ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استان لرستان هزار مدرسه تخریبی دارد

نزدیک به یک چهارم مدرسه‌های استان لرستان تخریبی هستند و مدیرکل نوسازی مدارس این استان می‌گوید که برای بازسازی و نوسازی مدرسه‌های تخریبی به بودجه و زمان زیادی نیاز است. یونس بهاروند، شمار مدرسه‌های تخریبی در این استان را یک هزار واحد اعلام کرد. به گفته او ۴۵ مدرسه در این استان سنگی هستند و ۵۰۰ مدرسه هم کانکسی. بهاروند بدون اینکه در باره میزان بودجه دولت برای نوسازی یا ساخت مدرسه‌های جدید در لرستان توضیحی بدهد گفت که با کمک خیرین باید مدرسه‌های سنگی جمع شود. به گفته او بیشترین مدارس تخریبی مربوط به شهرستان‌های دلفان و الیگودرز است. لرستان از جمله استان‌های با نرخ بیکاری و محرومیت بالا است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان به اتهام تبانی در مزایده و تصرف عدوانی بازداشت شده است

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بازداشت شده است. دادستان عمومی و انقلاب آبادان اتهام محمد دریس را «تصرف عدوانی، انتقال منافع مال غیر (شهرداری به غیر ) و تبانی در مزایده» عنوان کرد و گفت که اتهام‌های او مربوط به سال ۱۳۹۸ و پیش از انتخاب او به عنوان رئیس شورای اسلامی این شهر است. دریس مرداد امسال به عنوان رئیس شورای شهر آبادان انتخاب شده بود. علاوه بر دریس، رئیس وقت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری آبان نیز بازداشت شده است. در خرداد امسال نیز پس از فروریزی ساختمان متروپل آبادان شماری از مدیران شهرداری و شهرداران فعلی و سابق آبادان بازداشت شده بودند.

یک کارگر ساختمانی به دلیل سقوط از بلندی جانش را از دست داد

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) از کشته شدن یک کارگر ساختمانی در کرج خبر داد. او هنگام کار در یک مجتمع ساختمانی «به دلیل رها شدن کفی آهنی متصل به بالابر از ارتفاع طبقه پنجم به پایین سقوط کرد» و در دم جانش را از دست داد. نام این کارگر اعلام نشده اما سن او ۳۰ سال گزارش شده است. کارگران ساختمانی بالاترین نرخ حوادث کار و حوادث کار منجر به فوت را دارند. بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سالانه بیش از ۱۳ هزار حادثه کاری در ایران رخ می‌دهد و حدود ۸۰۰ کارگر در جریان این حوادث جانشان را از دست می‌دهند. سازمان پزشکی قانونی شمار حوادث کار را بیشتر از دو برابر آمار اعلام شده از سوی وزارت کار گزارش کرده است. گزارش‌های رسمی تنها حوادث کاری رخ‌داده در کارگاه‌های مشمول قانون کار یا آن دسته از حوادثی که به پزشکی قانونی گزارش می‎‌شود را در برمی‌گیرند. ایران یکی از حادثه‌خیزترین نقاط جهان برای کارگران به شمار می‌رود.

دولت سهامش در ۲۰ بنگاه بزرگ را می‌فروشد

سازمان خصوصی سازی ایران سهام دولت در بیست شرکت را می‌فروشد. حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی ششم شهریور گفت ۱۰۰ درصد هواپیمایی کیش، ۱۰۰ درصد لوله گستر اسفراین، ۷۶ درصد مجتمع صنعتی اسفراین، ۸۰ درصد آلومینای ایران، ۱۰۰ درصد معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، ۱۵ درصد مجتمع صنایع آلومینای جنوب، ۲۰ درصد توسعه نیشکر جانبی، ۱۰۰ درصد کشاورزی و دامپروری سفیدرود، ۴۹ درصد طراحی ساختمان نفت، ۱۶ درصد پالایش نفت امام خمینی شازند، ۴۰ درصد پالایش نفت کرمانشاه، ۱۷٬۹ درصد پالایش نفت ستاره خلیج فارس، ۳۰ درصد عمران مسکن شرق، ۴۰ درصد عمران مسکن ثامن، ۱۰ درصد اپال پارسیان سنگان و ۳۵ درصد فولاد سفیددشت برای فروش آماده شده است. به گفته او ۱۸۹ شرکت در فهرست «واگذاری» سهام قرار دارند. قربان زاده گفت که ۱۰۴ شرکت در فهرست فروش سهام «زیان ده هستند». او وعده کرد دولت تا یک ماه آینده صورت مالی همه شرکت‌هایی را که در فهرست فروش قرار دارند، شفاف کند. خصوصی سازی و فروش سهام دولت در بنگاه‌ها یکی از ابزارهای اصلی دولت‌های مستقر در ایران برای تأمین منابع مالی است که موجب گسترش نابرابری و فساد مالی گسترده شده است.

واله زمانی با تودیع وثیقه ۲ میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شد

واله زمانی پس از نزدیک به سه ماه بازداشت به صورت موقت از زندان بیرون آمد. اتحادیه آزاد کارگران ایران ششم شهریور نوشت این عضو سندیکای نقاشان البرز با تودیع وثیقه ۲ میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شده است. ماموران امنیتی نهم خرداد واله زمانی را بازداشت و به رغم ابتلای این فعال کارگری به بیماری حاد کبدی و هپاتیت، نزدیک به سه ماه او را حبس کردند. واله زمانی همزمان با بازداشت گسترده فعالان صنفی و کارگری در شهرهای مختلف بازداشت شده بود. رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی و رسول بداقی، سه عضو کانون های صنفی معلمان در تهران و اسلامشهر، هیوا قریشی، کاوه محمدزاده، پرویز احسنی و امید شاه محمدی از اعضای انجمن صنفی معلمان دیواندره و کیوان مهتدی، مترجم و پژوهشگر مدافع حقوق کارگران از جمله افرادی هستند که طی ماه های اردی‌بهشت و خرداد ۱۴۰۱ بازداشت شدند و همچنان در زندان در حبس اند. مسعود نیکخواه، اسکندر لطفی و شعبان محمدی سه عضو انجمن صنفی معلمان مریوان در روزهای گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده بودند. نیروهای امنیتی اما هفته گذشته سارا سیاهپور، فعال صنفی معلمان در کرج را بازداشت کردند.