ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#صبا_کردافشاری، از معترضان به #حجاب_اجباری به ۲۴ سال #زندان و برخی محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد

#صبا_کردافشاری ۲۰ ساله که به دلیل اعتراض به #حجاب اجباری و عضویت در کمپین #چهارشنبه‌های_سفید در بازداشت است، در مجموع به ۲۴ سال حبس و محرومیت از برخی خدمات اجتماعی محکوم شد. #حسین_تاج، وکیل دادگستری با اعلام این خبر در حساب کاربری توئیتر خود نوشت که این فعال #حقوق_زنان و مخالف حجاب اجباری در #دادگاه به اتهام تشویق به فساد و فحشا، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به ۲۴ سال زندان محکوم شده است: ‌ «رای صبا کردافشاری از دادگاه انقلاب تهران ابلاغ شد. مجموعاً ۲۴سال حبس، ۱۵ سال حبس قابل اجرا [به اتهام] (تشویق به فساد و فحشا): ۷/۵ سال حبس (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور)، ۱/۵ سال حبس (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و محرومیت‌های اجتماعی دیگر. #اعتراض می‌کنیم و به نقض این رأی امیدوارم.» صبا کرد افشاری، ۱۱ خرداد ۹۸ در منزل پدری خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. او پیش از این در جریان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۹۷ در رابطه با گرانی و تورم به‌همراه حدود ۵۰ تن دیگر بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود. او اواخر مهر ماه ۹۷ به بند #زنان #زندان_اوین منتقل و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما ۲۵ بهمن ۹۷ و در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

وزیران خارجه #ایران و #ژاپن: خواهان تنش‌زدایی از #خلیج_فارس هستیم

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران سه‌شنبه ۵ شهریور/۲۷ اوت قبل از آغاز مذاکرات با تارا کانو، همتای ژاپنی خود در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ایران و ژاپن هر دو علاقمند به ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس‌اند. ژاپن ۸۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از تنگه هرمز عبور می‌دهد. تارا کانو، وزیر خارجه ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: «ما نگران تنش‌ها در خاورمیانه هستیم و امیدواریم که تلاش‌های دیپلماتیک به کاهش این تنش‌ها بینجامد. » وزیر خارجه ژاپن سپس در جمع خبرنگاران به ظریف گفت: «ما می‌خواهیم امروز یک گفت‌وگوی صریح و مستقیم با هم داشته باشیم.» وزیران خارجه ژاپن و ایران سپس به یکدیگر لبخند زدند و با هم دست دادند.

اطلاعیه دولت درباره #حجاب مهمانان همایش توسعه روستایی: موارد پیش آمده قابل اغماض نیست- برخورد می‌کنیم

روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهوری ایران درباره حجاب برخی از مهمانان در همایش «ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت‌های روستایی» که روزنامه کیهان به آن انتقاد کرده بود، اطلاعیه صاد کرد. در این اطلاعیه آمده است: «بخشی از میهمانان برنامه از جامعه محترم اقلیت‌های مذهبی کشور بودند و با تن‌پوش سنتی و محلی خود در مراسم حاضر شده بودند که قبل از آغاز برنامه به طبقه دوم سالن راهنمایی شدند.» در بیانیه دولت همچنین آمده: «با وجود همه این موارد مساله به وجود آمده قابل اغماض نبوده و دستور پیگیری و برخورد با خاطیان صادر شده است.» کیهان شریعتمداری، سه‌شنبه ۶ شهریور در انتقاد از پوشش زنانی که در این همایش شرکت کرده بودند نوشت: «مشخص نیست این نوع پوشش‌های غیر متعارف مربوط به زنان روستایی کدام مناطق است که تاکنون در مراسم‌های بومی و مرتبط با روستائیان دیده نشده است. با فرض اینکه این زنان روستایی هم باشند، باید به صرف روستایی بودن با هر پوشش و وضعیتی در یک مراسم رسمی تحت عنوان دستاوردهای روستائیان حضور پیدا کنند؟

#برزیل کمک ۲۲ میلیون دلاری #گروه_۷ برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی #آمازون را رد می‌کند

دولت #برزیل اعلام کرد که کمک ۲۲ میلیون دلاری گروه هفت کشور صنعتی جهان (جی ۷) برای خاموش‌کردن آتش‌سوزی جنگل‌های #آمازون را رد خواهد کرد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از میزبانی اجلاس جی ۷ از تخصیص این کمک خبر داده بود. اونیکس لورنزونی، رئیس‌دفتر ژایر بولسونارو ــ رئیس‌جمهوری راست‌گرای افراطی برزیل ــ در واکنش به این کمک مالی به وب‌سایت خبری گلوبو گفته است: «خیلی ممنون، اما شاید این منابع بیشتر به درد جنگل‌کاری در اروپا بخورد. مکرون حتی نمی‌تواند جلوی آتش‌سوزی قابل پیش‌بینی در یک کلیسا ــ که میراث جهانی است [کلیسای نوتردام] ــ را بگیرد و حالا می‌خواهد به ما در مورد کشورمان درس بدهد؟» وزارت خارجه برزیل هم اعلام کرده است که این کمک‌ها برای «جعل بحران» جهت منافع سیاسی پیشنهاد شده اند. بولسونارو هفته گذشته به آلمان و نروژ به خاطر قطع‌کردن کمک‌هایشان به آمازون به دلیل سیاست‌های دولت برزیل تاخته بود. او آتش‌سوزی‌ها را گردن مخالفان انداخته است. بولسونارو سال گذشته با وعده بازکردن درهای آمازون به روی صنایع بزرگ، کشاورزی و دامداری به پیروزی رسید. اکنون به گفته کارشناسان محیط زیست، چوب‌برها و دامدارانی که به دنبال تغییر کاربری جنگل برای استفاده خود بودند و از وعده‌های انتخاباتی سال گذشته او دلگرم شدند، این آتش‌سوزی‌ها را آغاز کرده اند. این آتش‌سوزی‌ها به جان زیست‌بوم اجدادی ‌مردم بومی برزیل افتاده است.

