ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت #مسکن در #تهران طی یک‌سال ۹۱,۵ درصد افزایش یافت

میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در آبان امسال به نسبت یکسال گذشته ۹۱,۵ درصد افزایش یافته است. برپایه گزارش بانک مرکزی بیشترین میزان افزایش قیمت در منطقه ۹ تهران (۱۱۱ درصد) و کمترین میزان افزایش قیمت هم در منطقه ۱۹ (۴۸,۲) درصد رخ داده است. براین اساس میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران آبان امسال به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمت مسکن در تهران موجب کوچ اجباری مزدبگیران از این شهر به شهرک‌ها و مناطق حاشیه‌ای تهران شده است. به‌گونه‌ای که رئیس سازمان آموزش و پرورش استان البرز از افزایش آمار دانش‌آموزان در برخی از مناطق این استان به دلیل افزایش مهاجرت خبر داده است. براساس اعلام بانک مرکزی میانگین نرخ اجاره‌بها در تهران هم به نسبت آبان سال گذشته ۱۷ درصد گرانتر شده است. گزارش میدانی رسانه‌های داخلی ایران اما بیانگر رشد قیمتی بیشتر نرخ اجاره بهاء در یکسال گذشته است.افزایش میانگین قیمت آمار خرید و فروش مسکن را به نسبت آبان سال گذشته ۵۳,۶ درصد و به نسبت مهر امسال ۲۶,۷ کاهش داده است. این وضعیت در شرایطی رخ داده که دولت به منظور تحریک تقاضا در بخش مسکن بارها تسهیلات خرید مسکن را افزایش داد.

#کوستا_گاوراس فیلمساز نامدار فرانسوی جایزه افتخاری #فیلم_اروپا را دریافت می‌کند

#کوستا_گاوراس فیلمساز سرشناس فرانسوی در سی‌ویکمین دوره جوایز #فیلم_اروپا، جایزه افتخاری آن را به‌خاطر کارنامه سینمایی خود دریافت خواهد کرد. آکادمی فیلم اروپا در بیانیه‌ای گفته است این جایزه به کسی اهدا می‌شود که با «صدای قوی سیاسی» خود نه تنها مورد احترام همکاران خود است، بلکه مخاطبان او نیز در سراسر جهان از او استقبال می‌کنند. کوستا گاوراس ۸۵ ساله یونانی‌تبار است و از فیلمسازان چپگرا محسوب می‌شود. او به‌دلیل ساختن فیلم‌های سیاسی نامدار شده است. فیلم معروف او «زد» در سال ۱۹۶۹ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. «اعتراف» (۱۹۷۰)، حکومت نظامی (۱۹۷۳)، گمشده (۱۹۸۲)، «هاناک» (۱۹۸۳)، جعبه موسیقی (۱۹۸۹) و «آمین» (۲۰۰۳) از جمله فیلم‌های معروف سیاسی او هستند. گاوراس پس از مانوئل اولیورا، میشل پیکولی، مایکل کین و آندره وایدا پنجمین سینماگری است که جایزه افتخاری فیلم اروپا را دریافت می‌کند. فهرست نامزدهای جوایز فیلم اروپا سال ۲۰۱۸ روز شنبه ۱۰ نوامبر / ۱۹ آبان اعلام شد که فیلم «جنگ سرد» ساخته پاوو پاولیکوفسکی لهستانی صدرنشین نامزدهای این دوره است. «مرز» به کارگردانی علی عباسی، فیلمساز ایرانی‌تبار، محصول سوئد و دانمارک نیز در بین نامزدهای بهترین فیلم اروپا قرار دارد. مراسم جوایز فیلم اروپای امسال، ۱۵ دسامبر / ۲۴ آذر در شهر سویا اسپانیا برگزار می‌شود.

