ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خزانه‌داری آمریکا دو شبکه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را تحریم کرد

ایالات متحده چهارشنبه ۲۸ اوت / ششم شهریور تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا هدف تحریم‌های جدید را دو شبکه معرفی کرد که در تقویت برنامه هسته‌ای ایران و دورزدن تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور نقش داشته‌اند. به گفته خزانه‌داری امریکا، یکی از این شبکه‌ها شرکتی پوششی مستقر در هنگ‌کنگ با مدیریت شخصی به نام حامد دهقان برای دورزدن تحریم‌ها و تأمین قطعات تکنولوژیک آمریکایی برای افرادی مرتبط با دولت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. شبکه دیگر محصولاتی از جنس آلیاژهای آلومینیومی به دست آورده است که گروه عرضه‌کنندگان هسته‌ای، یک نهاد ناظر بر صادرات کالاهای قابل استفاده در ساخت تسلیحات هسته‌ای بر آنها کنترل دارد. این آلیاژها، به گفته خزانه‌داری آمریکا، برای شرکت‌هایی تهیه شده است که یا به وزارت دفاع ایران تعلق دارند یا تحت کنترل این وزارتخانه هستند. آمریکا افراد مرتبط با این دو شبکه را نیز تحریم کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مه ۲۰۱۸ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شد و تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را بازگرداند. از آن زمان به بعد تنش‌ها بین واشنگتن و تهران رو به افزایش رفت. ترامپ اما دوشنبه این هفته از آمادگی برای ملاقات با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش خبر داد.

۹ کارگر زغال‌سنگ کرمان در اثر واژگونی وانت حامل کارگران مصدوم شدند

۹ کارگر معادن زغال سنگ کرمان که برای رفت ‌و آمد به معدن کنار جاده سوار یک وانت پیکان شده بودند، در اثر واژگونی وانت مصدوم شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. به گفته‌ی محمد صابری، رییس اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان حادثه ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ششم شهریور و در کیلومتر ۴۰ محور راور کوهبنان روی داده که طی آن ۱۰ سرنشین وانت از جمله ۹ کارگر معدن مصدوم شده‌اند. او حال عمومی مصدومان را مساعد اعلام کرد. آمار حوادث کار در ایران به دلیل نبود شرایط ایمنی، کمبود تجهیزات و بی‌توجهی دولت و کارفرمایان بسیار بالاست. مرگ در اثر حوادث ناشی از کار دومین عامل مرگ و میر در ایران بعد از تصادفات است. و ایران به لحاظ رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رده ۱۰۲ را دارد.

نیروهای وفادار به منصور هادی کنترل فرودگاه #عدن را در دست گرفتند

به گفته یک مقام یمنی، نیروهای وفادار به دولت رسمی یمن کنترل فرودگاه بین‌المللی #عدن را چهارشنبه ۶ شهریور/ ۲۸ اوت از جدایی‌طلبان جنوب بازپس گرفتند. معمر الاریانی، وزیر اطلاعات دولت عبدربه منصور هادی در یک پست توئیتری اعلام کرد که ارتش یمن کنترل فرودگاه را در دست گرفته است. او در توئیت دیگری پیش از آن گفته بود که نیروهای دولت به‌رسمیت‌شناخته‌شده یمن محله‌های متعددی را در بندر عدن در دست گرفته اند. این نیروها توانسته بودند شنبه ۲۴ اوت/ دوم شهریور اردوگاه نظامی در شرق شهر عتق، مرکز استان نفت‌خیز شبوه را نیز از جدایی‌طلبان جنوب بازپس بگیرند. گروه شبه‌نظامی جدایی‌طلب (موسوم به نیروی برتر) بخشی از شورای انتقالی جنوب یمن است و تحت حمایت امارات متحده عربی قرار دارد. شورای انتقالی جنوب این ماه حمله‌ای را علیه نیروهای دولتی آغاز کرد و مناطق استراتژیک جنوب یمن، از جمله عدن و استان ابین را از کنترل دولت خارج کرد. بعد از سقوط دولت عبدالربه منصور هادی در صنعا به دست حوثی‌ها در اواخر سال ۲۰۱۴، محل استقرار این دولت به عدن منتقل شد. بحران یمن، بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان معاصر پس از تصرف صنعا ــ پایتخت ــ به دست حوثی‌ها، برکناری عبد ربه منصور هادی و مداخله نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی آغاز شد و به جنگی نیابتی بین دو قدرت عربی حوزه خلیج فارس با ایران بدل شد. جمهوری اسلامی حامی حوثی‌ها است. حمله جدایی‌طلبان جنوب به نیروهای هادی نشانه اختلاف بین ریاض و ابوظبی در این جنگ دانسته شده است.

