ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران؛ گذاشتن بار مسوولیت بر دوش مردم و ادعای خروج تهران از وضعیت قرمز

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، روز شنبه ششم آذرماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به «خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی» ادعا کرد این مسأله در نتیجه «تزریق ۸۴ درصدی دوز اول و حدود ۷۰ درصدی دوز دوم واکسن کرونا» در کشور ایجاد شده است. او بدون اشاره به برنامه‌های دولت برای مهار شیوع ویروس کرونا در کشور، بار دیگر خواستار «پرهیز شهروندان از برگزاری دورهمی» و مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم شد. گذاشتن بار مسوولیت کم یا زیاد شدن شیوع کرونا بر دوش شهروندان در حالی است که در دوران پس از شیوع این ویروس در کشور، هیچ‌یک از مراسم مربوط به عزادارای و آیین‌های مذهبی از سوی دولت لغو نشده و یک نهاد حکومتی موسوم به «قرارگاه مقابله با کرونا» در برگزاری این مراسم‌ها حتی با وجود وضعیت قرمز کرونایی، نقش مستقیم داشته است. رئیسی همچنین گفته: «باید در کنار قرنطینه، کنترل مرزهای شرقی هم با دقت و حساسیت انجام شود.» هم‌زمان علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اعلام کرد: «استان تهران در سومین هفته متوالی شهر قرمز نداشته و عمدتا رنگ شهرهای این استان زرد بوده است.» به‌گفته او، در مورد میزان بستری هم، تهران با کاهش حدود ۱۴.۵ درصد در بخش‌های مراقبت ویژه مواجه است: «به جز یک افزایش مختصر در یکی از شهرهای شرقی استان، مابقی شهرها کاهش آمار را نشان می‌دهد و در حال حاضر میزان بستری بیماران در استان تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش داشته است که این کاهش در مراجعان سرپایی ۱۷ درصد بوده است.» زالی همچنین گفته: «اکنون شرایط تهران با ثبات تلقی می‌شود اما با توجه به پیچیدگی‌هایی که در تهران وجود دارد باید بحث ناپایداری و شکنندگی شرایط را در نظر بگیریم.»

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان‌:‌ حال دو نفر از مجروحان اعتراضات اصفهان وخیم است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه، ششم آذر خبر داد که حال دو نفر ازمصدومان اعتراضات روزهای اخیر در اصفهان وخیم است.

 نورالدین سلطانیان گفت: «حال دو نفر از مصدومان اعتراضات دیروز اصفهان مناسب نیست، اما تاکنون فوتی گزارش نشده است.»

او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر ضمن بیان این که تاکنون مورد «فوتی» در اعتراضات روز جمعه گزارش نشده، درباره آمار مصدومان گفت:‌ «از دادن آمار معذور هستیم.» پیش‌تر فرمانده انتظامی استان اصفهان در مصاحبه با شبکه خبر ایران تائید کرد در جریان اعتراض‌ها به کم‌آبی و انتقال آب در اصفهان، بازداشت‌هایی صورت گرفته است. میرحیدری آمار دقیق بازداشت‌شدگان را ذکر نکرد اما گفت نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و دستگاه قضایی آمار بازداشت‌شدگان را اعلام خواهند کرد. فرمانده انتظامی اصفهان همچنین گفت: «با کمترین هزینه برای نظام و مردم عملیات را اداره کردیم اما تعدادی از مردم مجروح شدند.» سازمان حقوق بشر ایران گفته در اعتراض‌های روز جمعه در اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت شده‌اند. جمعه ۵ آذر اعتراضات مردم به بحران آب از بستر خشک‌زاینده رود به خیابان‌های اصفهان کشیده شد. از فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده چنین برمی‌آید که شعارهای معترضان هم تندتر و گزنده‌تر شده بود.ماموران امنیتی با معترضان درگیر شدند و گزارش‌هایی هم از شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به معترضان منتشر شده است. از تعداد مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی خبری در دست نیست.

فرمانده انتظامی اصفهان بازداشت‌ها در این شهر را تایید کرد: اراده دستگاه‌های امنیتی برخورد قاطع در این باره است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مصاحبه با شبکه خبر ایران تائید کرد در جریان اعتراض‌ها به کم‌آبی و انتقال آب در اصفهان، بازداشت‌هایی صورت گرفته است. او گفت: «اراده‌ جمعی بین دستگاه‌های امنیتی برخورد قاطع در این باره است.» میرحیدری آمار دقیق بازداشت شدگان را ذکر نکرد اما گفت نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و دستگاه قضایی آمار بازداشت شدگان را اعلام خواهند کرد. فرمانده انتظامی اصفهان همچنین گفت: «با کمترین هزینه برای نظام و مردم عملیات را اداره کردیم اما تعدادی از مردم مجروح شدند.» سازمان حقوق بشر ایران گفته در اعتراض‌های روز جمعه در اصفهان بیش از ۱۲۰ نفر بازداشت شده‌اند. جمعه ۵ آذر اعتراضات مردم به بحران آب از بستر خشک‌زاینده رود به خیابان‌های اصفهان کشیده شد. از فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده چنین برمی‌آید که شعارهای معترضان هم تندتر و گزنده‌تر شده بود.ماموران امنیتی با معترضان درگیر شدند و گزارش‌هایی هم از شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای به معترضان منتشر شده است. از تعداد مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی خبری در دست نیست.