نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: یکی از بانک‌های کشور ۲۰۰۰میلیارد تومان #فرار_مالیاتی دارد

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۶ مرداد از فرار مالیاتی ۲هزار میلیارد تومانی یکی از بانک‌های کشور خبرداد. بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پارسایی بدون اعلام نام بانک متخلف گفت: «در جریان بررسی پرونده بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ استعلامی درباره بدهی بانک‌ها صورت گرفته بود که براساس گزارش دریافتی به کمیسیون یکی از بانک‌ها تا سال ۹۶، ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی قطعی داشته است».

انفجار در نزدیکی دفتر رقیب انتخاباتی اشرف غنی در #کابل دست‌کم ۶ نفر را زخمی کرد

یکشنبه ۶ مرداد/ ۲۸ ژوئیه در نخستین روز تبلیغات انتخاباتی در افغانستان یک خودروی بمب‌گذاری شده حوالی ساعت ۴:۴۰ دقیقه بعد از ظهر مقابل هتل اورانوس کابل منفجر شد. به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس این انفجار در نزدیکی دفتر جنبش «روند سبز افغانستان» رخ داد و پس از آن مردان مسلح وارد دفتر امرالله صالح، پایه‌گذار این جنبش شدند. امرالله صالح رقیب انتخاباتی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ سپتامبر محسوب می‌شود که پیشتر سمت ریاست امنیت ملی را برعهده داشته است. وزارت کشور افغانستان این انفجار را تایید کرده است. گزارش‌های اولیه از کشته شدن دست کم یک نفر و زخمی شدن ۶ نفر در این انفجار خبر داده‌اند. براساس گزارش اسوشیتدپرس، مشخص نیست امرالله صالح که به عنوان مخالف سرسخت طالبان و پاکستان شناخته می‌شود در میان زخمی‌ها بوده یا خیر. برخی از شاهدان گفته‌اند او از ساختمان خارج شده است. همزمان یک خبرگزاری داخلی (خبرگزاری طلوع) نیز از انفجار دیگری دردر حوزه چهارم امنیتی شهر کابل خبر داده است. تاکنون هیچ فرد یا گروهی گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

روحانی در ملاقات با وزیر خارجه #عمان: ایران و عمان مسئول اصلی تامین امنیت #تنگه_هرمز هستند

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران یکشنبه با یوسف بن‌علوی، وزیر امور خارجه عمان دیدار کرد. روحانی در این ملاقات ایران و عمان را مسئول اصلی تأمین امنیت در منطقه تنگه هرمز دانست و درباره قصد آمریکا و اروپا برای تشکیل ائتلاف‌های جداگانه به جهت حفظ امنیت کشتی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان گفت: «حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند، بلکه عامل اصلی تنش خواهد بود». به نوشته پایگاه خبری انتخاب، رئیس جمهوری ایران در مورد تنش‌های جاری در منطقه خلیج فارس گفت: «جمهوری اسلامی در هیچ دوره‌ای آغازگر تنش با دیگران نبوده و نخواهد بود واتفاقات ناخوشایند و تنش‌های امروز منطقه، ریشه در خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق برجام و تصورات واهی دولت این کشور دارد». به نوشته خبرگزاری الجزیره اما بن‌علوی از گفتگوی عمان با همه طرفین بین‌المللی برای برقراری ثبات در منطقه خبر داده است. روحانی همچنین درباره تنش میان جمهوری اسلامی و بریتانیا برسر توقیف متقابل نفتکش‌های دوکشور گفت: «اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق غیرقانونی بوده و هیچ سودی هم برای آنها نداشته و قطعاً متضرر خواهند شد»‌ و هشدار داد «جمهوری اسلامی ایران همچنان با قدرت در برابر تخلف و هرگونه تخطی از مقررات که امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به خطر بیندازد، خواهد ایستاد». بن‌علوی شنبه ۵ مرداد نیز پشت درهای بسته با وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. پیش از سفر بن‌علوی که در طی پنج هفته دو مرتبه به تهران سفر کرده است، منابع خبری از احتمال رایزنی و میانجیگیری او میان ایران و بریتانیا خبر داده بودند. سخنگوی هیئت دولت ایران، اما یکشنبه ششم مرداد میانجیگیری عمان میان تهران و لندن را رد کرد. سفیر ایران در عمان اما گفت: بن‌علوی با هدف «رایزنی برای آزادی نفتکش ایرانی» و «کاهش تنش‌ها» به تهران سفر کرده است.

وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید آزمایش سامانه موشک «پیکان ۳» در آلاسکا با موفقیت انجام شده است

وزارت دفاع اسرائیل یکشنبه ۲۸ ژوئیه/ ۶ مرداد اعلام کرد یک سامانه موشکی جدید به نام «پیکان ۳» را در آلاسکا آزمایش کرده است. وزارت دفاع اسرائیل این آزمایش را «موفقیت‌آمیز» توصیف کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم که به گزارش رسانه‌ها، این آزمایش را به صورت زنده تماشا کرد، گفت که این آزمایش موفقیت آمیز و عالی بوده ونشان می‌دهد اسرائیل قادر است با موشک‌های بالستیکی که از ایران یا هر جای دیگری شلیک ‌شود، مقابله کند. چندی پیش منابع آمریکایی از آزمایش موشک‌های بالستیک از سوی ایران خبر داده بودند. سامانه موشک پیکان سه با همکاری شرکت بوئینگ و اسرائیل تولید شده است.

مرد جوانی در #اهواز بر اثر #انفجار_مین دچار قطع عضو شد

انفجار یک مین در محدوده محافظت شده ارتش موجب قطع عضو یک مرد جوان در اهواز شد. طبق گزارش خبرگزاری کار (ایلنا) ستار میرزایی، مرد جوانی که شنبه ۵ مرداد برای جمع آوری ضایعات از سیم‌های خاردار محدوده محافظت شده ارتش روبروی کوی سیاحی هواز عبور کرده بود، به دلیل بی‌توجهی به علائم هشدار و ممنوعیت ورود به این محدوده پاکسازی‌نشده، با مین برخورد کرد و بر اثر انفجار مین از ناحیه مچ پا دچار قطعی عضو شد. او همچنین از ناحیه هر دو دست دچار جراحات سطحی شده است. براساس آمارها در طول هشت سال جنگ ایران و عراق بیش از ۲۰ میلیون مین توسط رژیم بعث عراق در خاک ایران کاشته شد که بخشی از آن‌ها هنوز در مناطق حفاظت شده و مین‌زارها به صورت خنثی‌نشده باقی مانده است. به گفته امیر احمدی، رئیس مرکز مین‌زدایی ایران حجم وسیعی از این میادین در پنج استان آلوده ایران (از جمله خوزستان) فاقد علائم هستند و یا به دلیل عوامل انسانی یا جوی از بین رفته‌اند.

#حامد_زمانی، خواننده وابسته به #سپاه_پاسداران به‌دنبال درگیری با ماموران #پلیس به دادسرا احضار شد

حامد زمانی، خواننده موسیقی پاپ به دلیل درگیری با ماموران گیت ورود و خروج فرودگاه مهرآباد، برای ارائه پاره‌ای از توضیحات به دادسرای ناحیه ۹ فرودگاه مهرآباد احضار و به صورت موقت بازداشت شده است. حامد زمانی ترانه «مرگ بر آمریکا» را در کارنامه خود دارد و به عنوان یکی از خواننده‌های «ارزشی و انقلابی» و تحت حمایت سپاه پاسداران و «اوج» (سازمان فرهنگی وابسته به سپاه) شناخته می‌شود. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس این درگیری روز پنج‌شنبه ۳ مرداد اتفاق افتاده است. خبر بازداشت حامد زمانی و درگیری او با ماموران نیروی انتظامی و همچنین حمل مواد مخدر توسط او اما شب گذشته (شنبه) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. انتشار این خبر با انتشار فیلمی همراه شد که گفته می‌شود توسط این خواننده ضبط شده و درگیری او با ماموران نیروی انتظامی را نشان می‌دهد. در همین حال حسین پیرعلی، مدیر برنامه حامد زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اتهام حمل مواد مخدر را رد کرد و گفت سندی برای اثبات این اتهام وجود ندارد. به گفته پیرعلی، زمانی اکنون آزاد است و وکیل او پرونده شکایت ناجا از او را پیگیری می‌کند. مدیر برنامه حامد زمانی بدون اشاره به مواردی که از این خواننده و همراهانش کشف و ضبط شده در مورد دلیل بازداشت زمانی گفت: «درگیری به وجود آمده به این دلیل رخ داد که یکی از دوستان ما مورد تفتیش قرار گرفت و حامد زمانی دلیل این اتفاق را جویا شد، بعد از آن کمی جر و بحث رخ داد که در انتها به درگیری انجامید. بحثی مطرح است که نیروهای ناجا اعلام کرده‌اند که حامد زمانی به آنها ناسزا گفته است». برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند چندتن از چهره‌های «ارزشی» پیشتر در وبلاگ‌های شخصی خود زمانی را توصیه به «سالم ماندن در عرصه‌ هنر و نیفتادن به ورطه‌های گناه و گمراهی» کرده بودند.