دبیر کل خانه کارگر: دولت و کارفرمایان عزمی برای بهبود معیشت #کارگران ندارند

به گفته علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیرکل تشکل دولتی «خانه کارگر»، نه دولت و نه کارفرمایان عزمی برای بهبود وضعیت معیشت کارگران ندارند. محجوب چهارشنبه ششم شهریور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مهمترین مساله کارگران چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی را مساله قراردادهای موقت کار دانست. او در اشاره به وضعیت معیشتی کارگران افزود: «متاسفانه دولت و کارفرماها آمادگی کافی برای بهبود معیشت کارگران ندارند». یکی از کلیدی‌ترین مسائل کارگران مساله دستمزدهاست که میزان آن سه تا چهار برابر زیر خط فقر است. دستمزد کارگران را هر سال شورای عالی کار متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان بخش خصوصی و نمایندگان تشکل‌های کارگری وابسته به دولت تعیین می‌کند. محجوب در حالی از عدم آمادگی دولت و کارفرمایان در بهبود معیشت کارگران سخن می‌گوید که تشکل تحت مسئولیت او خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار هر ساله از سوی دولت به جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد دعوت می‌شود و بر دستمزد نازل تعیین شده توسط دولت و کارفرمایان مُهر تائید می‌زند.

در #افغانستان هنوز فضای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گرم نشده است

به گزارش «۸ صبح» با گذشت یک ماه از آغاز کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هیچیک از ۱۷ نامزد، کارزارهای انتخاباتی‌شان را از کابل فراتر نبرده‌اند. یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفت نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان بیشتر مایل‌‌اند به بحث‌های حاشیه‌ای دامن بزنند و بر یکدیگر بتازند. نوررحمان لیوال، نامزد انتخابات ریاست جمهوری به ۸ صبح گفت: «چند روز می‌شود تلاش داریم مواد کمپین‌ها را به ولایت فاریاب انتقال بدهیم، اما به دلیل نبود امنیت موفق نشده‌ایم.» طالبان با تحریم انتخابات افغانستان اعلام کرده از همه گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از برگزاری انتخابات استفاده می‌کند. نهادهای امنیتی اما تعهد داده‌اند با به کارگیری ۷۲ هزار نیرو، امنیت انتخابات را تضمین می‌کنند. دور نهم گفت‌وگوهای طالبان با نماینده آمریکا هنوز به پایان نرسیده است. هنوز معلوم نیست توافق صلح فقط شامل صلح طالبان با آمریکاست یا صلح با دولت محمد اشرف غنی را هم دربرمی‌گیرد. برخی فرماندهان طالبان می‌گویند در توافق صلح دوحه، آمریکا دیگر از دولت افغانستان حمایت نظامی نخواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه : گستره جغرافیایی انقلاب اسلامی ما از مرزهای جغرافیایی هم گذشته است

«نظام» سالخورده شده و نگران نسل بعدی است. چهارشنبه ۶ شهریور در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز جشنواره‌ای برای پسران پاسداران برگزار شد. سردار دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی که در این جشنواره ایراد کرد گفت: «گستره جغرافیایی انقلاب اسلامی ما از مرزهای جغرافیایی هم گذشته است که این به برکت مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان اسلام است.» فدوی در ادامه سخنانش گفت: «فرزندان پاسداران باید گام‌های بلندی بردارند تا بتوانند مثل پدرانشان «افتخارآفرین» باشند. او از محسن حججی مثال آورد که در مرداد ۹۶ در گذرگاه مرزی الولید در مرز بین سوریه و عراق به اسارت داعش درآمد و داعش هم سر او را برید.

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در سال ۹۸ کسری #بودجه ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارشنبه ۶ شهریور گفت: «گرچه درآمدها در سال جاری کاملاً تحقق پیدا نمی‌کند اما از آنجایی که هزینه‌ها براساس درآمدها تنظیم شده، کشور در سال ۹۸ کسری بودجه ندارد، در واقع برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر یکسان شوند.» به گفته نوبخت، سازمان برنامه و بودجه تا پایان سال جاری به ‌جای ۴۴۸ هزار میلیارد تومانی که مجلس تصویب کرد، منابع و مصارف را بر اساس ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تنظیم می‌کند.

