ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاضی برت #کاوانا، نامزد مطلوب جمهوری‌خواهان برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، همچنان بلاتکلیف است

قاضی #برت_کاوانا متهم به تلاش برای تجاوز جنسی است. یکی از متهم‌کنندگان او، خانم کریستین بلازی فورد ، استاد روان‌شناسی در دانشگاه‌های کالیفرنیا، دیروز در جلسه کمیته قصایی سنا شرکت یافت و شهادت داد که آقای #کاوانا در ۱۷ سالگی قصد تجاوز به او را داشته است. دو زن دیگر هم قاضی برت کاوانا را متهم به آزار جنسی کرده‌اند. امروز، جمعه ۲۸ سپتامبر، کمیته قضایی سنا، کاندیداتوری برت کاوانا برای عضویت در دادگاه عالی را پذیرفت، اما این به معنای پیروزی نهایی او نیست. ۱۱ نفر جمهوری‌خواه عضو کمیته قضایی به برت کاوانا رای مثبت و ۱۰ نفر دیگر، که همه دموکرات هستند، به او رأی منفی دادند. جف فلیک، نماینده جمهوری‌خواه، در کمیته قضایی به کاوانا رأی مثبت داد، اما رأی مثبت خود را برای انتخاب نهایی در جلسه عمومی سنا مشروط به تحقیق بیشتر درباره اتهام‌های وارد شده به کاوانا کرد. در سنا ۵۱ کرسی از آن جمهوری‌خواهان و ۴۹ کرسی از آن دموکرات‌هاست. پیروزی نهایی کاوانا برای پرزیدنت دونالد #ترامپ و طرفداران او اهمیت نمادین دارد. ترامپ خود با اتهامات جنسی مواجه است و از این نظر به گفته مفسران پیروزی کاوانا را پیروزی خود می‌داند. از طرف دیگر شکست کاوانا به عنوان پیروزی جنبش «من هم» (#MeToo) تلقی می‌شود. مفسران، جامعه آمریکا را بر سر قضیه کاوانا دوپارچه توصیف کرده‌اند.

۱۵ #راننده کامیون معترض به دلیل شرکت در #اعتصاب_رانندگان در قزوین بازداشت شدند

مقام‌های قضایی ایران از بازداشت شمار دیگری از #رانندگان معترض خبر دادند. به گزارش منابع خبری پس از تائید بازداشت ۲۲ راننده شرکت کننده در #اعتصاب_سراسری_رانندگان در استان فارس، دادستان قزوین نیز گفته است که ۱۵ راننده اعتصابی بازداشت شده‌اند. محمدجعفر منتظری دادستان کل ایران هم از بازداشت شماری از رانندگان در پاکدشت استان تهران خبر داده است. #اعتصاب_رانندگان_کامیون در اعتراض به افزایش قیمت لوازم یدکی و لاستیک و پائین بودن نرخ کرایه از یکم مهر در شهرهای مختلف ایران آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به دنبال این اعتصاب سراسری توزیع بنزین در برخی استان‌ها با مشکل روبرو شده است. مقام‌های قضایی ایران رانندگان معترض را به احکام قضایی شدید تهدید کرده‌اند. همچنین به شماری از رانندگان معترض پیامکی مبنی بر قطع سهمیه سوخت ارسال شده است.

در درگیری نیروهای #قرارگاه_قدس نیروی زمینی #سپاه با مهاجمان در مرز #سراوان ۶ مهاجم کشته و مجروح شدند

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صبح جمعه ۶ مهر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک «تیم تروریستی قبل از هرگونه اقدام» در نزدیکی پاسگاه ۱۶۳ در منطقه مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان گرفتار و طی یک درگیری و «آتش سنگین» منهدم شده است. چهار تن از مهاجمان کشته و دو نفر هم مجروح شده‌اند. در اطلاعیه روابط عمومی قدس آمده است این تیم «تروریستی وابسته به استکبار جهانی» بوده و «برای حمله به پاسگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران از خاک کشور همجوار» وارد خاک ایران شده بود.

