نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#زلزله در #مراوه‌تپه استان گلستان، ۲۵۰ واحد مسکونی ۲۰ روستا را تخریب کرد

محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان یکشنبه ششم مهر از خسارت زلزله ۵,۲ ریشتری صبح شنبه به ۲۵۰ واحد مسکونی در ۲۰ روستای شهرستان مرزی مراوه تپه خبر داد. براساس گزارش‌ها این زلزله که به ریزش سقف خانه‌ها و ایجاد ترک و شکاف در دیوارها منجر شده، خسارت جانی به همراه نداشته است. اما به گفته محمد حسینی، آسیب زلزله به این خانه‌ها به حدی بوده که ۱۳۵ واحد مسکونی باید از ابتدا ساخته شوند و ۱۱۵ واحد نیاز به تعمیر دارند. به تایید مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی روستاهای شهرستان مراوه‌تپه، نزدیک به ۱۲ هزار واحد مسکونی «کم‌دوام» و «بی‌دوام» اند.

طرح توزیع #کالابرگ برای تامین کالاهای ضروری در مجلس بررسی می‌شود

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در یک طرح پیشنهادی دولت را به اختصاص کالابرگ برای تامین کالاهای ضروری مکلف کرد. براساس این طرح که در قالب اصلاح قانون بودجه به هیئت رئیسه مجلس تحویل شد، دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار، در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ و به صورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار اقدام نماید. این طرح قرار است به زودی در مجلس بررسی شود و در صورتی که به تصویب برسد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف خواهد بود خانوارهایی که درآمد کمتر از دستمزد دریافت می‌کنند را شناسایی و یارانه آنها را تا دو برابر افزایش دهد. رئیس مجلس پیش از این وعده کرده بود که با طرح‌های فوری گام‌های بلندی برای بهبود وضعیت معیشت مردم برداشته شود. با گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار مجلس اما این نخستین طرح نمایندگان در این باره است که در صورت تصویب و تایید شورای نگهبان قابلیت اجرایی خواهد یافت.

#حسین_دهقان، از فرماندهان سپاه پاسدارن می‌گوید که نامزد انتخابات #ریاست‌جمهوری_۱۴۰۰ است

حسین دهقان، وزیر سابق دفاع در دولت دهم، از فرماندهان سپاه پاسداران و مشاور رهبر جمهوری اسلامی در صنایع دفاعی به خبرگزاری تسنیم گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد. پیش از این رسانه‌های داخلی ایران از او به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات سال آینده نام برده بودند. دهقان ضمن تایید این خبر یکشنبه ششم مهر گفت: «با قدرت خواهم آمد و معتقدم باید مردم را از این وضعیت فعلی نجات داد». دهقان که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سال‌های گذشته به شمار می‌رود سابقه ریاست بیناد شهید، فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران، جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران و قائم مقامی وزیر دفاع را در دوره‌های مختلف در کارنامه خود دارد. او نخستین فردی است که برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام نامزدی می‌کند.