۲۵ نماینده تهران به وزیر کشور درباره تعلل در صدور حکم #پیروز_حناچی به عنوان #شهردار_تهران تذکر کتبی دادند

قاسم میرزایی نیکو عضو فراکسیون شوراهای مجلس سه‌شنبه ۶ آذر از تذکر کتبی گروهی از نمایندگان مجلس به وزیر کشور برای تعلل در صدور حکم شهردار تهران خبر داد. قاسم میرزایی نیکو به رسانه‌ای داخلی گفته است: «در صحن تذکری را به وزیر کشور آماده کردیم که به امضای ۲۵ نفر از نمایندگان استان تهران رسید و خواستیم ایشان تعللی در اجرای حکم شهردار تهران نداشته باشند و موارد مدنظر نمایندگان نیز بیان شد. احتمالا در چند روز آینده مشکل حکم شهردار تهران مرتفع خواهد شد.» علی اعطاء، سخنگوی شورای شهر تهران، دوشنبه ۵ آذر درباره آخرین وضعیت حکم پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران گفته بود که صدور این حکم با «تنگناهایی» روبرو است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به دلیل عضویت برادر حناچی در سازمان مجاهدین خلق، وزارت اطلاعات با صدور حکم او مخالفت کرده است. چنانچه وزارت کشور حکم شهردار منتخب را صادر نکند اما شورای شهر تهران هم بر انتخاب خود اصرار داشته باشد، موضوع به هیأت حل اختلاف ارجاع خواهد شد. اعضای شورای شهر تهران صبح سه‌شنبه ۲۲ بهمن پیروز حناچی را با ۱۱ رأی به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. بنیاد باران حمایت سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران از حناچی را تکذیب کرده است.

در #دادگاه_کیفری شاکی حاضر به رضایت شد به شرط آنکه مادر سارق صیغه او شود

دو جوان به نام‌های فرید و میثم با کمک خدمتکار یک مرد متمول وارد خانه او شده‌اند، او را وادار کرده‌اند که از کارت بانکی‌اش مبلغ ۶۰ میلیون تومان به حسابشان واریز کند و برخی لوازم گران‌قیمت اما قابل حمل منزل او را هم به سرقت برده‌اند. پلیس از روی کارت بانکی موفق به شناسایی و بازداشت آن‌ها شده. مادر یکی از سارقان در جریان برگزاری دادگاه کیفری در شعبه هفت تهران به قاضی گفت شاکی شرط گذاشته که اگر صیغه او شود، رضایت می‌دهد: «در حالی که من به‌دنبال جلب رضایت از شاکی پرونده برای پسرم بودم او با مراجعه به خانه ما پیشنهاد ازدواج موقت داد و گفت اگر می‌خواهی به آزادی پسرت رضایت دهم باید به عقد موقت من دربیایی.» یکی از دو سارق از طریق پیک موتوری گذران می‌کرده، دیگری اما بیکار بوده است.

نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان: بسیاری از اروپایی‌ها از #هولوکاست آگاهی ندارند

نظرسنجی شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نشان می‌دهد که ۷۳ سال پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از اروپایی‌ها نمی‌دانند در آن زمان چه اتفاقی رخ داده است. از هر سه نفری که به این نظرسنجی پاسخ داده‌اند یک نفر گفته است که یا چیزی درباره #هولوکاست نمی‌داند و یا کم می‌داند. یک نفر از ۲۰ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز گفته‌اند که تاکنون در این‌باره هیچ نشنیده‌اند. شمار کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند ۷ هزار نفر از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، بریتانیا، مجارستان، لهستان و سوئد بودند. هولوکاست یا «همه‌سوزی»، به نسل‌کشی نزدیک به ۱۱ میلیون نفر به‌ویژه شش میلیون یهودی بر پایه نژاد، مذهب و ملیت در طی جنگ جهانی دوم به‌دست آلمان نازی در اردوگاه‌های مرگ گفته می‌شود.