تعداد #مسمومان_الکلی #بندرعباس به ۱۱۸ تن رسید. ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند. ۵۲ نفر دیالیز شده‌اند و باقی در نوبت قرار دارند

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که تعداد افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی در اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکی در بندرعباس به ۱۱۸ نفر رسیده است. فاطمه نوروزیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اعلام کرده که حال برخی از این افراد وخیم است: ۵۲ نفر از این افراد دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز هستند. ۱۰ نفر از این تعداد هم جان خود را از دست داده‌اند. به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مسموم‌شدگان در گروه سنی ۱۷ تا ۵۰ سال قرار دارند.

هواپیمای مسافربری خطوط هوایی «#ایر_نیوگینی» در آب‌های اطراف جزیره #میکرونزی در #اقیانوس_آرام فرود آمد

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ متعلق به خطوط هوایی «ایر نیوگینی» بامداد جمعه ۲۸ سپتامبر/ ۶ مهر در نزدیکی جزیره میکرونزی در اقیانوس آرام به دلایل نامشخص باند فرودگاه را رد کرد و در انتهای باند در آب‌های اطراف فرود آمد. این هواپیما ۳۶ مسافر و ۱۱ خدمه داشت. نیمی از هواپیما به زیر آب فرو رفت. اما ماهیگیران محلی با قایق‌های خود به کمک مسافران شتافتند و سرنشینان را نجات دادند. به هیچ‌یک از سرنشینان این هواپیما آسیب جدی نرسیده است و همه آنها برای معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده‌اند. جیمی امیلیو، مدیرکل فرودگاه میکرونزی گفته است: «هواپیما باید در این فرودگاه فرود می‌آمد اما ۱۳۷ متر دورتر به دریا افتاد. دقیقا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. مردم با قایق نجات یافتند اما هواپیما در حال غرق شدن است.» تصاویر این هواپیما در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

#آمریکا و ۶ کشور دیگر از سازمان ملل خواستند روند تدوین #قانون_اساسی_تازه برای #سوریه را تسریع کند

ایالات متحده آمریکا، آلمان، عربستان سعودی، بریتانیا، مصر، فرانسه و اردن از سازمان ملل متحد خواسته‌اند به روند تنظیم قانون اساسی تازه‌ای برای سوریه شتاب دهد. این هفت کشور پیشنهاد داده‌اند که برای این منظور کمیته‌ای تشکیل شود و طرف‌های درگیری برای گفت‌وگو درباره قانون اساسی تازه برای سوریه مذاکره کنند. سازمان ملل نیز می‌بایست بر روند برگزاری انتخابات در سوریه نظارت داشته باشد. کشورهای یاد شده از استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواسته‌اند تا پایان ماه آینده میلادی این روند را پیگیری و گزارشی از پیشرفت امور به سازمان ملل ارائه کند.

#علیرضا_سلیمی، نماینده #محلات در #مجلس: دستگاه قضایی در تحقیقات از #ولی‌الله _سیف به افراد بالاتر از او رسیده است

علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به انتصاب ولی‌الله سیف به سمت مشاور رئیس جمهوری اسلامی در امور پولی و بانکی به خبرگزاری تسنیم گفته است: «اگر او فرد توانمندی بود چرا آقای روحانی از سمت بانک مرکزی عزل‌اش کرد؟ و اگر توانمند نبود چرا دوباره او را به عنوان مشاور خود در امور پولی و بانکی انتخاب کرد؟» پیش از این احمد توکلی، نماینده سابق مجلس که سازمانی به نام «دیده‌بان عدالت و شفافیت» تأسیس کرده از ولی‌الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران به اتهام تزریق نقدینگی و طلا و ارز در بازار که در سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا بی‌تأثیر نبود به قوه قضائیه شکایت کرده بود. علیرضا سلیمی، نماینده محلات به تسنیم گفته است که قوه قضائیه سیف را برای تحقیقات دعوت و او را ممنوع‌الخروج کرده: «او متهم است در حدی که حق خارج شدن از کشور را ندارد و حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا نیز در یکی از مصاحبه‌های خود گفته که در تحقیقات از آقای سیف به افراد بالاتری رسیده‌اند.» یکی دیگر از تخلفات سیف به پرونده مؤسسه مالی کاسپین مربوط می‌شود. در مرداد ۱۳۹۶ نمایندگان مجلس در اقدامی فراجناحی، در چارچوب اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، اهمال و تخلف بانک مرکزی را که منجر به وارد آمدن خسارت به سپرده‌گذاران شده بود محرز دانستند و با رای قاطع ۱۸۳ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر، این پرونده را به قوه قضاییه ارجاع دادند.

