ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیوان صمیمی به زندان سمنان تبعید شد

مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی در حساب توییتری خود نوشت که این زندانی سیاسی به زندان سمنان تبعید شده است. کیوان صمیمی، رزنامه‌نگار و فعال سیاسی روز ۷ بهمن‌ماه پس از چند بار جابه‌جایی از زندان اوین به قرنطینه زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود. دور جدید برخورد با این زندانی سیاسی به دلیل برگزاری مراسم یادبود برای بکتاش آبتین در زندان اوین انجام می‌شود. انتقال صمیمی به زندان سمنان صبح روز شنبه ۹ بهمن و از زندان رجایی‌شهر انجام شده است. او در دو هفته گذشته چندین بار از زندان اوین به کرج منتقل شده و سپس بازگردانده شده بود. وکیل کیوان صمیمی پیش‌تر گفته بود که روند انتقال و جابه‌جایی او به شکلی انجام شده که او حتی نتوانسته داروها و وسایل شخصی‌اش را هم با خود ببرد. آخرین حکم زندان کیوان صمیمی به دلیل حضور در تجمع روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ و در مقابل وزارت کار صادر شده است. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری او را در اردیبهشت ۱۳۹۹ و به صورت غیابی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد. پس از تجدید دادرسی در همین شعبه دادگاه انقلاب او نهایتا به سه سال حبس تعزیری محکوم شد و این رای در دادگاه تجدید نظر هم تغییر نیافت. به گزارش هرانا کیوان صمیمی بهمن‌ماه سال گذشته به بهانه انتشار مطالبی در خصوص جنبش‌های اجتماعی در کانال تلگرامی از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم شده و کارت تلفن او را مسدود کرده بودند. مسئولان زندان استدلال کرده‌ بودند که این روزنامه‌نگار در مطالب خود مردم را به شورش تحریک کرده بود. کیوان صمیمی رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و سردبیر نشریه توقیف شده ایران فرداست.

اعتراض پرستاران و کادر درمان در استان‌های مختلف به قراردادهای موقت ۸۹ روزه

صبح روز شنبه ۹ بهمن، تعدادی از پرستاران و کادر درمان در استان های فارس، تهران، قم، البرز، ایلام، لرستان، خراسان رضوی و همدان تجمع‌های اعتراضی در برابر استانداری‌ها و دانشگاه های علوم‌پزشکی مراکز استان برگزار کرده‌اند. آن‌ها خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای موقت ۸۹ روزه و امنیت شغلی شده‌اند. هم‌اکنون ۱۷ مدل قرارداد به کارگیری موقت در حوزه پرستاری وجود دارد. بسیاری از این قراردادها به صورت جذب شرکتی و با واسطه بنگاه‌های کاغذی صورت می‌گیرد که از رانت آشنایی، نزدیکی یا شراکت با مدیران وزارت بهداشت برخورداند. مدل دیگری که وزارت بهداشت برای استفاده بدون تعهد از خدمات پرستاران استفاده کرده است، به کارگیری ۸۹ روزه است. این مدلی است برای دور زدن قانون چرا که در کارهایی که ماهیت مستمر دارند اگر نیروی کار به صورت پیوسته ۹۰ روز مشغول به کار باشد، قرارداد او از موقت به دائم تغییر خواهد کرد. وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در متن قراردادهای ۸۹ روزه پرستاران یه صراحت می‌نویسند که این قرارداد هیچ تعهد جذب و دايم و استخدام برای نیروی کار ایجاد نمی‌کند. پس از آنکه کرونا سیستم درمانی ایران را به حالت فلج درآورد، وزارت بهداشت برای حل مشکل کمبود نیرو وعده داد که این قراردادهای موقت را به قراردادهای استخدامی تغییر خواهد داد و وضعیت نیروهای شرکتی هم عوض می‌شود. محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار می‌گوید وزارت بهداشت در ابتدای هر موج کرونا به سراغ وعده دادن به پرستاران می‌رود و پس از فروکش کردن موج این وعده‌ها را کنار می گذارد.

گرانی نان در ایرانشهر: قیمت‌های جدید از اسفند اعلام می‌شود

غلامعلی گنجعلی، مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان به ایلنا گفته مشکل کمبود آرد در ایرانشهر حل شده است: «سازمان حمل و نقل و راهداری کشور، هزینه سراسری حمل و نقل کالا را افزایش داد و همین مساله تاثیر خود را در حمل ونقل آرد به نانوایان در استان سیستان و بلوچستان گذاشت.» یک هفته پیش سازمان حمل و نقل اعلام کرد که با نرخ سابق راضی به حمل محموله‌های آرد نخواهد شد. اما مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان می‌گوید از آنجایی‌که دولت بر ثبات قیمت آرد و نان تایید دارد نان با همان نرخ دولتی عرضه می‌شود. گنجعلی گفته: در این ماه به ازای افزایش قیمت حمل در هر قرص نان، پنجاه تومن به هر قرص نان افزایش نرخ می‌خورد که در حال حاضر هیچ رقمی به قیمت نان افزایش نخورده است بلکه این هزینه را نانوا پرداخت می‌کند و از مصرف کننده رقمی اضافه اخذ نمی‌شود. مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در عین حال گفته اسفند باید قیمت‌گذاری جدید انجام شود: «یک بام و دو هوا نمی‌شود از یک طرف در سال جاری دو نوبت هزینه حمل رسمی و قانونی افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر می‌خواهند قیمت نان ثابت باشد اینگونه که نمی‌شود مگر اینکه دولت ورود و یارانه‌ای پرداخت کند.» او خبر فروش نان به قیمت۱۰ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت دو مدل نان در کشور به‌فروش می‌رسد نان با آرد دولتی و نان با آرد آزاد، همچنین در این استان نان سنتی نیز پخت می‌شود که آرد آن آزاد تهیه می‌شود و تحت عنوان نان سنتی بفروش می‌رسد، قیمت این نان بین ۸ تا ۱۰ هزار تومان است. فروش نان ۱۰ هزار تومانی در نانوایان دولتی وجود ندارد و هیچ نانوایی نمی‌تواند نان را بالاتر از نرخ مصوب بفروشد. او با اشاره به بارندگی‌ها در جنوب استان گفته راه‌های بسیاری از روستاها و بخش‌های اطراف مسدود شد و امکان ارسال خدمات به روستاها را کند کرد مردم برای تامین نیاز خود به ایرانشهر ‌آمدند. او گفت: «من در روز شلوغی‌های اولیه را می‌پذیرم اما در حال حاضر روند عادی شده است.» گنجعلی خبر فروش نان با پارتی بازی را هم رد کرده و گفته مشکلی در زمینه تولید و توزیع آرد وجود ندارد و مردم با روال عادی نان را خریداری می‌کنند.