ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: ۹۰ درصد #کارگران در ایران #قرارداد_موقت و فاقد #بیمه هستند

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفت که ۹۰ درصد کارگران در ایران قرارداد موقت و فاقد بیمه هستند. دولت جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته بارها اعلام کرده که با اصلاح قانون، اشتغال با قرارداد موقت را ممنوع خواهد کرد. عزیزی اما گفت که دولت شهامت اصلاح قانون کار و رائه لایحه برای پایان بخشیدن به قراردادهای موقت را ندارد. به گفته او تازمانی که قرادادهای موقت در کشور رایج باشد، کارفرمایان به درستی حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند و بیمه نشدن کارگران ادامه خواهد داشت.

دادستان کل کشور: #ظریف اعتراف کرد که دلیل مستندی مبنی بر #پولشویی در ایران ندارد

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور می‌گوید از جواد ظریف خواسته که برای ادعای خود مبنی بر وجود معضل پولشویی در ایران دلیل بیاورد اما او نتوانسته ادعای خود را ثابت کند و اعتراف کرده که دلیل و مدرک قابل قبولی در دست ندارد. به گزارش رسانه‌های داخلی، منتظری در مراسم گرامیداشت هفته بسیج گفت: «در این شرایطی که دشمن ما را تحریم اقتصادی کرده و برای گرفتن برخی از امتیازات فشار وارد می‌کند و می‌خواهد چهره داخلی کشور ما را ملکوب نشان دهند، اینکه از زبان وزیر امور خارجه ما این مسائل راجع به پولشویی مطرح شود خیلی موجه و حکیمانه نیست.» منتظری با ابراز نارضایتی از سخنان ظریف گفت: «بنده وقتی مطالب ایشان را شنیدم بر اساس وظیفه و تکلیف، نامه‌ای نوشته و خواستم که مستندات را برای پیگیری به دادستانی کل ارسال نمایند. یک نامه ۱۲ صفحه‌ای را چند روز قبل برای بنده فرستادند که یکسری بیانات خودشان را در آنجا باز توضیح داده بودند، همچنین حاوی مسایل دیگری بود که خیلی مرتبط با آنچه ما خواستیم نبود و درآخر هم اشاره کردند که دلیل و مستندی ندارم که بخواهم بفرستم و یکی دو مورد بوده که به آقای رییس جمهور داده‌ام. من منتظرم که از ناحیه ایشان و هر مقام اجرایی دیگری اگر مستنداتی هست به ما ارسال شود و مطمئن باشند که ما تعقیب می‌کنیم». او اما اصل سخن ظریف را رد نکرد و پذیرفت که در ایران عده‌‌ای به کار پولشویی مشغول‌اند: «پولشویی واقعیتی در جامعه ما است که از طریق قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر وارد کشور می‌شود. نمی‌شود کشوری را پیدا کرد که در آن پولشویی نباشد».

خامنه‌ای از نیروی دریایی ارتش خواست توانایی‌های خود را افزایش دهد

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواست تا توانایی‌ها و آمادگی‌های(نظامی) خود را افزایش دهند. به گزارش خبرگزاری ایسنا خامنه‌ای در حضور فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش گفت:« هر چه می‌توانید توانایی‌ها و آمادگی‌های خود را افزایش دهید تا دشمنانِ ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند. جمهوری اسلامی قصد آغاز جنگ با کسی را ندارد اما باید آنچنان توانایی‌های خود را افزایش دهید تا دشمن نه تنها از حمله به ایران بیمناک و هراسان باشد بلکه به برکت همبستگی، اقتدار و حضور مؤثر نیروهای مسلح در میدان، سایه تهدید نیز از سر ملت ایران دور شود». رهبر جمهوری اسلامی همچنین از خبر الحاق ناوشکن سهند و زیردریایی‌های فاتح و غدیر به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ابراز رضایت کرد. علی خامنه‌ای پیشتر نیز گفته بود علیرغم اینکه طبق «محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد»، اما «در عین‌ حال نیروهای مسلح باید توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند».

