ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش ۲۰ درصدی شمار دریافت‌کنندگان #یارانه_نقدی

مرکز پژوهش‌های مجلس تعداد کسانی را که در آبان ۹۷ یارانه نقدی گرفته‌اند، ۷۷ میلیون و ۳۸۷ هزارنفر اعلام کرده است. علیرغم اینکه مسئولان بارها از حذف یارانه اقشار ثروتمند خبر داده‌اند، طبق گزارش دیوان محاسبات، شمار کسانی که یارانه دریافت می‌کنند نسبت به اسفند سال ۱۳۸۹، بیش از ۲۰ درصد رشد داشته. طبق این گزارش و براساس آمارهای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، این سازمان تا تاریخ ۱۳ آذر حدودا ۲۸ هزار و ۲۹ میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت کرده و به طور میانگین پرداخت هر ماه یارانه ۳ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تا این تاریخ تنها ۲۲ درصد بودجه سهم سلامت پرداخت شده است.

#محمد_رضا_نقدی: مشکلات اقتصادی ناشی از انتخاب‌های نادرست مردم‌اند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت است که «مشکلات اقتصادی که امروز با آن مواجهیم آسان‌ترین مشکلی است که طی سال‌های پس از انقلاب داشته‌ایم و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی قابل حل است». نقدی گفته است که مشکلات مردم ناشی از انتخاب‌های خود آن‌ها و ناکارآمدی افرادیست که مردم انتخاب کرده‌اند: «اگر امروز مشکلاتی در جامعه وجود دارد، اگر امروز شاهد گرانی هستیم و یا فلان مدیر دزدی کرده، به ما بر می‌گردد که مسئولان را انتخاب کرده‌ایم. مثلا در انتخابات مجلس تهران دو لیست وجود داشت که در یک لیست ۱۰ نفر از اقتصاددانان برجسته با این شعار که مشکل اصلی اقتصاد است دیده می‌شدند و در لیست دیگر که شعارشان این بود که مشکل مردم نرفتن خانم‌ها به ورزشگاه‌ها و یا کم بودن تعداد کنسرت‌ها است حتی یک اقتصاددان وجود نداشت و در نهایت این لیست رأی آورد. آنگاه می‌گوئیم چرا مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و چرا فکری برای حل مشکلات اقتصادی نمی‌کنند».

#وزیر_اطلاعات: مشکلات اقتصادی ناشی از موثر بودن تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمود علوی، وزیر اطلاعات گفته است تحریم‌ها باعث مشکلات اقتصادی در کشور شده‌اند و القای ناموثر بودن تحریم‌ها و ربط دادن مشکلات اقتصادی به سومدیریت هدف دشمنان است. او گفت مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و «سنگ‌اندازی دشمنان» است اما «برخی این گونه القا می‌کنند که تحریم‌ها اثر زیادی نداشته بلکه عدم مدیریت باعث مشکلات اقتصادی شده است، در حالی که هدف دشمنان ایجاد فضای ناامیدی و رویگردانی مردم از مسئولان کشور است». علوی در بخش دیگری از سخنانش در مورد قدرت سیاسی مردم در انتخاب حاکمان در اسلام و «دموکراسی غربی» گفت: «کارگزاران حکومت اسلامی باید حق الناس را رعایت کنند و در حکومت اسلامی امنیت، معیشت و عدالت باید برای آحاد مردم جامعه برقرار شود زیرا اسلام بر خلاف دموکراسی غرب، حکومت را برای مردم می‌خواهد».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: #آمریکا اگر قصد تجاوز داشته باشد، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از فرماندهان نظامی ایران سخنانی ایراد می‌کنند. سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی در تبریز گفت: «آمریکا و برخی اذنابش در جنوب خلیج فارس می‌دانند که اگر قصد تهاجم و تجاوز کنند، پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهند کرد. آنانی که در سوریه کمر بسته بودند تا دولت قانونی را زمین بزنند، امروز صف بسته‌اند تا سفارتشان را در این کشور بازگشایی کنند.»

