ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با آزادی ۱۰ #کارگر #فولاد_اهواز هنوز ۷ کارگر این مجتمع در زندان هستند

در پی چندین تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران بازداشتی گروه فولاد اهواز، ۱۰ نفر دیگر از این کارگران آزاد شدند. محمدعلی جداری فروغی، وکیل برخی از کارگران گروه ملی فولاد ایران از آزادی این کارگران خبر داد و گفت هم‌اکنون فقط ۷ کارگر این مجتمع در بازداشت به سر می‌برند. فروغی ابراز امیدواری کرد باقی کارگران نیز به‌زودی آزاد شوند. بدین ترتیب از ۴۳ کارگر بازداشتی گروه فولاد اهواز ۷ نفر در زندان باقی مانده‌اند. با این حال برخی از کارگران معتقدند که برای آزادی این ۷ نفر باید به اعتراضات ادامه داد. بازداشت کارگران در جریان اعتصابات و اعتراضات صورت گرفت. خانواده‌های آن‌ها بارها مقابل استانداری و دادگستری خوزستان در اهواز دست به تجمع زده و خواهان آزادی بستگان خود شده بودند. اعتراضات کارگران گروه صنعتی ملی فولاد اهواز که از نیمه دوم آبان آغاز شد تا روزهای پایانی آذر ادامه داشت. کارگران معترض در جریان این اعتراضات که با تظاهرات روزانه و تجمع مقابل ساختمان نهادهای دولتی، دفتر نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خوزستان و بانک ملی همراه بود، خواستار «برخورد با دست‌های مافیایی پشت‌پردهِ مانعِ تولید»، «خلع ید از بانک ملی»، «تامین مواد اولیه و راه‌اندازی همه خطوط تولید» و پرداخت یکباره مطالبات مزدی معوق شدند.

#امارات_متحده_عربی سفارتش در #دمشق را با اشاره تلویحی به خطر #مداخله_ایران در «امور عربی و سوری» بازگشایی کرد

#امارات_متحده_عربی سفارت خود را پنج‌شنبه ششم دی / ۲۷ دسامبر در #دمشق، پایتخت سوریه بازگشایی کرد. امارات زمانی حامی مخالفان مسلح #بشار_اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه بود. بازگشایی این سفارت یک پیروزی دیپلماتیک برای اسد محسوب می‌شود. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ابوظبی علت بازگشایی سفارتش در سوریه را عادی‌سازی روابط با دمشق و کاهش خطر مداخله منطقه‌ای در «امور عربی و سوری» اعلام کرده است؛ احتمالاً اشاره‌ای به ایران، بازیگر غیرعربی که حمایتش از اسد در تعیین سرنوشت جنگ تقریباً هشت‌ساله سوریه تا کنون حیاتی بوده است. دمشق اکنون کنترل بخش اعظم سوریه را با پشتیبانی تهران و مسکو و شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران بازپس گرفته است. سرکوب خونین اعتراضات علیه اسد و سپس جنگ داخلی متعاقب آن باعث شده بود کشورهای عربی روابط خود را با اسد قطع کنند. #عمر_البشیر، رئیس‌جمهوری سودان اوایل ماه جاری به نخستین رهبر عربی بدل شد که از آغاز درگیری‌ها در سوریه به پایتخت این کشور سفر می‌کند. اتحادیه عرب عضویت سوریه را ۲۰۱۱ معلق کرد. یک دیپلمات عرب هفته پیش به رویترز گفته است که به باور او، اکثر اعضا خواهان عضویت دوباره دمشق در اتحادیه عرب هستند. به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه،‌ یک گروه ناظر بر جنگ سوریه بیش از نیم میلیون تن در خشونت‌های سوریه کشته شده‌اند و مسئولیت کشتار ۸۵ درصد قربانیان با ائتلاف نیروهای حامی اسد است.

دو شبکه تلویزیونی #ترکیه به‌دلیل انتقاد از سیاست‌های دولت جریمه شدند

به‌گزارش روزنامه «حریت»، اداره رادیو تلویزیون ترکیه دو شبکه تلویزیونی را به دلیل اظهارنظر درباره سیاست‌های دولت جریمه کرد. در این میان پخش سه برنامه شبکه خبری «فاکس تی‌وی» ممنوع شد. سرپرست رسانه‌ها علیه سئوال یک مجری برنامه شکایت کرده بود که پرسیده بود آیا شهروندان هنوز با توجه به فشارهای سیاسی دست به اعتراض مسالمت‌آمیز علیه افزایش قیمت گاز خواهند زد. سپس رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مجری برنامه را محکوم و او را با این عبارت تهدید کرد: «حد خود را بدانید». برنامه یک شبکه تلویزیونی نزدیک به اپوزیسیون به‌دلیل سخنان انتقادی متین آکپنار و مژدات گزن، دو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ترکیه از سوی اداره رادیو تلویزیون ترکیه مورد تحریم قرار گرفت. متین آکپنار و مژدات گزن به اتهام توهین به رئیس جمهوری تحت پیگرد قضائی قرار گرفتند.