سخنگوی #قوه_قضاییه: چرا به بهانه سوال، نام #خاتمی را تکرار می‌کنید؟

سخنگوی #قوه_قضاییه در نشست خبری روز سه‌شنبه پنجم شهریور ماه خود درباره محدودیت‌های رسانه‌ای #محمد_خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران گفت که ایران ۸۲ میلیون نفر و بیشتر جمعیت دارد اما قرار است برخی نام‌ها نقل مجالس باشند. در نشست خبری امروز #غلامحسین_اسماعیلی، خبرنگاری از او پرسید: «قوه قضاییه می‌گوید محدودیت‌های رسانه‌ای علیه سیدمحمد خاتمی با مصوبه #شورای_عالی_امنیت_ملی است. ما پیگیری کرده‌ایم و دبیرخانه می‌گوید چنین مصوبه‌ای نداشتیم. می‌شود بگویید چه نهادی این محدودیت را وضع کرده است؟» اسماعیلی در پاسخ به این سوال گفت: «ما ۸۲ میلیون ایرانی و بیشتر داریم ولی قرار است برخی نام‌ها نقل مجالس باشد. باید سئوال از منابع آن یعنی شورای عالی امنیت ملی و #دادسرای_ویژه_روحانیت پرسیده شود نه این که به بهانه سوال، بخواهیم نام افراد را مجددا اعلام کنیم.» دادسرای ویژه روحانیت زیر نظر قوه قضاییه است. ‎

صلاحیت #حاجی‌میرزایی و #مونسان، وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ۱۲ شهریور در مجلس بررسی می‌شود

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه علنی مجلس برای بررسی رای اعتماد به وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی سه‌شنبه آینده (۱۲ شهریور) در مجلس خبر داد. حسن روحانی علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر میراث فرهنگی و محسن حاجی میرزایی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده است.

انتقاد #کیهان، رسانه ولی‌فقیه از پوشش زنان در همایش #روحانی

دوشنبه ۴ شهریور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در همایش ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی شرکت کرد. کیهان شریعتمداری، رسانه ولی فقیه سه‌شنبه ۶ شهریور در انتقاد از پوشش زنانی که در این همایش شرکت کرده بودند نوشت: «مشخص نیست این نوع پوشش‌های غیر متعارف مربوط به زنان روستایی کدام مناطق است که تاکنون در مراسم‌های بومی و مرتبط با روستائیان دیده نشده است. با فرض اینکه این زنان روستایی هم باشند، باید به صرف روستایی بودن با هر پوشش و وضعیتی در یک مراسم رسمی تحت عنوان دستاوردهای روستائیان حضور پیدا کنند؟» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بعد از حضور محمد جواد ظریف در حاشیه نشست گروه ۷ هشدار داد دشمن به دنبال تضعیف ولایت و اقتدارزدایی از رهبری و تغییر در ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولین است و به جای گفتمان مقاومت طرح گفتمان سازش را مطرح می‌کنند. روحانی در همایش یاد شده پاسخ داد انگار برخی نمی‌خواهند پنبه را از گوش خود دربیاورند.

#الیاس_حضرتی، رئیس #کمیسیون_اقتصادی_مجلس: فقط سرعت #تورم کاهش پیدا کرده که این هم امیدوارکننده است

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۵ شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت هزینه‌های دولت کاهش پیدا نکرده و درآمدهای مالیاتی هم هنوز عاید دولت نشده است و با این حال سرعت تورم کاهش پیدا کرده است. مرکز آمار در آخرین گزارش خود نرخ تورم در مرداد سال جاری را ۴۲,۲ درصد اعلام کرد اما در همان حال یادآوری کرد که تورم ماه به ماه از ۳,۵ درصد در اردیبهشت به ۳,۲ درصد در مرداد رسیده. حضرتی کاهش تورم ماه به ماه را امیدوارکننده دانست.

احمد #آل_خلیفه، وزیر خارجه #بحرین در حمایت ضمنی از #اسرائیل در حمله به #لبنان و #عراق: کشورها حق دفاع از خود را دارند

خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین با انتشار پیامی در توییتر به طور ضمنی از حملات پهپادی منتسب به اسرائیل در خاک لبنان و عراق حمایت کرد. احمد آل خلیفه نوشت: این ایران بود که با به کارگیری سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، حشد شعبی عراق، حوثی‌های یمن و دیگر نیروها علیه ما اعلام جنگ کرد .هرکس که آنها را هدف قرار دهد و تجهیزاتشان را نابود کند سزاوار سرزنش نیست، زیرا دفاع از خود است. خالد بن احمد در ادامه با انتشار ماده ۵۱ فصل هفتم منشور سازمان ملل تاکید کرد: این ماده به روشنی بر این مساله تاکید دارد که دولت‌ها در برابر هر تهدید و تجاوزی حق دفاع از خود را دارند.