ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مجلس سنای #بولیوی: اوو #مورالس به دلیل خیانت کسانی که به او اعتماد کرد و اشتباهات در حزب خود سقوط کرد

مونیکا اوا کوپا، رئیس مجلس سنای بولیوی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور سابق (اوو مورالس) با دشمنانش زندگی می‌کرد، اما اشتباهاتی نیز صورت گرفت. یکی از آن‌ها این بود که برخی افراد مست قدرت شدند». کوپا درخواست نیروهای مسلح از مورالس برای استعفا و سرکشی پلیس از او را «خیانت» خواند و گفت چنین مسائلی نظریه کودتا علیه مورالس را تقویت می‌کنند و «تاریخ روشن خواهد کرد که این رویداد چگونه رخ داد». اوو مورالس به‌دنبال اعتراضات خشونت‌آمیز مخالفان و اتهام تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مهر / ۲۰ اکتبر، به توصیه ارتش از ریاست جمهوری بولیوی کناره‌گیری کرد و به مکزیک پناه برد. رئیس مجلس سنای بولیوی که اکنون نقش اصلی را در «حرکت به سوی سوسیالیسم»، حزب اوو مورالس دارد، افزود: «مورالس و بازیگران اصلی این حزب باید پاسخگوی رویدادهایی باشند که در این حزب رخ داده است». مجلس نمایندگان بولیوی ۲ آذر / ۲۳ نوامبر قانون برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری را تصویب کردند. بر اساس این قانون مورالس حق ندارد در انتخابات نامزد شود اما حزب حرکت به سوی سوسیالیسم می‌تواند در انتخابات نامزد معرفی کند.

ادامه نسبت دادن #اعتراضات به «دشمنان»: #وزارت_اطلاعات از دستگیری «عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا» خبر داد

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری «عناصر مرتبط با سرویس اطلاعاتی آمریکا» خبر داد. او گفت: «تعدادی از عناصری که در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعاتی از اغتشاشات و انتقال آن‌ها به خارج کشور جهت ارائه به بیگانگان بودند قبل از هرگونه اقدام، شناسائی و دستگیر شدند». او افزود: «عناصر مذکور در کشور‌های مختلف آموزش‌های لازم جمع‌آوری اطلاعات در پوشش شهروند خبرنگاری دیده بودند، از مدت‌ها قبل تحت رصد اطلاعاتی قرار داشته و پس از اوج‌گیری اغتشاشات، مشخص گردید که دستوراتی برای حضور در اغتشاشات و تهیه گزارشات دقیق و به‌ویژه تصویری دریافت نموده‌اند». به‌گفته مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات که نام او منتشرنشده، «۶ نفر» از این افراد در زمان حضور در اعتراضات دستگیر شده‌اند و ۲ نفر دیگر نیز که «اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و قصد انتقال آن به خارج از کشور را داشتند»، قبل از خروج از کشور شناسایی و دستگیر شدند. مقامات جمهوری اسلامی همگی اعتراضات اخیر در کشور را به «دشمنان» و «بیگانگان» نسبت می‌دهند. اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ بنزین جمعه ۲۴ آبان آغاز شد و به سرعت به بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران سرایت کرد و در پی آن اینترنت در ایران به‌طور کامل قطع شد. عفو بین‌الملل شامگاه دوشنبه ۲۵ نوامبر/ ۴ آذر اعلام کرد که در جریان اعتراضات دست‌کم ۱۴۳ نفر کشته شده‌اند. سیدحسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی نیز شمار بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