طرح استیضاح #ظریف تحویل هیئت رئیسه #مجلس شد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح #استیضاح محمدجواد #ظریف وزیر امور خارجه به هیئت رئیسه #مجلس خبر داد. به‌گفته او استیضاح ظریف با ۲۴ امضا و در ۱۱ محور به شرح تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است. محورهای این استیضاح چنین‌اند: «اظهارات و اتخاذ مواضع ناصواب از جمله اتهام پولشویی به جمهوری اسلامی ایران، بی‌توجهی به اقتصاد در دیپلماسی کشور، عدم توجه کافی به توسعه و فعال‌کردن روابط با کشورهای قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، استفاده از برخی سفیران ناکارآمد، فرصت‌سوزی و عدم انتخاب سفیر برای برخی کشورهای دوست که ارتباط خوبی با آن‌ها داریم، مانند چین و هند، دستگیری دیپلمات‌های ایرانی در کشورهای اروپایی به بهانه واهی و عدم مقابله به مثل و تحرکات کافی در دفاع از دیپلمات‌ها، عدم استفاده از فرصت‌هایی که مقاومت در منطقه فراهم کرده است.، مواضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی در خصوص کشتار حجاج در منا، به‌کارگیری افراد نامطمئن در مذاکرات حساس و مهم، تهدید بنیه دفاعی کشور به از بین رفتن توانایی آن، و عدم تأمین منافع ملت ایران در قراردادهای منعقد شده». اصلی‌ترین مورد در استیضاح وزیر خارجه به موضوع سخنان ظریف درباره پولشویی گسترده در کشور مربوط می‌شود که در روزهای اخیر بازتاب وسیعی داشت و اصولگرایان را علیه او برانگیخت. نخستین بند طرح استیضاح به همین مورد اشاره دارد.

#امام‌جمعه_اهل_سنت روستای رضا آباد شهرستان رامیان به #قتل رسید

#مولوی_جمال‌زهی، #امام‌جمعه_اهل_سنت روستای رضا آباد شهرستان رامیان در #استان_گلستان صبح روز سه‌شنبه ۶ آذر به دست افراد ناشناس به قتل رسید. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر به نقل از مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان نوشت: «مولوی جمال ‌زهی، امام جمعه اهل سنت روستای رضاآباد خان‌ببین از توابع شهرستان رامیان، صبح امروز در راه بازگشت از مسجد به منزل هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید.» به گفته این مقام پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری ضارب یا ضاربان در حال انجام است.

وزیر خارجه #ترکیه می‌گوید #بن_سلمان خواهان ملاقات با #اردوغان شده است

مولود #چاووش_اوغلو وزیر خارجه #ترکیه به روزنامه «زود دویچه تسایتونگ» گفته است که محمد #بن_سلمان ولیعهد عربستان سعودی در یک تماس تلفنی خواهان دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه نشست جی۲۰ شده است. جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی ۲ اکتبر / ۱۰ مهر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید و از آن زمان بین ترکیه و #عربستان_سعودی تنش ایجاد شد. چاووش اوغلو افزود #اردوغان گفته که درخواست بن سلمان را بررسی خواهد کرد. او همچنین گفت دلیلی برای این‌که این دیدار انجام نوشد وجود ندارد. پیش از این سخنگوی اردوغان دیدار و گفت‌وگوی رئیس جمهوری ترکیه با بن سلمان در حاشیه اجلاس جی۲۰ در آرژانتین را محتمل دانسته و گفته است: «ما در حال بررسی تقویم رئیس جمهوری هستیم. چنین دیداری محتمل است.»

ضرب الاجل #نهاد_حقوق_بشری_فیفا برای #ممنوعیت_ورود_زنان_به_استادیوم‌های_ایران

نهاد حقوق بشری فیفا می‌خواهد برای پایان ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌های ایران جهت تماشای رقابت‌های فوتبال، ضرب‌الاجل تعیین کند. بخش حقوق بشری فیفا اعلام کرده: «فیفا باید صریح باشد و برای فدراسیون فوتبال ایران یک جدول زمان‌بندی تعیین کرده و هشدار دهد که محقق نشدن حضور زنان در ورزشگاه‌ها، محدودیت‌هایی را به همراه خواهد داشت.» آسوشیتدپرس در این زمینه نوشته که حضور سران فیفا برای تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا موجب شد چند صد تماشاگر زن که اکثرا انتخاب شده بودند، اجازه ورود به وزرشگاه را پیدا کنند.

#بالگرد_نظامی_ترکیه در منطقه مسکونی #استانبول سقوط کرد

درپی سقوط یک فروند بالگرد نظامی ترکیه در یک منطقه مسکونی در استانبول چهار سرنشین این بالگرد کشته و سرنشین پنجم هم زخمی شده است. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی غیرنظامیان منتشر نشده. رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که یکی از پروانه‌های این بالگرد نظامی که از نوع «Bell UH-1» بوده، هنگام کاهش ارتفاع برای فرود آمدن در پادگان نظامی واقع در محله «سنجاق‌تپه»، با پشت‌بام یکی از خانه‌های مسکونی برخورد کرده و سبب سقوط آن شده است.