در ۲۰ سال گذشته ۵۲ درصد آب ورودی و ۲۰ درصد آب تجدیدپذیر #دریاچه_ارومیه کاهش یافته است

علی حاجی مرادی مسئول واحد برنامه‌ریزی دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد که در مدت ۲۰ سال گذشته ۵۲ درصد آب ورودی و ۲۰ درصد آب تجدیدپذیر دریاچه ارومیه کاهش یافته است. به‌گفته حاجی مرادی طی ۱۰۰ سال اخیر دریاچه ارومیه هیچ وقت وارد این شرایط بحرانی ۲۰ سال اخیر نشده بود. او افزود: بررسی‌ها نشان داد دریاچه ارومیه برای رسیدن به تراز اکولوژیک سالانه به سه هزار و ۴۲۸ میلبون متر مکعب آب نیاز دارد.

#استونی سفیر #روسیه را در ارتباط با تنش ایجادشده با #اوکراین احضار کرد

#استونی به‌دلیل تنش جدید میان #روسیه و اوکراین، سفیر روسیه را احضار کرد. وزارت خارجه استونی در تالین اعلام کرد که از مسکو درخواست خواهد کرد که بلافاصله کشتی‌ها و ملوانان اوکراینی را آزاد کند. دولت استونی پیش از این به شدت اقدامات روسیه در تنگه کرچ در نزدیکی کریمه را محکوم کرده و خواستار تحریم روسیه شده بود. کرستی کالیولاید رئیس جمهوری استونی نیز از «جنگ در اروپا» سخن گفته بود. صبح یکشنبه ۴ آذر/ ۲۵ نوامبر دو شناور نیروی دریایی #اوکراین همراه با یک ناوچه در حال عبور از دریای سیاه برای وارد شدن به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ در نزدیکی کریمه بودند که گارد ساحلی روسیه به طرف آن‌ها تیراندازی کرد و مانع از عبور آن‌ها شد. در این درگیری، چند فروند جنگنده شکاری ارتش روسیه نیز بر فراز شناورهای اوکراینی به پرواز درآمدند. دست‌کم شش ملوان اوکراینی مجروح شده و ۲۳ تن در بازداشت روسیه هستند.

#روسیه سامانه‌های موشکی #اس۴۰۰ در شبه‌جزیره #کریمه مستقر می‌کند

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که به‌زودی روسیه سامانه‌های موشکی #اس۴۰۰ در شبه‌جزیره #کریمه مستقر می‌کند. این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که اوکراین به‌مدت ۳۰ روز در بخش‌های از کشورش حکومت نظامی اعلام کرد. خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته است که سامانه‌های موشکی جدید اس۴۰۰ تا پایان سال عملیاتی خواهند شد. صبح یکشنبه ۴ آذر/ ۲۵ نوامبر دو شناور نیروی دریایی اوکراین همراه با یک ناوچه در حال عبور از دریای سیاه برای وارد شدن به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ در نزدیکی کریمه بودند که گارد ساحلی روسیه به طرف آن‌ها تیراندازی کرد و مانع از عبور آن‌ها شد. در این درگیری، چند فروند جنگنده شکاری ارتش روسیه نیز بر فراز شناورهای اوکراینی به پرواز درآمدند. دست‌کم شش ملوان اوکراینی مجروح شده و ۲۳ تن در بازداشت روسیه هستند.

خشکی #زاینده‌رود سبب فرونشست زمین در #اصفهان شد

رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، استاندارد و مصالح ساختمانی سازمان نظام ‌مهندسی ایران اعلام کرده که در اثر خشکی زاینده‌رود و بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، زمین‌های اطراف اصفهان دچار فرونشست شده‌اند. احمد رضا طاهری اصل به خبرگزاری ایسنا گفته است: «طی سال‌های گذشته عمق چاه‌هایی که مردم به خصوص برای کشاورزی حفر کرده‌اند از حدود ۲۰ تا ۵۰ متر به ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر رسیده و حتی به آب‌های شور رسیده‌ایم و این علامت‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آب‌های شیرین و قابل دسترسی اصفهان را استفاده کرده‌ایم.» به گفته این مقام مسئول خاک به ویژه در شهر دامنه در نزدیکی داران پوک شده و زمین در این منطقه حدود یک و نیم متر نشست کرده و سبب شده که خانه‌ها از هم جدا شوند. احمد رضا طاهری اصل هشدار داده که این اتفاق به زودی در اصفهان هم روی می‌دهد و اگر مسئولان چاره‌اندیشی نکنند ممکن است حادثه «وخیمی» اتفاق بیفتد.

