ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در ایران: ۳۰۶ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند، ۶۱۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونا در ایران، ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، نقشه رنگ‌بندی جدید از  ۶ شهریور شامل ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد است. همچنین بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۲۶۰۳۴ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند و ۶۱۴ بیمار جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. آمار بالای ۶۰۰ مرگ روزانه بر اثر کرونا در حالی است که واکسیناسیون در ایران به کندی پیش می‌رود و برخی از مراکز واکسیناسیون از اتمام واکسن‌های خود خبر می‌دهند. با این حال بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت ایران گفته ک در کوتاه مدت تقویت بیماری کرونا از طریق اتمام واکسیناسیون جامعه هدف تعیین شده تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری انجام خواهد شد.

شمخانی در واکنش به بایدن: این اظهارات حق جمهوری اسلامی برای پاسخ‌گویی متقابل علیه گزینه‌های در دسترس را تثبیت می‌کند.»

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در توییتر خود به دیدار جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و گفته‌های رییس‌جمهوری آمریکا در این دیدار واکنش نشان داد. بایدن بعد از دیدار با نفتالی بنت گفت: «ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌برد. اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی آوریم.» شمخانی در حساب توتیتر خود این اظهارات را «تهدید غیرقانونی یک کشور دیگر» خواند و نوشت این اظهارات «حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ‌گویی متقابل علیه گزینه‌های در دسترس را تثبیت می‌کند.» بنت با وجود مخالفت با تلاش‌های واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای ایران گفته که از اظهارات بایدن «خوشحال» است و این نشان‌دهنده پر شدن شکاف بین رویکردهای اسرائیل و آمریکا در قبال تهران است.

مرز ارمنستان باز شد

گمرک ایران اعلام کرده که مسیر مسدود شده در ارمنستان بازگشایی و به کامیون‌ها و خودروها اجازه تردد داده شده است. صبح جمعه پنجم شهریورماه مسوولان گمرک ایران اعلام کرده بودند که بخشی از مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است. گفته شده بود که جاده گوریس- قاپان به سمت ارمنستان از سوی نیروهای کشور آذربایجان مسدود شد. اما سید روح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرک گفته که بر اساس اطلاعات دریافتی از گمرک مرزی ارمنستان و اظهارات برخی از رانندگان ورودی از ارمنستان و تماس‌های تعدادی از آنها از خاک این کشور، جاده اصلی گشایش و به کامیون‌ها و اتوبوس‌های مانده در این طرف و آن طرف شهر قاپان مجوزعبور داده شده است و در حال رسیدن به مرز و مقصد هستند. به گفته او گمرک مغری که گمرک مقابل نوردوز استان آذربایجان شرقی است اعلام کرده که آماده پذیرش مجدد کامیون و اتوبوس برای عبور به سمت مقاصد ارمنستان است. لطیفی یادآور شده که مسیر جایگزین در کشور ارمنستان نیز برای عبور و مرور در صورت بروز مشکل توسط ایروان  پیش بینی شده است. مسیر اتصال ارتباطی مرز نوردوز به ایروان به دلیل اختلافات مرزی بسته شده بود ونیروهای صلح‌بان روس مداخله کردند.

معاون اول دولت: ما نگفتیم ارزانی در راه است و مردم خانه و ماشین نخرند

دفتر معاون اول دولت ابراهیم رئیسی، عضو هیات مرگ با انتشار یک اطلاعیه نقل قول منتسب به محمد مخبر در مورد بهبود وضعیت اقتصادی را رد کرد. در این اطلاعیه آمده است : «با توجه به انتشار گسترده مطلبی در شبکه های اجتماعی با عنوان «ارزانی در راه است، مردم از خرید خانه و ماشین دست نگه دارند چون همه چیز ارزان خواهد شد» و انتساب آن به جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، بیان چنین مطلبی از سوی معاون اول محترم رئیس جمهور تکذیب می شود.» دفتر مخبر اعلام کرده که دولت در تلاش است تا «مشکلات معیشتی مردم، بازگشت ثبات به اقتصاد کشور و مهار قیمت‌ها» را در زمانی کوتاه و در آینده نزدیک به انجام برساند. از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی، ارزش برابری دلار در برابر ریال، ۳۰ درصد افزایش یافته و دلار از ۲۱ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان رسیده است.