ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری سه زن به عنوان «لیدر» #اعتراضات در محمدشهر کرج

عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز اعلام کرده که لیدرهای اصلی اعتراضات را در محمدشهر کرج دستگیر کرده است. او گفته این افراد هسته اولیه اغتشاش در منطقه محمد شهر کرج بودند. این مقام انتظامی این هسته را متشکل از سه زن دانسته است:‌ «پس از اعلام سهمیه بندی بنزین، سه زن در منطقه محمد شهر کرج با خاموش کردن خودروی خود در خیابان نسبت به این موضوع اعتراض و اقدام به سر دادن شعارهای هنجارشکنانه کردند.» او گفته پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات اطلاعاتی پیچیده این سه متهم زن را شناسایی و در اقدامی غافلگیر کننده آنان را دستگیر کرده است. تاکنون کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر از معترضان اعتراضات آبانماه ۹۸ اعلام شده و گفته می‌شود بیش از ۷ هزار نفر هم در این زمینه بازداشت شده‌اند. جمهوری اسلامی معترضان را اشرار نامیده و کوشیده این بار بر نقش #زنان در رهبری اعتراضات تاکید کند و آنها را کسانی بخواند که برای تحریک افکار عمومی وارد اعتراضات شده‌اند.

#محسن_رضایی: کنارکشیدن #روحانی از پذیرش مسئولیت افزایش قیمت #بنزین جای شگفتی دارد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تبریز، در صفحه توئیتر خود نوشت: «کنار کشیدن آقای روحانی از پذیرش مسئولیت انتخاب زمان و چگونگی اجرای افزایش قیمت بنزین جای شگفتی دارد!» حسن روحانی روز گذشته چهارشنبه ۶ آذر در جریان سفر یک‌روزه‌اش به استان آذربایجان شرقی در سخنانی ادعا کرد که او هم از افزایش قیمت بنزین غافلگیر شده است. روحانی گفت: «موضوع بنزین را به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. این را من به وزیر کشور گفتم این مصوبه و تصمیم ما است. گفتم اجرایش با شما و صداوسیما، بروید و به من هم نگویید و هر وقت شما مناسب دیدید بروید و اجرا کنید. شبی که اجرا شد من هم نمی‌دانستم که این هفته است یا آن هفته. گفته بودم که هر شبی مناسب بود اجرایش کنید». در یک اقدام ناگهانی نرخ بنزین ۲۴ آبان ۳۰۰ درصد افزایش یافت. این اقدام اعتراضات سراسری گسترده‌ای را در بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران به‌دنبال داشت. عفو بین‌الملل ۲۵ نوامبر/ ۴ آذر اعلام کرد که در جریان اعتراضات دست‌کم ۱۴۳ نفر کشته شده‌اند. سیدحسین نقوی ‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شمار بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

#آلودگی_هوای_تهران به حد ناسالم برای عموم رسید

شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد که شاخص آلودگی هوای تهران صبح پنج‌شنبه ۷ آذر به ۱۵۲ رسید و ناسالم برای عموم است. با توجه به آلودگی هوا توصیه شده همه افراد به‌ویژه گروه‌های حساس جامعه که شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار هستند از فعالیت در فضای باز خودداری کنند. شاخص آلودگی هوا، از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک محسوب می‌شود.

حکم جلب پنج روزنامه‌نگار و نویسنده خوزستانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری هرانا طی روزهای گذشته شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان حکم جلب پنج روزنامه‌نگار و نویسنده خوزستانی را در یک پرونده و بر اساس گزارش و مستندات «قرارگاه انتظامی حضرت ابوالفضل سپاه ولیعصر خوزستان» صادر کرد. اتهام ماندانا صادقی، داریوش معمار، هدی کریمی صدر و سید حسن موسوی «فعالیت تبلیغاتی علیه نظام» و اتهامات کوروش کرم‌پور «فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات اسلام» عنوان شده است. برای ۸ متهم دیگر این پرونده نیز قرار منع تعقیب صادر شده است. قرار نهایی این پرونده در تاریخ ۲ آذر توسط شعبه دوم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان آبادان به ریاست قاضی رضا ساکی صادر و ۵ آذر به متهمان ابلاغ شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خواستار «برخورد مسئولانه، قاطع و موثر» دولت عراق با عاملان حمله به #کنسولگری_ایران در #نجف شد

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز انزجار از «تعرض» به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف خواستار «برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان» شد. شامگاه چهارشنبه ۶ آذر/ ۲۷ نوامبر معترضان عراقی ساختمان کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند. در درگیری با مأموران امنیتی دست‌کم یک الی دو نفر کشته و ۳۵ نفر مجروح شدند. موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها، گفت: «مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.» وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد هدف از این اقدام «آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران» است و از معترضان خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را «بی‌اعتبار» کنند. در نجف منع آمد و رفت برقرار است و تعطیل رسمی اعلام شده.