صحن مجلس مطرح کند. منتظری گفت: «در این جلسه بناست تا صاحب‌نظران ضرورت بررسی و تصویب این طرح در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی را برای نمایندگان تشریح کنند و به سؤالات نمایندگان در این باره نیز پاسخ دهند». نماینده گرگان در مجلس یازدهم افزود: «بر این اساس چنانچه موضوع رسیدگی به طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن مجلس رأی بیاورد این طرح دیگر نیازی به رسیدگی در صحن مجلس ندارد و در یک کمیسیون تخصصی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و برای اعلام نظر شورای نگهبان به آن شورا ارسال خواهد شد». بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در موارد اضطراری مجلس می‌تواند بررسی و تصویب برخی طرح‌ها را به کمیسیون تخصصی تفویض کند. تنها در یکی از مواد این طرح پیش‌بینی شده است که چنانچه افراد و سازمان‌ها در شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌های فیلتر‌شده حضور داشته باشند به مجازات تعزیری درجه هفت محکوم ‌شوند. مجازات تعزیری درجه هفت شامل حبس از ۹۱ روز تا شش ماه، جزای نقدی یک میلیون تا دو میلیون تومان، شلاق از ۱۱ تا ۳۰ ضربه و محرومیت از حقوق اجتماعی تا شش ماه است. اصرار بر تصویب و اجرای این طرح در حالی است که اعتراض‌های گسترده کارشناسان و کاربران خدمات اینترنتی نسبت به آن همچنان نادیده گرفته می‌شود. در یک نامه اعتراضی که در سایت کارزار قرار داده شده بیش از ۴۹۲هزارنفر تاکنون مخالفت خود با طرح‌های محدودکننده اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی را ابراز کرده‌اند. انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای این طرح را مغایر با حقوق قانونی روزنامه‌نگاران، رسانه‌ها، مردم و نیازهای جامعه دانسته است. ۴۸ کسب و کار دیجیتال نیز در بیانیه‌ای با ابراز مخالفت با این طرح، خواهان تجدید نظر در رابطه با مطرح شدنش در مجلس و توقف آن شده‌اند.

منیره حیدری، پناهجوی کُرد ایرانی در مسیر رسیدن به اروپا در دریای مدیرانه غرق شد

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، یک پناهجوی کُرد ایرانی به نام منیره حیدری، در راه رسیدن به اروپا به دلیل واژگونی شدن قایق حامل تعدادی از پناهجویان در دریای مدیترانه (در نزدیکی جزیره کرت - یونان) به همراه تعداد دیگری از سرنشینان این قایق غرق شده است. بر اساس این گزارش قایق پناهجویان که بیشتر سرنشینان آن از اقلیم کردستان عراق بودند، در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ در نزدیکی جزیره کریت یونان غرق شد. اکثر سرنشینان قابق واژگون شده نجات پیدا کردند، اما با گذشت نزدیک به ۴ روز از سرنوشت نزدیک به ۱۷ نفر از آنها از جمله منیره حیدری هیچ اطلاعی در دست نیست. منیره حیدری، زن ۳۵ ساله اهل کرمانشاه است. این زن پناهجو حدود ۴۰ روز پیش ایران را به مقصد ترکیه ترک کرده بود و قصد داشت از طریق مسیری که پناهجویان برای رسیدن یه اروپا مجبور هستند به صورت غیرقانونی طی کنند، خود را به کشور انگلیس برساند. منیره حیدری که اصالتا اهل روستای زردویی پاوه است از سال‌های پیش در شهر کرمانشاه سکونت داشت و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه همدان بود.

