ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با حکم دادگاهی در مشهد مدیرمسئول #روزنامه_شرق بازداشت شد

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق به علت انتشار مطلبی درباره فقر و تن فروشی در صفحه اجتماعی این روزنامه بازداشت شده است. حکم بازداشت رحمانیان را دادگاهی در مشهد صادر کرده است. خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت «در جلسه نخست بازپرسی که پیش از این برگزار شده بود، قرار وثیقه برای وی صادر شد که با حضور در جلسه دوم بازپرسی به دلیل تامین نشدن وثیقه، ظهر شنبه هشتم اردیبهشت ماه بازداشت شد». حسن حیدری، معاون دادستان مشهد، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد این پرونده با شکایت شاکیان خصوصی به جریان افتاده است. به گفته او، شماری از زنان شهرک رجایی معتقدند که در گزارش مذکور زنان این شهرک «فاحشه» خوانده شده‌اند.

در پاکستان: پزشک زندانی‌ای که به ردیابی بن لادن کمک کرده بود به مکان نامعلومی منتقل شد

یک وکیل و یک مقام زندان در پاکستان می‎گویند پزشکی که به خاطر کمک به نیروهای آمریکایی در یافتن مخفیگاه اسامه بن لادن محکوم شده بود، از زندان پیشاور به مکان نامعلومی منتقل شده است. قمر ندیم، وکیل دکتر شکیل افریدی می‎گوید اطلاع ندارد موکلش به کجا منتقل شده است. یک مقام پاکستانی که به خاطر حساسیت این موضوع نخواست نامش فاش شود گفته او به «مکانی امن‌تر» منتقل شده است.  افریدی از هشت سال پیش در یک سلول انفرادی به سر می‌برد. این پزشک پاکستانی پس از عملیات تفنگداران آمریکایی در سال ۲۰۱۱ که به کشته شدن بن لادن انجامید، به ۳۳ سال زندان محکوم شد.

ظریف: ادامه همکاری با روسیه در سطح بین‌المللی و افزایش روابط اقتصادی به واسطه اتصال سیستم بانکی دو کشور

محمد جواد ظریف که برای نشست سه جانبه با ترکیه و روسیه به مسکو سفر کرده است، طی نشست دوجانبه با سرگئی لاوروف، همتای روسی‎اش گفت ایران همکاری بین‎‌المللی با روسیه را ادامه ‌خواهد داد. او ضمن تبریک پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در انتخابات اخیر، ابراز امیدواری کرد با اتصال سیستم بانکی دو کشور همکاری های تجاری، اقتصادی و مالی دو کشور از گذشته بیشتر شود. ظریف افزود «ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم همکاری های خوبی داشتند که شکست داعش در نتیجه آن بود».

وزیر خارجه جدید آمریکا تنها دو روز پس از انتصاب به عربستان سعودی سفر می‎کند

مایک پومپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا شنبه هشتم اردیبهشت/ 28 آوریل به عربستان سعودی سفر می‎کند. ایران یکی از موضوعات اصلی است که وزیر خارجه آمریکا و مقامات سعودی در این سفر درباره آن به گفت‌وگو می‌نشینند. این سفر تنها دور پس از آن انجام می‌شود که سنای آمریکا روز پنجشنبه با انتصاب او در مقام وزیر خارجه ایالات متحده موافقت کرد. پمپئو از مخالفان توافق هسته‎ای با ایران است و اخیراً گفته بود واشنگتن در شرایط کنونی احتمالاً در برجام نخواهد ماند. او پیش از این ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت.

#احمدی‌نژاد در غیاب حسن #روحانی و #آملی_لاریجانی در اولین جلسه #مجمع_تشخیص_مصلحت نظام در مکان جدید به ریاست هاشمی شاهرودی شرکت کرد

محمود #احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران در نشست شنبه هشتم اردیبهشت در #مجمع_تشخیص_مصلحت نظام در حالی شرکت کرد که حسن #روحانی، رئیس‌جمهوری و صادق #آملی_لاریجانی، رئیس قوه قضائیه غایب بودند. این نخستین جلسه پس از انتقال نشست‌های مجمع به مکان جدیدش، ساختمان مجلس سنا بود. احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر با نوشتن نامه‌های اعتراضی به علی خامنه‌ای، رهبر ایران و انتقادهای شدید از صادق آملی لاریجانی و اعتراض به بازداشت یاران نزدیکش هدف انتقاد محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان بوده. او اما در اوج اختلاف‌ها خواهان حکمیت محمود هاشمی #شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص شده بود. «دولت بهار»، سایت حامیان او نیز خبر را چنین منتشر کرد: «حضور دکتر احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله شاهرودی»

#گردوغبار شدید در #ایلام؛ پروازها لغو و مدارس تمام مقاطع در سه شهرستان استان تعطیل شد

#گردوغبار شدید وضعیت هوا را شنبه هشتم اردیبهشت در #ایلام بحرانی کرد. پروازهای صبح از ایلام لغو شد و مهدکودک‌ها و مدارس تمام مقاطع در شهرستان‌های ایلام، #ایوان و چرداول تعطیل شد. به گزارش «ایسنا»، میزان گردوغبار در شهر ایلام به چهار برابر حد مجاز و در #چرداول به پنج برابر حد مجاز رسیده است.

