ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف یک نوزاد رها شده دیگر در تهران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از کشف یک نوزاد رهاشده در مقابل شیرخوارگاه آمنه خبر داد. محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ایران خبر رها شدن نوزادی چندروزه در محدوده خیابان ونک در مقابل شیرخوارگاه آمنه را تاید کرد و گفت این نوزاد روز پنجشنبه رها شده است. بر اساس این گزارش یک شهروند با شنیدن صدای گریه‌های نوزاد او را پیدا می‌کند و پس از آن از طریق اورژانس این موضوع پیگیری می‌شود. به گفته اجتماعی سازمان بهزیستی کشور این نوزاد دختر بوده و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران تحت فرآیند درمانی قرار دارد. در روزهای اخیر خبر رها شدن چند نوزاد در نقاط مختلف کشور منتشر شده است. یکی از این نوزادان در سطل زباله‌ای در نازی‌آباد تهران پیدا شد. فقر و مشکلات اقتصادی در کنار ممنوعیت سقط جنین باعث می‌شود خانواده‌هایی که توان نگهداری از نوزادان خود را ندارند آنها را در خیابان رها کنند.

۴۳ درصد تالاب‌های ایران در معرض تبدیل شدن به منشأ گرد و غبار هستند

رئیس گروه منابع آب، پایش و آینده پژوهشی تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفته که در حال حاضر ۴۳ درصد از تالاب‌های کشور پتانسیل تبدیل شدن به منشأ گرد و غبار را دارند و این بدان معناست که اگر شرایط تالاب مطلوب نباشد و نیاز آبی آن تأمین نشود، می‌تواند به کانون جدید گرد و غبار در کشور تبدیل شود. صدیقه مدرس طباطبایی، عدم تامین نیاز آبی محیط زیستی تالاب‌ها و کاهش آب ورودی به تالاب‌ها از منابع آب حوضه تالاب، تصرفات و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی تالاب و حاشیه تالاب‌ها، ورود و گسترش گونه‌های غیر بومی مضر یا مهاجم، ورود انواع آلاینده‌های بیولوژیک، شیمیایی و فیزیکی ناشی از اراضی کشاورزی، شهرها، روستاها و صنایع و رسوبات ناشی از فرسایش خاک حوضه را از مشکلات تالاب‌های ایران اعلام کرد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی بزرگ مثل راه‌سازی، پتروشیمی، پالایشگاه، فرودگاه، خطوط انتقال انرژی در حوضه‌های تالابی بدون رعایت ملاحظات محیط زیستی، استفاده بی‌رویه و بیش از حد توان تجدیدپذیری تالاب مانند شکار و صید غیر مجاز و بی‌رویه و برداشت علوفه و سایر محصولات تالابی، تغییرات اقلیمی و نواقص و کمبودهای قانونی را از جمله چالش‌ها و تهدیدهای تالاب‌ها در ایران عنوان کرد. مدرس طباطبایی گفته تامین نشدن نیاز آبی محیط زیستی، اثرات تخریبی بلند مدتی بر تالاب‌ها دارد و افزایش شوری آب تالاب، کاهش ظرفیت زیستگاهی، کاهش شدید توان حمایت کنندگی تالاب‌ها از معیشت جوامع بهره‌بردار و بومی و خشک شدن تالاب از مهمترین اثرات تخریبی عدم تامین نیاز آبی آن‌هاست. به گفته مدرس طباطبایی، یکی از آثار تشدیدی تخریب تالاب‌ها، تبدیل شدن بخش‌های وسیعی از بستر آن‌ها به منشاء برداشت گرد و غبار و شدت بخشیدن به غلظت ریزگردها در اطراف تالاب است که در برخی موارد اثرات آن از مرزهای کشورها نیز عبور کرده است و بخش‌های وسیعی از کره زمین را در بر می‌گیرد. او گفته که از مجموع ۲۲۶ تالاب ذکر شده، بالغ بر ۴۲ تالاب کشور، منشاء گرد و غبار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به تالاب‌های هورالعظیم، شادگان، ارومیه، هامون، میقان، صالحیه، بختگان و ... اشاره کرد. 