#اسرائیل به‌دنبال ساختن ۲۲۰۰ خانه در شهرک‌های #مناطق_اشغالی است

مقامات اسرائیلی قصد دارند برنامه ساختن ۲۲۰۰ خانه در شهرک‌های #مناطق_اشغالی کرانه غربی را سریعتر به پیش ببرند. کمیته وزارت دفاع که مسئولیت چنین پروژه‌هایی را برعهده دارد اجرای برنامه‌هایی برای ساخت‌وساز را که در مراحل مختلفِ تصویب هستند، تأیید کرد. این کمیته گفته است که ۱۱۵۹ واحد مسکونی قبل از تصویب مجوزهای ساختمانی تأیید شده بودند و ۱۰۳۲ واحد در مراحل اولیه قرار دارند. دولت دست راستی بنیامین نتانیاهو دوشنبه گذشته انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در ۹ آوریل سال آینده میلادی را پذیرفت. شهرک‌سازی در مناطق اشغالی نقش مهمی در سیاست‌های دولت نتانیاهو ایفا می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان شهرک‌ها در اورشلیم (بیت‌المقدس) با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: «ما شاهد تلاش‌های جناح چپ با کمک رسانه‌ها و دیگران برای سرنگونی حکومت‌مان خواهیم بود. آن‌ها موفق نخواهند شد اما اگر موفق شدند این به معنای خطری آشکار برای جنبش شهرک‌سازی خواهد بود.» بر اساس قوانین بین‌المللی شهرک‌سازی‌های اسرائیل در مناطق اشغالی غیرقانونی است و از سوی بسیاری از کشورها به‌عنوان یکی از موانع اصلی در راه صلح با فلسطین محسوب می‌شود. بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان اسرائیلی در شهرک‌های کرانه باختری رود اردن، و ۲۰۰ هزار نفر دیگر در شهرک‌های شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) که آن هم در مناطق اشغالی است، زندگی می‌کنند.

#بودجه پیشنهادی ۱۳۹۸ دولت برای #وزارت_اطلاعات حدود ۱۴ میلیارد ریال بیشتر شده است

بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که با گسترش اعتراضات اجتماعی در ایران یکی از دغدغه‌های مهم جمهوری اسلامی حفظ نظام است. بر اساس بودجه سال آینده، سهم وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ۵۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون و ۳۰۱ هزار ریال است. این در حالی است که بودجه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۹۷ معادل ۴۴ میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۶۶ هزار ریال بود. بدین ترتیب بودجه سال آینده وزارت اطلاعات ۱۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون و ۲۳۵ هزار ریال بیشتر شده است. محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، ۲۷ آذرماه سال جاری با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نیروهای اپوزیسیون و مخالفان خارج از کشور در تلاش‌ هستند تا صفوف خود را یکی کند. او گفت: «در سطح دنیا در یکی دو سال اخیر بیش از ۶۴ همایش، نشست و هم‌اندیشی بین جریان‌های مختلف قومی و ضدانقلابی برگزار شده است که چگونه صف مبارزه خودشان با جمهوری اسلامی را یکی کند.»

نایب‌رئیس #شورای_شهر_یزد تا صدور حکم شهردار جدید به نشانه اعتراض در جلسات شرکت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، #مرتضی_شایق، نائب‌رئیس #شورای_شهر_یزد گفته است که به نشانه اعتراض به صادرنشدن حکم شهردار جدید و تا زمان تعیین تکلیف او، از شرکت در جلسات این شورا خودداری می‌کند. چند روز پیش نیز #غلامعلی_سفید، رئیس شورا به دلیل مشابه تهدید به استعفاء کرد. شورای شهر یزد ۴۰ روز پیش #مجتبی_فرهمند، معاون شهردار مستعفی را به عنوان شهردار جدید یزد انتخاب کرد. هرچند فرصت قانونی تأیید حکم او از سوی وزارت کشور ۱۰ روز است، هنوز حکم فرهمند به تأیید آن وزارتخانه نرسیده. علت تأخیر در تأیید این حکم مشخص نیست.

یک مقام #اسرائیلی حمله به مواضع #ایران در #سوریه را تأیید کرد

یک مقام امنیتی #اسرائیل ضمن تأیید این‌که این کشور #حمله_هوایی شبانه در سوریه انجام داده، گفته است که سلسله اهدافی متعلق به ایران مورد حمله قرار گرفته است. این مقام اسرائیلی که نام او منتشر نشده به آسوشیتدپرس گفته که حملات هوایی به انبارهای تدارکاتی ایران در سوریه صورت گرفته که برای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله سلاح منتقل می‌کردند. او همچنین افزود که اسرائیل یک پدافند هوایی را در نزدیکی دمشق که به جنگنده‌های اسرائیلی شلیک می‌کرد مورد هدف قرار داد. سه‌شنبه شب ۲۶ دسامبر/ چهار دی، سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل به این کشور حمله کرده‌اند. در این حملات سه سرباز ارتش سوریه زخمی شدند. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که اهداف دیگر حمله هوایی اسرائیل سه انبار تسلیحاتی نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان بوده است. روسیه چهارشنبه حملات هوایی اسرائیل به خاک سوریه را مورد انتقاد قرار داد و گفت این حملات هواپیماهای غیرنظامی را در خطر قرار داده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند پیش از حمله روسیه را در جریان این حملات قرار داده بودند. اسرائیل تاکنون ده‌ها حمله نظامی به خاک سوریه انجام داده است و در اغلب این حملات هدف جلوگیری از ارسال سلاح به حزب‌الله لبنان بوده است. ده‌ها ایرانی در جریان این حملات کشته شده‌اند.