نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه #کارگر بر اثر انفجار تانکر قیر در شهرک صنعتی #گنبدکاووس دچار سوختگی شدند

صبح یکشنبه ششم آبان انفجار در یک واحد صنعتی در گنبدکاووس واقع در استان گلستان سه کارگر را زخمی کرد. برخی منابع خبری از کشته شدن حداقل یک کارگر خبر می‌دهند. مسعود فروزان جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان گلستان اما گفته که در جریان این حادثه سه کارگر دچار سوختگی شدند. به گفته او این حادثه در شهرک صنعتی گنبدکاووس رخ داده و عدم رعایت مسائل ایمنی کار باعث سوختگی سه کارگر شده است. فروزان گفته که دو کارگر که برای ترمیم و جوشکاری تانکر قیر به درون آن رفته بودند، دچار سوختگی ۷۰ تا ۹۰ درصد شدند. کارگر سوم نیز که پس از انفجار برای کمک به همکاران خود به داخل تانکر رفته بود، دچار سوختگی ۱۰ درصد شده است. این سه کارگر برای درمان به بیمارستان ۵ آذر گرگان انتقال داده شدند و یکی از آنان پس از مداوا مرخص شد اما وضعیت جسمی دو کارگر دیگر نامساعد گزارش شده است. در همین حال اتحادیه آزاد کارگران گزارش کرد که در جریان این حادثه که در یک واحد تولید عایق‌های رطوبتی (ایزوگام» رخ داد، یکی از کارگران فوت کرد و یک کارگر دیگر دچار ۷۰ درصد سوختگی شد. گفته می‌شود این کارگران چندی پیش بدون بیمه و قرارداد به کار مشغول شده بودند. هویت و نام کارگران و واحد تولیدی محل حادثه تا به حال اعلام نشده و تنها رئیس اورژانس گنبدکاووس سن دو مصدوم اصلی را حدود ۳۰ سال اعلام کرده است.

#اعتراضات: #کشاورزان #کوشک اصفهان در اعتراض به عدم تامین #حق‌آبه تجمع کردند

در ادامه اعتراضات کشاورزان استان اصفهان، یکشنبه ششم آبان کشاورزان کوشک تجمع کردند. آنها تراکتورهایشان را در میدان ورودی شهر پارک کردند و به نشانه اعتراض چادر به پا کردند. دور تازه اعتراضات کشاورزان استان اصفهان از مهر امسال آغاز شده است. کشاورزان در شهرهای مختلف این استان از آن زمان هر روز تراکتورهای خود را در یکی از میادین ورودی شهر پارک می‌کنند و گاه نیز شبانه در همان محل چادر می‌زنند. استاندار اصفهان پیشتر وعده کرده بود با اجرای طرح بازچرخانی آب، مشکل کشاورزان برای کشت پائیزه را برطرف کند. این طرح اما با مخالفت نمایندگان روبرو شده است. کشاورزان می‌گویند که دولت در باره کمبود آب برای کشاورزی «دروغ» می‌گوید و آب زاینده‌رود را به بخش نظامی و صنایع فولاد و سرامیک اختصای داده است. حسن کامران نماینده اصفهان نیز گفته که وزارت نیرو سهم آب کشاورزان را به بخش نظامی و صنعتی فروخته است.

پس از گزارش ربوده‌شدن یک کودک پناهجو، #کاروان_پناهجویان_آمریکای_مرکزی در #مکزیک برای استراحت متوقف شد

هماهنگ‌کنندگان یک #کاروان_پناهجویان_آمریکای_مرکزی یکشنبه ۲۸ اکتبر / ششم آبان از این پناهجویان خواستند تا برای استراحت در شهر #تاپاناتپک توقف کنند. آنها قرار است در این شهر جلسه‌ای برگزار کنند و وضعیت را در پرتوی ربوده‌شدن یک کودک پناهجو بسنجند. بر اساس گزارش‌های تأییدنشده و اظهارات گروهی از پناهجویان، شنبه‌شب یک کودک پناهجو حاضر در این کاروان دزدیده شده است. کاروان بیش از چهار هزار پناهجویی که عمدتاً‌ شهروندان گواتمالا، هندوراس و السالوادور هستند، ۱۹ اکتبر / ۲۷ مهر از مرز مکزیک عبور کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که مدعی است اعضای گروه‌های تندروی جهادی خاورمیانه در میان پناهجویان مخفی شده‌اند، گفته از ورود آنها به خاک آمریکا جلوگیری می‌کند و برای این کار سربازان را به مرز خواهد فرستاد. جیمز متیس،‌ وزیر دفاع نیز یکشنبه تأیید کرد ارتش همین حالا در بخش‌هایی از مرز جنوبی آمریکا مستقر شده است. خبرنگاران حاضر در بین پناهجویان این کاروان می‌گویند هیچ کس از خاورمیانه و سوریه در میان آنها حضور ندارد.

