ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه لبنان، سفیر ایالات متحده آمریکا را به خاطر انتقاد به #حزب‌الله_لبنان فراخواند

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس و به نقل از شبکه خبری دولتی لبنان، ناصیف حتی، وزیر خارجه این کشور یکشنبه ۲۸ ژوئن/۸ تیر دوروتی شیا، سفیر ایالات متحده آمریکا در این کشور را به خاطر سخنان اخیرش در انتقاد به حزب‌الله لبنان احضار کرده است. به نوشته رسانه‌های لبنان، ناصیف حتی که سفیر ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی لبنان متهم کرده، قرار است روز دوشنبه با شیا ملاقات کند و درباره نقض قوانین بین‌المللی و «تحریک مردم لبنان علیه یکدیگر به او تذکر دهد». شیا روز جمعه با تلویزیون سعودی «الحدث» مصاحبه کرد و گفت: واشنگتن «به‌شدت نگران» نقش حزب‌الله در دولت لبنان است. سفیر ایالات متحده حزب‌الله را به صرف منابع دولتی برای مقاصد خود و ممانعت از ایجاد اصلاحات اقتصادی ضروری متهم کرد. به‌دنبال این مصاحبه یک قاضی در لبنان روز شنبه رای به ممنوعیت مصاحبه با سفیر واشنگتن برای رسانه‌های لبنان داد. با این وجود چندین رسانه لبنانی اظهارات سفیر کاخ سفید را در واکنش به این حکم منتشر کردند که آن را «باعث تاسف» خوانده بود. او بدون افشای نام خاصی گفته که یکی از مقامات عالی‌رتبه دولت لبنان با او تماس گرفته و ضمن عذرخواهی به او وعده داده که دولت اقدامات لازم را برای لغو این حکم قضائی انجام خواهد داد. ایالات متحده حزب‌الله لبنان را که از اصلی‌ترین گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی به ‌شمار می‌رود در لیست گروه‌های تروریستی و تحت تحریم قرار داده است. تنش میان حزب‌الله لبنان و واشنگتن در حالی بالاگرفته که حزب‌الله و متحدانش اکثریت پارلمان را در اختیار دارند و از دولت کنونی که با بحران گسترده و روزافزون اقتصادی، بدهی‌های سنگین و اعتراضات خیابانی روبه‌روست، حمایت می‌کنند.

وزیر نفت ایران می‌گوید: بنزین صادر شده به ونزوئلا «خیراتی» نبود

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران یکشنبه هشتم تیر در مراسم چهلمین روز درگذشت کاظم پور‌اردبیلی، نماینده ایران در سازمان اوپک، گفت که صادرات بنزین به ونزوئلا خیراتی نبوده است. به گفته او این صادرات که در ماه میلادی گذشته انجام شد، «در قالب معامله تجاری بوده است». ایران ماه گذشته پنج نفتکش حاوی بنزین را روانه ونزوئلا کرد. هنوز در باره ارزش محموله صادر شده سخنی گفته نشده اما مقام‌های ایرانی می‌گویند که به ازای آن طلا دریافت کرده‌اند. ایران و ونزوئلا هر دو از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم هستند.

#عزت‌الله_ضرغامی ممکن است «احساس وظیفه» کند و نامزد انتخابات #ریاست_جمهوری۱۴۰۰ شود

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما یکشنبه هشتم تیر گفت که اگر احساس وظیفه کند در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهد شد. او که در حال حاضر عضو شورای عالی فضای مجازی است، در گفت‌وگو با رادیو تهران خود را «سرباز نظام» خواند که «اگر بگویند ریاست صدا و سیما را بر عهده بگیر می‌آید و اگر در مورد انتخابات ۱۴۰۰ هم احساس وظیفه کند کاندید خواهد شد». ضرغامی که طی سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را عهده‌دار بود، از فرماندهان سپاه پاسداران با درجه سرتیپ دومی است. اتحادیه اروپا و وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۱۳۹۱ او را به دلیل پخش «اعترافات ساختگی و دادگاه نمایشی» و نشر «اخبار نادرست» در فهرست تحریم‌ها قرار دادند. او در سال ۱۳۹۶ نیز یکی از گزینه‌های اصولگرایان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بود اما برای انتخابات نام‌نویسی نکرد.

سرپرست سازمان رفاه‌، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران می‌گوید وضعیت گرمخانه‌ها همچنان قرمز است و مشکل تامین بودجه دارند

سید مالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه‌، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران وضعیت در گرمخانه‌های تحت پوشش شهرداری که محل اسکان بی‌خانمان‌ها است را «هنوز قرمز» توصیف کرد و گفت: به دلیل افزایش رفت و آمد افراد ساکن این گرمخانه‌ها به بیرون ممکن است افراد بیشتری در معرض بیماری قرار بگیرند. او در عین حال وضعیت گرمخانه‌ها را «خوب» و «تحت کنترل» دانست اما نسبت به ادامه فعالیت این مکان‌ها ابراز نگرانی کرد. به گفته مالکی «تامین منابع مالی» چالش جدی گرمخانه‌ها است چرا که «منابع درآمدی شهرداری به شدت کاهش یافته است». او بدون ذکر نام از «سایر دستگاه‌ها» خواست به شهرداری برای «تامین منابع مالی» و «ارائه خدمات مناسب در گرمخانه‌ها» کمک کنند.