نخستین جلسه محاکمه ۸ متهم به همکاری با #داعش در حمله به تهران به صورت علنی آغاز شد

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۸ متهم به همکاری با مهاجمان عضو گروه «دولت اسلامی» (#داعش) در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مقبره روح‌الله خمینی در تهران در حال برگزاری است. این متهمان در بازه زمانی بین ۱۷ خرداد ۹۶ تا سوم تیر ۹۶ بازداشت شده‌اند و به خرید، حمل و نگهداری سلاح‌های جنگی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین متهم هستند. جلسه دادگاه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و با حضور وکلای مدافع متهمان و خانواده قربانیان حمله تروریستی به تهران برگزار می‌شود. حملات همزمان اعضای داعش به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی صبح چهارشنبه ۱۷ خرداد گذشته به دست دو گروه مسلح انجام شد. در این حملات ۱۸ تن از محافظان، کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند. این حملات پس از چند ساعت درگیری مسلحانه با کشته شدن همه مهاجمان پایان یافت. آن زمان اعلام شد که یک زن همراه مهاجمان به آرامگاه خمینی زنده بازداشت شده است. این خبر در صورت انتشار اطلاعات بیشتر تکمیل خواهد شد.

#محمدجواد_ظریف برای دیدار با وزرای خارجه #روسیه و #ترکیه و رایزنی بر سر سوریه عازم مسکو شد

#محمدجواد_ظریف صبح شنبه هشتم اردیبهشت برای شرکت در دور دیگری از نشست وزیران خارجه سه کشور ترکیه و روسیه و ایران، موسوم به کشورهای «ضامن صلح سوریه» به مسکو پرواز کرد. دور پیشین گفت‌و‌گوهای وزرای این سه کشور ۱۶ مارس / ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ در #آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد. این کشورها برای پایان‌دادن به جنگ هفت ساله سوریه #مناطق_کاهش_تنش معین کرده‌اند اما هر سه کماکان در حال مداخله نظامی در سوریه‌اند: ترکیه در شمال سوریه #عفرین را در اشغال خود دارد و روسیه و ایران کماکان در حال پشتیبانی از اسد در حمله به مخالفان مسلح هستند.

آیا اسفندیار رحیم #مشایی را در زندان وادار به اعتراف کرده‌اند؟ احمدی‌نژاد نگران پرونده‌سازی علیه اوست

محمود #احمدی‌نژاد در سایت "دولت بهار" نوشته مختصری را درباره اسفندیار رحیم #مشایی منتشر کرده که انگیزه آن روشن نیست. آیا اسفندیار رحیم مشایی را در زندان وادار به اعتراف کرده‌اند؟ در نوشته احمدی‌نژاد آمده در مورد پرونده‌سازی علیه مشایی آمده است: «اینک رسانه های وابسته به همان نهادهای امنیتی، با دروغ پردازی و داستان سرایی ناجوانمردانه، تلاش مذبوحانه دارند تا چهره مظلوم، بی گناه و پاک این مرد بزرگ (مشایی) را تخریب و طبق معمول پرونده سازی نمایند. آیا مقامات قضایی قادر به صیانت از حقوق مردم در برابر اصحاب قدرت نیستند؟» در پایان نوشته احمدی‌نژاد آمده است: «برادرم! یاری خداوند و صبح نزدیک است...»

پرواز مستقیم میان تهران و #اربیل از سر گرفته شد

شش ماه پیش به دنبال #همه‌پرسی_استقلال_کردستان_عراق، دولت عراق مانع فعالیت بین‌المللی فرودگاه #اربیل شد. اکنون این فرودگاه اجازه فعالیت به شکل سابق را گرفته و از جمله هوایی خط تهران−اربیل از نو برقرار شده است. خبرگزاری ایرنا از قول #عبدالله_صالح، مدیرکل دفتر روابط منطقه کردستان عراق، نوشته است: «امروز پروازهای #ماهان به مقصد تهران و اربیل ازسرگرفته شد، این اتفاق مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفت چرا که تعداد زیادی از مردم کردستان عراق برای سفر، درمان و دید و بازدید با اقوام و خویشان خود نیاز به سفر به ایران دارند.»