معاون سابق مدیر شعبه‌های #بانک_تجارت_کرمان به اتهام #اختلاس و #پولشویی به ۲۵ سال زندان محکوم شد

دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی، علیاکبر عمارتساز، معاون اجرایی سابق مدیریت شعب بانک تجارت استان کرمان را به ۲۵ سال زندان محکوم کرد. محاکمه عمارت‌ساز، ۳ دی‌ماه در شعبه چهارم این دادگاه به‌شکل علنی آغاز شد و پس از ۵ جلسه در ۱۲ دی‌ماه، پایان یافت. علی‌اکبر عمارت‌ساز همچنین به ضبط کلیه اموالی که از طریق غیرقانونی به‌دست آورده و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. او در مورد اتهام پولشویی به جزای نقدی به میزان یک چهارم عوائد حاصل از پولشویی و استرداد درآمد و عوائد حاصل از ارتکاب جرم، و در رابطه با اتهام اختلاس به رد وجه مورد اختلاس و جزای نقدی معادل دو برابر وجه مورد اختلاس محکوم شده است. جعل اسناد بانکی و شناسنامه و کارت ملی، استفاده از اسناد مجعول، تصرف غیرقانونی در اموال توقیف شده، صدور گواهی خلاف واقع، تحصیل مال نامشروع، معاونت در تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت نیز از جمله جرایم او ذکر شده است. حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی در مورد علی‌اکبر عمارت‌ساز قطعی است.

ایران ماهواره‌ای به نام #ماهواره_دوستی به فضا پرتاب می‌کند و سه پروژه #ماهواره‌_ای نیز در دست دارد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران از پرتاب «ماهواره دوستی» در آینده نزدیک خبر داد و گفت پروژه‌های ماهواره‌ای «ظفر»، «ناهید۱» و «ناهید۲» در حال پیشرفت‌اند. به‌گفته آذری جهرمی «ماهواره دوستی» را دانشگاه صنعتی تهیه کرده و دانشگاه علم‌وصنعت نیز ماهواره‌های دیگر را در دست انجام دارد. «ماهواره ظفر» شهریور سال آینده تحویل داده می‌شود و قرار است در مدار ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری زمین قرار گیرد و طول عمری حدود ۲،۵ تا سه سال خواهد داشت. «ناهید۲» یک ماهواره‌ مخابراتی است و خرداد سال آینده قرار است تحویل داده شود. وزیر ارتباطات کار ماهواره «ناهید۱» را هم پایان‌یافته خواند. ایران می‌گوید از فن‌آوری ماهواره‌ای در جهت علمی استفاده می‌کند اما آمریکا می‌گوید برنامه ماهواره‌ای ایران به فن‌آوری استفاده از موشک‌های بالستیک کمک می‌کند. واشنگتن از تهران خواسته است تا توسعه برنامه ماهواره‌ای خود را نیز متوقف کند. ایران ۲۵ دی/ ۱۵ ژانویه ماهواره «پیام» را به فضا پرتاب کرد اما بعد از طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در مدار قرار نگرفت.

دادگاه عالی #پاکستان حکم آزادی #آسیه_بی‌_بی‌ را تأیید کرد، او می‌تواند پاکستان را ترک کند

قضات دادگاه عالی پاکستان در اسلام‌آباد درخواست تجدیدنظر در حکم آزادی آسیه بی‌بی، مسیحی رهاشده از اعدام را رد کردند. بدین ترتیب آزادی آسیه بی‌بی قطعی شد و او می‌تواند پاکستان را ترک کند. اسلام‌گرایان تندرو پاکستان درخواست تجدیدنظر در حکم آزادی آسیه بی‌بی را داده بودند. آسیه بی‌بی در سال ۲۰۱۰ به اتهام کفرگویی بازداشت و سپس مجرم شناخته شد. او بیشتر دوران ۸ سال زندان خود را در سلول‌های انفرادی گذراند. بی‌بی که متهم به «کفرگویی» بود به اعدام محکوم شد. این اتهام بر سر مشاجره با زنان روستا به او زده شد. آن‌ها آبی را که آسیه از چاه برداشت کرده بود نجس خواندند و سپس با او درگیر شدند. زنان روستا بعد گفتند که آسیه به پیامبر اسلام توهین کرده است. به دلیل اعتراضات گسترده اسلام‌گرایان تندرو علیه حکم آزادی آسیه بی‌بی، او تاکنون نتوانسته بود پاکستان را ترک کند. اسلام‌گرایان خواهان مرگ آسیه بی‌بی، اعضای خانواده‌اش و قاضی دادگاه عالی پاکستان شده‌اند.