در اثر تیراندازی نیروهای هنگ مرزی بانه، یک کولبر کشته و ۱۲ تن مجروح شدند

نیروهای هنگ مرزی شهرستان بانه روز دوشنبه چهارم مرداد بدون اخطار قبلی بر روی کولبران آتش گشودند. در نتیجه این تیراندازی یک کولبر جان خود را از دست داد و ۱۲ تن مصدوم شدند. تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد خانواده‌های کولبران مجروح برای خبرگیری از وضعیت عزیزان خود، مقابل بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی بانه تجمع کرده‌اند. هه‌نگاو سازمان حقوق بشری کردستان نام کولبری که در اثر تیراندازی ماموران جان خود را از دست داده فریدون صالحی اعلام کرده است. گفته می‌شود جسد او هنوز به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

منطقه هورامان به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد

کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) سه‌شنبه ۵ مرداد/۲۷ ژوئيه در چهل و چهارمین نشست خود با ثبت «منظر فرهنگی» هورامان (اورامانات) در فهرست میراث جهانی موافقت کرد. پرونده ثبت جهانی این منطقه که در استان‌های کرمانشاه و کردستان قرار دارد سال ۹۹ و برپایه معیار «شاهدی بی‌نظیر یا دست‌کم استثنایی بر یک سنت فرهنگی یا تمدن زنده یا از میان رفته» به یونسکو ارسال شده بود. هورامان بیست و ششمین اثر جهانی ایران و سومین «منظر فرهنگی» پس از بم و میمند است که در فهرست میراث جهانی به ثبت می‌رسد. این منطقه تاریخی ۱۰۶ هزار هکتار وسعت، ۳۰۳ هزار هکتار حریم و بافتی پلکانی دارد و بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران در استان کردستان و شهرستان‌های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه را شامل می‌شود. آداب و رسوم خاص ساکنان، آن‌را به میراثی فرهنگی بدل کرده است. روز یکشنبه سوم مرداد نیز راه‌آهن سراسری ایران به عنوان نخستین میراث صنعتی ایران در یونسکو به‌ثبت رسید.

ثبت یکی از بالاترین تعداد ابتلای روزانه جهانی در ایران: ۳۴ هزار و ۹۵۱ مورد ابتلا و مرگ ۳۵۷ بیمار کرونا

گزارش وزارت بهداشت از آمارهای مرتبط با ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته، از ثبت یکی از بالاترین ارقام روزانه ابتلا به ویروس کرونا در جهان خبر می‌دهد. این وزارتخانه روز سه‌شنبه ۵ مرداد/۲۷ ژوئيه تعداد افرادی را که در ۲۴ ساعت گذشته در ایران به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند ۳۴ هزار و ۹۵۱ نفر اعلام کرد. بر طبق این گزارش دست کم ۳۵۷ تن از مبتلایان به کرونا در همین مدت جان خود را از دست داده‌اند. با وجود این‌که گفته می‌شود ارقام واقعی تا سه برابر بیش از رقم‌های اعلام شده هستند، مطابق با آخرین آمارهای رسمی جهانی، ایران روز سه‌شنبه پس از اندونزی (بیش از ۴۵ هزار مورد ابتلا) یکی از بالاترین آمارهای ابتلای روزانه را ثبت کرده‌ است. پس از ایران روسیه با گزارش نزدیک به ۲۳ هزار مورد ابتلا و ۷۷۹ مورد مرگ بیماران کرونا، در رده دوم قرار دارد. وزارت بهداشت همچنین از بستری شدن ۳هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران جدید خبر داد. همزمان اما علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا استان تهران می‌گوید تعداد بستری‌شدگان تنها در تهران به ۹ هزار نفر رسیده است. در شرایطی که تغییری در روند واکسیناسیون شهروندان دیده نمی‌شود، ۲۳۲ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند. موج تازه همه‌گیری در ایران که متاثر از شیوع گسترده گونه‌های جهش‌یافته ویروس کروناست، در غیاب واکسن جان مردم را تهدید می‌کند.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد همزمان با تحلیف ابراهیم رئيسی (عضو هیئت مرگ) همه فرودگاه‌های تهران بسته می‌شوند

