ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس مرکز ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی بهشتی می‌گوید بروز #سرطان در ایران در سال‌های آینده افزایش خواهد داشت

وحیدرضا یاسایی رئیس مرکز ژنومیک دانشگاه علوم پزشکی بهشتی با اشاره به اطلاعات سازمان بهداشت جهانی گفت: «میزان بروز سرطان (بجز لحاظ نمودن آمار سرطان پوست) از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۴۰ یعنی تقریبا طی دو دهه حدود ۱۱۴ درصد رشد خواهد داشت. به عبارت دیگر طی دو دهه میزان بروز سرطان در کشور بیش از دو برابر خواهد شد، این در شرایطی است که میزان رشد بروز سرطان در دنیا تقریباً ۶۳ درصد است». او کاهش آمار این بیماری را نیازمند برنامه‌‌ریزی دقیق‌تر، تأمین منابع و جلب مشارکت آحاد جامعه دانست. براساس آخرین گزارش رسمی منتشره توسط وزارت بهداشت ایران، در سال ۱۳۹۳ آمار تعداد موارد جدید کل سرطان‌ها ۱۱۲ هزار و ۶۰ مورد بود که از این تعداد ۵۱ هزار و ۶۲۸ مورد (۴۶درصد) از سرطان‌ها در زنان و ۶۰ هزار و ۴۳۲ مورد (۵۴درصد) از سرطان‌ها در مردان رخ داده است. ۱۰ سرطان شایع در کشور به ترتیب عبارتند از پستان، معده، کولورکتال، ریه، پروستات، مثانه، خون، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی، مری و تیروئید. بیشترین میزان بروز سرطان نیز در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و میزان این بروز در دو جنس مرد و زن تقریبا یکسان است. یاسایی شایع‌ترین سرطان‌ها در جمعیت مردان کشور را سرطان‌های معده، پوست (غیرملانوما)، پروستات، کلورکتال و مثانه و در جمعیت زنان کشور سرطان‌های پستان، کلورکتال، پوست (غیرملانوما)، معده و تیروئید عنوان کرد و گفت: «همچنین از نظر جنسیتی بعضی از سرطان‌ها در جنس خاصی بروز بیشتری دارد. بطور مثال از ۳۸۱۸ مورد سرطان تیرویید تعداد ۲۹۱۲ مورد آن در زنان رخ داده است». بیشترین میزان بروز سرطان به ترتیب در استان‌های یزد، زنجان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی و کمترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و چهار محال و بختیاری رخ داده است.

سفارت ایران در #چین اعلام کرد که هیچ‌یک از ایرانیان مقیم این کشور به #کرونا مبتلا نشده است

سفارت ایران در چین چهارشنبه ۹ بهمن با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌یک از ایرانیان مقیم چین تاکنون به ویروس کرونا مبتلا نشده است. در این اطلاعیه آمده است: «هم‌اکنون ۸۰ هموطن ایرانی در شهر ووهان، کانون شیوع ویروس کرونا حضور دارند که سفارت در تماس مستمر، پیگیر وضعیت و سلامت آن‌ها است». به‌گفته سفارت ایران در چین، «به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری طی فرایند جابه‌جایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی‌شود با وجود آن سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه‌های مختلف جهت متقاضیان خروج از ووهان است». همچنین گفته‌شده که اکثر دانشگاه‌های چین ترم جدید را با تأخیر آغاز خواهند کرد از این رو دانشجویانی که هم‌اکنون در ایران هستند، پیش از عزیمت، از زمان شروع ترم جدید اطلاع کسب کرده و جهت بازگشت به چین عجله نکنند. دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد شمار افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند به ۱۳۲ نفر رسیده است.

#وزیر_بهداشت از بازداشت افرادی «خرابکار» در ارتباط با پرونده #کیک‌_های_آلوده خبر داد

سعید نمکی، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی از دستگیری و بازداشت افرادی در ارتباط با پرونده کیک‌های آلوده خبر داد و گفت: «براساس آخرین بررسی‌هایی که بر روی پرونده کیک‌های آلوده انجام شد، متأسفانه متوجه شدیم که این اقدام یک دستکاری خرابکاران بوده است». نمکی افزود وزارت اطلاعات این پرونده را پیگیری و دنبال می‌کند. به‌گفته او «هیچ مورد تخلفی در هیچ کارخانه‌ای در این زمینه اتفاق نیفتاد بلکه این کیک‌ها به صورت دستی در آن قرص جاسازی و دستکاری شده بودند». در آذرماه گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد قرص‌های روان‌گردان و مخدر در کیک و کلوچه‌های توزیع شده در برخی از مناطق ایران، از جمله در سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و خوزستان جاسازی شده است. در برخی از مناطق هم مسمومیت ناشی از خوردن کیک‌های آلوده گزارش شده بود. وزارت بهداشت اعلام کرده بود که این موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

واکنش #قطر به #معامله_قرن: صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان ممکن نیست

وزارت امور خارجه قطر روز چهارشنبه ۲۹ ژانویه اعلام کرده که این کشور از تلاش‌های آمریکا برای یافتن راه‌حل‌هایی برای پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل تا زمانی که در چارچوب مشروعیت بین‌المللی باشند، قدردانی می‌کند. وزارت امور خارجه قطر همچنین اعلام کرده که صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان از طریق تشکیل یک کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ قابل دستیابی نیست. روز گذشته دونالد ترامپ در یک نشست خبری مشترک با بنیامین تنانیاهو از طرح صلح کاخ سفید برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. بر اساس این طرح، اورشلیم (بیت‌المقدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند. این طرح حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و دیگر نقاط کرانه باختری و مرز شرقی اسرائیل را به رسمیت شناخت. این طرح همچنین خواهان خلع سلاح حماس و حذف تسلیحات از غزه است. رونمایی از این طرح واکنش‌های زیادی را برانگیخته است. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفته این سازمان همچنان به تلاش برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، توافق‌های دوجانبه و دورنمای راه‌حل دو کشوری طبق مرزهای ١٩٦٧ ادامه می‌دهد.