#نتانیاهو یکی از سخنرانان اصلی #اجلاس_لهستان است

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل سه‌شنبه ۲۹ ژانویه/ ۹ بهمن به نقل از منابع آگاه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکی از سخنرانان اصلی اجلاس لهستان است. نشست موسوم به «صلح و ثبات خاورمیانه» قرار است ۱۳ و ۱۴ فوریه / ۲۴ و ۲۵ بهمن در ورشو برگزار شود. نمایندگان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی، امارات عربی متحده، کویت و عمان هم در این نشست حضور دارند. سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته نشست ورشو را یک اقدام آمریکایی با اهداف مشخص توصیف کرد که لزوماً درباره ایران نیست. بهرام قاسمی یکی از اهداف این نشست را ایجاد شکاف میان کشورهای اروپایی دانست. جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا جمعه گذشته به طور مشروط حضور در این اجلاس را پذیرفت.

سید #عباس_عراقچی: منافع #ایران از #برجام صدمه دیده است

سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران پس از دیدارش با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت:« ۸ ماه مذاکرات با سه کشور اروپایی زمان زیادی است که برای تشکیل ساز و کار ویژه مالی صرف شده است. همه کشورهای اروپایی امیدوارند که این ساز و کار تشکیل شود و قرار است سه کشور اروپایی سهام‌دار آن باشند و طی یکی دو روز آینده اعلام شود، مگر کسانی که نمی‌خواهند این مکانیزم شکل بگیرد مانع کار شوند.» روز گذشته خبرهایی از اختلاف ایتالیا و اسپانیا بر سر متن نهایی ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران منتشر شده بود. سید عباس عراقچی دوشنبه ۸ بهمن برای رایزنی و گفت‌وگوهای سیاسی با مقامات سه کشور اروپایی به اتریش، اسلواکی و بلغارستان سفر کرد. او در وین هم با آمانو دیدار کرد. عراقچی گفت: «در دیدار با آقای آمانو توضیح دادم که برجام در شرایطی است که منافع ایران در این توافق دچار صدمات اساسی شده و این مسأله خوب نیست. چرا که حتماً تعهدات هسته‌ای با تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌ها بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.»

#محمد_ نبی_حبیبی، دبیرکل حزب #موتلفه درگذشت

رسانه‌های داخلی سه‌شنبه ۹ بهمن گزارش دادند که محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در تهران در سن ۷۳ سالگی در اثر ایست قلبی درگذشت. محمدنبی حبیبی پس از درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی مسئولیت دبیرکلی حزب موتلفه را به عهده گرفته بود. او در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ شهردار تهران بود.

#سگ‌گردانی در #تهران ممنوع شد

رسانه‌های داخلی سه‌شنبه ۹ بهمن گزارش دادند که سگ‌گردانی در تهران ممنوع شد. حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، نسبت به سگ‌گردانی در مکان‌های عمومی هشدار داد و گفت «با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.» پیش از این به حکم رئیس حوزه قضایی لواسانات سگ‌گردانی در پارک‌های این بخش از تهران ممنوع شده بود. در آن زمان در پارک دریاچه لواسان یک سگ به دختربچه‌ای حمله و او را مجروح کرده بود. فرمانده نیروی انتظامی تهران اعلام کرده که حمل سگ در داخل خودروی شخصی نیز ممنوع است.

آمریکا #شرکت_هوای را به نقض تحریم‌ها علیه #ایران متهم کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز وزارت دادگستری آمریکا دوشنبه ۲۸ ژانویه/ ۸ بهمن شرکت چینی هواوی و مدیر مالی آن را به تقلب در امور بانکی، سرقت اسرار تجاری و نقض تحریم‌های ایران متهم کرد. دادگستری آمریکا همچنین دو شرکت زیر مجموعه شرکت هواوی را در ۱۰ مورد به سرقت اسرار تجاری، جعل تراکنش بانکی و کارشکنی در مسیر تحقیقات سرقت تکنولوژی شرکت آمریکایی «تی موبیل» متهم کرده است. منگ وانجو، مدیر مالی و دختر بنیانگذار شرکت هواوی به درخواست آمریکا در سفرش به کانادا به اتهام نقض تحریم آمریکا علیه ایران بازداشت شد. دادگاه او ۶ فوریه در ونکوور برگزار می‌شود. او متهم است از شرکت‌های صوری برای روابط تجاری با ایران در جهت نقض تحریم‌های آمریکا استفاده کرده. منگ وانجو این اتهامات را رد کرده است.