۶۰ درصد #اقتصاد_ایران #مالیات نمی‌دهد

به گفته فرید موسوی، عضو کمیسون اقتصادی مجلس به دلیل ساختار معیوب نظام مالیاتی در کشور، طی ۳۰ سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰ درصد اقتصاد ایران یا از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند یا فراری از مالیات. به گزارش روزنامه اعتماد ۱۰درصد پزشکان از سال ۸۸ تا ۹۳ هیچ گونه مالیاتی پرداخت نکرده‌ اند و کمتر از ۱۲ درصد هم سالی ۵ میلیون تومان مالیات داده‌اند. تنها نیم درصد مشاغل آرایشی و بهداشتی بیش از ۵ میلیون تومان مالیات می‌دهند. علاوه بر این، بر اساس همین گزارش ۱۲ نهاد و سازمان کمترین همکاری را برای سازمان امور مالیاتی انجام دادند، از جمله وزارت صنعت، شهرداری تهران، شرکت پست جمهوری اسلامی، شرکت مخابرات، وزارت ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف، سازمان حج و زیارت، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد،‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مرکز آمار قوه قضاییه.

دادستان تهران اعلام کرد #پگاه_آهنگرانی، بازیگر سینما به دلایل «اتهام امنیتی و جرم عمومی» ممنوع الخروج است

علی القاصی، دادستان تهران در یک نشست خبری که چهارشنبه ۶ شهریور در تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران، تأیید کرد که پگاه آهنگرانی بازیگر سینما ممنوع الخروج شده است. القاصی گفت: آهنگرانی به دلایل «اتهام امنیتی و جرم عمومی» ممنوع الخروج است. پگاه آهنگرانی که به عنوان داور به دعوت جشنواره‌ «باتومی» گرجستان دعوت شده، سه روز قبل قصد داشت از کشور خارج شود که متوجه شد ممنوع الخروج است. به گفته این بازیگر سینما به دلیل پرونده‌ای که بعد از حوادث ۸۸ در قوه قضائیه داشت و به موجب آن به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، او را ممنوع الخروج کرده‌اند. ظاهراً با تغییر ریاست قوه قضائیه این پرونده مجدداً به جریان افتاده است.

پنجمین جشنواره جهانی #فیلم_زنان-هرات در #کابل گشایش یافت

پنجمین جشنواره جهانی فیلم زنان-هرات در کابل با حضور سینماگران و فیلم‌سازان ۳۳ کشور از سراسر جهان از جمله ایران، هند، لبنان، آلمان و فرانسه آغاز به کار کرد. هدف از راه‌اندازی این جشنواره ایجاد گفتمان دادخواهی برای زنان از طریق سینما عنوان شده است. رویا سادات کارگردان جشنواره فیلم زنان-هرات گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره، پشتیبانی از زنان و فیلمسازانی است که زندگی زنان را به تصویر می‌کشند.» قرار است از میان ۲۰۰ فیلم این جشنواره، ۴۷ فیلم برای رقابت انتخاب شده‌‌اند. این فیلم‌ها در کابل، جلال‌آباد، بامیان و هرات روی پرده‌ سینما خواهند رفت. آرمان شهر و خانه فیلم رویا، با برگزاری این جشنواره می‌خواهند این پیام را بدهند که اینگونه برنامه‌های فرهنگی «در این روزهای تاریک و مبهم افغانستان» نویدی‌ است برای ایستادگی دربرابر نابرابری‌ها.

دست‌کم ۱۴ پلیس #افغانستان در حمله #طالبان به یک پاسگاه پلیس در ولایت #هرات کشته شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، ستیزه‌جویان طالبان چهارشنبه ۶ شهریور/ ۲۸ اوت در حمله به یک پاسگاه پلیس در ولایت هرات ۱۴ پلیس افغانستان را کشتند. انتظار می‌رود که در هفته جاری توافق صلح بین زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و طالبان در نهمین دور مذاکرات صلح دوحه به امضای طرفین برسد. هنوز معلوم نیست توافق صلح فقط شامل صلح طالبان با آمریکاست یا صلح با دولت محمد اشرف غنی را هم دربرمی‌گیرد. برخی فرماندهان طالبان می‌گویند در توافق صلح دوحه، آمریکا دیگر از دولت افغانستان حمایت نظامی نخواهد کرد.

