ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کرونا در ایران: تعداد جان‌باختگان به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسید، ۲۸ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار

سیما سادات لاری، سخنگوی وزات بهداشت جمعه ۷ شهریور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس «معیارهای قطعی تشخیصی»، دو هزار و ۱۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند که ۹۴۱ نفر از آنها در بیمارستان‌های کشور تحت درمان قرار گرفتند. به این ترتیب مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایران به ۳۶۹ هزار و ۹۱۱ نفر رسید. در شبانه‌روز گذشته ۱۱۲ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و تعداد جانباختگان به ۲۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

صدور قبض‌های چند میلیون تومانی #آب در #تربت_‌جام

عبدالکریم شهرکی، عضو شورای شهر سمیع‌آباد تربت جام از نارضایتی گسترده مردم در پی صدور قبض‌های آب از ۵۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای مشترکان در این شهر و برخی از مناطق تربت جام خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مردم در اعتراض به دریافت قبض‌های سرسام‌آور به اداره آب و فاضلاب شهری مراجعه کردند ولی هیچ‌کس پاسخگو نیست. به گفته شهرکی تنها پاسخ‌شان به اعتراض مردم این بوده است که قبض‌ها را قسطی پرداخت کنند. محسن عبداللهی، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تربت جام‌ با تأیید صدور قبض‌های میلیونی برای شماری از شهروندان در شهرستان تربت جام، از مشترکینی که به قبض‌های خود خود اعتراض دارند خواسته است به دفاتر پیشخوان دولت یا امور مشترکین اداره آب و فاضلاب شهرستان مراجعه کنند تا به اعتراض آنها رسیدگی شود. عبداللهی گفت: «برای هر قبضی با هر مبلغی که صادر می‌شود چندین احتمال وجود دارد و در صورتی که قرائت کنتور اشتباه ثبت شده باشد یا کنتور خراب بوده و یا لوله‌ها دچار نشتی و ترکیدگی شده باشد، قبض اصلاح می‌شود اما در صورتی که این موارد رخ نداده باشد قبض باید پرداخت شود.»

دستگیری ۲۲۴ نفر در #خرم_‌آباد به اتهام «اخلال در نظم و امنیت عمومی»

عباس دولتشاهی، فرمانده نیروی انتظامی خرم‌آباد، جمعه ۷ شهریور از بازداشت ۲۴۴ نفر به‌عنوان «مخلان نظم و امنیت عمومی» در این شهر خبر داد. به‌گفته دولتشاهی، دستگیری این افراد در پی «بروز چند فقره شرارت، تیراندازی، نزاع‌ فردی و جمعی» در خرم‌آباد انجام شده است. او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «پس از انجام کار اطلاعاتی و رصد دقیق، مأموران موفق به شناسایی افراد مخل نظم و امنیت عمومی شده و طی چندین عملیات در مجموع ۲۴۴ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی همگی روانه زندان شدند.» فرمانده نیروی انتظامی خرم‌آباد افزود: «هر فرد یا افرادی که بخواهند امنیت مردم را خدشه‌دار کنند، پلیس با اقتدار تمام با آنها برخورد خواهد کرد.» مأموران انتظامی جمهوری اسلامی برای توجیه اعمال خود در مسائل اجتماعی چنین وانمود می‌کنند که مردم خواهان اقدامات آن‌ها هستند.

اعتراضات مرداد ۹۷: سه برادر در #شیراز به #اعدام، حبس طولانی‌مدت و #شلاق محکوم شدند

سه تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات مرداد ماه ۱۳۹۷ که سه برادر به ‌نام‌های نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری هستند از سوی دادگاه انقلاب شیراز بابت اتهامات «تشکیل گروه»، «قتل یک مأمور نیروی امنیتی» و «شرکت در اعتراضات سراسری» به اعدام، مجموعا ۸۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند. بر این اساس، نوید افکاری به دو بار اعدام، شش سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. حکم اعدام نوید افکاری در دیوان عالی کشور تأیید شده و اعاده دادرسی آن نیز رد شده است. به‌ گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و به‌ نقل از یک منبع مطلع، دادگاه انقلاب شیراز، همراهی سه برادر را مصداق «تشکیل گروه» در نظر گرفته است. این منبع مطلع در همین رابطه گفته: «نوید افکاری به عنوان فردی بدون سابقه کیفری و خوش‌نام که صاحب عنوان چندین قهرمانی کشتی در کشور است همراه دو برادر و یک فرد دیگر در اعتراضات مرداد ماه ۹۷ مشارکت داشتند. نهاد قضایی همراهی این برادران را به عنوان تشکیل جمعیت در نظر گرفته است در حالی که آنها اساسا هیچ‌گاه اقدامی نداشتند که نشان دهد سه برادر یک گروه تشکیل داده‌اند.» به‌ گفته این منبع مطلع، این سه برادر متهم هستند در اعتراضات مرداد ماه ۹۷ کازرون و سپس شیراز نقش فعالی داشته و یک نیروی امنیتی وابسته به حراست شرکت آبفا را به زعم مشارکت او در سرکوب شهروندان معترض به قتل رسانده‌اند. بر پایه اعلام منابع مطلع در شیراز، نوید و وحید افکاری به هدف اخذ اعترافات اجباری به شدت در اداره آگاهی شیراز که بسیار بدنام است، شکنجه شده‌اند.

پدر #رومینا_اشرفی که دخترش را کشته بود به ۹ سال زندان محکوم شد

پدر رومینا اشرفی نوجوان ۱۳ساله تالشی به ۹ سال و بهمن خاوری ( پسری که رومینا با او فرار کرده بود) به ۲ سال حبس محکوم شده‌اند. رعنا دشتی، مادر رومینا اشرفی، به رای دادگاه اعتراض کرد و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور شد. رعنا دشتی جمعه ۷ شهریور در گفت وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی از رسیدگی ویژه به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است.» مادر رومینا خواهان تجدید نظر در این پرونده و قصاص همسرش است، او دیگر نمی‌خواهد همسرش به روستا بازگردد. بر اساس قانون مجازات اسلامی پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و در صورت محکومیت در دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود. رومینا اشرفی، دختر نوجوان ۱۳ ساله تالشی متولد ۱۳۸۵ بود که در اول خرداد ماه سال ۹۹ در روستای سفید سنگان لمیر، توسط پدرش به قتل رسید.