ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی #خامنه‌ای، رهبر #جمهوری_اسلامی در جمع گروهی از #دانشجویان دستچین شده: #انقلاب تمامی ندارد، تا تحقق #تمدن_اسلامی #تبعیض هم باقی‌ست و کسانی که به آینده نومیدند، نگاهشان را تصحیح کنند

گروهی از دانشجویان دست‌چین شده مانند هر سال به مناسبت ماه رمضان با علی خامنه‌ای دیدار کردند. بخشی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حضور این دانشجویان به مفهوم «انقلاب» اختصاص داشت و اینکه آرمان‌های انقلاب از جمله رفع تبعیض کی تحقق پیدا می‌کند. علی خامنه‌ای اعلام کرد که از مشکلات ایران به خوبی آگاه است، فاصله بین «تجربه و آرزو» را «می‌بیند و لمس می‌کند» و با این حال اعتقاد دارد که «انقلاب» تمامی ندارد، بلکه دارای مراحلی‌ست و در مرحله آخر است که با تحقق یافتن تمدن اسلامی، بخشی از آرمان‌ها هم تحقق می‌یابند: آزادی اندیشه و عمل در «چهارچوب» مورد نظر ولی فقیه و استقرار عدالت و نفی تبعیض. تا آن موقع باید با تبعیض‌ها ساخت و ناامید نشد. آن‌ها هم که ناامید شده‌اند، باید «نگاهشان را تصحیح کنند.»

صادر شدن ۶۷ فقره حکم محکومیت برای #دراویش_گنابادی به دنبال ماجرای #گلستان_هفتم پاسداران

#دادستان_تهران از صادر شدن ۶۷ حکم محکومیت برای #دراویش_گنابادی خبر داده است. به گفته #عباس_جعفری_دولت‌آبادی تا هفته گذشته ۶۷ حکم در مورد «متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران» صادر شده که عمده آنها #حبس و مجازات تکمیلی هستند. جعفری دولت‌آبادی همچنین گفته است در مورد متهمان اعتراض‌های سراسری دی ‌ماه ۱۲۶ کیفرخواست صادر شده که قریب ۵۰ درصد آن منجر به صدور حکم شده است. در تاریخ ۳۰ بهمن و اول اسفند ۹۶، نیروهای انتظامی و لباس شخصی‌ در حمله‌هایی هماهنگ به درویشانی که در اعتراض به بازداشت یک درویش در مقابل کلانتری ۱۰۲ خیابان پاسداران گرد آمده بودند، پس از ضرب و جرح آنها، استفاده از اسلحه‌ی گرم، ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور، صدها درویش مرد و دست‌کم ۶۰ درویش زن را دستگیر کردند. بیش از ۴۰۰ مرد هنوز در زندان بزرگ تهران در فشافویه و ۱۱ زن در زندان شهر ری در قرچک به سر ‌می‌برند. درباره جزییات احکام صادر شده برای درویشان گنابادی اما تا به حال خبر محکومیت #مجید_مرادی به هفت سال حبس و ۷۵ ضربه #شلاق منتشر شده است. #بهنود_رستمی، تحصیلکرده‌ حسابداری نیز به هفت سال حبس تعزیری، #احمد_براکوهی به هفت سال حبس تعزیری و تبعید به سیستان و بلوچستان و #حمید_عشایری به دو سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. #محمد_ثلاث، دیگر درویش گنابادی هم به اتهام زیرگرفتن مأموران امنیتی با اتوبوس به #اعدام محکوم شده. او اتهام #قتل_عمد را رد کرده و فعالان و گروه‌های حامی #حقوق_بشر خواهان #لغو_مجازات_اعدام او هستند.