#بهرام_پارسایی، نماینده #مجلس: #مهدی_حاجتی به دلیل ایستادگی‌اش در برابر #توسعه_حرم_شاهچراغ تهدید به پرونده‌سازی شده بود. بازداشت او به اتهام دفاع از حقوق شهروندی قابل قبول نیست

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به بازداشت مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز به اتهام پیگیری دستگیری شماری از بهاییان این شهر با انتشار پیامی در توییتر نوشته است: «مهدی حاجتی مقابل تخریب اماکن تاریخی شیراز،برای توسعه حرم شاهچراغ ایستاد و تهدید به پرونده‌سازی شده بود. بازداشت او به بهانه دفاع از حقوق شهروندی گروهی از مردم، قابل پذیرش نیست. اجازه ندهیم دهان منتقدان پاکدست و دلسوز را با اتهام ببندند. درصورت ادامه بازداشت، بيشتر با مردم حرف می‌زنم.» طرح توسعه «حرم شاهچراغ» در شیراز زیر نظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی برای توسعه معارف شیعه در جنوب ایران انجام می‌شود. در چارچوب این طرح بیش از ۹۰۰ پلاک تاریخی در بافت قدیمی شیراز تخریب شده. از این تعداد بیش از ۱۵ پلاک جزو بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی بودند. مهدی حاجتی، نمایندهبازداشتی شورای شهر شیراز در اسفند ۹۶ از تخریب اعلام کرده بود که مسئولان طرح توسعه حرم، شبانه و اغلب در روزهای تعطیل معابری در بافت سنتی شیراز را نرده‌کشی و با این تمهید تصرف و خانه‌های تاریخی را تخریب می‌کنند.

روزهای پرگرد و غبار در استان #خوزستان از ۲۵ روز به ۱۳۳ روز در سال رسید

ضیاالدین شعاعی، دانشیار پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری به خبرگزاری ایسنا گفته است آمارهای درازمدت نشان می‌دهد که تعداد روزهای «گرد و غباری» در استان از ۲۵ روز به ۸۰ تا ۱۳۳ روز در سال رسیده است. تعیین سهم منشأهای خارجی و داخلی در گرد و غبارهای خوزستان با توجه به «تعریف روز گرد و غباری» و بر اساس «تعداد حادثه» صورت می‌گیرد. بر این مبنا ۸۰ درصد طوفان‌های گرد و غباری خوزستان منشا خارجی دارد. به گفته ضیاالدین شعاعی در ایران روز «گرد و غباری» را به این شکل تعریف کرده‌اند: «روزی که ذرات معلق ۱۰ میکرون از ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب تجاوز کند و بیش از دو ساعت ماندگاری داشته باشد.»

متوسط قیمت هر متر مربع #مسکن در #تهران به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. معاملات #مسکن_تهران در یک سال به میزان ۳۳,۵ درصد کاهش یافت

بانک مرکزی ایران اعلام کرده که در شهریور ۹۷ متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی که از طريق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران معامله شده ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. به این ترتیب میانگین قیمت مسکن در تهران در مقایسه با مرداد سال جاری ۹,۴ درصد و در مقایسه با مرداد ۹۶، ۷۴,۱ درصد افزایش یافته است. بانک مرکزی ایران قیمت مسکن را بر اساس آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور محاسبه می‌کند. اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی این آمارها را ارائه می‌دهد. در شهریور سال جاری در تهران ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خرید و فروش شده. ۳۳,۵ درصد کمتر از سال گذشته در همین ماه و ۱۳,۹ درصد کمتر از مرداد سال جاری.

تعداد مسمومان الکلی #بندرعباس به ۴۰ تن رسید

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تعداد اشخاصی که به دلیل مسمومیت با الکل در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری شده‌اند را ۴۰ نفر اعلام کرده است. فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: «در حال حاضر تعداد مسموم‌شدگان به ۴۰ تن رسیده که پنج تن جان خود را از دست داده‌اند و حال پنج تن دیگر نیز وخیم است.» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین سن افراد مسموم شده را بین ۱۷ تا ۵۰ سال اعلام کرده.