جمهوری اسلامی با وجود #بحران_مسکن در ایران ۳۰ هزار واحد مسکونی در #سوریه می‌سازد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی از احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های ایرانی در سوریه خبر داد و گفت: «دولت سوریه متعاقباً این موضوعات را اعلام خواهد کرد». محمد اسلامی مهم‌ترین بخش تفاهم‌نامه اجرایی ایران و سوریه را در زمینه زیرساخت‌های کشور، مسکن و مهندسان مشاور و خدمات مهندسی تعریف کرد و افزود: «همزمان این فرصت برای شرکت‌های ایرانی وجود دارد که بتوانند به‌صورت مستقل در کشور سوریه و مطابق با قوانین این کشور سرمایه‌گذاری کنند». به‌گفته وزیر راه و شهرسازی، این شرکت‌ها، پروژه‌های پیمانکاری در زمینه مسکن را می‌توانند بین شرکت‌های ایرانی توزیع کنند. جمهوری اسلامی در حالی در سوریه خانه‌سازی می‌کند که ایران دچار بحران مسکن است. مرکز آمار ایران مهرماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که قیمت زمین، مسکن و نرخ اجاره بهاء در سه ماه نخست امسال در هر سه شاخص در مقایسه با یک سال قبل افزایش یافته است. براساس این گزارش میانگین قیمت زمین در بهار امسال در مقایسه با بهار ۱۳۹۷، ۱۷۵ درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت زمین کاهش ساخت مسکن و همچنین کاهش آمار خرید و فروش را به دنبال داشته است. این مرکز میانگین افزایش قیمت آپارتمان در این دوره را هم ۱۱۰ درصد برآورد کرده است. میانگین افزایش نرخ اجاره بهاء نیز ۳۵ درصد عنوان شده است که حداقل ۱۰ درصد از رقم اعلام شده در نرخ تورم رسمی بیشتر است.

نماینده #کرمانشاه در مجلس: از تعداد کشته‌شده‌ها و بازداشتی‌ها در #اعتراضات کرمانشاه اطلاعی ندارم اما خیلی زیاد هم نبود

سیدقاسم جاسمی، نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره شمار کشته‌شدگان و دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در این شهر گفت: «اطلاع دقیقی ندارم ولی در مجموع هم کشته و هم مجروح داشتیم و هم شهید و جانباز. اما تعداد هم خیلی زیاد و قابل توجه نبوده است». جاسمی با بیان این‌که خیلی از نمایندگان از این مسائل اطلاعی ندارند، افزود آمار کشته‌‌شدگان و مجروحان حوادث اخیر «باید به صورت متمرکز و در سطح ملی منتشر شود تا از پخش شایعات جلوگیری شود». جاسمی همچنین اخذ مبالغی از سوی برخی نهادها برای تحویل پیکر جان‌باختگان را شایعه دانست و گفت: «مگر چنین چیزی می‌شود؟ با عقل هم جور در نمی‌آید». نماینده کرمانشاه در حالی می‌گوید شمار کشته‌شدگان در این استان زیاد نبوده که سازمان عفو بین‌الملل در آخرین آمار خود تعداد کشته‌شدگان در این استان را دست‌کم ۳۴ نفر اعلام کرده است و کرمانشاه از جمله مناطقی بود که در آن اعتراضات گسترده‌ای رخ داد. عفو بین‌الملل در تازه‌ترین برآورد خود گزارش کرده که شمار کشته‌شدگان اعتراضات اخیر در ایران به دست‌کم ۱۴۳ نفر رسیده است.

#سخنگوی_دولت: در حوادث اخیر عده‌ای حرفه‌ای عمل کردند و عده‌ای صدمه دیدند، تسلیت می‌گویم

در پی سرکوب اعتراضات گسترده در ایران، علی ربیعی، سخنگوی دولت چهارشنبه ۶ آذر با کشته‌شدگان ابراز «همدردی» کرد. ربیعی گفت: «در هیاهوی حوادث تلخ عده‌ای حرفه‌ای در این زمینه عمل کردند و اقداماتی انجام دادند و در این میان متأسفانه عده‌ای از هموطنان ما هم صدمه دیدند که به‌نوبه خودم به خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم.» او افزود: «همه ایرانیان فرزندان ما هستند». سخنگوی دولت همچنین افزود: «در این مدت شاهد تلاش‌های زیادی برای دشمن‌انگاری بودیم. ادبیاتی که برخی رسانه‌ها استفاده کردند و دشمن دشمن کردند نوعی حرف زدند گویی که به خودروهای دشمن حمله شد یا از این سمت. همه ایرانی هستیم و دشمن نداریم و همه در کنار هم هستیم». سخنگوی دولت در حالی این سخنان را بیان می‌کند که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ۲۹ آبان در نشست هیئت دولت معترضان را «آشوب‌طلب» نامید و از سرکوب آن‌ها حمایت کرد. او گفت: «آشوب‌طلبان سازمان یافته، برنامه‌ریزی شده و مسلح بودند که کاملاً بر اساس برنامه طراحی شده از سوی ارتجاع منطقه، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اقدام کردند». به‌گفته سازمان عفو بین‌الملل در جریان اعتراضات اخیر دست‌کم ۱۴۳ نفر کشته شده‌اند. سیدحسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی نیز بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

