ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش حملات و فشارهای طالبان به رسانه‌های افغانستان: سه کارمند یک رادیوی محلی در قندهار بازداشت شدند

نیروهای اطلاعاتی (استخباراتی) طالبان در ولایت قندهار به ایستگاه رادیوی محلی «صدای ملت» حمله کرده و سه کارمند این رادیو را با خود برده‌اند. بسم‌الله وطن‌دوست، مدیر این شبکه رادیویی دوشنبه ۸ فروردین / ۲۸ مارس به روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان گفت مأموران طالبان فعالیت این رادیو را نیز تعطیل کرده‌اند. روز گذشته، یکشنبه ۷ فروردین / ۲۷ مارس اداره‌ استخبارات طالبان در قندهار ۱۰ کارمند رسانه‌ها را احضار کرده و به آن‌ها اعلام کرده بود که پخش موسیقی در رسانه‌ها ممنوع است و کسانی که از این دستور سرپیچی کنند، با برخورد قانونی روبه‌رو خواهند شد. فشار طالبان بر رسانه‌های افغانستان پس از روی کار آمدن این گروه روزبه‌روز شدت بیشتری گرفته است و در این مدت نیمی از رسانه‌های دیداری و شنیداری خصوصی در افغانستان مسدود شده‌اند. طالبان به‌تازگی پخش برنامه‌های تلویزیونی رسانه‌های بین‌المللی در افغانستان را که از طریق رسانه‌های محلی انجام می‌شد، ممنوع کردند. بازداشت خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای افغانستان نیز همچنان ادامه دارد.

شمار جان‌باختگان تصادفات نوروزی در ایران به ۵۲۰ نفر رسید

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: «تعداد جان‌باختگان در تصادفات نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز، دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ به ۵۲۰ نفر رسید.» روز گذشته مقام‌های مسئول از کشته شدن ۴۸۶ نفر در تصادفات جاده‌ای از ابتدای تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا روز یکشنبه خبر داده بودند. پلیس راهنمایی و رانندگی دلایل اصلی این تصادفات را «عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز، عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و وضعیت نامناسب جاده‌ها» عنوان کرده است. براساس آمار سازمان پزشکی قانونی در نوروز سال گذشته حدود یک‌هزار و ۸۰ نفر در تصادفات جاده‌ای ایران جان خود را از دست دادند.