نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر امور خارجه #ترکیه برای مذاکره بر سر مبادلات تجاری، امنیت مرزها و منابع آبی به #عراق سفر کرد

وزیر امور خارجه #ترکیه به #عراق سفر کرده تا درباره مبادلات تجاری، امنیت مرزها، و منابع آبی با این کشور مذاکره کند. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، سفر دو روزه مولود چاووش‌اغلو که روز یکشنبه ۲۸ آوریل / ۸ اردیبهشت آغاز شد شامل دیدار از اقلیم خودمختار کردستان و شهر نفت‌خیز بصره نیز می‌شود. پس از پایان دوره معافیت از #تحریم_نفتی_ایران، ترکیه درصدد است که منابع نفت خود را تضمین کند. عراق یکی از تامین‌کنندگان اصلی نفت خام مورد نیاز ترکیه است. چاووش‌اغلو روز یکشنبه در بغداد با همتای عراقی خود محمد الحکیم دیدار کرده است. او گفت که ترکیه نماینده‌ای خاص را برای مذاکره بر سر منابع آبی به عراق خواهد فرستاد. زمستان پربارش سال گذشته موجب پر شدن منابع آب و جاری شدن سیل در هر دو کشور شد. الحکیم نیز گفته است که عراق از تبادل تجاری با ترکیه استقبال می‌کند و از شرکت‌های ترکیه خواست در عراق سرمایه‌گذاری کنند.

#پاپ خواستار تخلیه #پناهجویان از اردوگاه‌های #لیبی شد

پاپ فرانسیس خواستار تخلیه هر چه سریعتر زنان، کودکان، و مهاجران بیمار محبوس در اردوگاه‌های لیبی شد. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس»، پاپ در مراسم مذهبی روز یکشنبه ۲۸ آوریل / ۸ اردیبهشت گفت که مهاجران گرفتار شده در لیبی باید از طریق ایجاد یک راهروی انسانی تخلیه شوند، زیرا وضعیت پناهجویان «خیلی جدی» است و «به خاطر نزاع‌های ادامه‌دار این وضعیت خطرناک‌تر هم می‌شود.» با پیشروی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به سمت طرابلس، پایتخت دولت تحت حمایت سازمان ملل، تا کنون دهها نفر در درگیری‌های حومه این شهر کشته و زخمی شده اند. اخیرا ویدئوها و تصویرهایی از یک اردوگاه در نزدیکی طرابلس منتشر شده که پناهجویان هراسیده را در حال پنهان کردن خود از تیررس شبه‌نظامیان نشان می‌دهد. پزشکان بدون مرز دو روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده که فرصت برای تخلیه آنها رو به اتمام است. این مهاجران به امید رسیدن به اروپا قصد عبور از دریای مدیترانه را دارند، اما از سوی قایق‌های گشت مرزی دستگیری شده و به لیبی عودت داده می‌شوند. پاپ پیشتر نیز به وضعیت نابه‌سامان مهاجران در مراکز نگهداری پناهجویان در لیبی اشاره کرده بود.

#آتش‌سوزی در یک واحد تولیدی در #اراک ۱۶ مصدوم برجا گذاشت

آتش سوزی در واحد تولیدی چرم مصنوعی شهرک صنعتی «آیبک آباد» اراک، ۱۶ مصدم برجا گذاشت. به گزارش خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی (ایرنا) رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی گفت: این حادثه صبح یکشنبه هشتم اردیبهشت رخ داد و بر اثر آن ۱۶ تن دچار « تنگی نفس و سوزش چشم» شدند. به گفته پریا بهرامی، تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند. احمد شفیعی مدیر روابط‌عمومی این شهرک صنعتی، «نشت روغن از کوره با درجه حرارت بالا» را علت این حادثه اعلام کرد و گفت که حادثه آتش‌سوزی باعث از بین رفتن یک خط تولید از چهار خط تولید این واحد شد. هیچ یک از مقام‌های مسئول نام شرکت تولیدی که حادثه در آن رخ داد را فاش نکردند.

حکم #اعدام دو متهم به #فساد_اقتصادی در #شیراز نقض شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم دیوان عالی ایران حکم اعدام داریوش ابراهیمان و یونس بهاءالدینی که در دادگاه شیراز به «افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و اعدام محکوم شده بودند را نقض کرد. این دو متهم در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان فارس به ۱۵۴ میلیارد تومان «اخلال باندی و سازمان یافته در شبکه بانکی کشور» متهم شده بودند. حال اما دیوان عالی ایران «به خاطر نقص تحقیقات، حکم اعدام را نقض و پرونده را به شعبه صادر کننده حکم بازگردانده است». قوه قضاییه ایران تابستان سال گذشته پس از افشاء فهرست دریافت کنندگان ارز به نرخ مرجع برای واردات کالا، شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به «مفاسد اقتصادی» تشکیل داد. بازنگری و تجدیدنظر در رای صادر شده از سوی این مراجع قضایی به موافقت رهبر جمهوری اسلامی نیاز دارد.