اعتصاب غذای #نزار_زکا، #زندانی_لبنانی محبوس در #زندان_اوین

#نزار_زکا، شهروند لبنانی محبوس در #زندان_اوین در اعتراض به شرایط خود در #زندان دست به #اعتصاب_غذا زده. این #زندانی_سیاسی به تازگی به بند دو الف #سپاه منتقل شده است. خبرها درباره اعتصاب غذای این کارشناس فناوری اینترنت در رسانه‌های خارجی منتشر شده. این در حالی است که روز جمعه چهارم خرداد، کمپین #حقوق_بشر #ایران از قول جیسون پابلت، وکیل آمریکایی او نوشت زکا از بند هفت زندان اوین به بند دو الف سپاه منتقل شده است. او همچنین گفت موکلش از روز ۲۵ اردیبهشت بار دیگر به دلیل امتناع مسئولان زندان از رسیدگی به وضعیت سلامت او و انتقالش به بیمارستان، اعتصاب غذا کرده است. جیسون پابلت در این گفت‌و‌گو خبر داده که روز یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت مامورانی وارد بند هفت زندان اوین شده‌اند و در حالی که فیلم‌برداری می‌کرده‌اند، بند و وسایل همه زندانیان را تفتیش کرده‌اند و سپس نزار زکا را با خود به بند دو الف سپاه برده‌اند. آنها هیچ توضیحی درباره دلیل این کار نداده‌اند. او گفته است که هنوز خبری از وضعیت تازه موکلش ندارد. نزار زکا که برای شرکت در «همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» در سال ۹۴ به ایران سفر کرده بود ۲۷ شهریور همین سال در فرودگاه بازداشت شد. او که پیش از بازداشت در تهران مقیم آمریکا بود، به اتهام «جاسوسی برای دولت متخاصم ایالات متحده» با حکم قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۴.۵ میلیون دلاری محکوم شد. دادگاه تجدید‌نظر در اوایل مرداد ماه سال ۹۶ این حکم را تایید کرد. وکیل نزار زکا اما گفته است که او به «سرطان روده» مبتلاست و «مسئولان زندان اوین در غذایش مواد مخدر می‌ریزند تا او در حالت خواب و بی‌حالی باشد.»

یک نماینده #مجلس: از موضوع #دوتابعیتی‌ها استفاده ابزاری می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی #مجلس درباره مسائل و موضوعاتی که درباره #دوتابعیتی‌ها در #ایران مطرح می‌شود گفت: «افرادی سعی می‌کنند با استفاده از موضوع دوتابعیتی‌ها به #دولت و تیم دیپلماسی یا وزیر خارجه ضربه بزنند.» #علیرضا_رحیمی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «در موارد متعدد شاهد بودیم اگر حتی گاهی ادعاها دلالت بر صداقت هم داشته باشند، اما به این علت که بارها از این موضوعات استفاده ابزاری برای ضربه به دولت شده است مردم آنها را باور نخواهند کرد.» رحیمی تاکید کرد که برخی افراد قصد دارند با استفاده از این موضوع از دولت انتقاد کنند: «موضوع دوتابعیتی‌ها، #جاسوسی و #نفوذ موضوعات مهمی هستند اما اینکه از آنها استفاده ابزاری شود یا سلیقه‌ای به کار گرفته شوند و صرفا برای ضربه به جریانی خاص باشند، اوج غفلت و بی‌انصافی است.» این نماینده مجلس از افرادی که نگاه ملی دارند و منافع ملی برای‌شان اهمیت دارد خواست کمی به خود بیایند و به این نتیجه برسند که نباید با اعتماد مردم بازی کرد.

رئیس پیشین قوه قضائیه #پاکستان نخست‌وزیر دولت انتقالی این کشور شد

در #پاکستان #شاهد_خاقان_عباسی نخست‌وزیر، ناصر مُلک، رئیس پیشین قوه قضائیه این کشور را به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی پاکستان معرفی کرد. این معرفی با توافق با خورشید شاه، رهبر مخالفان دولت انجام شد. عباسی در یک نشست خبری مشترک با #خورشید_شاه گفت کسی در پاکستان با شخصیتی همچون ناصر مُلک نمی‌تواند مخالفت کند. کمیسیون انتخابات پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که انتخابات آینده در این کشور، ۲۵ ژوئیه / ۳ مردادماه سال جاری برگزار می‌شود. دوران پنج ساله دولت کنونی پاکستان تا پایان ماه مه جاری، به پایان می‌رسد و دولت موقت انتقالی تا انتخابات مسئولیت امور کشور را برعهده می‌گیرد. ناصر مُلک پیشین از این مسئول کمیسیون انتخابات پاکستان نیز بود.