کواکبیان: در جلسه سران سه‌قوه تصمیماتی گرفته می‌شود که #مجلس از آن‌ها بی‌خبر است

مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۶ مرداد در صحن علنی مجلس گفت: در جلسه سران سه قوه تصمیماتی گرفته می‌شود که ما به عنوان خادم ملت در مجلس هیچ خبری از آن نداریم. براساس گزارش خبرگزاری کار (ایلنا) کواکبیان بی‌خبری مجلس را «خلاف قانون» خواند و در توضیح اظهاراتش گفت: «ما برای بودجه امسال گفتیم یک میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه نفت نگذاریم و گفته شد باید توانمندی بالا داشته باشیم اما الان می‌گویند از طریق فروش اوراق مالی و از طریق حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی برای بودجه پول برداشته شود. من مقتضیات این شرایط را قبول دارم ولی واقعیت این است که ما به عنوان مجلس که در راس امور است باید در جریان باشیم. سران سه قوه تصمیماتی می‌گیرند که من معتقدم جنبه قانونی آنها را باید حفظ کنند».

ماموران امنیتی #اسرین_درکاله، عضو #ندای_زنان_ایران را دستگیر کردند

ماموران امنیتی ایران صبح یکشنبه شش مرداد اسرین درکاله عضو «ندای زنان ایران» را بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل کردند. کاله چهارمین عضو این مجموعه است که طی ماه‌های گذشته بازداشت شده است. اکرم نصیریان و ناهید شقاقی دو عضو این مجموعه در اردیبهشت امسال دستگیر و به قید وثیقه آزاد شدند. در دور دوم بازداشت اعضای ندای زنان ایران، مریم محمدی ۱۷ تیر امسال بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و صبح ششم مرداد ماموران امنیتی اسرین درکاله را در محل سکونتش دستگیر کردند. درکاله خرداد امسال به دادسرای اوین احضار شده بود. او و همراهانش در ندای زنان ایران در حوزه حقوق زنان فعالیت می‌کنند.

سازمان #هواشناسی ایران: دمای هوا در همه‌ استان‌ها به بالاتر از «حد نرمال» رسید

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از شکستن رکورد دمای هوا در تابستان سال جاری خبر داد. ضیائیان یکشنبه ۶ مرداد در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد: «در تیرماه سال جاری دمای هوا در همه استان‌ها بدون استثنا بالاتر از حد نرمال بوده و در تعدادی از شهرها و ایستگاه‌های هواشناسی رکورد آمار سال‌های گذشته را زده است». ضیائیان بدون اشاره به دمای هوا در استان‌های جنوبی کشور که غالبا گرمترین استان‌های ایران محسوب می‌شوند، گفت: «در تیرماه سال جاری ایستگاه شهداد استان کرمان دمای ۵۳ درجه سلسیوس را ثبت کرد که با این دما عنوان گرم‌ترین شهر کشور را از آن خود کرد اما در مقابل پایین‌ترین دما در ایستگاه زواره استان اردبیل ثبت شده که در حد ۲.۹ درجه سلسیوس بوده است». به گفته او در تعدادی از شهرها از جمله در استان‌های تهران و خراسان رضوی با موج گرمایی (افزایش دما تا پنج درجه در پنج روز پی‌درپی) مواجه بوده‌اند و در برخی شهرها دمای شب به صورت کم‌سابقه افزایش پیدا کرده است. او درمورد گرم‌شدن شب‌ گفت: «در برخی شهرها، کمینه دما (حداقل دما در ۲۴ ساعت)، نسبت به متوسط بلندمدت افزایش قابل توجهی داشت. برای مثال در تهران در ۲۶ تیرماه امسال، دمای شب به ۳۳.۸ درجه سانتیگراد رسید که در ۶۹ سال اخیر کم‌سابقه بوده و آخرین بار در سال ۸۲ تهران دمای ۳۲ درجه را تجربه کرده است».

روابط عمومی شهرداری منطقه شش تهران صدور مجوز تخریب خانه #احمد_شاملو را تکذیب کرد

محمدحسین پناهی، مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه شش تهران یکشنبه ششم مرداد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: تا به حال مجوزی برای تخریب و نوسازی خانه احمد شاملو صادر نشده است. این خبرگزاری یک روز قبل به نقل از همسایگان خانه احمد شاملو از تخریب قریب‌الوقوع آن خبر داده بود. محسن شیخ‌الاسلام معاون میراث فرهنگی استان تهران نیز این موضوع را تائید کرده و گفته بود: شهرداری منطقه شش مجوز تخریب را صادر کرده است. پناهی اما گفت: شهرداری این منطقه به شهرداری تهران پیشنهاد داده راهکارهای مناسب توسط شهرداری و یا شورا برای حفظ این ملک ارائه شود. خانه احمد شاملو، نویسنده، مترجم و شاعر فقید ایرانی در خیابان نجات‌اللهی – ویلا سابق- قرار دارد و به گفته مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه شش تهران، سازمان آب مالک آن است.