سازمان هواپیمایی کشوری سه‌شنبه ۵ مرداد اعلام کرد روز ۱۴ مرداد همزمان با مراسم تحلیف ابراهیم رئيسی (عضو هیئت مرگ) تمام فرودگاه‌های تهران را به مدت ۲ و نیم ساعت می‌بندد. محمد حسن ذیبخش، سخنگوی این سازمان گفت: «با توجه به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تاریخ ۱۴ مردادماه جاری و به منظور رعایت الزامات ایمنی و امنیتی کلیه فرودگاه‌های TMA تهران شامل فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، پیام، آزادی و قزوین از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ بسته اعلام می‌شود». از همه شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده با توجه به برنامه بسته‌بودن فرودگاه‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند. سازمان هواپیمایی کشوری در حالی مراسم تحلیف ابراهیم رئيسی را «شرایط اضطراری» محسوب می‌کند که حکومت ایران در زمان حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد عراق که به تلافی ترور قاسم سلیمانی انجام شد، از بستن فرودگاه‌ها خودداری کرد. اقدامی که زمینه‌ساز شلیک موشک پدافند سپاه پاسداران به پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین و کشته‌شدن همه ۱۷۶ سرنشین این هواپیما شد.

کیفرخواست حمید نوری رسماً تحویل دادگاه استکهلم شد

ایرج مصداقی، فعال سیاسی و جان به در برده از اعدام‌های تابستان ۶۷ سه‌شنبه ۵ مرداد / ۲۷ ژوئیه در صفحه توییتر خود نوشت: «دقایقی پیش کیفرخواست حمید نوری توسط دادستان رسماً تحویل دادگاه استکهلم شد. این پیروزی بزرگ را به جنبش دادخواهی تبریک می‌گویم. این آغاز راهی طولانی است. رسانه‌های مهم سوئد خبر را انتشار داده‌اند.» بنا بود دادگاه نوری با نام مستعار عباسی، در تاریخ هشتم ژوئن ۲۰۲۱/ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شود که به درخواست وکیل او و با موافقت دادستان و دادگاه به مدت دو ماه به تعویق افتاد. حمید نوری قرار است از تاریخ سه‌شنبه ۱۰ اوت ۲۰۲۱/ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ به اتهام قتل، جرایم سنگین و نقض قوانین بین‌المللی در دادگاه استکهلم محاکمه شود. این محاکمه ۹ ماه به طول خواهد انجامید و تا آوریل سال آینده ادامه خواهد داشت. حمید نوری متهم به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ و مشخصاً سال ۱۳۶۷ است. دادگاه تمدید بازداشت حمید نوری، یکم ژوئیه / ۱۰ تیر به تقاضای دادستان سوئد برگزار شد.

وزارت اطلاعات مدعی شد یک شبکه وابسته به اسرائیل را به همراه محموله سلاح و مهمات، در غرب ایران دستگیر کرده است

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات سه‌شنبه ۵ مرداد مدعی دستگیری شبکه‌ای از «عوامل جاسوسی سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد)» شد. وزارت اطلاعات ادعا کرد افراد وابسته به موساد را «به همراه محموله سنگین سلاح و مهمات پس از ورود از مبادی مرزی غرب کشور» دستگیر کرده است. براساس گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این مقام اطلاعاتی که نام او برده نشده گفت: «این تسلیحات شامل کلت کمری، نارنجک، وینچستر، کلاش و فشنگ جنگی می‌شود که برخی از آن‌ها همچون وینچستر و نارنجک برای به آشوب کشیدن اعتراضات مورد استفاده قرار می‌گیرد». دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ایران در حالی مدعی دستگیر عوامل موساد می‌شود که رسانه‌های امنیتی در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند اعتراضات مردمی در خوزستان و دیگر شهرهای ایران را به عوامل مسلح وابسته به گروه‌های خارج از ایران نسبت دهند. در جریان این اعتراضات چندین نفر با گلوله نیروهای امنیتی به قتل رسیده و تعداد نامشخصی بازداشت شده‌اند. این احتمال وجود دارد که اظهارات مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، مطابق با رویکرد دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی در زمان بروز اعتراضات، زمینه‌ای برای پرونده‌سازی علیه بازداشت‌شدگان باشد.