وزیر ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه‌ای برای جلوگیری از #قاچاق_کتاب در ایران خبر داد

سید عباس صالحی، وزیر ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه نشر کتاب در ایران خبر داد. شمارگان کتاب‌هایی که با مجوز وزارت ارشاد اسلامی زیر سقف سانسور منتشر می‌شود به ۲۰۰ نسخه کاهش پیدا کرده، در همان حال قاچاق کتاب‌های بی‌مجوز یا کتاب‌های پرفروش رونق یافته. وزیر ارشاد اسلامی گفته است: «سامانه نشر کتاب در کاهش قاچاق کتاب که یکی از مسأله‌های مهم نشر است، مؤثر است. قاچاق کتاب تهدیدکننده نشر و فرهنگ کشور محسوب می‌شود و این سامانه به گونه‌ای امکان تسهیلات بیشتر در نحوه خدمات‌دهی به ناشران را به وجود می‌آورد.» به گفته صالحی این سامانه وظیفه دیگری هم دارد: برقراری حاکمیت ارشاد اسلامی بر نشر و پخش کتاب در ایران.

#هلال_احمر: ۵۲۷ خانوار زلزله‌زده بسته‌های غذایی دریافت کردند

جمعیت هلال احمر اعلام کرده که تا ساعت 23 دوشنبه 5 آذر بسته‌های غذا در ۱۲ روستا شامل ۴ روستای قصرشیرین و ۸ روستای گیلانغرب در میان در مجموع ۵۲۷ خانوار زلزله‌زده کرمانشاهی توزیع کرده است. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که در روزهای آینده بسته یک‌ماهه غذایی میان زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد. دوشنبه ۴ آذر زمین لرزه‌ای با شدت ۶، ۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. کانون زلزله در عمق ۷ کیلومتری زمین، در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصر شیرین و ۳۳ کیلومتری گیلان‌ غرب گزارش شده است.

#آلمان و #فرانسه طرح مشترکی در جهت ایجاد #کانال_مالی_اروپا برای #ایران در نظر گرفته‌اند

اتحادیه اروپا مایل است برای تراکنش‌های مالی با ایران ساز و کار ویژه‌ای ایجاد کند. اما از ترس تحریم‌های آمریکا تاکنون هیچ کشوری در اتحادیه اروپا حاضر نشده میزبانی آن را به عهده بگیرد. روزنامه وال‌استریت ژورنال از طرح مشترک آلمان و فرانسه خبر داده است. بر اساس این طرح اگر فرانسه میزبان این کانال مالی شود، یک مقام آلمانی ریاست آن را به عهده خواهد گرفت و اگر این مسئولیت را آلمان بپذیرد، ریاست کانال مالی را یک مقام فرانسوی بر عهده خواهد گرفت. روز گذشته (دوشنبه) در سمینار «همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا» علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، به اتحادیه اروپا هشدار داد که خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبعات شومی دارد. او از اتحادیه اروپا دعوت کرد که به فکر حفظ منافع اقتصادی برجام باشند. سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران هم در این نشست اعلام کرد که منافع اقتصادی ایران از برجام به «صفر» نزدیک شده است.

مرکز #انتقال_خون #سیستان_و_بلوچستان: کمبود #فرآورده‌های_خونی بحرانی خطرساز است

مرکز انتقال خون سیستان و بلوچستان اعلام کرده که بیماران استان به خون نیاز دارند اما در بانک خون استان، خون کافی برای تزریق به بیماران وجود ندارد. مدیرکل این مرکز در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی از یک «بحران خطرساز» سخن گفته است. به گفته این مقام مسئول در هفت ماه سال جاری فقط ۳۹ هزار واحد خون در استان سیستان و بلوچستان اهدا شده در صورتی که نیاز استان در این مدت ۶۲ هزار و ۵۳۳ واحد بوده است. بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بیش از هزار و ۱۰۰ بیمار دارای اختلال نادر خون‌ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و غیره در استان سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون‌اند.