آزادی موقت دو شهروند #بهایی ساکن کاشان به قید #وثیقه

دو شهروند بهایی ساکن #کاشان به قید #وثیقه از #زندان آزاد شدند. امرالله منوچهری و ضیاءالله الهیان که از ۱۴ تیر ماه سال گذشته در بازداشت بودند، با تودیع وثیقه و به صورت موقت تا زمان پایان دادرسی آزاد شده‌اند. خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان #حقوق_بشر در #ایران با اعلام این خبر نوشته است که پدر همسر آقای الهیان در خرداد ماه سال ۱۳۶۰ به همراه شش نفر دیگر در همدان و زیر فشار #شکنجه کشته شده‌اند. به دنبال روی کار آمدن حکومت #جمهوری_اسلامی در ایران شهروندان بهایی از آزادی‌ عقیده و مذهب محروم شده‌اند. این محرومیت بر اساس به رسمیت شناخته نشدن #آیین_بهایی در #قانون_اساسی و به صورت سیستماتیک اعمال می‌شود و این در حالی است که بر اساس ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که ایران به آنها پیوسته است، هر فرد باید از حق آزادی دین و تغییر دین و همچنین آزادی اظهار آن به شکل فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد. به گزارش منابع غیررسمی در ایران بیش از ۳۰۰ هزار بهایی زندگی می‌کنند اما قانون اساسی جمهوری اسلامی تنها اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌گری را به رسمیت شناخته است.

محمد حسین #مقیمی، استاندار #تهران: هر ماه در #تهران دست‌کم ۱۰۰ کودک در بدو تولد از اوراق شناسایی محروم می‌مانند

نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده برای ساماندهی کودکان فاقد اوراق شناسایی در بدو تولد برگزار شد. محمدحسین مقیمی استاندار تهران و فریبا نظری‌پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در این جلسه حضور دارند. در ابتدای این جلسه محمدحسین مقیمی استاندار تهران با اشاره به اینکه کمیته‌ای در استان تهران برای پیگیری و نظارت بر امور کودکانی که بی‌هویت هستند تشکیل شده، گفته است که هر ماه تنها در زایشگاه‌های تهران ۱۰۰ کودک بدون هویت متولد می‌شوند. اکثر این کودکان به اتباع خارجی تعلق دارند. پدر یا مادر اگر شناسنامه نداشته باشند، نوزاد آن‌ها هم بدون شناسنامه و کارت ملی می‌ماند.

۱۰ #کارگر #هپکو اراک به‌اتهام «اخلال در نظم جامعه» به دادگاه احضار شدند

به گزارش ایلنا حداقل ۱۰ تن از #کارگران #هپکو _اراک توسط مراجع قضایی احضار شده‌اند. نام این کارگران تا به حال اعلام نشده اما یک مقام قضایی در اراک احضار کارگران را تائید کرده و گفته است: «کارگران هپکو به دلیل بستن خطوط راه‌آهن مرتکب جرم شده‌اند. بستن خطوط راه‌آهن از خطوط قرمز ما است». به گفته این مقام قضایی که نامش فاش نشده، پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد. یکی از کارگران هم گفته است: کارگران معترض به شعبه دوم دادستانی اراک احضار و به «اخلال در نظم جامعه» و «شرکت در تجمعات غیرقانونی» متهم شده‌اند. کارگران هپکو پس از آنکه وعده مقام‌های دولتی و مدیرعامل کارخانه مبنی بر پرداخت معوقات مزدی‌شان تحقق نیافت، روزهای پایانی اردیبهشت اقدام به بستن مسیر راه‌آهن شمال به جنوب کردند. این کارگران پیش از این نیز سه روز متوالی مقابل ساختمان شرکت و مسیر راه آهن شمال به جنوب تجمع کردند. در پی اعتراض کارگران این شرکت به صورت موقت به دولت بازگردانده شده است.