نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#خلیل_آقایی رئیس #سازمان_جنگل‌ها به اتهام رشوه‌خواری بازداشت شد

خلیل آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ایران بازداشت شد. به‌گفته دادسرای کارکنان دولت آقایی به اتهام رشوه‌خواری بازداشت شده است. خلیل آقایی نماینده مشگین‌شهر در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود. او بعد معاون وزیر جهاد کشاورزی و سپس رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری شد. فعالان محیط زیست و دانشگاهیان بارها از خلیل آقایی شکایت داشتند. در آذرماه ۹۶ بیش از ۵۰ نفر از استادان دانشکده‌های منابع طبیعی کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و سران نظام، در مخالفت با انتصاب خلیل آقایی به سمت ریاست تشکیلات متولی منابع طبیعی ایران هشدار داده بودند.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب: همه کارگران بازداشت‌شده #آذرآب آزاد شده‌اند

به گفته‌ جواد صابری، رئیس شورای اسلامی کار آذرآب، آخرین کارگران بازداشتی این ابرشرکت مستقر در اراک آزاد شده‌اند. اما محمد تقی آبایی هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفته است دو تن از کارگران آزاد شده اند و یک کارگر هنوز در زندان به سر می برد. در جریان اعتصاب اخیر کارگران کارخانه آذرآب واقع در اراک، ۴۱ تن از کارگران دستگیر شده بودند. اکثر این کارگران در روزهای گذشته به قید وثیقه آزاد شدند و تنها سه کارگر هنوز در بازداشت بودند. صابری دوشنبه ششم آبان به خبرگزاری «فارس»، نزدیک به سپاه پاسداران گفت که آنها نیز به قید وثیقه آزاد شده‌اند. دور جدید اعتصاب کارگران آذرآب از ۱۴ مهر با خواست تعیین تکلیف شرکت و خلع ید از سهامدار آن آغاز شده است. ۱۴ تن از کارگران آذرآب در جریان اعتصاب این شرکت به هنگام بستن مسر راه‌آهن شمال-جنوب روز ۲۸ مهر دستگیر شدند و ۲۰ تن نیز توسط دادستانی اراک احضار شده بودند. رئیس شورای اسلامی کار گفته است اخیرا مسئول حراست شرکت به نام سلیمانی که «همچون پدری دلسوز پیگیر مطالبات کارگران بوده» از کار برکنار شده است. محمد شریعتمداری وزیر کار روز دوشنبه ششم آبان وعده داد مطالبات معوقه کارگران آذرآب پرداخت شود.

پیروزی #آلبرتو_فرناندز، رهبر چپ میانه‌‌ در انتخابات ریاست جمهوری #آرژانتین

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین آلبرتو فرناندز، رهبر چپ میانه‌‌ ۴۸ درصد از آرا را به خود اختصاص داد و از مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری کنونی از حزب محافظه‌‌کار که ۴۱ درصد رای آورد جلو افتاد. ماکری شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را پذیرفت. آرژانتین طی چند سال گذشته با بحران اقتصادی فلج‌کننده دست گریبان شده است. ماکری از سال ۲۰۱۵ رئیس جمهوری آرژانتین بود.