میانگین قیمت یک مترمربع #مسکن در تهران از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عبور کرد

میانگین قیمت مسکن در تهران در مقایسه با فروردین ۱۳۹۷ رشد ۱۰۴ درصدی داشته است. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران در فروردین امسال به ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۰۰ رسید. میانگین قیمت در فروردین سال گذشته ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان اعلام شده بود. افزایش قیمت مسکن با کاهش آمار خرید و فروش همراه شده است. به گونه‌ای که در فروردین ۵ هزار و ۳۳۵ فقره مبایعه نامه به امضا رسیده و بر این اساس، تعداد معاملات مسکن در فروردین امسال نسبت به سال گذشته، کاهش ۳۴ درصدی داشته است. دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی منطقه یک تهران را با قیمت ۲۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان برای یک مترمربع گرانترین منطقه اعلام کرده است. میانگین قیمت در منطقه سه تهران هم ۲۰ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان گزارش شده است. منطقه ۱۸ تهران هم با میانگین۴ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای هر متر مربع ارزان‌ترین منطقه است. پس از آن نیز منطقه ۲۰ با قیمت ۴ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای یک مترمربع قرار دارد. افزایش قیمت مسکن و به تبع آن نرخ اجاره بهاء در یکسال گذشته کوچ اجباری از تهران و تقاضا برای واحدهای مسکونی کوچک‌تر در مناطق ارزان‌تر را افزایش داده است.

شماری از #مرغداران در اعتراض به نرخ مصوب مقابل ساختمان وزارت جهاد‌کشاورزی #تجمع کردند

جمعی از مرغداران ایران یکشنبه هشتم اردیبهشت از سراسر کشور به تهران آمدند و با تجمع مقابل ساختمان وزارت جهادکشاورزی به قیمت‌گذاری مرغ اعتراض کردند. معترضان که طی روزهای گذشته در چند شهر مقابل ساختمان نهادهای دولتی تجمع کرده بودند، با شعار «وزیر بی‌کفایت، استعفاء استعفاء» خواستار کناره‌گیری محمود حجتی از مقام خود شدند. آنها همچنین مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تجمع کردند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «عامل فقر مرغدار، حجتی جیره‌خوار». وزارت جهادکشاورزی ایران در یک مصوبه قیمت مرغ در بازار مصرف را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است. مرغداران قیمت مصوب مرغ در حالیکه قیمت نهاده‌های دامی کاهش نیافته را «زیان‌آور» می‌دانند. به گفته آنها افزایش قیمت سویا و دانه ذرت طی یکسال گذشته، باعث افزایش هزینه و قیمت تمام شده مرغ شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها یک کیلوگرم مرغ تازه در بازار ایران به رغم اعلام نرخ مصوب، ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

جواد ظریف خروج ایران از #پیمان_منع_گسترش_سلاح‌های_هسته‌ای را ممکن دانست

وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک سفر کرده بود، در پایان این سفر از احتمال خروج ایران از پیمان منع گسترس سلاح‌های هسته‌ای (NPT#) خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی، محمد جواد ظریف گفته است که عبور از این پیمان یکی از «انتخاب‌های متعدد» جمهوری اسلامی بعد از افزایش فشارهای تحریم‌های آمریکا است. این سخنان چند روز پس از آن بیان می‌شود که ایالات متحده تصمیم گرفت در خصوص تحریم‌های ایران، معافیت برخی کشورهای واردکننده نفت از ایران را تمدید نکند. صدا و سیما از ظریف نقل قول کرده که «انتخاب‌های جمهوری اسلامی متعدد است، مقامات کشور در حال بررسی آن هستند، حسب اینکه چگونه اقدام شود انتخاب‌های متعددی است و آنچه مطرح کردید، یعنی خروج از NPT یکی از آنهاست.» در روزهای اخیر اظهارنظرهای محمدجواد ظریف درباره آمریکا خبرساز شده است. او که در نیویورک به سر می‌برد، روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸ از «داشتن اختیار» برای تبادل زندانیان آمریکایی و دو تابعیتی در ایران با آمریکا خبر داد. او همچنین در جایی دیگر هشدار داد که ممکن است جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ نگذارد وعده او برای پیشگیری از دخالت بزرگ دیگری در خاورمیانه محقق شود. ظریف در طول مدت سفر خود با رسانه‌های مختلف از جمله شبکه خبری فاکس‌نیوز، شبکه سی‌بی‌اس، و خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز مصاحبه‌هایی کرده است.

وزیر کشور: برای کسانی که «اقدام به ناهنجاری می‌کنند»، پیامک ارسال می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی یکشنبه هشتم اردیبهشت ارسال پیامک و احضار زنان به مراجع امنیتی و قضایی را تائید کرد و گفت که این افراد در جامعه «اقدام به ناهنجاری می‌کنند». او گفت که به این افراد «یا به صورت پیامک تذکر داده و یا برای آنها نامه ارسال می‌شود». رحمانی فضلی در ادامه گفت که در صورتی که «موارد تخلف» به بیش از سه مورد برسد، فرد احضار می‌شود. به گفته وزیر کشور این شیوه جایگزین «برخورد علنی» ماموران پلیس شده و «وقتی این موضوع به دو یا سه مورد برسد»، فرد باید تعهد بدهد. هفته گذشته شمار زیادی از زنان در ایران پیامک مراجعه به مراجع پلیس را دریافت کرده بودند. در پیامک ارسال شده برای این افراد، عدم رعایت پوشش اسلامی و یا حجاب دلیل احضار اعلام شده بود.