مایک پمپئو: شرط #مذاکره با ایران دست‌برداشتن از صدور انقلاب است

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲۷ اوت/ پنجم شهریور در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت تا زمانی که رهبران ایران مشغول صدور انقلاب‌اند و مایل به تغییر رفتار خود نیستند، مذاکره اتفاق نخواهد افتاد. مایک پمپئو در مورد نتایج نشست گروه هفت بر رابطه تهران و واشنگتن گفت: «تمرکز ما بر روی پیدا کردن یک راه حل است. ما هم‌اکنون با تحریم‌ها منابع «کلپتوکرات‌ها» (غارت‌گران بیت‌المال) را که صرف حمایت مالی از تروریسم می‌شود، قطع کرده‌ایم. مسلما امروز مجبورند از میان گروه‌هایی که تاکنون از آن‌ها حمایت می‌کردند، انتخاب کنند. اگر ایران دست از حمایت از تروریسم بردارد، با آن‌ها پای میز مذاکره خواهیم نشست و به آن‌ها منابع و سرمایه‌ای را که برای تبدیل شدن به یک کشور موفق نیاز دارند، خواهیم دارد».

رئیس پلیس #فتا: کمتر از نیمی از تارنماهای رصد شده حاوی محتوای مجرمانه بود

سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا ناجا چهارشنبه ۶ شهریور گفت پلیس فتا در فضای مجازی هزار و ۲۰۰ تارنما را رصد کرده که از این تعداد بیش از ۷۵۰ تارنما با مضامین عمومی و فاقد محتوای مجرمانه استخراج شد. رئیس پلیس فتا به رسانه‌های داخلی گفت: «رصد این هزار و ۲۰۰ تارنما بر روی سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی بوده است و این رصدها محتوایی بوده و مضامین مرتبط به صورت کلی و عمومی استخراج شده است.» به گفته رئیس پلیس فتا این اقدام بر اساس دستور خامنه‌ای برای «ایجاد امنیت در فضای مجازی» انجام شده است.

#ظریف با #شینرو_آبه، نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که به دعوت همتای ژاپنی خود به این کشور سفر کرده است چهارشنبه ۶ شهریور/ ۲۸ اوت با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد. خبرگزاری کیودو گزارش داد دو طرف در این دیدار در مورد را‌ های کاهش تنش در خاورمیانه گفت‌و گو کردند. وزیر خارجه ایران که عصر روز گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی وارد ژاپن شد. او پیش از دیدار با آبه، در شهر بندری یوکوهاما با کونو تارو وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرده بود. ظریف پیش از سفر به ژاپن به چین رفت و با وانگ یی وزیر خارجه آن کشور دیدار و گفت وگو کرد. ظریف در ادامه سفر آسیایی خود قرار است امروز چهارشنبه راهی مالزی شود. چین و ژاپن از خریداران نفت ایران‌اند. آمریکا معافیت آن‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید نکرد.

#مصباح_یزدی: می‌پرسند چرا تلاش نمی‌کنیم مثل سوییس باشیم؟ پاسخ ما این است که مگر آفریده شده‌ایم که آسوده بخوریم و بخوابیم و در آخر از دنیا برویم؟

محمد تقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه ۶ شهریور در سخنانی در حوزه علمیه قم گفت: «همه نام کشور سوئیس را شنیده‌اند که کشوری امن بوده و این سوال وجود دارد که چه اشکال دارد که ما هم همانند آنان کشوری امن برای خود ساخته و پیشرفت علمی داشته و کشوری امن برای پول و سرمایه دیگر کشورها باشیم؟ چرا باید این همه جنگ و نزاع اطراف ما باشد؟ ما چه جوابی برای این سوال داریم؟ مگر آفریده شده‌ایم که آسوده بخوریم و بخوابیم و در آخر از دنیا برویم؟ در هیچ زمانی برای یک کشور اسلامی اینهمه دشمن قسم خورده وجود نداشته است. آیا در این شرایط می‌توانیم به راحتی به فکر زندگی بوده و سوئیس جدیدی به وجود آوریم؟»