وزیر راه و شهرسازی: افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه نتیجه ورود به بورس بود

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی با اعلام مخالفت با ورود مصالح ساختمانی به بورس کالا، اعلام کرد که نتیجه ورود مصالح ساختمانی به بورس، افزایش ۴ برابری قیمت سیمان در یک ماه گذشته است. در خردادماه گذشته، انجمن صنفی سیمان در ابلاغیه‌ای به تولیدکنندگان این صنعت، گفته بود که قیمت سیمان فله ۱۲ درصد افزایش یافت. فروردین امسال نیز با مصوبه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت سیمان فله و کیسه‌ای ۵۰ کیلویی افزایش یافت. قیمت مصالح ساختمانی در پاییز ۹۹ نسبت به پاییز ۹۸، بیشتر از دو برابر زیاد شد و رکورد افزایش قیمت این بخش را در کل دهه ۱۳۹۰ شکست. چالش بهای مصالح ساختمانی ظرف یک سال اخیر موجب شد تا مسئولان کشور به فکر استفاده از ابزارهای مالی بورس کالا برای کنترل روند رو به رشد بهای مسکن برآیند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در فروردین ماه سال جاری در مصوبه‌ای مقرر کردند که امکان پیش خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا فراهم شود.

استاد دانشکده حقوق: لایحه‌ای درباره آزادی اجتماعات، در سال ۱۳۹۸ «به دلیل نامساعد اعلام شدن فضای سیاسی کشور» کنار گذاشته شد

در میان تشدید سرکوب معترضان در استان خوزستان و چندین شهر دیگر ایران، یکی از اساتید دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران سه‌شنبه ۵ مرداد به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت لایحه‌ای به نام «تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها» به خاطر «نامساعد اعلام‌شدن فضای سیاسی کشور در سال ۹۸» از دستور کار دولت حسن روحانی خارج شده است. لایه مذکور که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح را برای اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد اعلام کرده و تاکید کرده بود که راهپیمایی و تجمع نیازی به مجوز ندارد و «هیچ مقام یا نهادی حق سلب این آزادی را ندارد و نمی‌تواند اشخاص را مجبور به حضور یا عدم حضور در آن ها نماید» در اواخر سال ۹۷ در دیوان عدالت اداری «مغایر قانون» و «باطل» اعلام شد و به گفته علی اکبر گرجی اَزَندَریانی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، پس از اعتراضات آبان ۹۸، به‌رغم تلاش‌های بدنه حقوقی دولت، از دستور کار هیئت وزیران خارج شده است. او در این‌باره گفت: لایحه «تضمین آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها» را بعد از ایرادات وارده دیوان عدالت اداری نسبت به آن در معاونت پیگیری اجرای قانون اساسی «با صرف زمان بسیار تدوین کردیم و شخص معاون حقوقی رییس جمهور و معاونت حقوقی هم به جد از پیش‌نویس این لایحه دفاع کردند. لایحه مراحل کمیسیون‌های تخصصی را در بدنه دولت طی کرد و آماده بحث و بررسی در جلسه هیات دولت بود، اما متاسفانه به دلیل نامساعد اعلام شدن فضای سیاسی کشور در سال ۹۸ این لایحه از دستور کار خارج شد، البته ما این بهانه را اساسا نمی‌پذیریم. ما باید به تکلیف خودمان در این زمینه عمل می‌کردیم، چرا که مجلس و شورای نگهبان هم وجود دارد و آن‌ها نیز بنابر عقل منفصل جمعی به تصمیماتی در این زمینه می‌رسیدند». او افزود: «تمام مواردی که پیش بینی شده، موارد عقلایی و عرفی است و به نظر می‌رسد که بندهای آن انجام‌پذیر است. اعتراض و نقد حق مدنی، قانونی، شرعی، ملی و دینی هر شهروند است. به خاطر کشور، قانون اساسی و آزادی‌های اساسی مردم هرچه سریعتر باید این پیش‌نویس در دستور قرار گیرد و به مجلس ارسال شود».

