نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه تجدید نظر حکم پنج سال زندان جعفر ابراهیمی، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان را تأیید کرد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان از تأیید حکم جعفر ابراهیمی خبر داد. پیشتر دادگاه انقلاب جعفر ابراهیمی، عضو این شورا را به پنج سال زندان محکوم کرده بود. نیروهای امنیتی صبح دهم اردیبهشت جعفر ابراهیمی را بازداشت کردند. ابراهیمی چندی قبل در زندان بیمار شد و او را به بیمارستان منتقل کردند. در زمانی که او در بیمارستان بستری بود از تماس تلفنی و ملاقات محروم بود و در تمام مدت پاهایش را به تخت بیمارستان زنجیر کرده بودند. او در زندان برای اعتراف اجباری به سناریو امنیتی نهادهای امنیتی تحت آزار قرار گرفت. در سناریو نهادهای امنیتی جعفر ابراهیمی و دیگر اعضای تشکل‌های صنفی معلمان به دلیل دیدار با او عضو اتحادیه آموزشی و فرهنگی فرانسه به ارتباط با نیروی خارجی به قصد براندازی نظام محکوم شده‌اند. تشکل‌های صنفی معلمان و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران این اتهامات را ساختگی و سناریوی نخ‌نما شده برای سرکوب تشکل‌های کارگری مستقل دانسته‌اند. محمد حبیبی، رسول بداقی، رضا شهابی، حسن سعیدی و کیوان مهتدی نیز در ارتباط با همین سناریو امنیتی بازداشت شده و همچنان در زندان نگهداری می‌شوند. اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه دو عضو انجمن صنفی معلمان کردستان_مریوان هم که در ارتباط با این پرونده بازداشت شده بودند، به قید وثیقه آزاد اما در مهر ماه بار دیگر بازداشت شدند.

وزیر ارتباطات: «محدودیت اینترنت تشخیص دوستان امنیتی بود»

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تأیید کرد محدودیت‌های ایجاد شده در دسترسی به اینترنت در ایران تصمیم «نهادهای امنیتی» است. او در پاسخ به پرسشی درباره زیان کسب و کارهای آنلاین از فیلترینگ و اختلال در شبکه اینترنت گفت که آمار دقیقی در این باره ندارد اما گفت: «تلاش می‌شود با کمترین هزینه کسب و کارها به پلتفرم‌های داخلی منتقل شوند». زارع‌پور فیلترینگ اینترنت را «محدودیت ناخواسته» عنوان کرد و افزود: این محدودیت با «تشخیص دوستان امنیتی» ایجاد شده است. از آغاز اعتراضات به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی سرعت اینترنت در ایران به شدت کاهش یافته و بسیاری از سایت‌ها و پلتفرم‌ها فیلتر شده‌اند. مقام‌های دولتی و قضایی در ایران رفع محدودیت را به پایان اعتراضات مشروط کرده‌اند.

محمد حیدری، برادر جواد حیدری از کشته‌شدگان قزوین، پس از ۹ روز اعتصاب غذای خشک در سلول انفرادی به‌دلیل وخامت حال به بهداری زندان منتقل شد

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر در قزوین از اعتصاب غذای دیگر برادرش در زندان خبر داد. محمد حیدری روز ۲۵ آبان، زمانی که برای پیگیری پرونده کشته شدن برادرشان به شعبه پنج بازپرسی دادسرای قزوین مراجعه کرده بود، بدون احضاریه، ابلاغیه و اطلاع قبلی بازداشت شد. در ادامه اطلاعات سپاه پاسداران اعلام کرد که محمد حیدری با دستور دادستان قزوین، توسط این نهاد اطلاعاتی بازداشت شده و از روز اول به سلول انفرادی در زندان چوبیندر قزوین منتقل شده است. فاطمه حیدری در حساب اینستاگرام خود نوشت که که او از روز اول دست به اعتصاب آب و غذا زده و روز جمعه ۴ آذر در نهمین روز اعتصاب غذای خود، به‌خاطر وخامت حال ناشی از اعتصاب خشک به بهداری زندان منتقل شده است. به تأیید خواهر او این زندانی از روز نخست ممنوع الملاقات بوده و به او اجازه تماس با خانواده داده نشده است. فاطمه حیدری حسین رجبی، دادستان قزوین را مسئول جان برادرش دانست و گفت او روز ۲۵ آبان در صحت و سلامت کامل به دادسرای قزوین مراجعه کرده است. جواد حیدری در روز ۳۱ شهریور با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی در قزوین کشته شد. ابوالحسن کبیری، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین سه‌شنبه ۲۴ آبان در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی در رابطه با کشته شدن جواد حیدری ادعا کرد که «او در نزدیکی مقر فرماندهی انتظامی بوده که ابتدا با ماموران درگیر می‌شود و پس از درگیری و ۴ تیر هوایی که توسط مأموران زده می‌شود اقدام به فرار می‌کند و در نهایت پس از مدت زمانی در بین درختان یافت می‌شود.» خانواده جواد حیدری ادعای معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین را رد کردند و با انتشار عکس جواز دفن تاکید کردند که او از پشت سر و توسط نیروهای امنیتی کشته شده است. خانواده این جان‌باخته اعلام کرده‌اند دادخواه و پیگیر قتل فرزندشان هستند و در همین رابطه یک پرونده شکایت قضایی تشکیل داده‌اند.

انفجار کپسول در کارخانه فولاد بافق یک کارگر را کُشت، دو کارگر را مصدوم کرد

انفجار کپسول در کارخانه فولاد بافق جان یک کارگر را گرفت و دو کارگر دیگر را مصدوم کرد. حال یکی از کارگران مصدوم وخیم گزارش شده است و خبرهای تأییدنشده‌ای مبنی بر جان باختن او هم منتشر شده است. این حادثه جمعه چهارم آذر رخ داد و سه کارگری که مشغول جوشکاری بودند را مصدوم کرد. یکی از کارگران به نام میثم اسماعیلی بر اثر این حادثه جانش را از دست داد. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) داریوش عرب‌زاده و موسی یزدان‌پرست را دو کارگر مصدوم این حادثه معرفی کرد و نوشت «برخی اخبار غیررسمی از مرگ یکی از دو مصدوم حادثه فولاد بافق حکایت دارد که تایید نشده است». قوانین کار در جمهوری اسلامی، ایران را از نظر ایمنی کار، پیشگیری از حوادث کاری و ارزش سلامتی و جان کارگران، به یکی از ناامن‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

ماموران امنیتی بابک نعمت‌زاده، معلم در ملکان را بازداشت کردند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان از بازداشت بابک نعمت‌زاده، معلم در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی خبر داد. زمان بازداشت این معلم اعلام نشده است اما احتمال می‌رود که او هفته گذشته همزمان با بازداشت ده‌ها تن در ملکان بازداشت شده باشد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان بازداشت این معلم را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او و تمام معلمان و دانش‌اموزان شده است. بنا بر اعلام هرانا از آغاز اعتراضات به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی ماموران امنیتی بیش از ۱۸ هزار نفر، از جمله ده‌ها معلم و دانش‌آموز را بازداشت کرده‌اند.