#حسین_رحیمی، رئیس پلیس #تهران اعلام کرد که بازداشت معترضان در پایتخت و شهرستان‌های حومه آن همچنان ادامه دارد

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران چهارشنبه ۶ آذر تلویحاً اعلام کرد که بازداشت معترضان در تهران و شهرستان‌های حومه همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رحیمی گفت: «تعداد زیادی از آنها (معترضان) دستگیر شده‌اند و آنهایی که دستگیر نشدند نیز منتظر باشند. این افراد فکر نکنند زدند و در رفتند بلکه منتظر باشند که سراغ‌شان می‌آییم. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» صدا وسیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که کانون درگیری‌ها در حومه تهران در ملارد، بهارستان، شهر قدس و اسلامشهر بود. به گفته وزیر کشور جمعیتی حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در تجمعات اعتراضی حومه تهران شرکت کرده‌ بودند. علاوه بر این ۱۰۰ نقطه از تهران نیز درگیر اعتراضات مردمی بود. به گفته سید حسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تاکنون هفت هزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. تا دو روز قبل تعداد بازداشتی‌ها پنج هزار نفر اعلام شده بود. دو روز قبل رئیس شورای اسلامی شهرستان ری از شمار زیاد بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در زندان فشافویه شکایت کرده و گفته بود این زندان امکانات لازم را برای این تعداد زندانی ندارد.

#مسابقات_جهانی_کشتی_فرنگی که به دلیل #اعتراضات و بی‌ثباتی اجتماعی لغو شده بود، در #تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس وزارت ورزش ایران چهارشنبه ۶ آذر اعلام کرد «با تلاش‌های کمیته ملی المپیک، فدراسیون کشتی، تماس با مامیا شویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه و کمک‌های وزارت خارجه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران» مسابقات جهانی کشتی فرنگی در تهران برگزار خواهد شد. اتحادیه جهانی کشتی در جلسه‌ای که یکشنبه ۲۴ نوامبر/ ۳ آذر در استانبول برگزار شد برگزاری رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در تهران را به دلیل بی‌ثباتی اجتماعی در اثر اعتراضات سراسری تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخت. وزارت ورزش تاریخ جدید برگزاری این مسابقات را اعلام نکرده است. در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بیش از یکصد شهر ایران، رقابت‌های لیگ برتر فوتسال و هفته ششم لیگ برتر والیبال، بازی تیم‌های بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان و شهرداری گرگان و چهار بازی فوتبال هفته یازدهم لیگ در شهرهای مختلف ایران لغو شده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تعداد بازداشت‌شدگان در #اعتراضات_آبان_۹۸ را ۷ هزار نفر اعلام کرد

سید حسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۵ آذر پیش از برگزاری نشست مشترک دو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شوراها و امور داخلی کشور با مسئولان سیاسی و امنیتی، تعداد بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. تا پیش از این تصور می‌شد که تعداد بازداشت‌شدگان از پنج هزار نفر فراتر نرفته است. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شامگاه گذشته در برنامه نکاه یک صدا و سیما از گستردگی اعتراضات، به ویژه در استان‌های تهران، خوزستان و شیراز خبر داد. جمعه ۲۴ بهمن در اعتراض به افزایش قیمت بنزین تجمعات اعتراضی در اهواز، مشهد، سیرجان، گچساران، آبادان، اصفهان و خرمشهر برگزار شد که به زودی به بیش از یکصد شهر ایران سرایت کرد. عفو بین‌الملل شامگاه دوشنبه ۴ آذر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در درگیری مأموران امنیتی با معترضان دست‌کم ۱۴۳ نفر کشته شده‌اند و اغلب کشته‌شدگان نیز با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند. ممکن است تعداد کشته‌شدگان و مجروحان نیز مانند تعداد بازداشتی‌ها بسیار بیش از آنچه باشد که تخمین زده می‌شود. دو روز قبل رئیس شورای اسلامی شهرستان ری از شمار زیاد بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در زندان فشافویه شکایت کرده و گفته بود این زندان امکانات لازم را برای این تعداد زندانی ندارد.