تأخیر در واکسیناسیون کرونا هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد هزینه‌های خانوار را افزایش داده است

در ایرانِ ۸۵ میلیون نفری تنها دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. تازه‌ترین اطلاعات مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که با تأخیر در واکسیناسیون کرونا هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد هزینه‌های تیرماه خانوار افزایش یافته و به یکی از سه عامل اصلی تورم‌زایی در یک ‌ماه گذشته تبدیل شده است. روزنامه همشهری در گزارشی نوشته است با افزایش تقاضا برای اقلام درمانی، قیمت این محصولات و همین‌طور خدمات مرتبط با بیماران کرونایی در حال رشد است و حتی تأمین داروهای حیاتی بیماران کرونایی به دشواری انجام می‌شود. بنا به این گزارش، در برخی مراکز درمانی قیمت داروهای مختص درمان کرونا، بالاتر از نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسد. آمارهای مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد افزایش اجاره خانه، بهداشت و درمان و حمل‌ونقل از جمله مهم‌ترین دلایل رشد تورم در تیرماه امسال بوده و سهم هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد مصرفی خانواده‌ها در تیرماه امسال بیشتر از ماه‌های گذشته بوده است. این گزارش می‌افزاید چنان‌چه برنامه‌های تزریق واکسن با سرعت بیشتری دنبال نشود و پاندمی کرونا به کمبودهای بیشتری در حوزه بهداشت و درمان منجر شود، سهم هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد هزینه‌های خانواده و تورم افزایش می‌یابد. افزایش سهم هزینه‌های بهداشت و درمان در سبد خانوارهای ایرانی، در شرایطی است که نرخ تورم به‌شکلی فزاینده در حال رشد است و همزمان اقتصاد در رکود به سر می‌برد. شیوع کرونا در سال گذشته روی عرضه و تقاضای برخی اقلام خوراکی و همین‌طور شوینده‌ها نیز تأثیر گذاشت و به رشد قیمت این محصولات منجر شد. کرونا همچنین محدودیت‌های تجاری زیادی ایجاد کرد و به بسته شدن مرزها انجامید.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: بر اثر یک حادثه شرایط تأمین آب شرب اصفهانی‌ها به شدت بحرانی شده است

مهرداد خورسندی، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد که شرایط تأمین آب شرب اصفهانی‌ها تا فردا چهارشنبه ۶ مرداد «به شدت بحرانی است». او گفت: «در حال حاضر به‌دلیل وقوع حادثه در یکی از خطوط انتقال آب، ۲۵ درصد ظرفیت تأمین آب شرب اصفهان کاهش یافته است و ناچار به آبرسانی سیار در نقاط مختلف شهر هستیم.» به‌گفته خورسندی یکی از خطوط اصلی انتقال آب به اصفهان با قطر ۱۴۰۰ میلی‌متر در محدوده شهرستان فلاورجان دچار حادثه شده است. او تأکید کرد که در حال حاضر تمام مناطق شمال و غرب اصفهان دچار افت شدید و قطعی آب هستند. خورسندی از شهروندان اصفهان خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. استان اصفهان یکی از استان‌های ایران است که با مشکل کم‌آبی روبه‌روست و در سال‌های گذشته بارها کشاورزان آن برای دفاع از حق‌آبه خود دست به اعتراض زده‌اند. مشکل بی‌آبی و کم‌آبی یکی از مسائل مهم کنونی ایران است. در خوزستان این مسئله بیش از ۱۲ روز است که مردم معترض شهرهای مختلف این استان را به خیابان‌ها کشانده است.