ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی انفجار‌های افغانستان مذاکرات جو بایدن با نفتالی بنت به تعویق افتاد

نخستین ملاقات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل تحت‌ تاثیر بمب‌گذاری‌های انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل به روز جمعه ۵ شهریور / ۲۷ اوت موکول شد. دو انفجار مرگبار شامگاه پنج‌شنبه درست چند ساعت قبل از دیدار بایدن و بنت در نزدیکی فرودگاه کابل رخ داد که به‌گفته یک مقام وزارت بهداشت افغانستان ۹۰ کشته و ۱۵۰ مجروح بر جای گذاشت. مذاکرات بایدن و بنت با هدف تنظیم روابط ایالات متحده و اسرائیل و جست‌وجوی زمینه‌های مشترک در مورد ایران با وجود اختلاف نظر در نحوه برخورد با برنامه هسته‌ای تهران برگزار می‌شود. زمان جلسه روز جمعه رهبران آمریکا و اسرائیل هنوز مشخص نشده است. رویترز نوشته است که انتظار می‌رود بنت، سیاستمدار راست افراطی که به نخست‌وزیری ۱۲ ساله بنیامین نتانیاهو در ماه ژوئن پایان داد، بایدن را وادار کند تا رویکرد خود را در قبال ایران سخت‌تر و مذاکرات احیای برجام را متوقف کند. بایدن به بنت خواهد گفت که در نگرانی اسرائیل از گسترش برنامه هسته‌ای ایران آگاه است اما در حال حاضر متعهد به دیپلماسی با تهران است. مذاکرات احیای برجام در حالی متوقف شده است که واشنگتن در انتظار حرکت بعدی ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ) و رئیس جمهوری جدید ایران است.

تلاش وزیر خارجه جدید ایران برای برگزاری نشست شش همسایه افغانستان در تهران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه ۴ شهریور در نخستین دیدار خود در جایگاه وزیر امور خارجه دولت سیزدهم با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در راس هیاتی به تهران سفرکرده است گفت‌وگو کرد. تسنیم می‌نویسد: حمایت دو کشور از صلح و ثبات در افغانستان و تشکیل دولتی فراگیر با حضور همه اقوام و گروه‌ها یکی از موضوعات این دیدار بود. بر همین اساس حسین امیر عبداللهیان از پیشنهاد طرف پاکستانی برای برگزاری نشست وزیران خارجه شش کشور همسایه استقبال کرد و آمادگی ایران برای برگزاری این نشست در روزهای آینده در تهران را اعلام کرد. مشکلات موجود در پایانه‌های مرزی به ویژه تسهیل تردد کامیون‌ها از پایانه‌های مرزی دو کشور، توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای انرژی در پاکستان به ویژه گاز، برق و مصنوعات صنعتی و متقابلا تامین نیازهای اقتصادی ایران از تولیدات پاکستانی از دیگر موضوعات دیدار وزیران خارجه ایران و پاکستان بود.

آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران: ۵۷ درصد مخازن سدهای کشور خالی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۲۸ میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب بوده، در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور ۵۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون مترمکعب بود. به یک معنا: میزان ورودی آب به مخازن سدهای کشور نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته، ۴۷ درصد کاهش یافته است. بر همین اساس ذخایر موجود آب در مخازن سدهای کشور در تاریخ ۲۹ مرداد به ۲۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون مترمکعب رسیده در حالی که در زمان مشابه سال قبل میزان ذخایر موجود آب در مخازن سدهای کشور ۳۰ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب بود. به این ترتیب ذخایر آبی سدهای کشور نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است. در مجموع ۵۷ درصد مخازن سدهای کشور خالی است.

طالبان: موسیقی در جمع مردم ممنوع است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرد که موسیقی در اسلام حرام است. مجاهد که نامزد تصدی وزارت اطلاعات و فرهنگ در دولت طالبان است، گفت: «موسیقی در اسلام حرام است. اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آن‌ها را قانع کنیم که چنین کارهایی را انجام ندهند.» در سال‌های دهه ۱۹۹۰ که طالبان بر افغانستان حکومت می‌کرد، موسیقی و تلویزیون در افغانستان ممنوع بود. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که بعد از اشغال مجدد افغانستان توسط طالبان نوارها و سی دی‌های موسیقی در برخی از نقاط منهدم شده‌اند. از وقتی که طالبان در کابل مستقر شده، از رادیو و تلویزیون سرودهای اسلامی پخش می‌شود. در ۲۰ سال گذشته سبک‌های مختلف موسیقی در افغانستان رشد کرد و این کشور یک دوره شکوفایی فرهنگی را از سر گذراند.