خط انتقال #آب به #یزد تنها نیم ساعت دوام آورد

کشاورزان معترض فقط نیم ساعت بعد از اتمام تعمیر خط لوله انتقال آب به یزد، مجدداً ۳۰ تیر برق این خط را تخریب کردند. سید علیرضا کربلایی اکرمی، رییس اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد صبح چهارشنبه ۷ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است ۵ تیر برق به طور کامل تخریب شده و ۲۵ تیر برق دیگر هم صدمه دیده است. به گفته این مقام مسئول حداقل تا فردا پنجشنبه ۸ آذر انتقال آب به یزد اتفاق نخواهد افتاد. رییس اداره روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد بقه ایسنا گفته فقط حدود چهار درصد از آبی که از اصفهان به یزد منتقل می‌شود به صنعت تعلق دارد و مابقی به مصرف شرب می‌رسد. این مقام مسئول می‌گوید آبی که به یزد منتقل می‌شود از حق‌آبه کشاورزان اصفهان نیست، بلکه مازاد بر نیاز آنان است.

یازدهمین دور نشست‌های صلح #سوریه در «#آستانه» آغاز شد

یازدهمین دور نشست‌های صلح سوریه صبح چهارشنبه ۲۸ نوامبر/ ۷ آذر در «آستانه» پایتخت قزاقستان آغاز شد. استفان دی میستورا فرستاده پیشین سازمان ملل در امور سوریه ریاست نشست با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه را بر عهده دارد. در بیانیه دفتر دی میستورا آماده است که هدف از این نشست، «تسریع در رسیدن به یک نتیجه مطلوب درباره ایجاد کمیته قانون اساسی» است. گایر پدرسن، فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دور از مذاکرات آستانه دی میستورا را همراهی می‌کند. قرار است شورشیان سوری با نمایندگان هیأت اسد گفت‌وگوهای دوجانبه انجام دهند. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ابراز امیدوار کرده که در این دور از مذاکرات آستانه اقدامات مهمی در زمینه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با مشارکت دولت و شورشیان سوری و نمایندگان جامعه مدنی انجام شود. در این مذاکرات حسین جابری انصاری به نمایندگی از ایران، سادات اونال به نمایندگی از ترکیه و اکساندر لاورنتینف به نمایندگی از روسیه حضور دارند. احمد طعمه ریاست هیئت شورشیان را بر عهده دارد و آمریکا نیز مانند دو دور قبل در این نشست غایب است.

وزیر خارجه #آمریکا: روابط #واشنگتن با #ریاض حیاتی است

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین حضور دارد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا دیدار ترامپ با بن سلمان را در ابهام گذاشته است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا صبح چهارشنبه ۲۸ نوامبر/ ۷ آذر در وال‌استریت ژورنال یادداشتی با این عنوان منتشر کرده است: «مشارکت آمریکا- عربستان سعودی، حیاتی است». پمپئو می‌نویسد: «قتل جمال خاشقچی تبعه سعودی در ماه اکتبر در ترکیه، سبب تشدید فریادها در کنگره آمریکا شده و رسانه‌ها هم بر این اوضاع دامن می‌زنند اما کاستن از پیوندهای آمریکا- سعودی اشتباهی بزرگ برای امنیت ملی آمریکا و همچنین متحدانمان خواهد بود.» وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نوشته ایران را مقصر جنگ یمن خوانده است.

رئیس جمهوری #فیلیپین ارتش را به کشتن شورشیان کمونیست فراخواند

گفت‌وگوهای صلح بین شورشیان کمونیست و دولت فیلیپین یک سال است که متوقف شده. رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین در سخنانی در یک پایگاه نظامی ارتش را به کشتن کمونیست‌ها دعوت کرد و خطاب به سربازان گفت: «اگر سه چهار تا از این‌ها را دیدید، بکشیدشان. دادگاهی کردن آن‌ها طولانی می‌شود.» رئیس جمهوری فیلیپین در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد که در آدم‌کشی نبوغ دارد: «جوخه مرگ دوترته، علیه گنجشک‌ها. اگر بنا به نبوغ باشد، من در کشتن آدم‌ها هم به خوبی آن‌ها هستم.» وزیر دفاع فیلیپین اعلام کرده که طرح رئیس جمهوری برای کمونیست‌کشی در دست بررسی است.