ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۸۰ هکتار از #جنگل‌های_پاوه سوخت

بنا به گزارش رسانه‌های ایران، ۳۸۰ هکتار از جنگل‌های پاوه در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه، ششم تا هشتم خرداد در آتش‌ سوختند. یک نیروی سپاه پاسداران نیز که برای اطفای حریق رفته بود، جانش را از دست داد. به گفته علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، آتش ابتدا سه‌شنبه آغاز اما مهار شد و سپس چهارشنبه آتش‌سوزی گسترده‌تری از جنگل‌های باینگان و اطراف پاسگاه نظامی مره خیل آغاز شد که تا حوالی صبح پنجشنبه ادامه داشت. هنوز میزان خسارت دقیق این آتش‌سوزی مشخص نیست. همزمان آتش‌ در روزهای اخیر در حال از بین بردن جنگل‌های گچساران است و امدادگران خواستار ارسال بالگرد برای اطفای حریق شده اند.

سخنگوی #سازمان_انرژی_اتمی ایران لغو #معافیت‌های_هسته‌ای برجامی از سوی آمریکا را «سروصدای رسانه‌ای» خواند

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به لغو معافیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا گفت: «تلاش مذبوحانه‌ای است که آمریکا برای انحراف افکار عمومی داخلی و جهان از شکست‌های پی‌درپی خود در برابر ایران انجام می‌دهد. (...) آمریکا تمایل دارد که اقداماتش در راستای فشار بر ایران تأثیر بگذارد اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد، این اقدامات فقط سروصدای رسانه‌ای است نه چیزی بیشتر.» کمالوندی مدعی شد که لغو معافیت‌های هسته‌ای در عمل هیچ تأثیری بر روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران ندارد. با این حال او روند کار در بازطراحی راکتور اراک را به دلیل «مشکلات در اجرای برجام و اعمال تحریم‌ها»، آهسته توصیف کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه ۸ خرداد اعلام کرد که ایالات متحده معافیت‌های هسته‌ای ایران ذیل برجام را دیگر تمدید نمی‌کند. افزون بر این مجید آقایی و امجد سازگار، دو فرد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران نیز تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند. واشنگتن‌پست پیش از این نوشته بود دولت ترامپ معافیت‌های برنامه هسته‌ای ایران از همکاری‌های بین‌المللی برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی‌شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف‌شده و پسماند رآکتور هسته‌ای را تمدید نخواهد کرد. ایران تاکنون در پنج گام تعهدات خود در توافق هسته‌ای را متوقف کرده است.

#سازمان_جهانی_بهداشت برای رفع مشکل مالی خود بنیاد جدیدی تشکیل می‌دهد

سازمان جهانی بهداشت می‌خواهد وضع مالی خود را بهبود ببخشد. برای این منظور بنیاد جدیدی به نام «بنیاد سازمان جهانی بهداشت» تأسیس شد تا این سازمان بتواند از افراد، شرکت‌ها یا مؤسسات خصوصی بودجه به‌دست آورد. ریاست این بنیاد که از نظر حقوقی مستقل از سازمان جهانی بهداشت است، به‌عهده توماس تسلتنر، مدیر سابق دفتر بهداشت عمومی فدرال سوئیس است. تدروس آدانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در ژنو گفت برای مبارزه با همه‌گیری کرونا و سایر بحران‌های سلامتی باید به‌لحاظ اقتصادی موقعیت بهتری داشت. سازمان جهانی بهداشت از نظر مالی در بحران است زیرا بزرگترین عضو آن آمریکا سهم خود در تأمین بودجه این سازمان را متوقف کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با ویروس کووید۱۹ اشتباه‌های اساسی مرتکب شده است. آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار، معادل تقریباً ۱۵ درصد بودجه این سازمان را تأمین کرده است. حدود ۸۰ درصد از مشارکت‌های بودجه‌ای سازمان جهانی بهداشت داوطلبانه و عموماً مربوط به پروژه‌های آن است. تدروس آدانوم گبریسوس گفت ایده‌ی ایجاد یک بنیاد جدید بیش از دو سال پیش از سوی یکی از کارمندانش مطرح شده است.

با حکم #خامنه‌ای، #علی_لاریجانی عضو #مجمع_تشخیص_مصلحت نظام و مشاور او شد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با صدور حکمی علی لاریجانی، رئیس مجلس دهم را به‌عنوان «مشاور رهبری» و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد. خامنه‌ای دلیل صدور این حکم را «تجارب مفید» او «در دوران مدیریت در بخش‌های گوناگون به‌ویژه در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی» دانسته و اظهار امیدواری کرده است که مسئولیت‌های جدید لاریجانی در خدمت هدف‌های نظام باشد. علی لاریجانی پس از ۱۲ سال تکیه زدن بر کرسی ریاست، ظهر یکشنبه ۴ خرداد در نشستی با کارکنان مجلس دهم که در صحن پارلمان برگزار شد، از قوه مقننه خداحافظی کرد. آخرین جلسه علنی مجلس دهم، چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار شد. علی لاریجانی، شامگاه دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در یک برنامه زنده تلویزیونی گفته بود که در حکومت نمی‌توان یک بام و دو هوا بود، بنابراین ترجیح می‌دهد برای تدریس به دانشگاه برود.