محمدعلی افشانی، #شهردار_تهران: استعفا نمی‌دهم

محمدعلی افشانی، شهردار تهران که موظف است بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان استعفا دهد، گفته «تا زمانی که قانون تعیین تکلیف نکند بنده تا آخرین روز به عنوان شهردار تهران ارائه خدمت خواهم کرد». محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در اظهارنظری گفته که افشانی از شورا خواسته کنار رفتن او به صورتی باشد که به انتصاب سرپرست منجر نشود. افشانی برای کنار رفتن از شورای شهر کمتر از یکماه فرصت دارد. او همچنین اضافه کرد تا آخرین روز و در راستای بهبود مدیریت شهری احتمال تغییر و تحول در شهرداری تهران به ویژه در معاونت‌ها وجود دارد. گزارش‌ها حاکی است که شهردار فعلی تهران و شماری از معاونانش با یکدیگر اختلاف دارند. افشانی پیش از این، مخفیانه در دفتر معاونانش شنود کار گذاشته بوده و اگر معاونی علیه او صحبت می‌کرد، با او برخورد می‌کرد.

تلاش برای جرم‌انگاری #چاپ_افست ــ معاون فرهنگی #وزارت_ارشاد: نشر #کتاب‌های_قاچاق باید جرم عمومی شود

محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه این روزها «بساط‌های فروش کتاب‌ها غیر مجاز» در سطح شهر تهران زیاد شده، گفت این وزارتخانه به دنبال این است که چاپ کتاب‌های غیرمجاز به عنوان «جرم عمومی» دیده شود و دادستان به عنوان مدعی‌العموم به آن ورود کند. او گفته منظورش از کتاب‌های غیرمجاز هم آنهایی است که بدون مجوز ارشاد زیراکس و تکثیر می‌شوند و هم کتاب‌هایی که مجوز ارشاد داشته‌اند و حالا غیر قانونی از آنها کپی گرفته می‌شود. در چند ماه گذشته، پلیس ایران با برخی از تکثیرکنندگان کتاب‌های بدون مجوز در تهران برخورد کرد. این عملیات با حمایت تشکل صنفی اتحادیه ناشران صورت پذیرفت.

#انتخابات_برزیل: #بالسونارو، نامزد #راست_افراطی بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها با ۱۰ درصد اختلاف پیشتاز است

رأی‌دهندگان برزیلی یکشنبه ۲۸ اکتبر / ششم آبان به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا رئیس‌جمهوری جدید را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برگزینند. #ژایر_بالسونارو، نامزد ۶۳ ساله راست افراطی معروف به «#ترامپ_برزیل» و #فرناندو_حداد، شهردار سابق سائو پائولو از حزب کارگران دو نامزد این دور انتخابات هستند. بالسونارو بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها پیشتاز است. هرچند شکاف ۱۲ درصدی بین او و حداد در روزهای اخیر به ۸ درصد رسیده بود،‌ آخرین نظرسنحی منتشرشده در شنبه‌شب بار دیگر نشان از افزایش محبوبیت بالسونارو بود. به گزارش «رویترز»، پیش‌بینی می‌شود که حداد ۴۵ درصد آراء و بالسونارو ۵۵ درصد آراء را کسب کنند. پس از چندین‌ سال بحران سیاسی و اقتصادی و فساد فراگیر، انتخابات سراسری این‌بار در فضایی خشم‌آلود از نخبگان حاکم برگزار شده است. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که خشم کنونی از حزب‌های متعارف «سوسیال دموکراسی برزیل» در راست میانه و «کارگران» در چپ میانه باعث شده رئیس‌جمهوری جدید احتمالاً از میان سیاستمداران خارج از قدرت انتخاب شود. بالسونارو دور اول با ۴۶ درصد آراء در رده اول قرار گرفت و حداد ۲۹ درصد آراء را کسب کرد.