نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه بلاتکلیفی ارمغان ذبیحی و آرش زمانی، دو شهروند بهایی در زندان - قاضی دادگاه به خاطر بهایی‌بودن ارمغان ذبیحی از صدور قرار وثیقه خودداری کرده است

به‌رغم گذشت سه‌ماه از دستگیری ارمغان ذبیحی و آرش زمانی، شهروندان بهایی، وضعیت آن‌ها همچنان نامشخص است. طبق گزارش‌های رسیده به «زمانه» ارمغان ذبیحی سه‌شنبه ششم دی به زندان قرچک ورامین منتقل شده و به‌رغم گذشت ۹۵ روز از دستگیری او و آرش زمانی و اعلام صدور کیفرخواست، اجازه پیگیری پرونده توسط وکیل داده نشده است. مقام‌های قضایی از تعیین وثیقه برای این زوج هم خودداری کرده‌اند. به‌گفته یک منبع آگاه ارمغان ذبیحی در شرایط بدی به‌سر می‌برد و مسئولان بند امنیتی اوین علاوه بر محروم‌کردن زندانیان از آب و غذای سالم، او را از هواخوری نیز محروم کرده‌اند. طبق گزارش‌ها ارمغان ذبیحی سه‌شنبه ۲۹ آذر به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مراجعه کرده و در جریان دادگاه از قاضی افشاری درخواست صدور قرار وثیقه کرده است. این قاضی اما در جواب به او گفته که «قوانین» شامل حال بهائیان نمی‌شود و او سنگین‌ترین حکم را علیه این شهروند بهایی صادر خواهد کرد. آرش زمانی نیز در بازداشت در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. از دلیل بازداشت و اتهامات مطرح‌شده علیه این دو شهروند اطلاعی در دست نیست. ارمغان ذبیحی مقدم به همراه همسرش آرش زمانی فراهانی، شنبه دو مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. طبق گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران (هرانا)، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در صد روز گذشته از شروع اعتراضات جاری بالغ بر ۱۸ هزار نفر را بازداشت کرده‌اند که تنها هویت ۴ هزار و ۷۲ نفر از آن‌ها احراز شده است.

رییسی: رحم نخواهیم کرد؛ می‌خواهند عمود خیمه نظام را بزنند

ابراهیم رییسی در مراسم تشییع شهدای گمنام در تهران، اعتراضات اخیر کشور را به «جنگ احزاب» تشبیه کرد و گفت: «استکبار، جریان نفاق، سلطنت‌طلبان و همه ضدانقلاب به میدان آمدند. کسانی هم که رسماً در میدان نبودند، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی کردند.» رئیسی با بیان اینکه دشمن چون می‌خواهد نظام را بزند، به سراغ عمود خیمه نظام رفته است، گفت: «خیمه نظام به وجود رهبری است و ما همه سربازان او هستیم. هر جا در کشور موفقیت به دست آمده است به خاطر عمل و توجه به سخنان امام و رهبری بوده و کاستی‌ها هم به خاطر کسانی است که یا اعتقادی نداشته‌اند یا در عمل موفق نبوده‌اند.» رئیسی خطاب به کسانی که آنان را «دشمنان» نامید گفت: «شما این را چندبار تجربه کرده‌اید پس چرا دوباره تکرار کردید؟ چرا بعد از پایان یافتن ناآرامی‌ها با کمک مردم و نیروهای جان بر کف، به ما پیام دادید که آماده صحبت هستید؟» رئیسی گفت آغوش ملت برای همه آنهایی که دچار فریب شدند باز است، اما به معاندین رحم نخواهیم کرد. رئیسی وعده داد که با مشارکت مردم، نرخ تورم و ارز متحول می‌شود و شرایط کاهشی پیدا می‌کند و آینده بسیار روشنی در انتظار کشور است. این در حالی است که نرخ دلار در ایران به بالای ۴۱ هزار تومان رسیده است.

کانون نویسندگان ایران: روزبه سوهانی و علیرضا آدینه به قید وثیقه‌های سنگین موقتاً آزاد شدند

کانون نویسندگان ایران اعلام کرد روزبه سوهانی و علیرضا آدینه به قید وثیقه‌های سنگین، موقتاً آزاد شدند. بر این اساس، روزبه سوهانی عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران که در ۱۴ آذر با یورش مأموران حکومتی بازداشت شده بود پس از تحمل ۲۲ روز حبس و علیرضا آدینه عضو پیشین هیئت دبیران که از ۹ آذر در بازداشت به‌سر می‌برد پس از تحمل ۲۷ روز حبس، شامگاه دوشنبه ۵ دی‌ از بازداشتگاه با قرار وثیقه‌ ۶۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومانی موقتاً مرخص شدند. صبح دوشنبه ۱۴ آذر، مأموران امنیتی به خانه‌ روزبه سوهانی، شاعر و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران یورش برده و با شکستن در و پیکر منزلش، او را بازداشت کرده بودند. دو ساعت پس از بازداشت روزبه سوهانی، مأموران امنیتی به خانه‌ آیدا عمیدی، شاعر و یکی دیگر از اعضای هیأت دبیران کانون نویسندگان ایران حمله بردند، در آپارتمانش را شکستند و همسایگان را به وحشت انداختند و او را نیز با خود بردند. پیش از بازداشت‌های اخیر، نویسندگان، شاعران و مترجمان دیگری نیز در زندان‌های جمهوری اسلامی محبوس بودند که رضا خندان (مهابادی)، نویسنده، پژوهشگر و عضو کانون نویسندگان ایران، آرش گنجی، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، کیوان مهتدی، نویسنده، مترجم و عضو کانون نویسندگان ایران، سعید مدنی نویسنده و پژوهشگر، خسرو صادقی بروجنی، نویسنده و روزنامه‌نگار و مهوش ثابت، شاعر و آموزگار از آن جمله‌اند.

اسرائیل در سال ۲۰۲۳ به ایران به عنوان تهدید شماره یک نمی‌نگرد

رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل دیگر ایران را به عنوان تهدید شماره یک برای این کشور نمی‌شناسد. به نوشته روزنامه هیوم بر اساس گزارش سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل جمهوری اسلامی ایران بخشی از یک تصویر بزرگ‌تر از چالش‌های جهانی است که اسرائیل در سال ۲۰۲۳ با آن مواجه خواهد شد. تنش رو به افزایش آمریکا و چین، جنگ اوکراین و اختلال در زنجیره تأمین مواد غذایی، برای امنیت اسرائیل چالش بزرگ‌تری‌ست تا برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و نفوذ سپاه قدس در پایتخت‌های عربی.