سه محیط‌بان و همیار محیط زیست در فارس کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری «رکنا»، فرماندار شهرستان بوانات از توابع استان فارس، از کشته و زخمی شدن سه محیط‌بان و همیار محیط زیست در این شهرستان خبر داد. نام محیط بان محمد فرهمند»، از اهالی صفاشهر مرکز شهرستان بوانات و همیار محیط‌بان «رضا بهرام‌پور» اعلام شده است. همچنین یک همیار محیط زیست دیگر با نام «علی اسدی» در این حادثه مجروح و به بیمارستان صفاشهر منتقل شده است. «علی زمانی» فرماندار شهرستان بوانات گفته: «این واقعه حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شامگاه جمعه ۶ خردادماه روی داده است و پیکر این افراد در حال انتقال به مرکز شهرستان بوانات است.» فرماندار شهرستان بوانات گفته شکارچیان غیرمجاز توسط نیروهای انتظامی تحت تعقیب هستند و جزئیات بیشتر در این باره اعلام خواهد شد. درگیری میان محیط‌بانان و شکارچیان در ایران‌، در دهه گذشته بیش از ۲۰ کشته به جا گذاشته است. بر اساس قانون، محیط‌بان ابتدا باید اعلام «ایست» کند، سپس تیر هوایی شلیک کند و در صورت بی‌اثر بودن این اقدامات، حق تیراندازی به سمت کمر به پایین متخلف را دارد. بر همین اساس محیط‌بانان تنها زمانی می‌توانند از اسلحه خود به طور مستقیم استفاده کنند که مورد هجوم و در خطر مرگ قرار گرفته باشند و از تیراندازی مستقیم به سمت طرف مقابل منع شده‌اند. ایران برای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی خود کمبود محیط‌بان دارد و محیط‌بانان از تجهیزات کافی برخوردار نیستند.

سقوط هواپیمای آموزشی در قشم، سرنشینان نجات یافتند

محمد محمدحسینی، فرماندار قشم روز شنبه ۷ خرداد از سقوط یک هواپیمای آموزشی در آب‌های نزدیک روستای کووه‌ایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم خبر داد. او گفت که این هواپیما حوالی ظهر سقوط کرده است. فرماندار قشم همچنین خبر داد که سرنشینان این هواپیما را صیادان قشم نجات داده‌اند: «طبق اطلاعات اولیه دریافتی دو سرنشین هواپیما در سلامت کامل هستند و صیادان روستای کووه‌ایی به آن‌ها کمک کرده‌اند.» این هواپیمای آموزشی از بندرعباس به سمت جزیره قشم در حال پرواز بوده است. دلیل سقوط مشخص نشده است و فرماندار قشم هم اظهارنظر در مورد آن را به اعلام نتیجه کارشناسی موکول کرده است. همجنین اعلام نشده است که این هواپیمای آموزشی متعلق به نیروهای نظامی ایران بوده است یا خیر. هفته گذشته نیز یک هواپیمای اف‌۷ آموزشی نیروی هوایی ارتش نیز در اصفهان سقوط کرد و دو خلبان اصلی و کمکی آن کشته شدند. در اسفندماه نیز یک هواپیمای اف ۵ در مانور تمرینی در تبریز سقوط کرد.

دو حمله به پلیس ایران: تیراندازی در خیابان طالقانی تهران و کشته شدن سرگرد فراجا در ایرانشهر

رسانه‌‌های ایران گزارش دادند که دو نفر که گفته می‌شود از ماموران فراجا بودند، در خیابان طالقانی تهران مورد حمله یک فرد مسلح قرار گرفتند. طبق اعلام پلیس، «این حادثه مقابل کلانتری ۱۰۷ فلسطین و به دنبال تجمع تعدادی از افراد مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صورت گرفته و شخصی با سلاح کمری اقدام به تیراندازی به سمت مامورین و شهروندان کرده که دو مامور پلیس از ناحیه پا و صورت مجروح شدند.» گفته می‌شود که فرد مسلح توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحت بازجویی است. خبرگزاری دولتی «ایرنا» به نقل از رئیس پلیس تهران نوشته است فردی که جمعه ششم خردادماه در یکی از روستاهای شهرستان شهریار «چهار نفر را کشته و ۲ نفر را زخمی کرده»، امروز در خیابان طالقانی «شناسایی شد» و پس از آن «به سمت ماموران و شهروندان شلیک کرد.» حسین رحیمی افزوده است که ضارب امروز خیابان طالقانی، روز گذشته «در پی اختلافات ملکی که سال‌ها پیش بر سر آن اختلاف و دعوا داشته‌اند» اقدام به تیراندازی منجر به قتل در شهرستان شهریار می‌کند و بلافاصله از محل متواری می‌شود. همچنین شب گذشته خودروی شخصی سرگرد عباس راه‌انجام، از مأموران پلیس پیشگیری شهرستان دلگان که به‌همراه خانواده، در حال طی مسیر در محور ایرانشهر به دلگان بود هدف حمله قرار گرفت. گزارش شده که «اشرار مسلح» با سلاح کلاشنیکوف به‌سمت خودروی این مأمور پلیس شلیک کرده و از صحنه متواری شده‌اند.